![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even een postje: Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geïnteresseerd hoe, wie of wat waar wat verbiedt of zou verbieden... en naar je eigen mening |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120613_167
Moslima met hoofddoek kan geen nieuwsanker worden. Stoere taal waarmee bepaalde politici hun doodvonnis tekenen? Zit er al ergens zo'n paljas klaar in één of andere TGV? Altijd en altijd weer dat gezeik met die moslims en hun eisen... Het vermelden waard, een discussie van 200blz opstarten is dat gedoe echter niet waard want het is altijd hetzelfde dat verkondigd zal worden. Geen kleine opgave... |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah echt ? ik ben benieuwd
Mij lijkt het eerder dat gij voor den 101x weer denkt wat te gelezen wat er niet staat. Citaat:
Deze samenleving laat ( of is het ondertussen? : liet ) immers die vrijheid ( in basic ) perfect toe De verwachting is dus navenant Je kan dus niet spreken dat ze de samenleving hun opvattingen ( op vlak van het mogen uiten ) zouden opleggen met gebruik te maken van die vrijheid (in basic ) Citaat:
De huidige situatie is echter : Godsdienstvrijheid waar je die overtuiging vrij mag uiten De persoon in kwestie die daar gebruik van wilt maken dient dat niet verder te beargumenteren of te verantwoorden Het zijn de beperkingen die dienen verantwoord te worden Citaat:
Citaat:
Da's in feite een non-issue De drogreden dat het goed zou zijn voor de emancipatie van moslima's en dat we door een (uitbreiding) verbod hun dus een dienst zouden bewijzen hoefde echt niet. Citaat:
We passen ons net niet aan en zij passen zich net wel aan Dat zolang die basisvrijheid gewaarborgd is. Wat jij wilt doen is onze eigen westerse fundamenten opblazen teneinde een ongewenst fenomeen te kunnen indammen. Citaat:
Persoon A ziet een gedrag X van persoon B dat hem/haar niet bevalt. Persoon A wenst een door persoon B gebruikt recht R in te korten opdat persoon B dat gedrag X niet meer kan stellen. Doch persoon A stoort zich niet aan gedag Y van persoon C noch aan gedrag Z van zichzelf al eveneens gebruik makende van R |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat je dit best zal toejuichen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het mag overal waar het niet verboden is en het is niet God noch de gelovige die daar over beslist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is het dan zo dat God of een gelovige kan beslissen waar het niet verboden is ? Ik dacht het niet Of heb je daar voorbeelden van ? Ik dacht ( maar ja ... 't schijnt nogal vlug te veranderen) dat de oorspronkelijke idee van het verbod ligt in die situaties waar andere zeer belangrijke aspecten in het algemeen belang zouden spelen. Verder wordt er nog een restrictiemogelijkheid geboden voor werkgevers/scholen/etc om zich te mogen profileren en om hun economische belangen, levensovertuiging, etc te waarborgen. ( Maar in feite behoort dit laatste bij vrij ondernemingsschap waarin personen vóóraf weten wat ze aangaan ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de Marokkaanse zaakvoerder van de winkel een straatje verder trouwens ook. De jonge dame achter de kassa draagt geen hoofddoek. Radio twee staat op. De kat ligt te slapen tussen de fruitsapbrikken. Perfect Nederlands en heel vriendelijk. Daar komen zowel Marokkaanse mannen inkopen doen, als moslimvrouwen die westers georienteerd zijn, als Vlamingen uit de buurt. En kinderen komen ook inkopen doen. Het valt me op dat er geen hoofddoeken vrouwen komen. Ik vraag me af waarom. Die hoofddoekenvrouwen zie je als klanten in de H&M, in de Wibra en in 't Spit. En in de kleine Carrefour GB. Waarom mijden ze die winkel? Ik snap niet waar je lekkere tomaten kan kopen voor minder dan 99 cent per kilo. En dichtbij. Laatst gewijzigd door parsprototem : 13 juni 2012 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand zegt dat ge dat schoentje moet aantrekken. Er zijn er anders wel genoeg die denken dat zij daar kunnen over beslissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het een site voor pubers is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat voor jou geldt geldt voor die die-hard moslims en vrouwen net hetzelfde. En wees maar gerust verderop zal er wel een buurtwinkeltje zijn waar de dame achter de kassa wél een hoofddoek draagt waar op de achtergrond wel een tv opstaat met één of andere islamgeleerde uitgenodigd in een talkshow en waar je even lekkere tomaten kan kopen voor misschien minder dan 98 cent per kilo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tjah denken is vrij, niet ... dat is net één van onze basisprincipes... maar daar moet het dan ook stoppen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En verder zijn er genoeg andere juweliers en verder denkt er geen haar op mijn hoofd aan om diamanten, goud of zilver te kopen. Zelfs niet als investering. Trouwens gaat een mens bij mijn weten niet elke dagnaar een juwelier, maar wel naar een supermarkt. De vergelijking gaat niet op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Scorpio had het over hoe het niet mee huilen met de wolven dat men het schandalig móet vinden dat een privébedrijf moslima's zou toelaten of dat ge anders wordt ingedeeld onder fanatiek islam gattenlikker. Terwijl die 'vrije keuze' van een privébedrijf net een vrij liberalistisch gedachtegoed is en bovendien wordt aangewend als alibi opdat een privébedrijf het ook vrij kunnen verbieden. Dat houdt natuurlijk totaal geen steek hé Als je dat wilt vermijden dan zal het moeten komen van overheidshalve óf van een algemeen gedachtegoed dat noodgedwongen, op straffe van verlies aan cliënteel, uiteindelijk wordt overgenomen door alle privébedrijven incluis de AH |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als slechts een gedeelte van de moslims absoluut die hoofddoek wilt dragen EN als het voor niemand duidelijk is wat er nu volgens de Koran moet en niet moet, waarom heel dat hoofdddoekengedoe niet behandelen zoals een pet of een hoed? Mensen die werken aan de kassa of de rayons vullen dragen geen hoed of een pet. Dat is gewoon een deel van onze Vlaamse cultuur. Je kan die hoofddoeken niet au sérieux nemen want die hele context errond is een grote chaos van tegenstrijdigheden. Gewoon van de baan vegen en verbieden zoals petten en hoeden, dan. Gebrek aan respect noemden de 'mondige' Meiden van Hallal het. Waarom zou je respect moeten hebben voor iets dat 100% onduidelijk is? En waar elke moslimgelovige zomaar zijn/haar eigen individuele interpretatie aan kan geven. Wij kunnen dan allemaal onze individuele interpretaties van wat dan ook naar voren schuiven op de werkvloer. De enige mensen die een goede reden hebben om iets op hun hoofd te zetten tijdens hun werk zijn mensen die gevaarlijk werk doen of wegens de hygiëne en mensen die een chemokuur hebben overleefd en hun haar kwijt zijn en geen pruik kunnen verdragen. En maar klagen: 'ik vind geen werk want niemand wilt mij aannemen omdat ik moslim ben.' Zelfs de kiekens in mijn kiekenkot zijn een stuk pragmatischer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is pure logica!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |