Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2009, 23:34   #361
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Nee, die heeft hij nog niet gevonden.
Hij is aan 't zoeken.
Zo te zien aan het uitblijven van een reactie van zijn kant is hij blijkbaar eerder verloren gelopen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:34   #362
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Feit is dat in belgie er zo iets is als godsdienstvrijheid en als je maar duidelijk genoeg kan aantonen dat je iets draagt om je geloof te beleiden kan niemand je dit verbieden.
Dus u ziet bv geen bezwaar in het dragen van T- shirts van een politieke partij in de scholen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:35   #363
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat zijn dobbel fluppen?
een perensoort....
Oud 24 juni 2009, 23:35   #364
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt duidelijk geen flauw benul over religie. Zouden we beter geen wet maken dat alle domme mensen humaan geeutaniseerd worden?
Ben jij nu voor een genocide op moslims aan het pleitten ? Verlos mij van een vreselijk vermoeden ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:35   #365
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Man man ,er mogen ook géén hoofddeksels in de klas gedragen worden door belgen....

En moet er dus maar een uitzondering gemaakt worden voor de moslimakes uit geloofsbelijdenis...

De vorige keer was het excuus voor de hoofddoekjes dat ze die droegen als uiting van hun sexueel bewustzijn....
Daarom dat je kinderen vanaf hun 3 a 4 jaar al met zo'n hoofddoekje ziet rondlopen,zijn die er vroeg bij zeg....

En die kindertjes zétten dit zéker vrijwillig op hun hoofdje volgens U....
Volgens Filosoof wel. Maar hij weet dan ook dat ze er op sexueel vlak er vroeg moeten bij zijn in in de islam. 6 jaar of zoiets.

Laatst gewijzigd door Dimensie : 24 juni 2009 om 23:36.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:35   #366
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Precies!

Wie als moslim wil leven moet dit kunnen.
Maar dan wil ik ook complete segregatie. I.e. dat ze dan ook hun eigen sociale zekerheid opbouwen om te beginnen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:36   #367
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een moslim een hoofddoek draagt met daarop de tekst "dood aan alle niet moslims" dan is dat haatdragend maar anders zie ik toch niet in wat er haatdragend is aan de islam.

Er wordt totaal geen uitzonderingssituaties gemaakt. Feit is dat in belgie er zo iets is als godsdienstvrijheid en als je maar duidelijk genoeg kan aantonen dat je iets draagt om je geloof te beleiden kan niemand je dit verbieden.
Gij weet écht nog niet veel van islam hè?
Pobrecito ...

Mohammed Said al-Aschmawi, islamitisch hervormingsgezinde:

Citaat:
'Islamitisch uniform'

'Al-hidjab / de sluier zoals die tegenwoordig zo dominant op de voorgrond treedt, is volgens de heilige koran en de overlevering van de profeet een politiek symbool en geen religieus voorschrift. De groeperingen van de politieke vleugel van de islam (fundamentalisme) hebben dit symbool opgedrongen aan de vrouwen en meisjes die zich in hun gelederen bevinden, zodat ze zich van andere moslimvrouwen en niet-moslims kunnen onderscheiden. Deze fundamentalistische groeperingen hebben de vrouwen dit symbool, net als de djellabah voor mannen, meegegeven met de bewering dat het een islamitisch uniform is, waarmee ze in het openbare leven symbolisch de aanwezigheid, de invloed en de activiteiten van deze groeperingen tentoonspreiden."
Lees er eens wat meer over zou ik zeggen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:36   #368
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Hoofddoek of boerka vergelijken met een discreet kruisje aan je nek is zoals kamelekeutels vergelijken met dobbel fluppen .
.
Het wordt hier steeds plezanter.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:38   #369
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens Filosoof wel. Maar hij weet dan ook dat ze er op sexueel vlak er vroeg moeten bij zijn in in de islam. 6 jaar of zoiets.
Blijkbaar wél, nog even en ze worden mét hoofddoekje geboren,zien ze van de eerste seconde of het een meisje is....
Oud 24 juni 2009, 23:39   #370
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar welke reden (buiten islamofobie) heeft het hoofddoek verbod?

