![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat het VB ook campagne voert in het Frans trouwens, hoe bezie jij dat ?(mag gerust in privé-bericht zijn hoor, anders gaat de aandacht van het onderwerp mss afglijden)
![]() |
#362 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Beckenbauer of Josef Strauss?
Maak je in elk geval geen zorgen: ik ken Fransen genoeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eens goed met u lachen en u een pint trakteren ?
Laatst gewijzigd door baarle : 19 augustus 2006 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voorbeelden ergens ter wereld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom? Mogen Vlaamse dorpen dan geen Franstalige meerderheid hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat valt daaraan te bezien? Ze voeren gewoon campagne in de taal van de streek, in Brussel in het Frans dus. Niks mis mee, lijkt me. Het gaat niet om de taal waarin campagne gevoerd wordt, wel om wat er in die campagne gezegd wordt. En voor mijn part mogen ze in Borgerhout, Schaarbeek, Sint-Gillis en Beringen gerust campagne voeren in het Arabisch en het Turks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Welke taal de inwoners van een gemeente privé spreken is, zoals in elk land ter wereld, irrelevant. Zolang ze maar loyaal zijn aan de overheid, de wetten en de structuren van het land waar ze wonen. Of dat nu Vlaanderen is of Mongolië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan zeg ik tussen twee Orvals door dat jij een fascist bent, dat je voorouders nazi's waren en dat dat in je genen zit, en ik bestel een nieuwe Orval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar jouw posting komt me ietwat wollig over. Ik ben dat niet gewoon van jou. Een zin als "Daarom pleit ik..." geeft me een licht onbehaaglijk gevoel. Daarom zou ik het op prijs stellen dat je even concreet uitlegt wat je feitelijk bedoelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik noem je een politieke huichelaar. Een valse Belg. Op de negeerlijst met de fake-patriot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
|
![]() Citaat:
Brussel is de hoofdstad van Vlaanderen. Nederlandstalig Vlaanderen en tweetalig Brussel (we zijn toch niet zo wereldvreeemd Brussel te vervlaamsen). dus heel consekwent: tweetalige campagne in Brussel (19 gemeenten) Dat is sinds jaar en dag de houding van het VB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
|
![]() Citaat:
De overheid gebruikt die talen, de partijen ook. Het is de bedoeling dat nieuwkomers zo vlug mogelijk de streektaal gebruiken. Dit is de vlugste weg naar integratie, naar goede schoolopleiding, naar goede jobs. Dat is de echte manier van hulp aan nieuwkomers. Hoe wil je anders ooit achterstand van nieuwkomers wegwerken, hoe kun je ooit de werkloosheid bestrijden? Laatst gewijzigd door luc broes : 19 augustus 2006 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
|
![]() Citaat:
![]() De mening van velen interesseert me niet maar ze brengen deze kwade mening over op mensen die geen flauw benul hebben wat ze voor gepredikt krijgen en dat stoort me wel (nazi duitsland heeft ook niemand tegen gehouden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat eenmaal uitgemaakt worden voor intellectueel minderwaardige veel minder erg is dan 60 jaar lang uitgemaakt worden voor fascist, nazi, collabo, boche du Nord etc...? Vergeefse moeite, vrees ik. Elk klein kind voelt zo het verschil aan. Citaat:
PS: als ik al zou "breken" is het omwille van de Westmalle Tripel, die bocht komt er namelijk bij mij niet in. ![]() Laatst gewijzigd door baarle : 19 augustus 2006 om 19:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind dat de voorbereiding van een eigen staat in de concrete constellatie waarin Vlaanderen zit inhoudt dat men de juiste boodschap stuurt naar degenen die zo'n staat niet zien zitten. Anders zal hij er niet komen, of onder zeer slechte voorwaarden. De franstalige Brusselaars en randenaars lijken me in die categorie te vallen. En ik vind het doodzonde dat noch de Vlaamse beweging noch de Vlaamse regering op dit vlak ook maar één stap zetten. Het doet denken dat ze het niet erg ernstig menen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Europees Commissaris
|
![]() En dat terwijl er zoveel projecten in mijn hoofd zitten voor een onafhankelijk Vlaanderen... als ik het door derden zou laten uitwerken men zou het dik prestigieus noemen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |