![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Gouverneur
|
![]() Het Engels is belangrijker dan het Frans, lijkt me. Doch kiest men ervoor om in het ASO meer Frans dan Engels te geven. Daarbij is Duitsland ook een belangrijke handelspartner. Maar het Duits blijft beperkt tot de talenrichtingen. Ik kreeg enkel 1 uurtje Duits op het 4de, erna niet meer. Ik krijg 3 uur Frans per week en 2 uur Engels, complete onzin, vind ik.
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#343 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met slechts 3 lesuren Frans en 2 lesuren Engels per week zal het twintig jaar duren vooraleer u die talen op daadwerkelijk bruikbare wijze beheerst. Dat zou trouwens niet anders zijn mocht u 3 uren Engels en 2 uren Frans krijgen per week : een dermate beperkt onderricht van die talen kan u hoogstens een zeer summiere basiskennis ervan bijbrengen. Maar dat is nu eenmaal typisch aan het algemeen basisonderwijs : het biedt uiteraard minder eigen keuzes, en “verplicht” u tot het volgen van een diversiteit aan vakken die slechts tot doel hebben als grondslag te dienen voor het verder uitbouwen van uw algemene kennis. Dat verder uitbouwen moet u zelf doen, naargelang uw eigen keuzes. Niets belet u en anderen, nu of later, om naast of na het volgen van het algemeen onderwijs bijkomende specifieke taallessen te volgen. Ik heb het niet opgezocht, maar ik mag ongetwijfeld aannemen dat dergelijk specifiek talenonderricht ook in Vlaanderen aangeboden wordt. En niets belet u en anderen om na uw basisopleiding verder te studeren in een anderstalig land : dat is de beste manier om u de taal van dat land eigen te maken. Talen op bruikbare wijze leren beheersen is niet anders dan eender welke andere specifieke uitgediepte kennis verwerven : het is een kwestie van interesse, motivatie en de volgehouden ambitie om uw kennisperspectief te verbreden. Dat maakt allemaal deel uit van uw voorbereiding op uw verder leven, en van de middelen die u zich gunt om u nuttig te kunnen maken voor de maatschappij. Gesloten geesten, zoals bijvoorbeeld mijnheer System uit Het Oosten alhier, vinden dat allemaal onzinnige praat voor de vaak. Maar het was en is de leidraad in het leven van velen, waaronder dit van uw hartelijk groetende, Gwylan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 6 februari 2012 om 19:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begin dan bijvoorbeeld héél erg snel West-Vlaams te spreken ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ontmoet er alleszins méér van dan me lief is. En néén, ik denk niet dat ik altijd pech heb, of overdreven moeilijk doe ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles OK met jou?
![]() |
![]() |
#351 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is zoals ik het eerder noemde een sub-establishment, dwz een kaste van horigen aan het échte estalishment. Een soort veredelde évolués in mijn ogen.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 februari 2012 om 20:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het mag gerust de vierde taal worden of beter de kennis mag gerust verdwijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We leven al twee eeuwen in staat van (cultuur-)oorlog, en dan wil je even lekker gaan doen alsof je alleen op de wereld leeft en er niets aan de hand is?
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
('uitbreiding van Bruxelles', 'pariteiten', 'dubbele meerderheden', 'tweetaligheid van de dienst i.p.v. tweetaligheid van het personeel', 'grendel-grondwet', 'solidarité', ...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 februari 2012 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grootste toegift die onze Vlaamse politieke vertegenwoordigers van bij de aanvang hebben gedaan is het handhaven van de plicht om als tweede taal Frans te leren.
![]() |
#357 |
Minister-President
|
![]() Bij mijn weten is het al dan niet handhaven van die plicht een bevoegdheid van uw eigen Vlaamse regering, waarvan de N-VA trouwens deel uitmaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En samen met u stel ik vast dat vele Vlaamsnationalisten mee aan de spits staan van deze Belgicistische dwang. Er is niets abnormaals - of in uw woorden tegengesteld aan de universele fenomenen - aan het feit dat een slaaf elke morgen zelf de koord zijn hals legt. Maar daar hebben we het al uitgebreid over gehad nietwaar. Ik verwijs u voor dat aspect naar deze post. Overigens wil ik een correctie aanbrengen aan mijn bericht waarop u hier reageert: het handhaven van de dwang voor elke Vlaming om Frans en uitsluitend Frans als tweede taal te leren - en ons zo kansen te ontnemen - is niet de grootste toegeving die onze Vlaamse politici dagelijks doen, het is wel de meest scherpe en symbolische. Het is de koord die we elke morgen rond onze nek leggen alvorens onze meester te begroeten.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 februari 2012 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw: tegen Franstalige klanten spreek ik Frans, tegen Franstalige Brusselaars spreek ik geen Frans. Ben ik nu onderdrukt? waar is die koord rond mijn nek? wie is mijn meester?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat is dan het volgende? ah, de Franstaligen leren wiskunde op die manier aan, wij moeten dat dus op een andere manier doen want anders kunnen zij ons opdringen het op hun manier te doen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |