![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat dit positief is voor het individu, dat valt nog te bezien.
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben nog steeds een Belg hoor, eentje die Nederland zeer graag mag, dat dan weer wel. Maar zelfs ik kan beamen wat je typt. Een Nederlander is een meester in het wegmoffelen van zijn onkunde door praatjes, maar de nettosom is wel dat ze vaker met goede ideeën naar boven komen en afgezien van strakke regulering resultaten boeken.
Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2019 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Leraren in spe wordt niet geleerd om met een Hollandse tongval te praten. De norm is het zogenaamde VRT-Nederlands. Of vindt u dat het Nederlands van Martine Tanghe of Goedele Wachters soms Hollands klinkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch onderhouden heel wat landen een druk handelsverkeer met Nederland. Schijnbaar leveren Nederlanders toch wel kwaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik het meest aan de Nederlandse volksaard apprecieer, is juist die directheid. Je weet waar je staat en je kan verder. In Vlaanderen is er veel gedraal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst had ik het nog aan de stok met een Nederlander in Hasselt. Het was Kermis en ik liep door de opstap van een attractie als binnenweg. De eigenaar, een Nederlander, kon dat niet hebben. Grappig hoe hij nabriesde toen ik het weglachte. De man leek wel tilt te slaan omdat ik zijn regels overtrad en ermee wegkwam. Toch, ik vind Nederland wel een tof land en werk er graag. Binnenkort verhuis ik er zelfs. Nu woon ik er 400m vandaan. Bijna, maar net niet. Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2019 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wie zijn ogen opentrekt merkt dat Vlamingen liefst van al hun zin doen en houden van luxe. Veel potentieel wordt hier gefnuikt door een vrij authoritaire cultuur ontsproten uit een onderdanig verleden. Nederland, ondanks de sterke calvinistische trekken die het vertoont heeft ook een hogere nadruk op regelneving maar men tolereert verschillen er beter op persoonlijk vlak. Ook interessant is het onderwerp van hoe de Zuiderse migranten in de Noordelijke Nederlanden zich verhielden met de lokale Hollanders. Ze gedroegen zich er erg flamboyant en pronkend terwijl ze zich minachtend uitlieten over hun nieuwe land. In "Spaanschen Brabander" van Bredero spreekt Jerolimo zelfs een dialect dat erg op het Brussels gelijkt, maar dat moet dan het Antwerps van de zeventiende eeuw voorstellen. Ook steeds pratend over hoe Antwerpen veel vooruitstrevender is dan het Holland waar hij zich vertoefde. Antwerpen was in volle verval na 1585, maar veel migranten hebben dat Antwerpen nooit gekend en daarom gedroegen velen zich blind voor het feit dat Holland het land van hun roots inmiddels voorbij had gestoken in welvaart. Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2019 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2019 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veelpraat gaat blijkbaar ook gepaard met veelwerk. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 10 december 2019 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heb je ergens het licht zien branden? En dit maal zonder bron? Proficiat! Je leeft toch nog op de wereld. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alweer zo'n dooddoener. En was het nog maar waar. Maar dat is het niet het geval. Mensen als JMDD -om nu maar een voorbeeld te geven- heeft wel degelijk zijn kop boven het maaiveld gestoken. Maar hij werd niet neergesabeld. En de fameuze Jean Pierre Van Rossem maar evenmin. Hij ging ten onder door zijn eigen stommiteiten. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2019 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je de internet handel vergelijkt tussen Nederland en België heb je niet zoveel woorden nodig Jan om iets aan te tonen. Alhoewel; er zijn toch nog veel meer frappante zaken te vermelden hoor. Maar ik wil niet in herhaling vallen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 10 december 2019 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij schreef niet dat al degenen die proberen hun kop boven het maaiveld te steken neergesabeld worden. Sommigen wel; anderen niet. Jij leest ook weer wat je wil lezen. Wat gewoonlijk ook de verdraaide gegevens zijn die je kan gebruiken om op te vallen. Trouwens; je zaagt over feiten die je niet kent. Wat JMDD betreft had hij veel verder gestaan indien hij niet boven het maaiveld van zijn oorspronkelijke partij had willen staan. Hij heeft inderdaad een stommiteit gedaan en die was niet bijtijds beseffen dat het een partij was van de vrienden onder mekaar. Daar geraak je niet zo maar tussen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 10 december 2019 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dan ook zowat het enige volkje dat je steevast begroet met bonjour in een lift ergens in Sydney ![]() Maar ook Chinezen hokken samen overal in de wereld net als Duitsers en de Vlamingen in Benidorm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |