![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, sociale zekerheid betalen in het ene land, en de rechten laten gelden in een ander land, kan duur zijn voor landen met hogere uitkeringen. Eens de levensstandaard, en de lonen en uitkeringen in Polen op ons niveau zijn, is dit probleem van de baan. (zie Portugal, wat ook vernoemd werd in het artikel) Ik vind dat de EU ook een sociale unie mag worden, i.p.v. enkel een economische. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Astar : 20 juli 2008 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Astar : 20 juli 2008 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 20 juli 2008 om 22:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik vind sowieso dat een huwelijk iets spiritueel is. Een samenwoningscontract moet de regering aan iedereen willen aanbieden. Wat voor huwelijken men dan sluit in de kerk, synagoge of ander gebedshuis is aan hun (en ook of deze kerk of synagoge of ander gebedshuis wel of geen homovielen trouwt, laat ze het uitzoeken, doet mij niets). Polygamie is niet aan mij besteed maar ik kan mij er ook niet druk om maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelfs dat zal minstens in Nederland wel binnen afzienbare tijd geprivatiseerd worden; ff langs een notaris en klaar.
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat binnen een andere cultuur polygamie wordt toegestaan is ook niet de discussie; wel of dit mag doorwegen op de sociale zekerheid in een land waar polygamie niet erkend wordt.
Uiteraard mag ieder kind van dezelfde vader gelijk behandeld worden; maar wat als de hele familie leeft van het bedrag wat dit kind opbrengt? Want dit gebeurt o.a in Marokko; de sociale zekerheid in Vlaanderen is niet bedoeld om als enig inkomen te dienen in een ander land; dat noemen wij ontwikkelinghulp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het lijkt mij sterk dat je kunt leven van kinderbijslag.... het is niet echt veel volgens mij. 80 euro in de maand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volgens deze site toch ...http://www.rkw.be/Nl/0to25/howmuchBase.php
![]() |
![]() |
#371 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nederland: http://www.caonet.nl/tarieven.nsf/wg...=Kinderbijslag Bij totaalinkomen beide echtgenoten € 54.000 of hoger: GEEN kinderbijslag.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 21 juli 2008 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wel om wie de kinderen uit een polygaam huwelijk van een migrant moet betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben isaac; wie kinderbijslag krijgt ontvangt voor het eerste kind minder dan voor het tweede, derde of vierde kind. Vanaf vijf krijg je steeds het hoogste bedrag.
Het is dus perfect mogelijk om met het bedrag wat drie of meer kinderen opbrengen een volledig gezin te onderhouden in Marokko aangezien het uitgekeerde bedrag hoger ligt dan een maandloon van de gemiddelde Marokkaan. Dat geldt trouwens ook voor andere landen, een Turkse vriend vertelde me dat hij als burgelijk ingenieur in Turkije een 1200 euro zou verdienen terwijl het modale loon van een bediende daar een 700 euro is. Dat betekent dus ook dat wie hier als gezin leeft aan uitkeringen meer krijgt dan een burgelijk ingenieur in bijvoorbeeld Turkije! Je kunt mensen dus geen ongelijk geven via allerlei manieren te proberen om hier aan werk of uitkering te geraken; sociale zekerheid bestaat zowel in Marokko als Turkije enkel voor ambtenaren en dan nog heel beperkt. Dus; geen pensioen, kinderbijslag, sociale woning, werkloosheidsuitkering of leefloon voor de gewone burger! Aangezien het huwelijk verplicht is voor moslims is het dan ook niet vreemd dat vrouwen uitgehuwelijkt worden aan mannen die op zijn minst geld binnenbrengen dat voldoende is om van te leven; het is immers de plicht van de man het gezin te onderhouden wat voor Mohammed in Marokko veel moeilijker is dan voor Mohammed in Vlaanderen! Dus heeft Vlaamse Mohammed hier Fatima en in Marokko Souad....voor alle kinderen ontvangt hij immers kinderbijslag en kan dus zijn verplichtingen als moslim nakomen; het onderhoud van beide gezinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Banneling
|
![]() Vanaf 3de kind dacht ik 225 euro per kind dus reken maar eens uit...vele gezinnen van marokkaanse afkomst laten hun jongste kinderen in marokko tot ze naar school moeten hier...ze krijgen ondertussen wel het kindergeld....
Laatst gewijzigd door shaddy : 21 juli 2008 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Oké ik was mij niet bewust van dit systeem, dat is inderdaad wel krom. Ik ging uit van 70 �* 80 euro in de maand, maar het is dus wel wat meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En pak meer vanaf het tweede tot vierde kind en daarna bij iedere geboorte, je kunt dus gerust een familie onderhouden met dit bedrag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Banneling
|
![]() Neen mensen die bewust kiezen voor 1 of 2 kinderen zodat ze deze goed kunnen opvoeden, worden gestraft. Diegene die er 10 nemen worden beloond ook al gooien ze de kinderen de straat op om de autochtone bevolking lastig te vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Minister
|
![]() Zien jullie dan niet de romantiek van het polygame leven?
![]() http://www.duncans.tv/2007/big-love-polygamy-products |
![]() |
![]() |