Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2018, 13:49   #361
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb een heel sympathieke buurman die een Franstalige vriendin heeft. Ze werkt in Luik maar wil dichterbij aan de slag geraken, maar spreekt geen woord Nederlands.
Hetzelfde probleem doet zich voor met buitenlandse import, ook moslims dus.
De rooien willen de problemen die Nederlandsonkundigheid tot gevolg heeft oplossen door de kinderen ook op school hun moedertaal te laten spreken.
Grotere nonsens bestaan er er niet!
Die kinderen gaan pas naar school als ze leerplichtig worden. Ze kennen dan nog geen woord Nederlands ook al zijn ze hier geboren. De rode gatlikkers van alle mogelijke buitenlandse import doen daar nog een kolenschep bovenop. ZO zullen ze wel aan werk geraken. ALS ze er al in slagen om een diploma te behalen.
Oud 9 januari 2018, 13:51   #362
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch even corrigeren: in Zwitserland wordt niet over alles bij referendum gestemd. Er is een procedure om tot een volksraadpleging te komen.

Zwitserland kent een mooi mengeling van parlementaire en directe democratie, van volks- en standenvertegenwoordiging (lees: de kantons), van machtsverdeling tussen de verschillende niveaus.

We kunnen er echt iets van leren. Vooral onze politici. En dat is trouwens één van de redenen waarom ik niet op de N-VA stem of kan stemmen: die partij heeft zich uitgesproken tegen de rechtstreekse democratie.
Uw verbetering klopt, bedankt

Ik vind geen partij in dit land om op te stemmen omdat ze allen het middeleeuwse 1x kiezen om de macht nastreven. Vandaar, bijgetekend de Cameleon en alle politiek kleuren op de Vlaamse leeuw
<<<<hiernaast.

Eens ze in hun zetel zitten negeren ze de mening van de meerderheid van de bevolking. Integendeel steeds meer wetten en regels ten voordele van de minderheid worden doorgedrukt uit electoraal belang en dan hebben politici het over democratie. terwijl dit net voor spanning en wrevel zorgt in de maatschappij.

Daarom verwijs ik misschien gemakshalve simplistisch steeds opnieuw naar Zwitserland waar de bevolking wel degelijk via keuze maken zelf kan beslissen door het bereiken van meerderheid keuze bij referendums wat gebeurd in hun stad, kanton, Land.

Terwijl hier en bijna overal ter wereld met het middeleeuwse 1 X kiezen voor partij of persoon de politici theatraal ruziën, schelden en hun achterban via pers, TV, sociale media en belangengroepen op zetten tegen elkaar om de macht van de partij en niet om aan de voorkeur/wensen van de meerderheid van de bevolking.

Daarom schreef ik ook om nu en einde te maken aan al dat theater vol hypocrieten in de regering die toestemming gaven voor het belijd dat Francken volgt.

>> dat de NVA de stekker er uit trekt.... want inderdaad gans die “vreemdelingen industrie” waar totaal geen openheid of duidelijkheid over bestaat wie wat doet of financieel gesteund word, verbouwd ons land, ons handelen en zuigt onze sociale zekerheid leeg … Net zoals er over de kosten voor het vervangen en afbreken van de kerncentrales nog steeds naar de bevolking toe NIETS duidelijk gemaakt word!

Verhofstadt verkocht onze eigendom de kerncentrales aan Frankrijk en nu willen ze weer handelen ...maar geven Geen prijs raming vrij. Steunen zich op rapporten van de monopolisten die natuurlijk voor eigen zak spreken!

Toevallig weer de liberalen die nu NVA binnen de regering aanvallen als ze meer duidelijkheid eisen! En de tjeven doen mee om NVA te beschadigen....

Wat heeft de bevolking daaraan, In Zwitserland werd heel duidelijk kosten en baten van drie te volgen scenario’s uitgebreid aan de bevolking voorgelecht.

Ze konden via referendum kiezen voor afbouw kerncentrales op korte, midden of lange termijn.
De Zwitserse bevolking koos voor midden lange termijn en de politiek zal die keuze uitvoeren zonder reutelen en scheldpartijen!