- Het helpen van degenen die ertoe gedwongen worden.
- Het bevorderen van integratie.

Btw: er staat nergens in de Koran dat moslima's kopvodden of boerka's moeten dragen. Het is geen religieuze discussie, maar wel 1 van:
- zich afzetten tegen onze maatschappij
- het onderdrukken van de vrouw
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:41   #371
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Hoofddoek of boerka vergelijken met een discreet kruisje aan je nek is zoals kamelekeutels vergelijken met dobbel fluppen .
De opvallende religieuze kleding der moslims is een vaandel, een vlag die hun politiek militantisme vertegenwoordigt, en de verstoting van onze levenswijze.
Een gewone hoofddoek vergelijken met een boerka is net hetzelfde.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:41   #372
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een moslim een hoofddoek draagt met daarop de tekst "dood aan alle niet moslims" dan is dat haatdragend maar anders zie ik toch niet in wat er haatdragend is aan de islam.

Er wordt totaal geen uitzonderingssituaties gemaakt. Feit is dat in belgie er zo iets is als godsdienstvrijheid en als je maar duidelijk genoeg kan aantonen dat je iets draagt om je geloof te beleiden kan niemand je dit verbieden.
Op een hakenkruis staat toch ook niet geschreven :"dood aan alle Joden"?

Trouwens, als het beoefenen van een bepaalde godsdienst u voordelen oplevert tov diegenen die dit niet doen is er wel iets grondigs fout.

Om nogmaals te illustreren: In mijn secundaire school kregen moslims 3 verlofdagen meer dan niet-moslims, hindoes kregen zelfs een extra 10-tal vrije dagen. Maar van zodra eens iets andersom gebeurt, dan is het discriminatie.
Oud 24 juni 2009, 23:42   #373
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Voor zover ik weet gaan kinderen naar school om iets te leren, niet om met geloofsovertuigingen te koop te lopen.

Ik heb zelf al voor klassen gestaan waar een aantal moslima's (maar niet allemaal !) ook tijdens de les een hoofddoek aanhadden.

Zowel de 'beste' leerlinge (de meest vlijtige, de meest enthousiaste) als de 'slechtste' (de minst vlijtige, de meest vervelende) hadden allebei een hoofddoek op.

Omdat dat in die school toegelaten was, maakte ik daar ook geen probleem van.

De moslima's zonder hoofddoek werden door degenen mèt hoofddoek net zo goed aanvaard en als vriendin beschouwd.

Het is volgens mij dan ook niet ècht een kwestie van 'geloof'.

In de school waar ik nu les geef, worden hoofddoeken niet toegelaten, en het ziet er niet naar uit dat snel gaat veranderen.

De grote meerderheid van mijn leerlingen zijn moslim, en de moslima's die bij het verlaten van de school de hoofddoek opzetten zijn op twee handen te tellen. Dat is dus een kleine minderheid.

Ik denk niet dat die meisjes er een ernstig probleem mee hebben dat ze binnen de schoolmuren geen hoofddoek mogen dragen, aangezien ook halskettingen met een kruisje of andere uiterlijke tekens van 'geloofsovertuiging' niet getolereerd worden.

Toch niet door mij.

Eén leerling wilde dat eerst niet aanvaarden, maar toen ik hem er op wees dat het schoolreglement �*lle uiterlijke tekens van 'geloofsovertuiging' verbiedt, legde hij zich uiteindelijk bij mijn eis neer, en het kruisje hing voortaan onder de t-shirt, niet erboven.

Helaas zijn slechts weinig collega's even consequent.

Het gevolg is dat nogal wat leerlingen zich 'geviseerd' voelen.

