Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 4 juni 2006, 16:12   #341
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Sinds wanneer is in vrede willen leven met onze gekleurde medemens een inbreuk op Gods woord?
Ik heb niet gezegd dat we ons per se moeten vermengen, maar als dat gebeurt door mensen die elkaar graag zien doet dat geen afbreuk aan Gods schepping.
Ik ben daarentegen fel gekant tegen een multiculturele samenleving omdat:
1. Zoiets nergens werkt
2. Omdat vele culturen nu eenmaal minderwaardig zijn. Maar ook onze cultuur was ooit minderwaardig. Nog niet lang geleden vond iedereen het normaal dat een vrouw geen stemrecht had. Nog niet lang geleden.... en zo kun je eindeloos doorgaan.

Multicultureel? Neen! Multiraciaal? Ja!

Kijk eens aan....ik denk dat we overeen zouden komen,behalve op dat punt van "minderwaardige cultuur".Ikzelf zou eerder de uitdrukking "ongepaste cultuur",in geografische en geschiedkundige zin,wensen te gebruiken.....
kelt is offline  
Oud 4 juni 2006, 16:14   #342
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stel je maar eens voor dat de denkwijzen van "Opus Dei" een dominante faktor in ons leven zouden worden....

Om maar te zeggen,"ongepaste cultuur",daarvoor hoeven we het land niet eens uit .....
kelt is offline  
Oud 4 juni 2006, 16:47   #343
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Kijk eens aan....ik denk dat we overeen zouden komen,behalve op dat punt van "minderwaardige cultuur".Ikzelf zou eerder de uitdrukking "ongepaste cultuur",in geografische en geschiedkundige zin,wensen te gebruiken.....
-Is een cultuur die meisjes (kinderen) uithuwelijkt niet minderwaardig of alleen maar ongepast in geografische en geschiedkundige zin?
-Is een cultuur die mensen uitstoot (vermoord) als ze van godsdienst veranderen niet minderwaardig of alleen maar ongepast in geografische en geschiedkundige zin?
-Is een cultuur waar ......

Ik moet hier toch geen waslijst maken zeker?

Multicultureel? Neen! Multiraciaal? Ja!
Duym is offline  
Oud 4 juni 2006, 17:34   #344
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Zonder het christendom hadden onze voorouders zich ook verder ontwikkeld.De hele westerse geschiedenis zit trouwens vol met beestachtigheden van christenen.U kunt dat niet ontkennen.8)
De Kerk heeft nochtans ook heel veel goede dingen gedaan. In zijn 2000 jarige geschiedenis heeft de Kerk altijd opgekomen voor de zwakkeren in onze maatschappij, wat uit een solidaristisch oogpunt toch zeer belangrijk is.

Wat Europese Christenen bijvoorbeeld in Latijns Amerika hebben uitgestoken in de 16e eeuw en later, ook daar ben ik als volksnationalist zeker niet mee akkoord. Dit gaat zeker ook in tegen de waarden van Kristus.

Wat niet wegneemt dat germaanse stammen ook wreedheden hebben uitgestoken. Niets is helaas vrij van zonde. De Kerk maakt deel uit van de Europese beschaving samen met een aantal heidense stromingen. Ik roep dan ook op om samen op te treden tegen de decadentie van de huidige tijd, tegen de verderfelijke multikul, tegen de grote immigratiestromen en niet zoals nu tegen elkaar te bekvechten. Enkel dan kunnen we terugkeren naar een traditioneel Europees Europa en bijgevolg een Vlaams Vlaanderen zonder al te veel etnische diversiteit.

Met nationaal solidaristische groet

Max

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 4 juni 2006 om 17:34.
Max van Dietschland is offline  
Oud 4 juni 2006, 19:16   #345
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
En ik voor een geel China!
Tja, hopelijk trekt Aisha haar conclusie.
Jampie is offline  
Oud 4 juni 2006, 19:23   #346
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
De Kerk heeft nochtans ook heel veel goede dingen gedaan. In zijn 2000 jarige geschiedenis heeft de Kerk altijd opgekomen voor de zwakkeren in onze maatschappij, wat uit een solidaristisch oogpunt toch zeer belangrijk is.

Wat Europese Christenen bijvoorbeeld in Latijns Amerika hebben uitgestoken in de 16e eeuw en later, ook daar ben ik als volksnationalist zeker niet mee akkoord. Dit gaat zeker ook in tegen de waarden van Kristus.

Wat niet wegneemt dat germaanse stammen ook wreedheden hebben uitgestoken. Niets is helaas vrij van zonde. De Kerk maakt deel uit van de Europese beschaving samen met een aantal heidense stromingen. Ik roep dan ook op om samen op te treden tegen de decadentie van de huidige tijd, tegen de verderfelijke multikul, tegen de grote immigratiestromen en niet zoals nu tegen elkaar te bekvechten. Enkel dan kunnen we terugkeren naar een traditioneel Europees Europa en bijgevolg een Vlaams Vlaanderen zonder al te veel etnische diversiteit.

Max
Moriae enconium
Laus Stultitiae

en oh ja, seniorennet.be heeft gebeld, ze missen u!
netslet is offline  
Oud 4 juni 2006, 19:32   #347
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard psrtijlijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
U aanvaardt ze niet. U zegt zelf de mainstream binnen het VB te vertegenwoordigen. En toch worden figuren als Aïsha, Verstrepen, ....en derg. binnengehaald. Straf hé

Ik denk eerder dat u tot een klein clubje behoort dat zich stilaan bedreigt begint te voelen. Anders had uw groep deze uitbreidingen tegengehouden, en niet met het excuus gekomen dat u ze maar tolereert zolang het u uitkomt.
Ik ben radicaler dan de partijlijn hoewel het practisch gezien om details gaat.Ik heb geen probleem met andere vlaams nationalisten zelfs als ik van mening met hen verschil.Verstrepen is geen nationalist en de genaamde Aisha komt uit de VLD dus die is het ook niet.Ik ben slechts bestuurslid op plaatselijk vlak en ik kan dus niet inwerken op het bepalen van de partijlijn.Ik ben het niet eens met de pogingen om figuren uit de rechtervleugel van de VLD te vangen.Hun kiezers afpakken volstaat. Maar ik ga ook niet weglopen omdat ik het ergens niet mee eens ben.Zo erg is het nog niet.
kingtiger is offline  
Oud 4 juni 2006, 19:34   #348
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Ik ben radicaler dan de partijlijn hoewel het practisch gezien om details gaat.Ik heb geen probleem met andere vlaams nationalisten zelfs als ik van mening met hen verschil.Verstrepen is geen nationalist en de genaamde Aisha komt uit de VLD dus die is het ook niet.Ik ben slechts bestuurslid op plaatselijk vlak en ik kan dus niet inwerken op het bepalen van de partijlijn.Ik ben het niet eens met de pogingen om figuren uit de rechtervleugel van de VLD te vangen.Hun kiezers afpakken volstaat. Maar ik ga ook niet weglopen omdat ik het ergens niet mee eens ben.Zo erg is het nog niet.
Nog radicaler dan racist en fascist, wat is dat dan ?
Jampie is offline  
Oud 4 juni 2006, 19:35   #349
kingtiger
Banneling

Standaard katholieken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht

Max
Met katholieken zoals gij kan ik nog zaken doen zelfs al zijn er verschilpunten maar die zijn te verteren.
kingtiger is offline  
Oud 4 juni 2006, 19:37   #350
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Tja, hopelijk trekt Aisha haar conclusie.
Dat ze haar overtuiging aan de wilgen hangt om aan een job te raken ?

*proest* Links weer in zijn volle democratische schoonheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 juni 2006, 19:38   #351
kingtiger
Banneling

Standaard gradaties

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Nog radicaler dan racist en fascist, wat is dat dan ?
In alles zijn er gradaties.Het gaat trouwens practisch gezien over detailkwesties.In alle partijen zijn er meningsverschillen.8)
kingtiger is offline  
Oud 4 juni 2006, 22:47   #352
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar ging deze discussie juist over. Bijgevolg moet u uw lijstje toch nog eens herzien.
Tiens, ik dacht dat nochthans dat het ging over het feit dat extremisten, skinheads, hooligans en neo-nazi's zogezegd niet welkom waren bij het VB. Mijn lijstje toonde duidelijk aan dat die uitspraak niet echt geloofwaardig is. Maar ik wist natuurlijk al wel dat die uitspraak slechts schone schijn was. Jouw reactie bevestigd dat nog maar eens.
Edina is offline  
Oud 4 juni 2006, 22:52   #353
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens, ik dacht dat nochthans dat het ging over het feit dat extremisten, skinheads, hooligans en neo-nazi's zogezegd niet welkom waren bij het VB. Mijn lijstje toonde duidelijk aan dat die uitspraak niet echt geloofwaardig is. Maar ik wist natuurlijk al wel dat die uitspraak slechts schone schijn was. Jouw reactie bevestigd dat nog maar eens.
mensen die openlijk geweld prediken zijn niet welkom in de partij

