Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht?
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht 77 50,33%
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld 55 35,95%
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook 21 13,73%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2006, 15:29   #341
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik had lang, een burger versie van een H&K scherpschuttersgeweer op mijn wish list staan... Maar er is nu een SAKO uit met verwisselbare lopen, ge kunt daar 4 verschillende kalibers mee schieten... ziet er ook goe uit...

ik zoek het eens op
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 15:30   #342
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb werkelijk nog geen goed argument tegen geregulariseerd wapenbezit en wapendracht gehoord, tenzij het miezerige "ik vind niet dat jij dat mag, alleen Papa Partijleider en Sjoko Boef mogen het"...
Dat komt waarschijnlijk omdat op dit platform, je argumenten moet lezen.

Mijn vraag aan u: u bent voor "geregulariseerd" wapenbezit, omdat de overheid wapens mag bezitten, en dus de burgers ook. Welke wapens mogen burgers dan bezitten? Als enkel een bewijs van "ik ben een verantwoordelijke mens" voldoende is, neem ik aan dat u toch niet zult stoppen aan eenvoudige handvuurwapens, maar dat bazooka's, tanks en het occasioneel H-bommetje ook mogen kunnen, nietwaar?
Oud 27 maart 2006, 15:31   #343
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gebruikt een voorbeeld waarvan ik bij het eerste melden ervan al zei dat het onnozel was?
Dat jij zegt dat iets onnozel is wil nog niet zeggen dat dat echt zo is! Of ben jij de 'maat der dingen'.

Laat sporters sporten en laat beveiligers beveiligen. Als u vindt dat er iets mis is met de veiligheid moet u dáár iets aan doen. Meer en betere politie etc.

En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag: Waaróm zou u de wet willen veranderen? Alleen omdat u vindt dat het uw recht is? Dat is geen reden, dat is het gedrag van een klein kind: 'Ik heb er recht op dus ik wil het'. Nee, wat is de reden dat u dit wilt?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 15:35   #344
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gebruikt een voorbeeld waarvan ik bij het eerste melden ervan al zei dat het onnozel was?

Goed bezig...

Ik ben is benieuwd wat zo'n psycho die fietsendieven een nekschot geeft, zou doen zonder vuurwapen... Waarschijnlijk netjes de man adviseren weg te gaan, en hem €5 meegeven voor de moeite?
Hier ! En zwijg

Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 15:35   #345
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Pfffff

http://www.accuracyinternational.com/

Spijtig genoeg kreeg mijn kameraad de .50 versie niet mee
hoe zou dat nu toch komen, ...

Ik denk dat ge daar de muur van de schietstand, mee uitschiet, hebde trouwens die flash gezien,

nu ist normaal dat er wa vuur uitvliegt, maar dit was met muzzle break, en nog niet eens zo'n kleintjen...

Persoonlijk ben ik meer voor ne Remington, of Sako in 308 of in de kleiner Varmint calibers.

Als ge alle keren met een verschroeid gezicht terug naar huis moet, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 15:36   #346
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky Bekijk bericht
Hier ! En zwijg

Wil ik daar ies rap iets heel gevaarlijks van maken, ... iets waar ge u lelijk pijn mee kunt doen, of veel schade kunt aanrichten.

Nie veel voor nodig, gewoon de vloeistof vervangen door iet anders...
Oud 27 maart 2006, 15:37   #347
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Goed bezig...

Ik ben is benieuwd wat zo'n psycho die fietsendieven een nekschot geeft, zou doen zonder vuurwapen... Waarschijnlijk netjes de man adviseren weg te gaan, en hem €5 meegeven voor de moeite?

hem ies goe afkloppen met mijn fietspomp, !
Oud 27 maart 2006, 15:39   #348
Chucky
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wil ik daar ies rap iets heel gevaarlijks van maken, ... iets waar ge u lelijk pijn mee kunt doen, of veel schade kunt aanrichten.

Ik ben even Lombas' gezaag om een pistooltje beu
Oud 27 maart 2006, 15:40   #349
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Pfffff

http://www.accuracyinternational.com/

Spijtig genoeg kreeg mijn kameraad de .50 versie niet mee
2200 pond pffft.... dat zal nog een tijdje moeten wachten.

Eerst een nieuwe motor.
Oud 27 maart 2006, 15:42   #350
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dat komt waarschijnlijk omdat op dit platform, je argumenten moet lezen.

Mijn vraag aan u: u bent voor "geregulariseerd" wapenbezit, omdat de overheid wapens mag bezitten, en dus de burgers ook. Welke wapens mogen burgers dan bezitten? Als enkel een bewijs van "ik ben een verantwoordelijke mens" voldoende is, neem ik aan dat u toch niet zult stoppen aan eenvoudige handvuurwapens, maar dat bazooka's, tanks en het occasioneel H-bommetje ook mogen kunnen, nietwaar?

turkje hoe belachelijke het ook moge klinken, maar als je een gedreven zot zijt en ge wilt nen bazooka dan vinde of maakt ge een.

Geloof mij, als ge nen RPG vandoen hebt, dan koopte die gewoon, ge moet enkel de juiste mensen vinden.

Als ge een zwaar explosief wilt, dan koopte da gewoon, of ge gaat wat rondzoeken op internet, en er zijn zotten genoeg, die hun recepten publiceren.

De ingredienten zijn vrij te koop, niemand gaat u tegenhouden alleen nen goeien ontsteker vinden kan wa lastig zijn, alhoewel je in de plaatselijke electronicahandel met wat fantasie ook wel aan uw grief geraakt.

't is zelf best te doen met dingen die ge uit nen TV of nen auto kunt halen.

Ge moet alleen wat op de hoogte zijn dat is alles.
Oud 27 maart 2006, 15:43   #351
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:

Heb eens iets dergelijks gevuld met dissolvent....tspel smolt.
Oud 27 maart 2006, 15:43   #352
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky Bekijk bericht
Ik ben even Lombas' gezaag om een pistooltje beu
Misschien hoef je je dan ook niet op te houden in een draad die als titel Vrij wapenbezit, -dracht heeft...

Ga dan wat op mij zeveren in de sportsubsidie draad...
Oud 27 maart 2006, 15:48   #353
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
turkje hoe belachelijke het ook moge klinken, maar als je een gedreven zot zijt en ge wilt nen bazooka dan vinde of maakt ge een.

Geloof mij, als ge nen RPG vandoen hebt, dan koopte die gewoon, ge moet enkel de juiste mensen vinden.

Als ge een zwaar explosief wilt, dan koopte da gewoon, of ge gaat wat rondzoeken op internet, en er zijn zotten genoeg, die hun recepten publiceren.

De ingredienten zijn vrij te koop, niemand gaat u tegenhouden alleen nen goeien ontsteker vinden kan wa lastig zijn, alhoewel je in de plaatselijke electronicahandel met wat fantasie ook wel aan uw grief geraakt.

't is zelf best te doen met dingen die ge uit nen TV of nen auto kunt halen.

Ge moet alleen wat op de hoogte zijn dat is alles.
Juist het is doodeenvoudig met de gewone dingen uit een grootwarenhuis en brandbom te maken, en dit in een paar seconden tijd.
een grootwarenhuis is in feite een groot wapen arsenaal.

Maar dat wil niet zeggen dat men het doet.
Oud 27 maart 2006, 15:48   #354
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Misschien hoef je je dan ook niet op te houden in een draad die als titel Vrij wapenbezit, -dracht heeft...

Ga dan wat op mij zeveren in de sportsubsidie draad...
haha de grapjas
Oud 27 maart 2006, 15:49   #355
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
Heb eens iets dergelijks gevuld met dissolvent....tspel smolt.
Ge ziet er lopen mensen met fantasie rond hé...

een of ander zuur, moet ook wel werken, of naft, met een waakvlam voor de loop te monteren, moet dat wel marcheren,

maar ik ga da ding zelf nie vastpakken, ...
Oud 27 maart 2006, 15:49   #356
Chucky
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het wapenbezit IS al geregulariseerd. Ik heb nog geen goed argument gehoord VOOR aanpassing ervan, behalve het miezerige: 'Ik wil boris boef neerknallen als hij mijn velo steelt!' En aangezien op diefstal nog steeds niet de doodstraf staat pas ik.

De sportschutters mogen al een wapen houden onder strenge voorwaarden en zelfs sportschutters als Herr Flick zijn in feite tegen algemeenstelling ervan.

Dus laat het alsjeblieft zo blijven als het is.
Oud 27 maart 2006, 15:51   #357
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist het is doodeenvoudig met de gewone dingen uit een grootwarenhuis en brandbom te maken, en dit in een paar seconden tijd.
een grootwarenhuis is in feite een groot wapen arsenaal.

Maar dat wil niet zeggen dat men het doet.

Ik denk dat we hier een serieus slechte reputatie bij de staatsveiligheid aan 't krijgen zijn ondertussen...

Nu ja 't zijn die die stiekem zwijgen en grote voorraden van die spullen aankopen die gevaarlijk zijn natuurlijk...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 27 maart 2006 om 15:54.
Oud 27 maart 2006, 15:56   #358
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat jij zegt dat iets onnozel is wil nog niet zeggen dat dat echt zo is! Of ben jij de 'maat der dingen'.
Neen, ieder is zijn eigen maat; daarbuiten bestaan er enkele conventies, meer niet. Aan die conventies kun je je trouwens steeds onttrekken, op een moreel verantwoorde (revolutie, verzet, ...) of een moreel onverantwoorde (moord, diefstal, ...) manier.

Citaat:
Laat sporters sporten en laat beveiligers beveiligen. Als u vindt dat er iets mis is met de veiligheid moet u dáár iets aan doen. Meer en betere politie etc.
Tiens, ik dacht dat democratisering ook juist onhield dat iedereen wat mocht doen, of dat op zijn minst proberen, wat-ie wil. Want het staat mij toch vrij om sporter, beveiliger of agent te worden? Dan staan hun voorrechten, zolang die niet contractueel bepaald zijn, ook mij voor.

Citaat:
En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag: Waaróm zou u de wet willen veranderen? Alleen omdat u vindt dat het uw recht is? Dat is geen reden, dat is het gedrag van een klein kind: 'Ik heb er recht op dus ik wil het'. Nee, wat is de reden dat u dit wilt?
1 Omdat ik mijzelf, mijn naasten en mijn eigendom mag beschermen met alle middelen die daartoe noodzakelijk zijn. De staat doet net hetzelfde om die lokale conventies in ere te houden en de bevolking te beschermen. Als Papa opperbevelhebber dat mag voor alle burgers, dan mag ik dat zeker voor mezelf.

2 Niet alleen heb ik het recht mij te beschermen tegenover mensen die tegen die luttele conventies in ageren, maar ook tegenover de staat die tegen mijn persoon wil ageren voor zover ik zelf geen conventies geschonden heb. Indien de staat mij bijvoorbeeld wenst op te pakken wegens mijn politieke overtuiging, heb ik het recht mij te verdedigen, zelfs al schend ik daarmee de danmalige wetten. Nu kan jij wel zeggen dat het hier toch rustig is en al, maar dan houd ik de woorden indachtig:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Halbrook Bekijk bericht
The record establishes that a well-meaning liberal republic would enact a gun control act that would later be highly useful to a dictatorship.
of ook wel:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jones Bekijk bericht
The issue isn't gun control but state control -- obtuse and arbitrary state control.
Ik zal trouwens ook nooit de rellen in Los Angeles in 1992 vergeten, waarbij 50 mensen werden vermoord, meer dan 1 000 gewond en 12 000 gearresteerd.

Gezien de politie tekortschoot en het leger wat slampamperde, waren het burgermilities die grotendeels de orde hielpen te herstellen en de eigen persoon te vrijwaren van die rellen.

De rellen van Parijs hebben een voorteken gegeven dat ook hier in Europa mensen misschien eens terug wat meer rechten zouden kunnen verwezenlijkt zien...
Oud 27 maart 2006, 15:58   #359
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
haha de grapjas
Dat is hier chatforum hein, maar een duidelijk forum met subfora en aparte draden... Wat zwanzen mag, off-topic gaan mag, maar geef dan geen commentaar op iemand die ... soit.
Oud 27 maart 2006, 16:01   #360
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij bent ook de maat der dingen niet, dus ook jij moet die reden niet gaan opeisen.
Vrijheid moet nooit gemotiveerd worden, enkel het beperken ervan.
De beperking van vrijheid van wapendracht wordt echter enkel gedragen door bangmakerij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be