Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2018, 15:43   #341
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het is u wellicht ontgaan dat de bedoelde post van forummer patrickve al eerder volkomen werd weerlegd in mijn post 287.

Hebt u eigenlijk enig idee over wat precies door de Belgische regering werd beslist en wat daarbij politiek op het spel staat, mevrouw, of reageert u eenvoudigweg als een stier op een rode lap telkens u de woorden “Frankrijk” of “Frans” worden voorgehouden ?

U bent volstrekt gerechtigd uw Vlaams-nationalisme te belijden : voor mij niet gelaten, zoals u inmiddels al lang hebt kunnen vaststellen. Maar op dit forum zijn er naar mijn overtuiging veel geschikter discussiedraden dan deze waar u dat met minstens een minimum aan kennis van zaken kunt doen, hoor.

Voila' que les deux petites amies charmantes se chamaillent entre elles maintenant. Ah... ce nationalisme quand-même. Il fout tout en l'air.

'Leuk' om te zien. Ga vooral zo verder.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2018 om 15:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 16:02   #342
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Voila' que les deux petites amies charmantes se chamaillent entre elles maintenant. Ah... ce nationalisme quand-même. Il fout tout en l'air.

'Leuk' om te zien. Ga vooral zo verder.
Ik weet niet in wat u zich hier verkneukelt, mijnheer. Mevrouw Knuppel en ik zijn twee forumdeelnemers die elkaar ondanks zeer verschillende standpunten en overtuiging als mens respecteren, zoals dat ook met andere forumdeelnemers gebeurt. Enig verschil van visie of mening doet voor wat mij betreft niets af aan bedoeld respect.

Dat u uit één en ander persoonlijk levensgenot kunt puren is nogal eigenaardig, maar het is u gegund. Bij gebrek aan beter, zeg maar.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 oktober 2018 om 16:04.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 16:10   #343
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet in wat u zich hier verkneukelt, mijnheer. Mevrouw Knuppel en ik zijn twee forumdeelnemers die elkaar ondanks zeer verschillende standpunten en overtuiging als mens respecteren, zoals dat ook met andere forumdeelnemers gebeurt. Enig verschil van visie of mening doet voor wat mij betreft niets af aan bedoeld respect.

Dat u uit één en ander persoonlijk levensgenot kunt puren is nogal eigenaardig, maar het is u gegund. Bij gebrek aan beter, zeg maar.
Het is inderdaad vrij amusant. Daarom nogmaals: doe gerust zo verder.

En vooral op dezelfde toon. De ene overdreven en kunstmatig hoffelijk en de andere zoals gewoonlijk eerder hysterisch 'bithcherig'. Les extrêmes se touchent. Maar in de zaak F-35 blijkbaar niet.

Wat wilt u: het nationalisme stelt zo zijn eisen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2018 om 16:28.
Oud 26 oktober 2018, 16:31   #344
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geheel logisch.

Ik heb mij zelfs laten vertellen dat de Franse voetbalploeg werd betaald door de Vlaams-nationalisten om zelf wereldkampioen te worden en dus de Belgen die eer en titel te ontzeggen, kwestie dat dit de Vlaamse onafhankelijkheid de facto als logisch gevolg zou hebben.

Zoals u inmiddels de facto hebt kunnen vaststellen. Toch ?
U begint het te snappen ,we zijn op de goede weg
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 17:33   #345
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is u wellicht ontgaan dat de bedoelde post van forummer patrickve al eerder volkomen werd weerlegd in mijn post 287.

Hebt u eigenlijk enig idee over wat precies door de Belgische regering werd beslist en wat daarbij politiek op het spel staat, mevrouw, of reageert u eenvoudigweg als een stier op een rode lap telkens u de woorden “Frankrijk” of “Frans” worden voorgehouden ?

U bent volstrekt gerechtigd uw Vlaams-nationalisme te belijden : voor mij niet gelaten, zoals u inmiddels al lang hebt kunnen vaststellen. Maar op dit forum zijn er naar mijn overtuiging veel geschikter discussiedraden dan deze waar u dat met minstens een minimum aan kennis van zaken kunt doen, hoor.
Wie ben jij eigenlijk dat jij pretendeert te weten waarom de Belgische regering besliste wat ze, volmaakt democratisch, heeft beslist en wat daarbij politiek op het spel staat? Is dat een bedreiging?

Nog dit Gwylan, dat ik een Vlaams-nationalist ben wil niet zeggen dat ik een partijsoldaatje van de N-VA ben.
Wat de prijs betreft die "de Vlamingen" volgens jou zullen betalen voor deze deal, dat is normaal in een land zoals Belgique. 16 miljard per jaar zal het met zekerheid niet zijn.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 oktober 2018 om 17:34.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 17:37   #346
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ruim Frans samenwerkingsvoorstel waarover ik het heb heeft niets te maken met de RfGP-procedure inzake de vervanging van gevechtsvliegtuigen, waaraan Frankrijk (zoals andere landen) inderdaad niet deelnam omdat één en ander sowieso op het lijf van de Amerikaanse aanbieding geschreven was.
Dan begrijp ik niet waarom je je druk lijkt te maken over die F-35 aankoop. Ik persoonlijk vind die aankoop een beetje spijtig omdat we weer eens de kans gemist hebben om iets Europees te doen. Ik wil daarbij wel aannemen dat die F-35 misschien de militairen wat meer aanstond, en misschien hadden die militairen vanuit een zeker standpunt gelijk, maar als we altijd onze rommel buiten Europa blijven kopen, dan zullen we nooit profiteren van de ganse ontwikkeling, de onafhankelijkheid en de spinoff die bij zo een eigen ontwikkelingen mee komen ; en de daadwerkelijke kwaliteit van die toestellen heeft in mijn ogen niet zo een groot belang, aangezien het Europese toestel ook goed genoeg zal zijn om het enige te doen wat ooit met die toestellen echt zal gebeuren: ontwikkelingslanden bombarderen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 17:40   #347
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Macron keurt de Belgische aankoop van de F-35 af

http://www.lalibre.be/actu/internati...70e3d2f658319e

Le président français Emmanuel Macron "regrette" la décision du gouvernement belge d'acheter des avions de chasse F-35 américains "plutôt qu'une offre européenne"

Goed gedaan President Macron, hoe meer kritiek van Uwentwege hoe groter het verlies van Michel en hoe meer onmogelijk de volgende federale regeringsvorming.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 17:57   #348
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Macron keurt de Belgische aankoop van de F-35 af

http://www.lalibre.be/actu/internati...70e3d2f658319e

Le président français Emmanuel Macron "regrette" la décision du gouvernement belge d'acheter des avions de chasse F-35 américains "plutôt qu'une offre européenne"

Goed gedaan President Macron, hoe meer kritiek van Uwentwege hoe groter het verlies van Michel en hoe meer onmogelijk de volgende federale regeringsvorming.
Ik keur die ook af. Schandalig hoe we steeds weer de slippendragers blijken te zijn van de US of A.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2018 om 17:59.
Oud 26 oktober 2018, 18:05   #349
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dan begrijp ik niet waarom je je druk lijkt te maken over die F-35 aankoop.
Dat zal allicht zijn om dezelfde reden dat de Franse president de Belgische aankoop afkeurt: eigenbelang.

Wat er ook van zij, die aankoop is ondanks de felle tegenstand door de oppositie goedgekeurd. Niet alleen door de legertop dus. Die beslissing werd trouwens al door De Crem genomen. De CD&V maakt deel uit van de federale regering en is De Crem heel waarschijnlijk gevolgd. Wat mij verwondert is dat ook de VLD Michel niet heeft gevolgd. Beide broederpartijen zijn immers ver in de meerderheid in de deze regering. Het ziet er bijgevolg naar uit dat "de Vlamingen" voor één keer aan hetzelfde zeel hebben getrokken. Daar "de Vlaamse-nationalisten" op aankijken is dus intellectueel oneerlijk.

Ik weet ook dat de beslissingen die het parlement neemt puur partijpolitiek van aard zijn, maar dat heet nu eenmaal "democratisch".

Mij kan het in de grond niet verdommen welke gevechtsvliegtuigen ons door de strot worden geramd. Ik ben dan wel op het einde van de oorlog geboren, en heb hem dus niet meegemaakt, maar ik vergeet niet dat het NIET Frankrijk was dat ons van de nazi's verlosten maar wel de VS. Tienduizenden Amerikanen werden daarvoor opgeofferd. Ik vind het alleen al daarom niet erg dat wij "aan het handje lopen" van de Amerikanen.
Oud 26 oktober 2018, 18:07   #350
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik merk niets meer van de sereniteit die we van jou gewend zijn, Gwylan. Je komt in dit verband over als een gefrustreerde, verzuurde verdedigster der Franse belangen die haar zin niet kreeg.
Ik begrijp zelfs niet eens welke Franse belangen: Dassault deed niet mee in de offerte. Het ging tussen Eurofighter en F-35, en voor zover ik weet, neemt Frankrijk geen deel aan Eurofighter.
Oud 26 oktober 2018, 18:07   #351
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan begrijp ik niet waarom je je druk lijkt te maken over die F-35 aankoop. Ik persoonlijk vind die aankoop een beetje spijtig omdat we weer eens de kans gemist hebben om iets Europees te doen. Ik wil daarbij wel aannemen dat die F-35 misschien de militairen wat meer aanstond, en misschien hadden die militairen vanuit een zeker standpunt gelijk, maar als we altijd onze rommel buiten Europa blijven kopen, dan zullen we nooit profiteren van de ganse ontwikkeling, de onafhankelijkheid en de spinoff die bij zo een eigen ontwikkelingen mee komen ; en de daadwerkelijke kwaliteit van die toestellen heeft in mijn ogen niet zo een groot belang, aangezien het Europese toestel ook goed genoeg zal zijn om het enige te doen wat ooit met die toestellen echt zal gebeuren: ontwikkelingslanden bombarderen.
Ik verwijs nogmaals graag naar mijn post 234, waaruit ik citeer :

Zoals elk zinnig mens had ik vanzelfsprekend liever gezien dat België bij haar keuze enig politiek verstand zou gebruiken en derhalve zou kiezen voor een welkdanig Europees alternatief, maar dat zat/zit er kennelijk niet in, dus tja, dan blijf ik met passend genoegen bij de vaststelling dat de Belgische politieke stommiteiten – de huidige inclusief – voor mij geen ene bal en geen enkele eurocent verschil maken, want ik draai er in geen enkele mate en op geen enkele manier voor op zoals dat voor u allen jammer genoeg wel degelijk het geval is en zal zijn.

Ik vind dus dat de Belgische oerdomme politieke keuze jammer is voor de Belgen, die daar vanzelfsprekend uiteindelijk de prijs zullen voor betalen. Voor mij zelve maakt het nul komma nul uit : het verandert volstrekt niets aan mijn leven op geen enkel gebied, en het kost mij geen ene eurocent.

Kortom, uw en mijn visie ter zake verschillen quasi in niets.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 oktober 2018 om 18:07.
Oud 26 oktober 2018, 18:10   #352
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij kan het in de grond niet verdommen welke gevechtsvliegtuigen ons door de strot worden geramd. Ik ben dan wel op het einde van de oorlog geboren, en heb hem dus niet meegemaakt, maar ik vergeet niet dat het NIET Frankrijk was dat ons van de nazi's verlosten maar wel de VS. Tienduizenden Amerikanen werden daarvoor opgeofferd. Ik vind het alleen al daarom niet erg dat wij "aan het handje lopen" van de Amerikanen.
Nog eens, ik vind de bestelling van de F-35 niet jammer omdat ik anti-Amerikaan zou zijn. Ik vind ze enkel jammer omdat we weer eens de kans gemist hebben om ons eigen te zijn. Het is het soort dingen (gesofistikeerde wapens ontwikkelen) waar men veel eigen voordeel aan heeft.
Oud 26 oktober 2018, 18:10   #353
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp zelfs niet eens welke Franse belangen: Dassault deed niet mee in de offerte. Het ging tussen Eurofighter en F-35, en voor zover ik weet, neemt Frankrijk geen deel aan Eurofighter.
Inderdaad, maar je kan niet ontkennen dat er desondanks serieus "gelobbyd" werd om het Franse vliegtuig aan Belgique te slijten.
Oud 26 oktober 2018, 18:11   #354
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog eens, ik vind de bestelling van de F-35 niet jammer omdat ik anti-Amerikaan zou zijn. Ik vind ze enkel jammer omdat we weer eens de kans gemist hebben om ons eigen te zijn. Het is het soort dingen (gesofistikeerde wapens ontwikkelen) waar men veel eigen voordeel aan heeft.
Je bedoelt dat we da nkzij de EU wél "ons eigen" kunnen zijn?
Oud 26 oktober 2018, 18:13   #355
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dus dat de Belgische oerdomme politieke keuze jammer is voor de Belgen, die daar vanzelfsprekend uiteindelijk de prijs zullen voor betalen.
Ik denk noch dat het een "oerdomme" beslissing is, noch dat de "Belgen daar de prijs voor zullen betalen", want de Belgen zijn niet de enigen die F-35 kopen. De Duitsers ook bijvoorbeeld. Maar het is gewoon tekenend voor het gebrek aan eigenheid en eigen ambitie, en dat betreur ik. Op louter financieel vlak, en misschien zelfs op militair vlak, is het voor de Belgen misschien zelfs een, op korte termijn zeker, betere keuze die ze gemaakt hebben. Maar het mist eigenheid, eigen ambitie en lange-termijn visie. Zoals met de rest van Europa, misschien.
Oud 26 oktober 2018, 18:13   #356
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar je kan niet ontkennen dat er desondanks serieus "gelobbyd" werd om het Franse vliegtuig aan Belgique te slijten.
Ja, maar dan had Dassault een betere offerte moeten sturen he. Trouwens onbegrijpelijk dat ze dat niet gedaan hadden, tenzij ze dachten dat het al in kannen en kruiken was.
Oud 26 oktober 2018, 18:15   #357
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoals andere landen ging Frankrijk (niet Dassault, maar Frankrijk) niet in op de RfGP van de Belgische regering. Maar los daarvan deed Frankrijk (andermaal niet Dassault maar de Franse regering) België een voorstel tot nauwe samenwerking op het gebied van defensie. Dat voorstel was/is véél ruimer en uitgebreider dan de mogelijke levering van gevechtsvliegtuigen, en viel derhalve niet te vatten in de termen van welkdanige RfGP (= Request for Government Proposal).