U kunt zich wellicht levendig voorstellen welke positieve bijdrage tot het 'klimaat' op school die eerder lakse collega's leveren.
Wat als iemand een t-shirt draagt waarop afbeeldingen gedrukt staan in verband met zijn geloof ?
Oud 24 juni 2009, 23:43   #374
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zo te zien aan het uitblijven van een reactie van zijn kant is hij blijkbaar eerder verloren gelopen...
Misschien is hij wel gaan slapen. Ik ga da allezins gaan doen, dus als de reacties uitblijven is dat de reden. Ik bezoek dit forum ook maar sporadisch dus 't kan altijd zijn dat ik maar binnen een paar maand terugkom. Anyway ik denk dat alles hier ongeveer gezegd is. De laatste 10 pagina's zijn we eigenlijk maar aan het herhalen en herhalen.
Oud 24 juni 2009, 23:45   #375
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Gij weet écht nog niet veel van islam hè?
Pobrecito ...

Mohammed Said al-Aschmawi, islamitisch hervormingsgezinde:

Lees er eens wat meer over zou ik zeggen!
Tu eres el pobrecito.
't moet triestig zijn om te leven met zoveel haat.
Oud 24 juni 2009, 23:45   #376
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Ze zullen allesinds niet zo stoer durven doen tegen hun moslim leraars...die kloppen namelijk (terug)
Maar bon als de moslim leerlingen het aftrappen uit een school wegens een hoofdoek verbod, dan kunnen we dat hoofdoek verbod beter nationaal invoeren
Europees niveau ? Want ik hoor velen kritiek uitoefenen op de E.U. , maar indien dit goed geleid werd, zouden er een hele hoop zeer goede wetten kunnen gestemd worden...

Laatst gewijzigd door zondebok : 24 juni 2009 om 23:47.
Oud 24 juni 2009, 23:46   #377
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien is hij wel gaan slapen. Ik ga da allezins gaan doen, dus als de reacties uitblijven is dat de reden. Ik bezoek dit forum ook maar sporadisch dus 't kan altijd zijn dat ik maar binnen een paar maand terugkom. Anyway ik denk dat alles hier ongeveer gezegd is. De laatste 10 pagina's zijn we eigenlijk maar aan het herhalen en herhalen.
Nét gekeken wie er online is, en filo is gewoon naar een andere draad gevlucht....
Oud 24 juni 2009, 23:47   #378
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dus u ziet bv geen bezwaar in het dragen van T- shirts van een politieke partij in de scholen?
Waarom zou ik daar een probleem mee hebben? Ik heb het hier wel over de leerlingen, vanzelfsprekend kan een leraar of ander leidinggevend figuur dit NIET doen.
Oud 24 juni 2009, 23:48   #379
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je de koran gelezen hebt zou je toch moeten weten dat deze voortkomt uit de bijbel en dat daar ook duidelijk instaat dat doden not done is.
???? Zowel het 1ste als 2de boek staat vol moordverhalen !
Oud 24 juni 2009, 23:50   #380
monte
Vreemdeling

Standaard

Dat een hoofddoek wordt verboden op een school vind ik een terechte beslissing. Maar de commentaren zoals "onze superieure wetten" en "de moslims zijn achterlijke mensen" zijn ronduit arrogant, kleinerend en vernederend. En allesbehalve getuigend van respect. En net de individuen die zulke taal verkopen eisen respect van de moslimgemeenschap. Maar iets wat je zal niet kan opbrengen, namelijk respect voor een ander cultuur en levensbeschouwing, kun je moeilijk eisen van een ander. De pot verwijt hier de ketel dat hij zwart ziet. Ik, opgevoed volgens de islamitische en Turkse gewoonten, zou daar meteen op kunnen reageren met gelijkaardige beledigingen richting de Belgische cultuur. Maar ik ga dat niet doen. Het zou een onrecht zijn tegenover de Belgen die wel respect hebben voor de moslims.
monte is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be