![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Uw voornaamste reden tot atheïsme is... | |||
geen bewijs voor het bestaan god. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 40,48% |
niet gelovig opgevoed. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vertrouwen kwijt in religie door oorlog, pedofilie... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
het lijkt een sprookje. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
door wetenschap is god overbodig. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
andere. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is vooral de bedoeling, ook van inzichten, om ze steeds opnieuw te verifieren met de bekomen inzichten en wijsheden van anderen; van iedereen in feiten die de nodige kennis (inzichten) bezit en deze inzichten dienen constant uitgedaagd te worden zodat ze kunnen verfijnd worden. Maar mijn inzichten, zelfs als ik ze u meedeel, worden niet automatisch uw inzichten, zelfs indien u mij zou geloven, zoals een wetenschappelijk gegeven als de aarde is rond een gegeven is voor iedereen die dat leest, want opdat mijn inzicht uw inzicht wordt moet u eerst de innerlijke weg afleggen om tot inzicht te komen. Mensen die die weg afgelegd hebben zullen onmiddelijk weten of wat ik zeg waar is of niet en/of het de moeite is om, indien nodig verder te zoeken opdat mijn inzicht ook hun inzicht zou worden. Zoals ik ook nog heel veel van diepere wijsheden die door de tijden heen over de hele aarde verspreid zijn geworden niet allemaal begrijp, maar weet dat dieper zoeken mij wel kan vooruit helpen om ze wel of niet te aanvaarden. Maar geen enkele van die waarheid zal mijn waarheid worden voordat ik tot het inzicht ben gekomen dat het wel degelijk de waarheid is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#363 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, neen. Het is niet-geloven, want jullie geloven niet dat de mens door het process van evolutie tot stand gekomen is, en dit ondanks de overvloed aan aanwijzingen.
Maar ja, inderdaad, dan geloven jullie wel in een sprookje waar de aanwijzingen van het onstaan van het sprookje veelvuldiger zijn dan de aanwijzingen van het sprookje zelf. Dus heerst er bij jullie eigenlijk een soort geloofsinconsistentie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat "inconsistentie" nu net precies een van de definierende eigenschappen is van "geloven".
![]() |
#368 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Europees Commissaris
|
![]() Juist, en er is inderdaad ook een oorzakelijk verband. Omdat jullie geloven in god de schepper geloven jullie niet in de evolutietheorie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Banneling
|
![]() Zonder al de vorige posts gelezen te hebben ga ik toch eens een goede raad trachten te geven.
Stel, en ik zeg duidelijk stel dat er geen God bestaat en je sterft, dan is er niets verloren, klopt ? Maar stel dat er nu wel een God bestaat en je komt te sterven: ja dan zit je wel met de gebakken peren met je atheisme, of niet soms ? Dus denk ik dat het het verstandigste is om wel te geloven. Maar doe het normaal en overdrijf niet zoals die moslims. Want als ik persoonlijk van een zaak 100% overtuigd ben dan is het wel dat al die moslims in de hel gaan branden dat het niet normaal meer is. En indien niet kan ik moeilijk geloven dat er een God is. Bij wijze van vergelijking zou ik even goed kunnen denken dat Hitler niet zou gestraft worden voor zijn daden. Want laten we eerlijk zijn: die mensen geloven via hun Profeet dat God hen zou gezegd hebben om de meest gruwelijke dingen te doen die een mens zich maar kan inbeelden. Een God die zo'n mensen niet straft in het hiernamaals is voor mijn geen echte God. Ik vraag me trouwens hier af of die atheisten een bewijs hebben dat God niet bestaat ? Naar aanleiding van mijn 2 eerste alinea's zou je kunnen zeggen Atheisten stop ermee en play it safe. Wat verlies je er mee ? Je kan er enkel bij winnen maar nooit verliezen. In feite is een atheist dus dom als je het zo bekijkt. Ik geef je een lottobiljet, maar jullie zeggen: nee dank u. Toch te gek voor woorden ? Ook nog even dit: sommige mensen denken dat er toch geen God kan bestaan die toestaat dat een jong kindje of een baby sterft. Ik heb daar altijd het volgende antwoord op: Hij laat die zo vroeg sterven omdat hij hen niet wil laten lijden op deze aarde. Iets wat egoistische ouders dus wel doen om een kind ter wereld te brengen dat er nog niet eens om gevraagd had, enkel voor hun eigen pleziertjes of tijdvulling. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 22 juli 2014 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kan toch in beiden geloven? Zo gelooft mijn schoonvader dat god alles in zijn oervorm geschapen heeft en als het ware alles "in gang gezet heeft" zonder verder nog in te grijpen.
Laatst gewijzigd door Miauw! : 22 juli 2014 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik als atheïst zou niet lang twijfelen en euthanasie vragen. Waarom lijden voor een uitzichtloos leven? Bij een gelovige ligt dit anders, mag hij wel euthanasie plegen van deze god? Hij moet dus het risico lopen om veel te lijden en uiteindelijk dan toch definitief te sterven omdat er geen god is. De gok van Pascal is dus niet aan mij besteedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mens heeft geloofsgeloof uitgevonden , waarom ??
Een wereld zonder geloofsgeloof (religie): ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Banneling
|
![]() Je hebt min of meer een punt. Maar je moet het niet zo onmiddellijk beschouwen als geloven in zijn concurrent. De meeste andere godsdiensten naast de islam zijn wel godsdiensten die in tegenstelling tot de islam niet tot doel hebben alle andere godsdiensten omver te werpen en anderen te vermoorden tenzij je aan hen betaalt. Ik ben de term even vergeten. Je zit dus meestal met godsdiensten die nu zo wreedaardig zijn als de islam.
|
![]() |
![]() |