Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2014, 07:47   #361
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Voorlichting, da's een goeie. Ik heb nog nooit een iet of wat objectieve documentaire op onze zenders gezien. Allemaal met types die 10 joints voor de koffie ophebben. Maar eens iets �* la "the Union" uitzenden, stel u voor.
Maar wel sportmannen die jupiler promoten, dat kan wel natuurlijk.
Ik zal mijn kinderen idd zelf wel voorlichten over drugs, maar wanneer ik vele ouders rondom mij bezig zie en hoor geloven ze enkel wat ze in die docu's zien: gebruikt cannabis = junkie (maar wel drinken en paffen in bijzijn van hun gasten, want dat hebben ze perfect onder controle).
Ik zeg toch niet dat zoals het nu is, OK is. Ik zeg het omgekeerde: het is niet goed zoals het nu is.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 07:55   #362
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Bij ons op school was het vak 'godsdienst' al een maatschappelijk vak. Wij keken bijvoorbeeld films over drugsverslaafden om daar dan over te gaan discussiëren in groep. Op het examen zette onze leerkracht dan wat vraagskes over de bijbel die hij ons voor het examen al had prijsgegeven om toch te voldoen aan het leerplan
Mensen met gezond verstand laten zich niet leiden door een leerplan of welke richtlijn dan ook, trust me.
Die kinderen die naar een katholieke secundaire school worden gestuurd zijn natuurlijk wel te beklagen. Ik wil ze bij deze ook mijn oprechte steun betuigen.
Dat is regio gebonden.
Pakt eens een katholieke en stedelijke school rond Merksem, Hoboken, Kiel, Wilrijk, ...
Ga dan naar een katholieke en stedelijke school in Brecht, Hoevene, ...

Doe ineens Brussel?

Ik denk dat de naam van de scholen minder belangrijk zijn dan de reputatie nietwaar? Mag heel racistisch en vreemd uit mijn mond komen, maar de scholen in Vlaanderen moeten wel overwegend Vlaams blijven he!

Laatst gewijzigd door Peche : 2 oktober 2014 om 07:56.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 08:10   #363
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
U heeft een serieus punt.

Vanuit het huidige leerplan is er hier inderdaad geen ruimte voor, daarom pleit ik om nutteloze vakken als godsdienst en zedenleer weliswaar niet af te schaffen maar uit te breiden, zodanig dat ze feitelijk "maatschappelijke voorlichting" worden. In plaats van te gaan discussiëren over appels en slangen (trouwens het allereerste geval van Prohibition, met maar 2 mensen gade te slaan, ook jammerlijk gefaald) kan men dan onze jongvolwassenen eens wat beter inlichten over wat er allemaal gaande is in onze wereld. Wanneer er een degelijke opleiding is van deze leerkrachten met duidelijke eindtermen (bv. de fysische eigenschappen, effecten en (eventuele) overdoses van de meest courante drugs (de kans dat ze aan de witte lotus gaan lijkt me vrij klein), maar ook andere maatschappelijke thema's) dan lijkt het mij logisch dat op zijn minst deze stof wordt aangeboden aan onze jeugd.
Goh, wereld, vanaf we er kinderen bij betrekken wordt het topic zéér gevoelig. Dat snapt U toch ook?
Ik schuw het niet mezelf in hogere sferen te stellen. Maar wat als één van mijn kinderen stoned thuiskomt? Denkt U dat ik daar blij mee zou zijn?
Dat is hier pure brainwash kerel op dat vlak Geen sigaretten, geen alcohol en geen drugs. Maar wie zijn best op school doet wordt beloond.
Kunnen ze niet gewoon altijd klein blijven?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 10:17   #364
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rodent Bekijk bericht
Wat gaan wandelen in de bergen zal in theorie wel gezonder zijn dan joints paffen.Net als een glas Spuitwater gezonder zou moeten zijn dan een glaaske Cognac.

ER gaat geen week voorbij of er krijgt ook wel ergens een wielertoerist een heart-attack op zijne velo.
Ieder jaar valt er minstens 1 sportieveling dood op de 20 km van Brussel....enz...enz....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 10:23   #365
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Voorlichting, da's een goeie. Ik heb nog nooit een iet of wat objectieve documentaire op onze zenders gezien. Allemaal met types die 10 joints voor de koffie ophebben. Maar eens iets �* la "the Union" uitzenden, stel u voor.
Maar wel sportmannen die jupiler promoten, dat kan wel natuurlijk.
Ik zal mijn kinderen idd zelf wel voorlichten over drugs, maar wanneer ik vele ouders rondom mij bezig zie en hoor geloven ze enkel wat ze in die docu's zien: gebruikt cannabis = junkie (maar wel drinken en paffen in bijzijn van hun gasten, want dat hebben ze perfect onder controle).
Op Vlaamse en zeker op de commerciële televisie houden ze van sensatie....mensen hebben dat graag dat is simpel om te begrijpen en dat houdt de sterkste cliché's staande.
Gelukkig is goede en correcte informatie op andere zenders zie lectuur wel voorhanden maar daar moet je dan wel enige moeite voor doen.
Oud 2 oktober 2014, 12:43   #366
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat gaan wandelen in de bergen zal in theorie wel gezonder zijn dan joints paffen.Net als een glas Spuitwater gezonder zou moeten zijn dan een glaaske Cognac.

ER gaat geen week voorbij of er krijgt ook wel ergens een wielertoerist een heart-attack op zijne velo.
Ieder jaar valt er minstens 1 sportieveling dood op de 20 km van Brussel....enz...enz....
Die link die je citeert is zelfs gewoon weglachbaar. Ik heb het bewuste artikel even opgezocht en dit is het:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24996293

Een case report. Zwakste bewijslast in de EBM piramide op meningen na

Tot overmaat van ramp is er genoeg biasing die reeds vermeld staat in dit case report: de persoon in kwestie is een roker én de aanval gebeurde tijdens het uitoefenen van een sport. In het beste geval is cannabis hier de Enige Marokkaan Aanwezig Op Plaats Van Misdrijf, maw de usual suspect.
Oud 2 oktober 2014, 12:46   #367
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Die link die je citeert is zelfs gewoon weglachbaar. Ik heb het bewuste artikel even opgezocht en dit is het:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24996293

Een case report. Zwakste bewijslast in de EBM piramide op meningen na

Tot overmaat van ramp is er genoeg biasing die reeds vermeld staat in dit case report: de persoon in kwestie is een roker én de aanval gebeurde tijdens het uitoefenen van een sport. In het beste geval is cannabis hier de Enige Marokkaan Aanwezig Op Plaats Van Misdrijf, maw de usual suspect.
Die link kwam wel niet van mij
Oud 2 oktober 2014, 13:27   #368
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die link kwam wel niet van mij
De link die je citeerde van Rodent ja.
Oud 2 oktober 2014, 13:38   #369
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Overigens:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23351819

BACKGROUND:

Smoking marijuana has been reported to increase risk of myocardial infarction (MI) immediately after use, but less is known about the long-term impact of marijuana use among patients with established coronary disease.
METHODS:

The Determinants of MI Onset Study is a multicenter inception cohort study of myocardial infarction (MI) patients enrolled in 1989 to 1996 and followed up for mortality using the National Death Index. In an initial analysis of 1,935 MI survivors followed up for a median of 3.8 years, we found an increased mortality rate among marijuana users. The current article includes 3,886 Determinants of MI Onset Study patients followed up for up to 18 years. We used Cox proportional hazards models to calculate the hazard ratio and 95% CI for the association between marijuana use and mortality and a propensity score matched analysis to further control confounding.
RESULTS:

Over up to 18 years of follow-up, 519 patients died, including 22 of the 109 reporting marijuana use in the year before their MI. There was no statistically significant association between marijuana use and mortality. Compared with nonusers, the mortality rate was 29% higher (95% CI 0.81-2.05, P = .28) among those reporting any marijuana use.
CONCLUSIONS:

Habitual marijuana use among patients presenting with acute MI was associated with an apparent increased mortality rate over the following 18 years that did not reach nominal statistical significance. Larger studies with repeated measures of marijuana use are needed to definitively establish whether there are adverse cardiovascular consequences of smoking marijuana among patients with established coronary heart disease.

------------

Dus zelfs wie een voorgeschiedenis heeft van een myocardinfarct heeft niet als dusdanig een verhoogd risico: het resultaat van 29% meer kans is niet statistisch significant (p=0,28>0,05 die nodig is).

Waarom er dan toch af en toe studies opduiken die aan de alarmbel trekken:

http://www.ninefornews.nl/prominente...edicijnmakers/

Op zoals de neurochirurg Sanjay Gupta het zegt: 90% van de studies naar cannabis zijn gericht om een negatief effect te onderzoeken (vaak door malafide onderzoekers dus), dat geeft op zich al een enorme bias die gelukkig vaak tegengesproken wordt door degelijk en neutraal onderzoek. Langs de legalisatiekant zal niemand sponsoren, als die al geld bij elkaar krijgt is het via crowdfunding voor een documentaire bijeen te boksen en de drugsbaronnen willen dat het spul illegaal blijft of hun winst zakt in elkaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be