![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik al gezegd: de Kerk van het Heilig Graf en Gordon's tuin.
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Minister-President
|
![]() Snaartheorie moet eerst is leren zichzelf te bekrachtigen voordat het de pretentie heeft om iets te ontkrachten.
Citaat:
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed, wat je verteld is inderdaad waar, en ik ben volledig akkoord. Maar eerlijk gezegd weet ik zelfs niet meer waarom wij hierover bezig zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Om dan verder globaal te antwoorden : het is niet mijn bedoeling om verschillende 'soorten' van vrije wil te maken, om aan onderscheiding te kunnen doen. Ik wou gewoon maar zeggen : van de vrije wil kan misbruik gemaakt worden! Om dan te eindigen : 'ik heb ook nooit beweerd dat JIJ dat hebt beweerd' ![]() Maar anderen hier wel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus nogmaals, dit was zo tot 1980. Men heeft nu wel degelijk archeologisch bewijs, maar daar zijn de gelovigen dan weer niet zo blij mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelfs in een gedetermineerde wereld kan er iets toevallig zijn. Zo zouden de lottocijfers volgende week 1 2 3 4 5 6 kunnen zijn. Dit is toevallig gelijk aan onze rangorde, gepredetermineerd of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2) Jezus van horen zeggen : jep, en die mondelinge overdracht is op hetzelfde moment genoteerd. Of gaat u beweren dat Caesar ook niet met zekerheid heeft bestaan? Jezus heeft bestaan, daar zijn minstens zoveel mensen zeker van als het feit dat de evolutietheorie er was. Of Jezus wonderen heeft verricht en andere, is natuurlijk een ander verhaal... 3) religie verhindert evolutie : laat ons correct zijn en zeggen : meerbepaald de leiders van de religie. Maar dat is eigenlijk niet typisch aan religie, maar aan leiders, ze zijn conservatief, want elke verandering vormt een mogelijke bedreiging voor de toekomst van hun macht. 4) Oei, dan ben ik wel een vreemde gelovige, want ik hield me bezig met levensvragen, en omdat die overeenstemmend waren met de Katholieke leer ben ik 'nog meer' Christen geworden. (ik was zoals iedereen gedoopt, maar kreeg geen Katholieke opvoeding, dus gedroeg ik me er ook niet naar). 5) Wat mensen deden in naam van God : Ja, daar ben ik het ook vaak absoluut niet mee eens. Maar ik geloof in God, niet in die mensen. 6) waarom ik geloof. Mijn antwoord zal voorspelbaar, saai en langdradig beginnen worden : OMDAT HET MIJ AANNEMELIJK LIJKT niets aan te doen, dat is gewoon ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan is dat niet zo "droevig" voor vele christenen, die niet geloven in de letterlijke verrijzenis &c.
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
In een moreel kader, kan je inderdaad zeggen dat je immorele zaken kan doen door je vrije wil te misbruiken ondanks je de vrije wil gebruikt hoe je het dient te gebruiken. Een beetje zoals dat je met een mes vlees/boord/kaas etc kan snijden of een leren sofa. Je gebruikt in beide gevallen het mes waarvoor het dient nl. snijden, maar in het eerste geval is het gebruik algemeen aanvaard, in het tweede geval niet. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#377 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het toeval kan worden gezien als het voorkomen van gebeurtenissen waarvoor geen doeloorzaak te vinden is, of die ontstaan door een stochastisch proces. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Def.: een model waarvan de uitvoer meerdere waarden uit een kansverdeling aan kan nemen door onzekerheden in de invoer of in het modelconcept. Een stochastisch proces is een proces waar zoveel ongekende variabele spelen waardoor we het eindresultaat niet kennen. Of volgens wiki: Een stochastisch proces is een collectie \{X_t \mid t\in T\} van stochastische variabelen, waar T een willekeurige verzameling is.Stochastisch proces Voorbeelden zijn te vinden in de schommelingen van de beurs en wisselkoersen. Principieel heeft dit niets te maken met het begrip 'toeval'.
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je doelde toch op het Talpiot-graf?
![]() |
![]() |
#380 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |