![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht? | |||
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht |
![]() ![]() ![]() |
77 | 50,33% |
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld |
![]() ![]() ![]() |
55 | 35,95% |
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook |
![]() ![]() ![]() |
21 | 13,73% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn vraag aan u: u bent voor "geregulariseerd" wapenbezit, omdat de overheid wapens mag bezitten, en dus de burgers ook. Welke wapens mogen burgers dan bezitten? Als enkel een bewijs van "ik ben een verantwoordelijke mens" voldoende is, neem ik aan dat u toch niet zult stoppen aan eenvoudige handvuurwapens, maar dat bazooka's, tanks en het occasioneel H-bommetje ook mogen kunnen, nietwaar?
![]() |
![]() |
#343 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat sporters sporten en laat beveiligers beveiligen. Als u vindt dat er iets mis is met de veiligheid moet u dáár iets aan doen. Meer en betere politie etc. En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag: Waaróm zou u de wet willen veranderen? Alleen omdat u vindt dat het uw recht is? Dat is geen reden, dat is het gedrag van een klein kind: 'Ik heb er recht op dus ik wil het'. Nee, wat is de reden dat u dit wilt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ge daar de muur van de schietstand, mee uitschiet, hebde trouwens die flash gezien, nu ist normaal dat er wa vuur uitvliegt, maar dit was met muzzle break, en nog niet eens zo'n kleintjen... Persoonlijk ben ik meer voor ne Remington, of Sako in 308 of in de kleiner Varmint calibers. Als ge alle keren met een verschroeid gezicht terug naar huis moet, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hem ies goe afkloppen met mijn fietspomp, ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben even Lombas' gezaag om een pistooltje beu
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Eerst een nieuwe motor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
turkje hoe belachelijke het ook moge klinken, maar als je een gedreven zot zijt en ge wilt nen bazooka dan vinde of maakt ge een. Geloof mij, als ge nen RPG vandoen hebt, dan koopte die gewoon, ge moet enkel de juiste mensen vinden. Als ge een zwaar explosief wilt, dan koopte da gewoon, of ge gaat wat rondzoeken op internet, en er zijn zotten genoeg, die hun recepten publiceren. De ingredienten zijn vrij te koop, niemand gaat u tegenhouden alleen nen goeien ontsteker vinden kan wa lastig zijn, alhoewel je in de plaatselijke electronicahandel met wat fantasie ook wel aan uw grief geraakt. 't is zelf best te doen met dingen die ge uit nen TV of nen auto kunt halen. Ge moet alleen wat op de hoogte zijn dat is alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Schepen
|
![]() Heb eens iets dergelijks gevuld met dissolvent....tspel smolt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien hoef je je dan ook niet op te houden in een draad die als titel Vrij wapenbezit, -dracht heeft...
![]() Ga dan wat op mij zeveren in de sportsubsidie draad...
![]() |
![]() |
#353 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
een grootwarenhuis is in feite een groot wapen arsenaal. Maar dat wil niet zeggen dat men het doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() een of ander zuur, moet ook wel werken, of naft, met een waakvlam voor de loop te monteren, moet dat wel marcheren, maar ik ga da ding zelf nie vastpakken, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we hier een serieus slechte reputatie bij de staatsveiligheid aan 't krijgen zijn ondertussen... Nu ja 't zijn die die stiekem zwijgen en grote voorraden van die spullen aankopen die gevaarlijk zijn natuurlijk... ![]() Laatst gewijzigd door Herr Flick : 27 maart 2006 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
2 Niet alleen heb ik het recht mij te beschermen tegenover mensen die tegen die luttele conventies in ageren, maar ook tegenover de staat die tegen mijn persoon wil ageren voor zover ik zelf geen conventies geschonden heb. Indien de staat mij bijvoorbeeld wenst op te pakken wegens mijn politieke overtuiging, heb ik het recht mij te verdedigen, zelfs al schend ik daarmee de danmalige wetten. Nu kan jij wel zeggen dat het hier toch rustig is en al, maar dan houd ik de woorden indachtig: Citaat:
Citaat:
Gezien de politie tekortschoot en het leger wat slampamperde, waren het burgermilities die grotendeels de orde hielpen te herstellen en de eigen persoon te vrijwaren van die rellen. De rellen van Parijs hebben een voorteken gegeven dat ook hier in Europa mensen misschien eens terug wat meer rechten zouden kunnen verwezenlijkt zien...
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is hier chatforum hein, maar een duidelijk forum met subfora en aparte draden...
![]()
![]() |
![]() |
#360 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vrijheid moet nooit gemotiveerd worden, enkel het beperken ervan. De beperking van vrijheid van wapendracht wordt echter enkel gedragen door bangmakerij.
![]() |