Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2012, 21:56   #361
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Al mijn bazen kwamen uit het buitenland. Ik moest in hun taal schrijven.
Logisch.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 21:57   #362
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Geen domme arbeider dus.
Beetje off-topic, maar ruik ik daar wrok tegen succesvolle vakmensen? Je moet niet persé een academisch traject afleggen om intelligent of succesvol in het leven te zijn.
tomlyb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 21:58   #363
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomlyb Bekijk bericht
Mijn baas komt uit het buitenland. Soms moet ik of een collega een Nederlandstalige presentaties van hem nakijken. Dat is dan wel een beetje aandoenlijk.
Maar hij is een genie in het presenteren en heeft een zeer goed uitstraling. Succes heeft hij wel.
Zijn CV wegsmijten zou echt een tragische fout zijn...
vraag je baas maar eens of hij zijn CV niet eens overnam om te controleren op fouten.
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 21:59   #364
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Logisch.
Zonder de taalwet gerekend.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 22:02   #365
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Beetje off-topic, maar ruik ik daar wrok tegen succesvolle vakmensen? Je moet niet persé een academisch traject afleggen om intelligent of succesvol in het leven te zijn.
Taalbeheersing is secondair, enkel goed voor de pratende sector.
Geschreven taalbeheersing is tertiair, enkel goed voor de schrijvende sector

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 augustus 2012 om 22:03.
Oud 17 augustus 2012, 22:03   #366
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
vraag je baas maar eens of hij zijn CV niet eens overnam om te controleren op fouten.
Ja, natuurlijk, zodat het niet stijf van de fouten staat.
De discussie gaat hier over de perfectie van 0 fouten in CV + begeleidende brief (neem ik aan, want in het CV alleen is er gewoon weinig plaats om fouten te maken)
Oud 17 augustus 2012, 22:07   #367
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn baas komt uit het buitenland. Soms moet ik of een collega een Nederlandstalige presentaties van hem nakijken. Dat is dan wel een beetje aandoenlijk.
Maar hij is een genie in het presenteren en heeft een zeer goed uitstraling. Succes heeft hij wel.
Zijn CV wegsmijten zou echt een tragische fout zijn...
Euh, je toont hier al duidelijk aan dat zijn CV niet zou moeten weggesmeten worden: als hij z'n presentaties al laat nakijken op schrijffouten, dan zal hij dat met z'n CV zeker doen, en bijgevolg zal die CV niet worden weggesmeten.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 22:09   #368
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik lees per jaar een schamele 1000 �* 2000 CV's. Staat daar één taalfoutje in, dan gaat die vod direct de vuilbak in. Grammatica en spelling zijn makkelijk te spotten, en zeggen zeer veel over een kandidaat. Dikwijls pretenderen die kandidaten dat ze nog een andere taal kennen. Maar als ze zich zelfs niet in hun moedertaal kunnen uitdrukken, dan mag men het ergste vrezen voor die andere talen.

Op de NY Times wordt nu dezelfde discussie gevoerd. Zeer interessant, met experten en "slachtoffers": http://www.nytimes.com/roomfordebate...r-to-get-hired

Wanneer we het onmetelijke aantal taalfouten op dit forum bekijken, dan moeten we toch het ergste vrezen voor het algemene opleidingsniveau van onze jeugd in Vlaanderen. In minder dan één kwartier kwam ik hier maar liefst 8 dt-fouten tegen...

Wat nu?
Wat nu, als de persoon die bovenstaande schrijft, van onze eerste minister vindt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Da's een onnozele discussie: een totaal verschillende taal leren op latere leeftijd is moeilijk, en bovendien heeft Di Rupo geen talenbrein maar een wiskundig brein.

Hij is nog altijd doctor in de chemie, nietwaar.

Dr Di Rupo spreekt beter gewoon enkel frans, in plaats van dat geklungel in het nederlands. Het zou onze natie er ook wat meer standing door geven. Frans is zo internationaal hé.
waar = onwaar, zwart=wit, je retourne ma veste.
Oud 17 augustus 2012, 22:25   #369
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Succes wordt door geld bepaald. Er is geen enkel vakmens die mij op dat vlak kan overwinnen.
Oud 17 augustus 2012, 22:27   #370
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Succes wordt door geld bepaald. Er is geen enkel vakmens die mij op dat vlak kan overwinnen.
Megalo
Oud 17 augustus 2012, 22:30   #371
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Megalo
Gewoon een maatstaf.
Oud 17 augustus 2012, 22:41   #372
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
Als het over geld gaat moeten we misschien de Fortune 400 erbij halen? Wat zien we daar? Ondernemers.
Genoeg vroegtijdige schoolverlaters / "falers" die meer als jou verdienen.
Oud 17 augustus 2012, 22:51   #373
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Wat een onzin. In programmeertalen betekent "=" altijd "=". En niet "<" wanneer de variabele ervoor de naam van een plant heeft.

De Nederlandse spelling heeft zoiets van een 130 regels denk ik.
Quantummechanica rust op 5 theoremas.
Algemene relativiteit op 2 basistheoremas.

Wie durft hier te beweren dat hij of zij zelf volledig foutloos kan schrijven ?
Nee, wat Donald Knuth bedoeld is dat goeie code leesbare code is. In deze context betekend goed niet de meest performante, maar de meest onderhoudbare.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 22:54   #374
stuyckp
Banneling

Standaard

Mij interesseren die taalfouten geen bal. Een cv met 1 of 2 taalfouten daar ga ik echt niet over vallen. Enkel als het echt te belachelijk voor woorden is, dan zal ik die cv wegzwieren.
Voor een technische functie is die taal niet zo belangrijk. Mensen met onvoldoende technische kennis die via mij zouden solliciteren vallen geheid door de mand. Ik wordt wel eens geconsulteerd bij aanwervingen voor de technische screening, wat hrm daar aan vooraf laat gaan heb ik geen idee over. Maar uw cv door een spellingschecker laten controleren is een kleintje he.
Desalniettemin kandidaten die beweren over iets kennis te hebben, en als ik daar toevallig een mondje over kan meepraten en blijkt dat ze niet meekunnen, ja dan is voor mij heel die cv een grote leugen. En dat heb ik al ettelijke keren meegemaakt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 23:00   #375
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 23:05   #376
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is duidelijk, Albert!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 23:05   #377
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Nee, wat Donald Knuth bedoeld is dat goeie code leesbare code is. In deze context betekend goed niet de meest performante, maar de meest onderhoudbare.
Alleen was dat artikeltje niet geschreven door Donald Knuth, maar door een zekere Kyle Wiens, die blijkbaar vindt dat een goede programmeur geselecteerd kan worden op maat van de kennis van de juiste spelling tussen "beresterk" of "berensterk".
Oud 17 augustus 2012, 23:22   #378
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Jij begrijpt echt letterlijk geen letter van wat er geschreven wordt hier he?

Ik ga nog eens kopiëren wat ik in de edit van de post die je citeert geschreven heb:
Ok dus , ik weet bv dat ik niet zonder fouten kan schrijven maar doe me alsnoch voor alsof ik het wel kan , door het door iemand anders te laten verbeteren . en dat geeft de indruk van wel geinteresseerd te zijn en moeite te doen voor die job . s'anderdaags ga ik aan de slag , en krijg mijn eerste opdracht .

ik kruip stil weg achter een muurtje en bel naar de persoon die mijn CV heeft geschreven om te vragen wat moet ik nu doen ?

Wat een afgang man . ik ben geen bedrieger , ik ben wie ik ben . en ik zal u wel uitleggen , eventueel met mijn taalfouten inhoudende tekst , dat ik die job kan door mijn ervaring aan te tonen , en als het moet zal ik er bijschrijven , Maar doe me geen tekst opstellen want dat kan ik niet foutloos .

MOETEN we nu echt in een maatschappij leven waarin bedrog en schijnheiligheid aangemoedigd en aanbevolen wordt .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 23:27   #379
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
doe eens normaal. we zijn anno 2012. is het al teveel moeite om een spellingscheck op je CV los te laten?
Een CV bekijken kost ons ook kostbare tijd. Het is dan ook een blijk van respect om te tonen dat je er je tijd in gestoken hebt.
Sollicitanten ontvangen voor een gesprek kost nog eens tijd dus je bent zo al selectief om enkel deftige kandidaten over de vloer te krijgen
Ha , mooi , en iedereen die niet foutloos schrijft , is per definitie niet deftig ?

In welk bedrijf werk jij ? Ik zou niet graag de imorele kant van uw klotezaak hier zien neergepend staan .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 23:30   #380
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ok dus , ik weet bv dat ik niet zonder fouten kan schrijven maar doe me alsnoch voor alsof ik het wel kan , door het door iemand anders te laten verbeteren . en dat geeft de indruk van wel geinteresseerd te zijn en moeite te doen voor die job . s'anderdaags ga ik aan de slag , en krijg mijn eerste opdracht .

ik kruip stil weg achter een muurtje en bel naar de persoon die mijn CV heeft geschreven om te vragen wat moet ik nu doen ?
Waarom negeer jij steevast het reeds ondertussen tientallen keren herhaalde feit dat het die rekruteerder er helemaal niet om te doen is of jij zonder fouten kan schrijven of niet?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be