Als we links een definitie lieten bepalen van neonazi's , er zou niet veel volk meer overschieten ...
PAJOT is offline  
Oud 4 juni 2006, 23:02   #354
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
mensen die openlijk geweld prediken zijn niet welkom in de partij

Als we links een definitie lieten bepalen van neonazi's , er zou niet veel volk meer overschieten ...
Veroordelingen voor negationisme of racistische aanslagen met slagen en verwondingen of het mee-organiseren van neo-nazi bijeenkomsten zijn niet voldoende? Kan je dan even duidelijker zijn over welke mensen niet meer welkom zijn?

Laatst gewijzigd door Edina : 4 juni 2006 om 23:10.
Edina is offline  
Oud 4 juni 2006, 23:13   #355
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Veroordelingen voor negationisme of racistische aanslagen met slagen en verwondingen of het mee-organiseren van neo-nazi bijeenkomsten zijn niet voldoende? Kan je dan even duidelijker zijn over welke mensen niet meer welkom zijn?
Negationisme of revisionisme beschouw ik niet als een probleem, om de eenvoudige reden dat het hier om muilkorfwetten gaat. In landen met een ware democratie als de VS en Denemarken, bestaan dergelijke zaken dan ook niet.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 4 juni 2006, 23:24   #356
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Negationisme of revisionisme beschouw ik niet als een probleem, om de eenvoudige reden dat het hier om muilkorfwetten gaat. In landen met een ware democratie als de VS en Denemarken, bestaan dergelijke zaken dan ook niet.
Nochthans heeft jouw partij de negationisme wet wel mee goedgekeurd. En dat valt moeilijk te rijmen met het toelaten van negationisten in je partij. En je gaat me nu toch niet vertellen dat Roeland Raes geen extremist is hé??? En over de andere extremisten uit de partij die ik heb opgesomd, heb je voor het gemak maar gezwegen zeker.
Edina is offline  
Oud 4 juni 2006, 23:31   #357
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochthans heeft jouw partij de negationisme wet wel mee goedgekeurd. En dat valt moeilijk te rijmen met het toelaten van negationisten in je partij. En je gaat me nu toch niet vertellen dat Roeland Raes geen extremist is hé??? En over de andere extremisten uit de partij die ik heb opgesomd, heb je voor het gemak maar gezwegen zeker.
Neen, Roeland Raes is helemaal geen "extremist". Het revisionisme dat hij uitgesproken heeft, maakt hem op geen enkele wijze tot een extremist. Dat het strategisch niet zo verstandig was, heeft hij wel beseft.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 juni 2006, 00:33   #358
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, Roeland Raes is helemaal geen "extremist". Het revisionisme dat hij uitgesproken heeft, maakt hem op geen enkele wijze tot een extremist. Dat het strategisch niet zo verstandig was, heeft hij wel beseft.
Tja, daar heb ik dus wel een andere mening over. En hoe geloofwaardig is een partij die zegt dat extremisten niet welkom zijn, waneer ze ook de negationismewet heeft goedgekeurd maar negationisten wel tot haar partij toelaat? Om nog maar te zwijgen van personen die veroordeeld zijn voor racistische aanslagen met slagen en verwondingen. Hoe extreem moet iemand zijn om niet meer welkom te zijn in de partij?!?
Edina is offline  
Oud 5 juni 2006, 02:34   #359
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Tiens, ik dacht dat nochthans dat het ging over het feit dat extremisten, skinheads, hooligans en neo-nazi's zogezegd niet welkom waren bij het VB.
Zijn communisten, anarchisten en antifas welkom bij de SP.a ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 5 juni 2006, 07:28   #360
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard Intervieuw met Aïsha (audio)

Aïsha van Zele is te horen in een intervieuw in de nieuwste podcast van Jurgen Verstrepen! Ze zegt dat ze in het weekend graag een stapje in de wereld zet, niet technisch aangelegd is wat betreft computers, ze wil werken voor een veilig Lokeren en dat er bepaalde buurten zijn waar je als Vlaming niet welkom bent.
Download het hier (rechtermuisknop "opslaan als"). Het specifieke intervieuw is te vinden vanaf de 57 ste minuut. (81Mb grootte)
K'vind dat haar stem fel trekt op dat van Margot Neyskens
Internaut is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be