Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 juli 2011, 22:40   #361
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ook niet goed te praten. Verre van zelfs. Maar niet te vergelijken met de praktijken van de Vlaamse SS in dit kamp tijdens de oorlog.
Om van de doodseskaders van Rex nog te zwijgen, die Wallonië onveilig maakten.
fonne is offline  
Oud 26 juli 2011, 22:43   #362
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Toch niet. De regio Brabant-Antwerpen boekt op alle vlakken een overschot. Een overschot op de lopende rekening, de handelsbalans en een toename van het privé-vermogens. Dit ten koste van de andere regio's van België.

Momenteel profiteert gelijk welk andere regio van de regio Brabant-Antwerpen.
Ik denk dat je het over de Vlaamse Ruit hebt, waar het gros van de economische verdiensten van het land gegenereerd worden. Om van daaruit getransfereerd te worden naar Brussel en Wallonië.
fonne is offline  
Oud 26 juli 2011, 22:46   #363
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daarom is Breendonk nooit afgebroken. Dat kan zo terug open, en met een beetje geluk zijn er nog na-oorlogse vlaamse kampbeulen in leven die terug kunnen beginnen met martelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
weer ene voor op de lijst.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Inderdaad, als ik de Walen allemaal vergast heb

Laatst gewijzigd door hollande : 26 juli 2011 om 23:03.
hollande is offline  
Oud 26 juli 2011, 22:49   #364
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel is altijd op zichzelf leefbaar tenzij je er een ijzeren gordijn rondbouwt en het uitsluit van vrij verkeer van diensten en goederen. Nogal moeilijk om dat binnen een Europees kader te doen.
Brussel zonder ambtenaren en Vlaamse instelligen nog leefbaar? Zet dat nu toch eens uit uw kop. Brussel loopt gewoon leeg als het op zichzelf zou moeten staan. Met uitzondering van Audi-Vorst is er niets dat niet binnen de paar maanden kan verhuisd worden.
Citaat:
De reden dat het Vlaams Belang en vooral de N-VA nu niet meer zo staan te zwaaien met de transferstudies is dat ze wat voortschrijdende inzichten hebben gekregen.
ze zwaaien daar nog altijd even hard mee hoor.
Citaat:
Vroeger waren ze van het geloof dat Brussel een profiterende regio is. Nu komen ze tot het besef van de realiteit dat Brussel een bijdragende regio is.
Brussel is nog altijd een profiterende regio. Eén miljard krijgen ze via allerhande speciale financieringen bovenop hun normaal aandeel in de belastingen.
Citaat:
Dit wil zeggen dat ze het liefst niet te veel nadruk meer leggen op de transfers. Ze willen niet dat er een Brusselse roep ontstaat naar onafhankelijkheid op basis van hun besef van hun economische rijkdom.
De Brusselse Beulemansen zouden nog in staat zijn het te geloven ook, dat van die economische rijkdom. De realiteit is dat ze zelfs vandaag met hun 11% van de bevolking maar 8% van de waarde genereren. En daarvan is minstens 90% niet zo lokatie-gebonden dat het na een onafhankelijkheid niet zou kunnen verhuizen.

Laatst gewijzigd door fonne : 26 juli 2011 om 22:54.
fonne is offline  
Oud 26 juli 2011, 22:49   #365
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik denk dat je het over de Vlaamse Ruit hebt, waar het gros van de economische verdiensten van het land gegenereerd worden. Om van daaruit getransfereerd te worden naar Brussel en Wallonië.
Nogmaals Brussel is een bijdragende regio. Ze ligt trouwens in de Vlaamse ruit.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 26 juli 2011, 22:50   #366
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is het leven toch simpel voor sommigen onder ons.
Ja, als je zelfs geen argumenten moet hebben om een discussie wat te verwateren, dan is het leven simpel he?
fonne is offline  
Oud 26 juli 2011, 22:53   #367
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals Brussel is een bijdragende regio.
Onzin. Brussel krijgt gigantisch veel geld uit allerhande speciale regelingen en vrijstellingen. Alles bij elkaar één miljard Euro bovenop hun aandeel in de belastingen volgens de financieringswet. En nog hebben ze niet genoeg
Citaat:
Ze ligt trouwens in de Vlaamse ruit.
Er is toch niemand die betwist dat Brussel Vlaams is? Maar dat neemt niet weg dat de rijkdom buiten Brussel wordt gegenereerd, in Leuven, Mechelen, Gent, Antwerpen, Halle, Aalst, ...
fonne is offline  
Oud 26 juli 2011, 22:54   #368
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel zonder ambtenaren en Vlaamse instelligen nog leefbaar? Zet dat nu toch eens uit uw kop. Brussel loopt gewoon leeg als het op zichzelf zou moeten staan. Met uitzondering van Audi-Vorst is er niets dat niet binnen de paar maanden kan verhuist worden.
Die Vlaamse ambtenaren en die Federale ambtenaren die voor Vlaanderen werken die dragen zijn ten laste, niet ten bate.

Als deze dus wegvallen is het neutraal voor Brussel.

ze zwaaien daar nog altijd even hard mee hoor.

Citaat:
Brussel is nog altijd een profiterende regio. Eén miljard krijgen ze via allerhande speciale financieringen bovenop hun normaal aandeel in de belastingen.
Deze bedragen van via de speciale fiancieringen zijn opgenomen in de berekeningen van de KUL Vives studie. Man lees dat document toch eens !

Citaat:
De Brusselse Beulemansen zouden nog in staat zijn het te geloven ook, dat van die economische rijkdom. De realiteit is dat ze zelfs vandaag met hun 11% van de bevolking maar 8% van de waarde genereren. En daarvan is minstens 90% niet zo lokatie-gebonden dat het na een onafhankelijkheid niet zou kunnen verhuizen.
Vanwaar die 90% ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 26 juli 2011, 23:17   #369
me gusta
Burger

me gusta's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door me gusta : 26 juli 2011 om 23:19.
me gusta is offline  
Oud 26 juli 2011, 23:18   #370
me gusta
Burger

Standaard

@Sarkozy

Welkom in de magische wereld van Cynisme.

Als u deze grapjes al als "Vlamingen zijn Nazies"argumenten gaat gebruiken, wil ik niet weten hoe intolerant u bent.

Laten we anders ook de domme blondjes moppen afschaffen, Hitlergrappen, Piet en jan grappen, Kuifje in Congo verbannen...

Sorry voor dubbelpost.

Laatst gewijzigd door me gusta : 26 juli 2011 om 23:18.
me gusta is offline  
Oud 27 juli 2011, 00:27   #371
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die Vlaamse ambtenaren en die Federale ambtenaren die voor Vlaanderen werken die dragen zijn ten laste, niet ten bate.

Als deze dus wegvallen is het neutraal voor Brussel.
Hoe dikwijls moet ik nog proberen uit te leggen wat afgeleide werkgelegenheid is. Elke job die wij in Brussel financieren levert daar nog 2 tot 3 extra jobs op. De poetsdienst, de traiteur, het frietkot, de PC-boer, de consultants, de tramconducteur, de kamermeid, ... dat leeft allemaal van die ambtenaren hoor. Al die jobs, en daar zijn heel veel jobs voor de laaggeschoolde Brusselaars zelf bij, vallen automatisch ook allemaal weg als de ambtenarij Brussel verlaat.
Citaat:
Deze bedragen van via de speciale fiancieringen zijn opgenomen in de berekeningen van de KUL Vives studie. Man lees dat document toch eens !
Welk document? Dat document dat aantoont dat Brussel vandaag al overgefinancierd is? Of de briefing die aantoont dat de transfers inderdaad minstens 11 miljard bedragen als je de renteaflossing meetelt? Of die studie die aantoont dat Wallonië beter af zou zijn zonder al die transfers omdat het dan sneller zou groeien?
Al vermoed ik dat je het eerder hebt over de studie van de NBB, die een geringe transfer ziet van Brussel naar Wallonië, maar geen rekening houdt met al de speciale inkomstenbronnen, overfinanciering door de Vlaamse Gemeenschap en overdrachten van Waals Gemeenschap naar Brussels Gewest.
Citaat:
Vanwaar die 90% ?
Omdat 90% van de tewerkstelling zit in diensten en direct afgeleide tewerkstelling. De industrie wordt trouwens al langer dan vandaag Brussel buitengejaagd.
Citaat:
Op grond van een studie voor de jaren 2004 tot 2008 benadrukt de GOMB dat 40% van de industriegronden verloren gegaan zijn en een andere bestemming hebben gekregen
Een plaats voor de industrie in Brussel.
Brussel wordt meer en meer een opgeblazen ballon, die snel zal leeglopen als er een gaatje in geprikt wordt.
fonne is offline  
Oud 27 juli 2011, 06:30   #372
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dikwijls moet ik nog proberen uit te leggen wat afgeleide werkgelegenheid is. Elke job die wij in Brussel financieren levert daar nog 2 tot 3 extra jobs op. De poetsdienst, de traiteur, het frietkot, de PC-boer, de consultants, de tramconducteur, de kamermeid, ... dat leeft allemaal van die ambtenaren hoor. Al die jobs, en daar zijn heel veel jobs voor de laaggeschoolde Brusselaars zelf bij, vallen automatisch ook allemaal weg als de ambtenarij Brussel verlaat.
Ik stel een "PS" oplossing voor:

die poetsvrouw kan de lege gebouwen blijven poetsen, als we nu die sandwichkes en die frieten blijven maken en in de vuilbak gooien, en die computers opstapelen in die anders lege gebouwen (en waarom ook niet, die doen draaien en laten onderhouden), de tram blijft rijden natuurlijk, en de kamermeid, wel daar doe je mee wat je wil

(eh, ah ja, iemand moet dat allemaal betalen,... hoe deden we dat vroeger ook weer ? Euh....)

Oud 27 juli 2011, 12:06   #373
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom is Breendonk nooit afgebroken. Dat kan zo terug open, en met een beetje geluk zijn er nog na-oorlogse belgische kampbeulen in leven die terug kunnen beginnen met martelen.
Sarkozy is quote's aan het vervalsen, staat daar in het forumregelement niets over geschreven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Daarom is Breendonk nooit afgebroken. Dat kan zo terug open, en met een beetje geluk zijn er nog na-oorlogse vlaamse kampbeulen in leven die terug kunnen beginnen met martelen.
Het zal zeker weer een graptje zijn...
Oud 27 juli 2011, 12:09   #374
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Sarkozy is quote's aan het vervalsen, staat daar in het forumregelement niets over geschreven?

Het zal zeker weer een graptje zijn...
Niks te grapje. In Breendonck waren er ook Vlaamse SS-ers. En die zullen zeker niet alleen maar petanque gespeeld hebben.

Laatst gewijzigd door system : 27 juli 2011 om 12:09.
system is offline  
Oud 27 juli 2011, 12:11   #375
me gusta
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niks te grapje. In Breendonck waren er ook Vlaamse SS-ers. En die zullen zeker niet alleen maar petanque gespeeld hebben.
Quotes vervalsen is zoiezo liegen, heb hem dan ook gerapporteerd.
me gusta is offline  
Oud 27 juli 2011, 12:16   #376
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door me gusta Bekijk bericht
Quotes vervalsen is zoiezo liegen, heb hem dan ook gerapporteerd.
Pfff. Dwaze mens. Sommige Vlaams-nationalisten hier vervalsen regelmatig antwoorden op die manier. Meer nog, ze vervalsen avatars. Hebt u die ook al aangegeven? Ik durf er donder op zeggen van niet.
system is offline  
Oud 27 juli 2011, 12:18   #377
me gusta
Burger

Standaard

Er zit een verschil tussen het vervalsen van avatars en anderen als nazies afdoen, maar zo ver bent u hopelijk ook anders stel ik mij ernstig vragen.

Laatst gewijzigd door me gusta : 27 juli 2011 om 12:19.
me gusta is offline  
Oud 27 juli 2011, 12:23   #378
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door me gusta Bekijk bericht
Er zit een verschil tussen het vervalsen van avatars en anderen als nazies afdoen, maar zo ver bent u hopelijk ook anders stel ik mij ernstig vragen.
Dat staat er nergens. Bovendien, als u mij een 'nazi' noemt, dan moet u toch maar niet denken dat ik u ga overbrieven. U doet maar.
system is offline  
Oud 27 juli 2011, 12:23   #379
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Pfff. Dwaze mens. Sommige Vlaams-nationalisten hier vervalsen regelmatig antwoorden op die manier. Meer nog, ze vervalsen avatars. Hebt u die ook al aangegeven? Ik durf er donder op zeggen van niet.
de ware aard van de vlaams nationalisten komt boven, eens verklikker altijd verklikker.
hollande is offline  
Oud 27 juli 2011, 12:30   #380
me gusta
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht
de ware aard van de vlaams nationalisten komt boven, eens verklikker altijd verklikker.
De ware aard van de belgen komt boven, eens een fraudeur altijd een fraudeur.

Maar als dit u verweer was...

hahaha.
me gusta is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be