![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3641 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Criminaliteit De criminaliteit die verbonden is aan produktie, handel en gebruik van drugs is veel omvangrijker dan gedacht wordt. Het jaarbericht van de Nationale Drugsmonitor stelt dat één van de 8 jaarlijks opgelegde onvoorwaardelijke vrijheidsstraffen een Opiumwetzaak betreft, die gezamenlijk een kwart van de in totaal opgelegde gevangenistijd beslaan. Van het aantal uitgevoerde opsporingsonderzoeken naar ernstiger georganiseerde criminaliteit blijkt het in het merendeel te gaan om drugszaken, met name rond productie, transport en handel*. Hierbij moet nog bedacht worden dat als een verslaafde een diefstal pleegt, dat lang niet altijd als Opiumwetdelict wordt geboekt maar gewoon als diefstal. Hetzelfde geldt voor liquidaties tussen drugsbendes. Daarbij komt ook dat drugswinsten deels weer geïnvesteerd worden in andere criminele activiteiten. Al met al kan rustig worden gesteld dat het drugsverbod rond de helft van de totale criminaliteit in onze landen veroorzaakt. Over de hele wereld is het drugsverbod ook nog eens motor en goudmijn voor terreur en burgeroorlog. De SDB is van oordeel dat beleidsveranderingen mogelijk, nodig en urgent zijn. * bron: Voortgangsrapportage Drugsbeleid 2001-2002, Den Haag, oct.2002, ministerie van VWS." http://www.drugsbeleid.nl/nederlands/ (tab criminaliteit) Eigenlijk is het crimineel om om het huidige drugsbeleid te behouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3642 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3643 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3644 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vertel liever eerlijk of jij al een plaatsje hebt op zo'n lijst.
![]() |
#3645 |
|
![]() Ik vernam ooit een bewering dat in limonades soms toevallig/spontaan zich meer dan 1 procent alcohol kan bevinden of ontwikkelen.
![]() |
#3646 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3647 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is alcohol, en alcohol geef je niet aan kinderen. Citaat:
Ik geef tenminste nog een link naar een bron, jij geeft jezelf op als bron. http://forum.politics.be/showthread....87#post4181387 Ik heb hier ook al krantenartikels aangehaald, terwijl je in een andere draad expliciet aangeeft dat je kranten en tijschriften als bron aanvaardt. Het valt op dat je elke studie, die niet in je kraam past, verwerpt als niet betrouwbaar. Je hebt me overigens nog nooit verteld waarom het Trimbos Instituut dubieus zou zijn. Of een universiteit. Citaat:
"Wat denk je dat ik bedoel met ingebeeld recht? " http://forum.politics.be/showthread....35#post4176235 En dat moet je inderdaad niet herhalen. Vertel eens wat jij bedoelde. Laatst gewijzigd door artisjok : 23 juni 2009 om 18:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3648 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 23 juni 2009 om 18:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3649 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vertelde hier toch al dat ik geen cannabis of een andere illegale drugs gebruik. Ik ben verslaafd aan koffie, tabak, en oriëntaalse dans, en ook wel een beetje aan suikers en chocolade, maar het is niet problematisch. (Mijn omgeving en ikzelf lijden er niet onder) Content? Kan je dan van nu af aan het insinueren achterwege laten en discussiëren met argumenten? Waarvoor dank. Laatst gewijzigd door artisjok : 23 juni 2009 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3650 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is lang geleden dat we dit argument nog eens tegengesproken hebben, dus, hier gaan we nog maar eens: een ministerie dat al jarenlang een bepaald beleid voorstaat, zal niet licht een standpunt innemen waarbij ze erkennen dat ze al jaren verkeerd zaten. Integendeel, ze zullen nog eer studies bestellen bij gelijkgestemde politiek geëngageerde proffen om hun grote gelijk nog meer bevestigd te zien. Citaat:
Je zal verschieten, maar dit is nog waar ook. Alleen, het is in de praktijk niet te realizeren. Nog in geen 10 eeuwen. Met daarbij: de remedie slechts half toepassen, is honderd keer erger dan de kwaal. Zo ook met het drugsbeleid. Zelfs alleen maar kannabis legalizeren, zou het sosiale drama dat het nu reeds veroorzaakt bij een beperkt aantal van zijn gebruikers, enorm vergroten in aantal en in diepgang.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3651 |
Minister
|
![]() Natuurlijk niet. Het is echter wel zo dat elk bier noodgedwongen alcohol bevat. Dat is een onoverkomelijk gevolg van de gisting die plaatsvindt en die wordt uitgevoerd door suiker->ethanol gist (genre saccharomyces cerevisae). Zonder alcohol ook geen bier (zelfs in alcoholvrijbier zit een kleine hoeveelheid alcohol)
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 23 juni 2009 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3652 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat er zich spontaan alcohol zal ontwikkelen in limonade. Limonade is geen gefermenteerde drank. De enige oorzaak kan te wijten zijn aan slechte productie of mogelijk gecontamineerde plantenextracten.
![]() |
![]() |
#3653 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 23 juni 2009 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3654 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3656 |
Banneling
|
![]() "VS: Steun voor legalisering
Een vooraanstaand onderzoeker naar de werking van cannabis roken op de longen, spreekt zich in een interview uit tegen criminalisering van cannabisgebruikers. "In het begin, toen we er in ons onderzoek van uit gingen dat er een negatieve invloed moest zijn op de gezondheidstoestand van de longen, was ik tegen legalisering omdat ik dacht dat het zou leiden tot meer gebruik en dus ook tot een verhoging van de effecten op de gezondheid," zei Dr. Donald Tashkin, professor aan de universiteit van Californië in Los Angeles. "Maar nu ben ik voor legalisering. Ik wil niemand aanmoedigen om eender welke substantie te roken. Maar ik denk niet dat het als een illegale stof moet gestigmatiseerd worden. Tabak roken veroorzaakt veel meer schade en in termen van intoxicatie veroorzaakt alcohol veel meer schade." (Bron: Taiwan News van 24 mei 2009) " http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...kel.php?id=236 Merk op, dat deze onderzoeker tegen legalisering was en er van uitging dat er een negatieve invloed moest zijn op de gezondheidstoestand van de longen bij gebruik van cannabis. Laatst gewijzigd door artisjok : 23 juni 2009 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3657 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En laat het geweten zijn
![]() Cannabis is een mogelijk REMEDIE voor de varkensgriep
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 23 juni 2009 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die opsomming aan delicten die je daar weergeeft zijn om begrijpbare redenen niet wensbaar en daarom ook strafbaar .... alleen daar hoef je natuurlijk geen extra drugswet voor dat kan je perfect met de de rest van de wetgeving |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3660 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
probeer het dan nog maar eens Citaat:
Citaat:
|
|||