Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 22 april 2014, 09:51   #341
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja hoor, je kunt zomaar met je familie breken, je hebt geleerd voor jezelf op te komen, voor jezelf te denken, zelfbeschikkingsrecht op te eisen, mannelijke familieleden, vaak geholpen door moeder en zussen, betekenen geen enkele bedreiging, en met een niet moslim trouwen is even acceptabel als de homoseksualiteit van je broer of neef...schrijft u sprookjes of zo?
Klopt.

Mijn bejaarde moeder verhuurt een mini-appartementje in haar huis. Op een dag kwam er een jong meisje vragen of ze kon huren. Was in orde. Ze had geen job, mijn moeder bezorgde haar de nodige informatie zodat ze een bijverdienste had. Het meisjes verstopte zich a.h.w. in dat appartementje. Tot op een dag de tamtam haar had gevonden. Plots stonden er een TWINTIGTAL testosteronboys voor het huis van mijn moeder te roepen en tieren en dreigen. Kind moest gaan lopen, moeder overstuur. Nieuwe huurder zoeken.

Leuk is anders.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 april 2014 om 09:51.
circe is offline  
Oud 22 april 2014, 10:01   #342
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik plaats dit bij verkiezingen 2014 omdat Geert zelf dit ook plaatst i.v.m. de verkiezingen.

Zalig Pasen: ook een boerka dragen is een mensenrecht
De Knack 20/04/2014 om 07:36 - Bijgewerkt om 07:42

Met de verkiezingen in het vizier, roep ik onze politici op over iets anders te spreken dan belastingen en jobs. Mag ik een suggestie doen? De discriminatie van gelovigen.

Hier de link naar het artikel:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/za...on-139343.html

Ik vind dat Geert hier te ver gaat.
Het gaat niet over het mensenrecht of over de Godsdienstvrijheid, het dragen van de boerka is ontzettend veel meer dan dat.

Denk maar aan de wet die het verbergen van het aangezicht verbiedt.
Denk maar aan het onveiligheidsgevoel als je zo'n persoon tegenkomt.
Denk maar aan .....

Schoenmaker (Geert) blijf bij uw leest.
Men zou het misschien ook anders kunnen stellen:

"Geen burka te moeten dragen is tevens een mensenrecht."
Het Oosten is offline  
Oud 22 april 2014, 10:22   #343
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Geen gemaskerde mensen tegen het lijf moeten lopen is ook een mensenrecht.
Bobke is offline  
Oud 22 april 2014, 15:42   #344
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Bobke , vwala !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 26 april 2014, 11:58   #345
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Als migranten vaker aangehouden worden en even zwaar bestraft ingeval van aanhouding, dan worden ze gemiddeld zwaarder bestraft.
Deze grapjurk doet aan misleidende woordspelletjes zoals de heilige Jan VDB. Het moet zijn:

' Als migranten VAKER aangehouden worden en even zwaar bestraft ingeval van aanhouding, dan worden ze gemiddeld VAKER bestraft.'

Slick gluiperdje
Oud 26 april 2014, 14:00   #346
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me in feite af: gezien ik volgeling van het FSM ben, en ik dus met een vergiet op pasfoto en constant op mijn hoofd moet lopen, kan ik dan de VDAB aanklagen omdat ik geen deftige job aangeboden krijg?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 26 april 2014, 14:27   #347
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vraag me in feite af: gezien ik volgeling van het FSM ben, en ik dus met een vergiet op pasfoto en constant op mijn hoofd moet lopen, kan ik dan de VDAB aanklagen omdat ik geen deftige job aangeboden krijg?
Hangt natuurlijk af van wat jij "een deftige job" noemt, en wat de VDAB denkt welke job jij "deftig" kunt uitvoeren, vooral met dat vergiet op je kop
HRobin is offline  
Oud 26 april 2014, 14:35   #348
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Hangt natuurlijk af van wat jij "een deftige job" noemt, en wat de VDAB denkt welke job jij "deftig" kunt uitvoeren, vooral met dat vergiet op je kop
Winkeljuffrouw in een halalslagerij?

circe is offline  
Oud 26 april 2014, 14:48   #349
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Waarom zou een vergiet op uw hoofd een belemmering moeten vormen? Dat is discriminatie, want van het vliegend spagettiemonster moeten vrouwen een vergiet dragen, daar hoort u respect voor te hebben, toch?
Dus houdt u mond en vorm geen mening over vrouwen met een vergiet op hun hoofd anders krijgt u de spagettiorde achter u aan met een klacht.
alice is offline  
Oud 26 april 2014, 14:56   #350
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Winkeljuffrouw in een halalslagerij?
Dat vind jij een deftige job?
Of denkt de VDAB dat dit een job is die jij deftig uitvoeren ?
HRobin is offline  
Oud 26 april 2014, 14:58   #351
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom zou een vergiet op uw hoofd een belemmering moeten vormen? Dat is discriminatie, want van het vliegend spagettiemonster moeten vrouwen een vergiet dragen, daar hoort u respect voor te hebben, toch?
Dus houdt u mond en vorm geen mening over vrouwen met een vergiet op hun hoofd anders krijgt u de spagettiorde achter u aan met een klacht.
Kom maar af met die klacht, dan maak ik daar een lekker kopje thee van.
'k Heb hier nog een mooie theepot staan, van ene Russell
HRobin is offline  
Oud 26 april 2014, 15:01   #352
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wat is regelmatig ?
1 keer om de zeven jaar is ook een regelmaat.
reservespeler is offline  
Oud 26 april 2014, 15:31   #353
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien moslima's een gouden Handje van Fatima rond hun hals dragen, dan denk ik niet dat iemand daar een probleem mee maakt.
Als katholiek meisjes in een nonnenhabijt naar school gaan dan lijkt me dat niet hetzelfde als een kruisje aan een kettingske.

Of denkt U dat het "Geen Hoofddeksels in de klas" zich niet zou uitstrekken tot de nonnekap?

Het gaat er'm niet om of iemand er zich aan stoort of niet. Het gaat over gelijkheid. Ofwel ban je alle religieuze symbolen ofwel geen enkele.

Ik ben voorstander van een totaal verbod op religieuze symbolen in het openbare ambt. Dus geen kruis, geen ster en ook geen fakkel.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 26 april 2014, 15:33   #354
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Geen gemaskerde mensen tegen het lijf moeten lopen is ook een mensenrecht.
Nope maar er is wel een verbod op het gemaskerd rondlopen. Er waren geen extra wetten nodig die bepaalde bevolkingsgroepen viseren.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 27 april 2014, 11:52   #355
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Een boerka dragen is een mensenrecht tijdens Carnaval.

Buiten de Carnavalsperiode mag men van de wet niet gemaskerd rondlopen op straat.

Zo simpel is dat.
Dat het de wet is, zegt niets over of het al dan niet een mensenrecht is.

En stop alstublieft met dat onderdanige legalistische gekruip.
Oud 27 april 2014, 11:55   #356
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijnheer Hoste is een beetje afgedwaald.

Het recht op vrijheid van godsdienst is namelijk ONDERGESCHIKT aan de democratisch gestemde wetten.
Neen, de zogenaamde mensenrechten zijn niet ondergeschikt aan de gepeupel-heerschappij-fetisj van de democraten zoals U. Jammer maar helaas, google het concept 'mensenrechten' even.

Citaat:
Een religie die verplicht om de oudstgeboren zoon te offeren zal zich daarvoor niet kunnen beroepen op de vrijheid van godsdienst.
Omdat het recht op leven ook een mensenrecht is. Heeft niets met de mob-rule fetisj te maken.
Oud 27 april 2014, 11:58   #357
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het recht op vrijheid van godsdienst is niet hetzelfde als de mensenrechten.
Het is één van de mensenrechten. Kom, zo dom be je nu ook weer niet, het is nogal duidelijk dat je niet-zo-subtiel probeert je eigen uitspraken en die van anderen te vervormen.
Citaat:
Een religie die het slaan van vrouwen toelaat of het doden van andersgelovigen verplicht is geen mensenrecht.
Ben jij traag ofzo? Dat komt omdat het recht op leven (artikel III) ook een mensenrecht is.
Oud 27 april 2014, 12:01   #358
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
want volgens mijn achterlijke niet-juridisch geschoolde boerenverstand is dit hetzelfde als :
"het recht op godsdienstvrijheid is ondergeschikt aan de geldende democratisch gestemde wetten".

Het dragen van een boerka valt dus niet onder "recht op godsdienstvrijheid" vermits de democratisch gestemde wetten zeggen dat het aangezicht moet zichtbaar zijn in dit land.
Wat probeer je nu eigenlijk aan te tonen?

Dat dit land in menige wet en dwingelandij de mensenrechten schendt? Dat is zo, maar dat doet niets af van het concept 'mensenrechten' en op welke manier precies is dat iets positiefs?

Dat mensenrechten ondergeschikt zijn aan de mening van de 51%? Jammer, maar de VN en vrijwel elke mensenrechtenorganisatie zegt van niet.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 april 2014 om 12:02.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 27 april 2014, 12:58   #359
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Wat probeer je nu eigenlijk aan te tonen?

Dat dit land in menige wet en dwingelandij de mensenrechten schendt? Dat is zo, maar dat doet niets af van het concept 'mensenrechten' en op welke manier precies is dat iets positiefs?

Dat mensenrechten ondergeschikt zijn aan de mening van de 51%? Jammer, maar de VN en vrijwel elke mensenrechtenorganisatie zegt van niet.
ik wil enkel zeggen dat het recht op godsdienstvrijheid ondergeschikt is aan de democratisch gestemde wetten. Vermits die democratisch gestemde wetten ook ondergeschikt zijn aan de mensenrechten neem ik aan dat het verbod op vermomming buiten de karnavalsperiode perfect toelaatbaar is, anders moet Belgique toch voor het een of ander Mensenrechtenschendingenhof komen neem ik aan? Net zoals Saudi Arabia of alle andere mensenrechtenschendende landen waar islam de wet stelt.

Met andere woorden: wat een gelul weeral.

circe is offline  
Oud 27 april 2014, 14:01   #360
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
ik wil enkel zeggen dat het recht op godsdienstvrijheid ondergeschikt is aan de democratisch gestemde wetten. Vermits die democratisch gestemde wetten ook ondergeschikt zijn aan de mensenrechten neem ik aan dat het verbod op vermomming buiten de karnavalsperiode perfect toelaatbaar is, anders moet Belgique toch voor het een of ander Mensenrechtenschendingenhof komen neem ik aan? Net zoals Saudi Arabia of alle andere mensenrechtenschendende landen waar islam de wet stelt.

Met andere woorden: wat een gelul weeral.
Ik heb u al uitgelegd dat mensenrechten niet ondergeschikt zijn aan wetten.

Andere mensenrechten kunnen wel grenzen stellen aan de uitoefening van mensenrechten. Die beperkingen moeten bij wet voorzien zijn.

Dat gegeven lijkt mij toch niet zo moeilijk om te vatten.

Uw opmerking over internationale hoven voor mensenrechtenschendingen toont hoe weinig u van de materie weet. Geen idee hoe het dan in u opkomt om zonder kennis van zaken hier stellingen te poneren.
Ja_an is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be