Bedoeld voorstel van de Franse regering werd met een leugenachtige drogreden op boertige manier afgewezen.

Wie niet het overduidelijk onderscheid maakt tussen enerzijds de RfGP inzake de gevechtsvliegtuigen (waar Frankrijk niet aan meedeed) en anderzijds het los daarvan staand ruimer voorstel tot samenwerking van de Franse regering, begrijpt vanzelfsprekend niet waarover de discussie gaat.
Oud 26 oktober 2018, 18:16   #358
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat we da nkzij de EU wél "ons eigen" kunnen zijn?
Dat is het probleem met de EU: ze doen alles verkeerd. Alles wat Europese zin zou geven, wordt verwaarloosd, maar de schadelijke gutmenschpolitiek wordt er wel door opgedrongen. Ik vond de vroegere EU, toen die nog geen politieke structuren had, beter: een samenwerkingsplatform. Op zo een samenwerkingsplatform kan je dan plannen maken om samen gesofistikeerde dingen te doen. Niet om de afmetingen van de tomaat te normaliseren, en gloeilampen uit de handel te halen.
Oud 26 oktober 2018, 18:20   #359
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwijs nogmaals graag naar mijn post 234, waaruit ik citeer :

Zoals elk zinnig mens had ik vanzelfsprekend liever gezien dat België bij haar keuze enig politiek verstand zou gebruiken en derhalve zou kiezen voor een welkdanig Europees alternatief, maar dat zat/zit er kennelijk niet in, dus tja, dan blijf ik met passend genoegen bij de vaststelling dat de Belgische politieke stommiteiten – de huidige inclusief – voor mij geen ene bal en geen enkele eurocent verschil maken, want ik draai er in geen enkele mate en op geen enkele manier voor op zoals dat voor u allen jammer genoeg wel degelijk het geval is en zal zijn.

Ik vind dus dat de Belgische oerdomme politieke keuze jammer is voor de Belgen, die daar vanzelfsprekend uiteindelijk de prijs zullen voor betalen. Voor mij zelve maakt het nul komma nul uit : het verandert volstrekt niets aan mijn leven op geen enkel gebied, en het kost mij geen ene eurocent.

Kortom, uw en mijn visie ter zake verschillen quasi in niets.
We weten nu met stelligheid, dankzij jou en je president, dat Belgique een domme keuze maakte, en "vanzelfsprekend" de prijs zal betalen voor zijn domheid.

Wij weten niet welke prijs Belgique zou betalen als er een andere keuze zou gemaakt geweest zijn. Wat ik wél weet is dat "wij", ik bedoel de gewone bevolking, nooit anders dan de gevolgen heeft gedragen van het separatisme van 1830, en dat dit nooit zal veranderen. Ook niet na de afwijzing van het Franse voorstel om voor Franse vliegtuigen te kiezen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 oktober 2018 om 18:25.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 18:20   #360
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zo moeilijk is het toch niet. De Normandiërs zijn geen Vikings meer, maar Fransen. De Franssprekenden in Canada zijn geen Fransen meer, maar Canadezen. De Duitssprekenden in de Oostkantons zijn geen Duitsers meer, maar Belgen. Zo voelen ze zich ook. En de eertijds Vlamingen uit Frans-Vlaanderen zijn nu Fransen. En ik denk hier ook dat ze zich nu ook zo voelen. Spreekt de jeugd daar nog wel Vlaams? Moest het hier en daar nog zo zijn, het zal toch maar bitter weinig zijn, vrees ik.
Waarom hielden ze dan referendums over separatisme?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be