![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid stelt in deze helemaal geen voorwaarden bij kinderen die naar de reguliere school gaan, alhoewel ook daar een niet onaardig aantal leerlingen bij de proefwerken en examens de pluimen laten. Op school wordt de intellectuele vorming getoetst; niet de invulling van het opvoedingsproject van de ouders. Net zo in het thuisonderwijs: de Middenjury toetst de intellectuele voortgang; niet de opvoeding die de kinderen van hun ouders ontvangen. Het wordt tijd dat u eens inziet dat de opvoeding een opdracht en bevoegdheid is van de ouders. Niet van de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is niet zo. Attitudes, de zogenaamde vaardigheden, die opgesomd staan in de zogenaamde "voeten" (iedereen die in het onderwijs werkzaam is, weet waarover ik het heb) worden niet getoetst of op resultaten gemeten. Dat staat zelfs uitdrukkelijk in dat document.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan mij niet inbeelden dat mensen die hun kinderen niet in handen willen geven van een verderfelijk onderwijsapparaat (drugs ed) , ook geen selectie zullen proberen te doen op wie er aan huis komt. Ze leren zeker niet omgaan met andere afwijkende ideeen, (maar dat lijkt mij nu net de bedoeling), met de wisselende meerderheden naargelang het onderwerp, met de dagdagelijkse realiteit van een diverse groep, die ze ook in hun later leven zullen tegenkomen. Op school zit iedereen, zelfs zonder allochtonen is er een diversiteit, die je niet hebt bij sportclubs (want die zijn allemaal sportief) of bij jeugdbewegingen (die ook een beperkt min of meer ideologisch project hebben) of de kunstenwereld (allemaal artisten in spé) Het kan ook bijna misdadig zijn, om je kinderen af te schermen, van dingen die in het werkelijke leven realiteit zijn, ook al zijn die dingen volgens de ouders ongewenst. Zie bvb de kritiek op de opvoeding van koningskinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is een illusie dat alle scholen een mooie representatieve dwarsdoorsnede van de maatschappij vormen, kijk maar naar de verschillen tussen Athenea en Colleges, ASO-onderwijs en een technische school,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik mijn kind aanleer dat de islam een gevaarlijke overtuiging is, omdat in veel islamitische landen de mensenrechten geschonden worden, dan 'respecteer' ik die cultuur toch niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Respect kan je inderdaad niet opleggen, je kan het wel zo goed als onmogelijk maken, door je eigen idee fixes en fobien door te geven (indoctrinatie) Een goede opvoeding laat de mogelijkheden open, geeft alle info, en laat de keuze aan het individu zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel wat landen tekenen verdragen, die ze in realiteit niet respecteren (cfr. Saudi-Arabië & UVRM)
![]() |
![]() |
#372 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier dus enkel over de verplichting tot ondertekenen en bij nalating daarvan het recht op thuisonderwijs te verliezen. Er staan nergens in dat document de juiste bepalingen vermeld waaraan het "respect" moet voldoen, netzomin zijn er bepalingen waaraan de inspecteurs zouden moeten toetsen. Kortom, dit (verplicht te tekenen???) document is gewoon een vrijgeleide om je kinderen verplicht naar het openbare schoolsysteem te sturen. Anderzijds is de leerPLICHT een wettelijke vereiste: niemand moet daar toch iets voor ondertekenen bij de geboorte van je kind? Kan jij me misschien even verduidelijken welke vormen van RESPECT voor andere culturen ik mijn kind moet aanleren als thuislesgevende ouder? En kan U me dan vertellen op welke basis de inspecteur dit "respect" gaat afwegen? - Aan het positief reageren op pro-abortus van de pertinent anti-abortuswet ouders? (Ja meisje, zeg maar tegen de inspecteur dat je graag abortus wil laten plegen later als je groot bent)--- (*) - Aan het positief reageren op faraonische besnijdenissen (ja meisje, zeg maar aan de inspecteur dat we zulke dingen moeten respecteren, iedereen heeft recht op respect voor zijn eigen cultuur) U mag het lijstje aanvullen. ------------ (*) noteer dat ik persoonlijk voorstander ben van het recht op abortus en mijn dochters in die zin heb opgevoed. Echter, in functie van het respect voor andersdenkenden zie ik niet in waarom Alexandra en Paul hun kinderen niet mogen opvoeden met een volkomen negatief beeld over abortus. Welke van de twee moeten ze nu volgen ?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 juni 2006 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Brussel en Wallonië gebeurt dat niet. Wil dat nu zeggen dat Brussel en Wallonië die richtlijnen aan hun laars lappen op betekent dat iets anders? En wat dan?
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap anders ook niet wat je ermee bedoelde.
![]() |
#379 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
respect is ook het vertellen van de waarheid in al zijn nuances. Als we het spelletje woordenvitten eens opzij zetten, dan weet je net als ik het verschil tussen respectvolle informatie, en respectloze gekleurde desinformatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb eerder mijn bedenkingen over de andere meer elitaire en afschermingsgerichte motivering. |
|
![]() |
![]() |