Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 november 2010, 13:10   #361
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Klopt het leven zou toch mooi zijn met allemaal mensen die denken zoals jullie hé...

Droom rustig verder het gros van de bevolking staat niet te wachten op die "ontvoogding" en wat meer is ze zal het nooit zijn.
Je doet mij denken aan de Iraakse Informatieminister Muhammed Al Saeef al Sahaf:

"There are no American infidels in Baghdad. Never!"
Oud 22 november 2010, 13:12   #362
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Ik heb nog nooit iemand gekend die zo de pest aan mij heeft als system.
En dan hebt u nog niet eens een idee over de graad van de intensiteit van mijn afkeer. Die stijgt ver boven het benoembare uit. Springt u soms parachute? Laat me weten wanneer en om welk uur.

Laatst gewijzigd door system : 22 november 2010 om 13:25.
system is offline  
Oud 22 november 2010, 13:15   #363
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat dacht je maar! In de hypothese van een splitsing zullen wij Vlamingen nog steeds even frequent naar Brussel komen als nu. Om te shoppen, voor restaurantbezoek, om naar toneel, opera of bioscoop te gaan enz. Meer nog, Everytime, we zullen héél luid en duidelijk hoorbaar ons Nederlands spreken. Om de "Bruxellois" een beetje te jennen. Denk maar niet dat jullie van ons af zijn. Of gaan jullie soms het Schengenverdrag overtreden en pasjes invoeren?
Franstaligen zullen hetzelfde tegen de Vlamingen doen maar in het Frans! Leidt dit tot spanningen, laat ze maar komen.
Everytime is offline  
Oud 22 november 2010, 13:20   #364
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom niet?
Omdat Largo - stijl zonnekoning, het zo beslist heeft.
Oud 22 november 2010, 13:21   #365
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 22 november 2010 om 13:26.
Zwartengeel is offline  
Oud 22 november 2010, 13:25   #366
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Franstaligen zullen hetzelfde tegen de Vlamingen doen maar in het Frans! Leidt dit tot spanningen, laat ze maar komen.
Je afkeer tav de Vlamingen en hoe je geilt op communitaire spanningen is weer alomtegenwoordig in dit topic. Ik vraag me af of dit een rare manifestatie is van verlatingsangst. Het einde van BE zal niet door NV-A of VB veroorzaakt worden maar wel door de PS. De halstarrige weigering om ook maar iets te veranderen, de eis dat Vlaanderen in zijn eentje de 22 miljard zal besparen,... zal dit enkel maar in de hand werken.
Gwyndion is offline  
Oud 22 november 2010, 13:28   #367
Anna List
Banneling

Standaard

efkes on topic

het voetbal

een vlaamse competie met twaalf ploegen
een waalse met drie
en 1 brusselse ploeg ...

hadden ze nu echt zulke nonsens nodig om (niet) aan te tonen dat Belgie splitsen ongewenst is ?

wat is de VRT met zijn non-fictie/politiek aan het uitsteken zeg, op deze manier bewijzen ze toch zelf dat een openbare omroep geen meerwaarde meer betekent, niet ???
Anna List is offline  
Oud 22 november 2010, 13:29   #368
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En dan hebt u nog niet eens een idee over de graad van de intensiteit van mijn afkeer. Die stijgt ver boven het benoembare uit. Springt u soms parachute? Laat me weten wanneer en om welk uur.
Een beetje geduld graag. Ik zal eerst even Meester Jef Vermassen raadplegen.
Oud 22 november 2010, 13:34   #369
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Een beetje geduld graag. Ik zal eerst even Meester Jef Vermassen raadplegen.
Dat kan ik me voorstellen.
system is offline  
Oud 22 november 2010, 13:35   #370
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
efkes on topic

het voetbal

een vlaamse competie met twaalf ploegen
een waalse met drie
en 1 brusselse ploeg ...

hadden ze nu echt zulke nonsens nodig om (niet) aan te tonen dat Belgie splitsen ongewenst is ?

wat is de VRT met zijn non-fictie/politiek aan het uitsteken zeg, op deze manier bewijzen ze toch zelf dat een openbare omroep geen meerwaarde meer betekent, niet ???
Gewoon het bewijs dat de rationele argumenten opgebruikt zijn, wanneer men de massa moet gaan bespelen met dergelijke emotionele argumenten.
Zwartengeel is offline  
Oud 22 november 2010, 13:37   #371
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Je afkeer tav de Vlamingen en hoe je geilt op communitaire spanningen is weer alomtegenwoordig in dit topic. Ik vraag me af of dit een rare manifestatie is van verlatingsangst. Het einde van BE zal niet door NV-A of VB veroorzaakt worden maar wel door de PS. De halstarrige weigering om ook maar iets te veranderen, de eis dat Vlaanderen in zijn eentje de 22 miljard zal besparen,... zal dit enkel maar in de hand werken.
Het is helemaal geen afkeer tav Vlamingen, het is gewoon een reactie op wat Quercus zei.
Everytime is offline  
Oud 22 november 2010, 13:39   #372
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb nog nooit iemand gekend die zo de pest aan mij heeft als system.
En jij aan hem...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 november 2010, 13:42   #373
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is helemaal geen afkeer tav Vlamingen, het is gewoon een reactie op wat Quercus zei.
blijft natuurlijk de vaststelling dat jij blijkbaar graag hebt dat de Vlamingen en Walen ambras maken.
Oud 22 november 2010, 13:43   #374
EddyBal

Standaard

Citaat:
Tja Everytime, de teentjes zijn hier soms wat lang he
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 november 2010, 13:44   #375
system
Banneling

Standaard

Citaat:
blijft natuurlijk de vaststelling dat jij blijkbaar graag hebt dat de Vlamingen en Walen ambras maken.
Hoe meer ze ambras maken, hoe optimaler uw gelukkigsgevoel soms wordt. Niet?

Wanneer de vos de passie preekt, boer...

Laatst gewijzigd door system : 22 november 2010 om 13:45.
system is offline  
Oud 22 november 2010, 13:45   #376
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe meer ze ambras maken, hoe gelukkiger u zich soms voelt bent. Niet?
Wanneer de vos de passie preekt, boer...
? waar haal je dat???
Oud 22 november 2010, 13:45   #377
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Het is DUIDELIJK: de molen v.d. financieringswet kan niet meer stoppen.
Dat is belangrijk. De walen zullen waarschijnlijk wel proberen om de hervorming te wurgen in technische ingewikkeldheden en mini-splitsingen...
Boduo is offline  
Oud 22 november 2010, 13:46   #378
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je waarom jullie "Bruxellois" zo pissig reageren tegenover het Nederlands? Omdat het u er telkens aan herrinnert dat jullie eigenlijk geen echte Franstaligen zijn. Neen, jullie zijn "des francophones de seconde choix". Jullie "pedigree" is niet zo zuiver . Bovendien, uw voorvaderen (pardon "vos aieuls") waren heel wat boertiger. Die kenden zelfs geen Nederlands, alleen maar "Vloms". In "la Ville Lumière" wordt met jullie verbasterd Frans regelmatig flink de draak gestoken. Met reden. Telkens ik na een verblijf in Frankrijk terugkom in de Beulemansstad valt het mij op hoe sjofel jullie versie van "la langue de Voltaire" klinkt.
Oud 22 november 2010, 13:46   #379
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrij logisch, toch? Wanneer Vlamingen en Franstaligen met elkaar zouden beginnen te vechten, gaat dit voor sommigen een gedroomd excuus zijn om de Vlamingen internationaal nog eens in een slecht daglicht te stellen. Meer moet je er echt niet achter zoeken, hoor.
Zwartengeel is offline  
Oud 22 november 2010, 13:48   #380
EddyBal

Standaard

Citaat:
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be