Hier word er al 20 jaar theater gevoerd en zal weer uiteindelijk de bevolking opdraaien voor “het zoveelste kalf dat verdronken is in een niet gevulde put” Waar de politiek dan weer zal stellen dat ze zullen ingrijpen als het probleem zich stelt… Waardoor wij alles het duurst betalen van gans EU!!!!
En weer gegijzeld zullen worden door energie bedrijven en zij die mee graaien

Nieuwe verkiezing…. dan zal de bevolking kiezen. Door het theater/peuter gedrag van de politici zal inderdaad het thema dan gaan over de “vreemdelingen industrie” en de gevolgen er van die gans onze levenssfeer de laatste tijd beïnvloed. En misschien ook duidelijkheid brengen in het hoe en wat en de prijs voor kernuitstap ….
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 9 januari 2018 om 14:09.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 13:58   #363
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat begrijp je niet aan "IEDEREEN" ???
Het is Henri niet om de moslims te doen maar om de Franstaligen die in Vlaanderen Nederlands zouden moeten leren.

Gezien 18 van de 24 terroristische aanslagen gepleegd werden in Brussel en Wallonië, en de aanslagen in overgrote meerderheid gepleegd werden door moslims, zou het mij niet verwonderen dat Henri de moslims liever kwijt dan rijk is. Maar Henri aarzelt niet om de moslims te misbruiken in een poging om zijn francofone taalgenossen het leren van het ongewenste Nederlands te besparen.
Oud 9 januari 2018, 14:01   #364
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ook de Moslims ?
Moslims hebben op het vlak van taal heel wat minder moeite om zich te integreren in Vlaanderen dan Franstaligen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 14:04   #365
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom zou iedereen in Vlaanderen Nederlands moeten leren behalve moslims?
Eisten en kregen de moslims taalfaciliteiten in de Vlaamse rand?

Je beseft dat je onzin uitkraamt?
Ik ken persoonlijk een aantal 2de generatie moslims die goed Nederlands spreken.

Maar iedereen lijkt me utopisch.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 14:07   #366
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal waar, maar daar ging mijn reactie niet over. Ik stel enkel vast dat er openlijk van wordt uitgegaan dat de N-VA geen schade zou lijden mocht De Wever de stekker uit de regering trekken, integendeel. Dat is ongezien in de Belgische politieke geschiedenis.

Gisteren in De Standaard:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180108_03286034

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180108_03285878

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...al-947607.html

Toch trekt De Wever er de stekker niet uit. Welke politicus doet hem dat na?
Alexander de Croo alleszins niet.
En toch blijven de aanvallen komen.
Alexander deed het toch ook al eens zonder wezenlijke schade ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 14:09   #367
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Moslims hebben op het vlak van taal heel wat minder moeite om zich te integreren in Vlaanderen dan Franstaligen.
Gezien mijn eigen ervaringen ben ik het daar niet mee eens.
De kinderen van moslim die hier geboren worden, maar die geen woord Nederlands spreken als ze schoolplichtig worden bewijzen het tegendeel.

Er nemen hier een aantal Franstaligen deel aan dit forum. Ze spreken Nederlands met haar op, maar ze spreken Nederlands.

Kaal, ook een forumdeelnemer al zien we hem hier jammer genoeg nog zelden, had zelfs veel sympathie voor de onafhankelijkheidsstrijd van de Vlaams-nationalisten.
Oud 9 januari 2018, 14:09   #368
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hoor, gewoon op naar de volgende N-VA blunder.
Dat zal niet lang meer duren.
Nu al naar de volgende blunder ?
Zullen we daar niet mee wachten tot na de volgende peiling ?
Als ge begrijpt wat ik bedoel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 14:12   #369
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Alexander deed het toch ook al eens zonder wezenlijke schade ...
Het ligt er maar aan wat er met "wezenlijk" bedoeld wordt.
Persoonlijke schade heeft Alexander niet geleden. Met dank aan zijn Franstalige politieke famille. Maar zijn eigen partij heeft daar wel degelijk een prijs voor betaald.
Oud 9 januari 2018, 14:12   #370
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kinderen van moslim die hier geboren worden, maar die geen woord Nederlands spreken als ze schoolplichtig worden bewijzen het tegendeel.

