![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Je kan het een beetje vergelijken met auto's. Hoe duurder de auto, hoe minder ervan verkocht worden. Citaat:
De zwarte markt laten krimpen = de criminaliteit verplaatsen? Of zouden de criminelen opeens geen geld meer willen als illegale drugs gelegaliseerd worden? Is de maffia verdwenen door alcohol te legaliseren? Ik dacht het niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De productie en groothandel (de achterdeur) is nog altijd niet gereguleerd. Citaat:
Waarom creëert de overheid een zwarte markt middels het verbod volgens jou? Citaat:
Ken jij de prijzen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar blijven de voordelen van dat verbod nu toch? Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat doet de gemiddelde caféganger als de pinten weer opslaan? Eventueel ene minder trakteren. Citaat:
Zie de alcohol-markt. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan jongeren en mensen die mogelijk probleemgedrag vertonen veel beter beschermen en helpen. Je kan de kwaliteit en veiligheid van de producten controleren en bewaken. http://www.drugsbeleid.nl/faq.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij Mexicaanse toestanden hetleger inzetten, zoals in Mexico. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 december 2011 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jij bent ook crimineel, met uw vervuilende auto, slecht afgestelde verwarmingsketel die 100x teveel fijn stof uitstoot, en we gebruiken allemaal voor een deel kernenergie, volgens sommigen is dat ook crimineel. Je kan natuurlijk zeggen: "dat is allemaal geen optie voor mij, ik doe het anders", maar niet iedereen gaat het zo zien. Voor drugs is dat net hetzelfde. Ik vind hier ook weer een cirkelredenering in zitten. Immers, de mens gebruikt al drugs voor zover we kunnen terugkijken in de geschiedenis. Voila, de gebruikers waren éérst. Zelfs sommige dieren doen het. Dan komt een voorstel op de proppen om drugs te criminaliseren... gevolg: overal problemen. Want als er één constante is in de geschiedenis, dan is het wel deze: "als er een behoefte is waaraan niet kan voldaan worden, dan zal automatisch een markt ontstaan om aan die behoefte te voldoen". En dus, als die markt er al was, vreedzaam (!) en plots komt de overheid zeggen dat het niet meer mag, dan moet je ook niet raar opkijken als de maffia hier dikke vette centen in ziet. En nu komen mensen zoals jou vertellen dat al de problemen het gevolg zijn van de gebruikers. Ahnee hé!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Minister
|
![]() In Nederland zijn drugs niet gelegaliseerd, zelfs cannabis niet. Enkel gedoogd. En de productie is nougabollen geregeld. Dat is op lange termijn zelfs nog erger dan verbieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We leven in een overstresste maatschappij en dan vragen we ons af waarom sommige mensen ervoor kiezen om tijdelijk uit de realiteit te stappen, of om even alle remmen los te gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Minister
|
![]() Er wordt dan meer geëxperimenteerd, maar dat leidt nauwelijks tot een stijging van het aantal probleemgevallen. Bij stijgende prijzen gaan verslaafden echter sneller in de problemen komen, mogelijk met een stijging van de randcriminaliteit tot gevolg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze noemde mij zelfs een maffiavriendje omdat mijn verzet tegen drugsdealen en druggebruik de maffia stimuleert en rijk maakt volgens haar. Zeer genuanceerd dat Nochtans is een andere forummer bestraft omdat die mij voor dezelfde reden een massamoordenaar noemde. Zeer genuanceerd dat... Ze is zo genuanceerd dat ze nog NOOIT een argument gehoord heeft tegen vrij druggebruik Zeer genuanceerd dat. Als er iemand woordspelletjes speelt dan is het artisjok met te beweren dat nog nooit niemand heeft kunnen uitleggen waarom druggebruik crimineel zou zijn. Zeer genuanceerd dat.... Druggebruik is en blijft een wetsovertreding en dient dientengevolge bestraft. Dat is nu eens geen woordenspelletje en ook niet ongenuanceerd want de wet.. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 december 2011 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |