![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk van niet, en u hoeft helemaal niet ergens moreel akkoord mee te gaan, maar u moet wel uw morele opvattingen niet laten blijken uit uw handelen. U zult dus uw al of niet getrouwde homosekuele medemens als gelijkwaardig moeten beschouwen, en dan zult u vooral het idee moeten vasthouden, dat uw persoonlijke morele bedenkingen over homo's en huwelijken er totaal nergens nog iets toe doen. Wat natuurlijk niet betekent dat u ze hier op het forum niet mag geven, maar u probeert ze als grote waarheid voor te stellen, dat is ze natuurlijk niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een huwelijk is volgens de wet een juridische verbintenis tussen twee personen die de doelstelling hebben samen te leven als partners. Dit en niets anders is de correcte definitie. U probeert alweer uw persoonlijke opvattingen als waarheid te verkondigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U weerlegt niet wat ik schreef, een huwelijk is een juridische verbintenis...tussen twee mensen....die van plan zijn samen door het leven te gaan, zo bepaald de wet dit, ongeacht uw opvattingen. Kunt u daar niet mee leven, want ook verdraagzaamheid zou bij u een waarde moeten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steeds meer landen erkennen het recht op een verbintenis tussen personen van hetzelfde geslacht, dat religie van welke soort dan ook de wereld nog gijzelt veranderd daar niets aan. Uw redenering over discriminatie is gewoonweg, dom, homo's hebben gelijke rechten,mannen en vrouwen ook, maar desondanks bestaat uiteraard discriminatie op basis van geslacht,seksuele geaardheid enz..omdat dit juist ontstaat wanneer het individu bij een ander die rechten niet erkend.Wanneer meer mensen die discriminatie opmerken en erkennen, wordt het een maatschappelijk en bijgevolg politiek thema wat tot verandering leidt. Uiteraard is dat nooit een homogene consensus, er zijn altijd wel mensen die zich in verandering niet kunnen vinden. Vooral religie kan dan een blok aan het been zijn om vanuit menselijke rede zaken te bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De huwelijkswetgeving weer opwaarderen, betekent in niets een inperking van de vrijheid van het individu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, de verandering beschouw ik niet als een goede zaak, daar het ervoor zorgt dat het huwelijk gelijkgesteld wordt met om het even welke andere relatie. Indien we trouwens uw definitie volgen, dan kan een huwelijk ook aangegaan worden door twee broers, twee zussen. Als ze maar van plan zijn "samen door het leven te gaan". Nergens spreekt u immers over een seksuele verhouding bijvoorbeeld. Het kan dus eveneens een louter verstandelijke verbintenis zijn tussen twee mensen. Uit zakelijke overwegingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik u vragen waar er in de wet staat dat ze "als partners" moeten samenleven? Staat er ook in de wet wat dit dan inhoudt, "als partners"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het homo"huwelijk" beschouw ik evenwel als een flauwe karikatuur van het echte huwelijk. Twee heel verschillende zaken die u schijnbaar in uw warrige gedachtegang zomaar door elkaar gooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Dat mag.. net zoals jij ook mag denken dat de aarde plat is. 2: Hehe.. look who is talking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beschouw ieder mens als gelijkwaardig, wat evenwel niet betekent dat ik ieder gedrag, iedere opvatting als gelijkwaardig hoef te zien. Ook de drugsgebruiker beschouw ik als mens gelijkwaardig. Zijn drugs gebruik verafschuw ik evenwel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan het nog triester? Drugsgebruik kan zorgen voor allerlei nare dingen. Wat doen homoseksuelen precies verkeerd dat heteroseksuelen niet doen? |
|
![]() |
![]() |