Er nemen hier een aantal Franstaligen deel aan dit forum. Ze spreken Nederlands met haar op, maar ze spreken Nederlands.

Kaal, ook een forumdeelnemer al zien we hem hier jammer genoeg nog zelden, had zelfs veel sympathie voor de onafhankelijkheidsstrijd van de Vlaams-nationalisten.
Daarom dat de Brusselse rand verder verfranst? Daarom dat men in de faciliteitengemeenten nog massaal gebruik maakt van de faciliteiten?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 januari 2018 om 14:13.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 14:13   #371
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wanneer komt "hoogmoed" ook alweer ?
Oud 9 januari 2018, 14:13   #372
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ligt er maar aan wat er met "wezenlijk" bedoeld wordt.
Persoonlijke schade heeft Alexander niet geleden. Met dank aan zijn Franstalige politieke famille. Maar zijn eigen partij heeft daar wel degelijk een prijs voor betaald.
hoezo dan? ze zijn daarmee zelfs in de Vl reg ingebroken als ik t me goed herinner...

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 januari 2018 om 14:14.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 14:13   #373
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken persoonlijk een aantal 2de generatie moslims die goed Nederlands spreken.

Maar iedereen lijkt me utopisch.
Hoeveel generaties hebben franstaligen nodig ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 14:15   #374
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wees eerlijk. Het Nederlands stelt in de wereld weinig of niets voor.

- 6 Miljoen vlamingen waarvan er een gedeelte het Nederlands ook niet machtig zijn.
- 18 Miljoen Hollanders.

Dan heb je het ver gehad he.
Oud 9 januari 2018, 14:15   #375
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hoeveel generaties hebben franstaligen nodig ???
We zijn tenslotte allemaal Belgen.
Oud 9 januari 2018, 14:17   #376
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Stemplicht is niet meer van deze tijd, maar 6 jaar met hetzelfde gemeentebestuur is dat ook niet.

Ken jij veel landen waar dat zo lang is, buiten Frankrijk en belgië??
Stemplicht is nooit van de tijd geweest, terwijl dit eigenlijk toch zou moeten zijn, want het toppunt van democratie.

Verkiezingen om de 4, 5 of 6 jaar ?
Bwa, waarom niet systematisch nu vb. gemeente, provincie en Vlaamse, en dan na twee en een half jaar, federale en Europese, enzovoorts ?

En in de republiek Vlaanderen idem, maar dan Vlaams en Europees tesamen, tegenover daar tussenin de gemeenteraadsverkiezingen en de provincies afgeschaft als politiek niveau.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 januari 2018, 14:20   #377
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou iedereen in Vlaanderen Nederlands moeten leren behalve moslims?
Eisten en kregen de moslims taalfaciliteiten in de Vlaamse rand?

Je beseft dat je onzin uitkraamt?
Moslims vragen, en als het van de linkse kerk afhangt, krijgen niet alleen taalfaciliteiten, maar alle faciliteiten.

Oud 9 januari 2018, 14:20   #378
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, dat wordt altijd weer geopperd tijdens jullie bedel-sessies ten aanzien vd Vlamingen.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 14:22   #379
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De volgende peiling zal naar alle waarschijnlijkheid uitwijzen dat het Beke, Rutten en de onderdanen van zijne en hare partijdige majesteit zijn die de gevolgen van hun blunders dragen, maar dan zal Henri er opwel het zwijgen toe doen, ofwel een paar toonladders lager zingen.

Het beste wat we kunnen doen is Henri zijn gevoelige hartje laten luchten. Laat hem op zijn gemakse zaaien wat hij na de volgende verkiezingen zal moeten oogsten. Het zal gene vette zijn, die oogst, maar wij kunnen eens hartelijk lachen.
Oud 9 januari 2018, 14:24   #380
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen belg.

Op mijn vorige identiteitskaart schrapte ik die leugen dat ik wel b. zou zijn met typ-ex. Als ik dan via Zaventem op reis ging, krabte ik er dat wel af, om geen miserie te hebben in het buitenland. Maar gvd de flik in zijn hok in Zaventem, bij terugkomst, keek me toch wat te achterdochtig. Dus nu laat ik dat maar.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be