![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Minister-President
|
![]() Waarom? Trouwens, aanslagen op abortusklinieken zijn in de VS strafbaar. Hier ook. Het mag dus niet. En ik heb nog geen enkele vrome Christen uit Kansas of Texas horen klagen dat ze geen aanslagen mogen plegen op abortusklinieken van Bush. Nee, ze vragen dat die klinieken gesloten worden. Zij hebben er dus geen enkel probleem mee dat de Amerikaanse wet aanslagen op abortusklinieken verbiedt. Ze hebben er alleen maar probleem mee dat abortus daar is toegestaan.
|
![]() |
![]() |
#362 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, die Christenfundi's vragen alleen maar dat men de wet aanpast en abortus verbiedt en strafbaar maakt. Het zijn trouwens niet enkel vrome Christenen die abortus beschouwen als het doden van 'n baby. Zij staan dus niet alleen. Ook sommige vrijzinnigen of agnosten vinden dat abortus niet altijd en zomaar kan. Het is niet voor iedereen 'n onschuldige oplossing voor 'n probleem. Sommige vrouwen die 'n abortus ondergaan zijn misschien wel opgelucht dat hun probleem is opgelost, maar lang niet allemaal. Het heeft trouwens niet zozeer met geloof te maken. Ge vergist u dus. 't Zijn niet enkel Christenen voor wie abortus iets omstreden is, in meer of mindere mate. De meeste mensen zijn trouwens verontwaardigd wanneer 'n vrouw 'n abortus ondergaat omwille van 'n flauwe reden of alleen maar omdat die baby haar niet goed uitkomt terwijl ze best voor die baby zou kunnen zorgen. Niet alleen Christenen hebben daar problemen mee. Voor de meeste voorstanders van abortus kan het alleen als er daar een gegronde reden is. |
|
![]() |
![]() |
#363 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
er moest staan: Vershofstadt liegt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#364 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet omdat dat kind van god of zo van die onzin zou zijn, maar omdat dat ongeboren kind het meest weerloze is dat er op de aarde bestaat. En zulke weerloze kinderen hebben alle bescherming nodig van de rest van de mensheid.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#365 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Tis redelijk duidelijk da ge totaal geen gedazcht hebt van de macht van het Christelijk fundamentalisme in de States. En ik denk nie da ge hier veel Moslims hebt die er een probleem mee hebben dat moord verboden is bij wet.
![]() |
#366 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Betekend niet dat die mensen doden ook maar op enige wijze kan gerechtvaardigt worden, er zijn genoeg legale manieren om uw ongenoegen te uiten.
![]() |
#367 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#368 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#369 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 oktober 2006 om 20:52. |
||
![]() |
![]() |
#371 |
Minister-President
|
![]() Dat is uw visie. De visie van sommige andere mensen is anders. Mijn punt blijft echter. Die Christenfundi's denken te kunnen voorkomen dat er mensen, babies gedood worden. Blijft het feit dat Theo Van Gogh NIEMAND gedood heeft. Hij zei alleen maar zijn mening. Er is dus duidelijk 'n verschil tussen iemand zijn woorden niet kunnen verdragen en dénken dat iemand mensen vermoord heeft. Of dat laatste wel of niet zo is, is een �*ndere discussie. Dat heeft hier niets mee te maken. D'r is duidelijk 'n verschil tussen iemand de mond willen snoeren en de levens van die babies te willen redden.
|
![]() |
![]() |
#372 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Meer nog, ik denk dat een terrorist die opgepakt wordt in Marokko, Turkije of Egypte (alledrie landen waar de laatste jaren terroristische aanslagen zijn gebeurd), veel meer te vrezen heeft dan in Europa. Ze krijgen zwaardere straffen en worden mogelijk ook nog eens gemarteld in de gevangenis. De wérkelijke probleemlanden waar overheid en terroristen een vreemde "verstandhouding" met elkaar hebben zijn bv. Saoedi-Arabië (verantwoordelijk voor 9/11), ex-Afghanistan (de Taliban huisvestte de Saoedi Bin Laden), Iran (beweert zelfmoordcommando's te hebben gesponsord door de overheid), en Pakistan (Musharraf durft niet op te treden tegen de fundamentalisten in zin land, omdat hij dan de macht zou verliezen... aan diezelfde fundamentalisten...). Maar wat zegt dat over "de islam"? Het zegt vooral iets over het Midden-Oosten, waar er door een hele reeks aan omstandigheden keer op keer dictaturen ontstaan van allerlei aard...
"Nee, onze wetenschap is geen illusie. Een illusie zou het zijn te geloven dat wij uit andere bron zouden kunnen krijgen wat zij ons niet geven kan" - Sigmund Freud Laatst gewijzigd door Mamaloe : 14 oktober 2006 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
#373 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk trouwens dat Musharraf de eerste president is die ten minste het extremisme probeert te bestrijden. Hij is bijvoorbeeld de eerste die het waagde om de vrouwonvriendelijke Hadood-wetten aan de kaak te stellen. Zelfs een eerdere vrouwelijke president (Benazir Bhutto) heeft dat niet eens gedurfd. Pakistan is eigenlijk een land vol contradicties. En ja, veranderingen zijn niet realiseerbaar van de ene op de andere dag maar gebeuren langzaam. |
|
![]() |
![]() |
#374 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar ik weet bv. wel dat de machtige inlichtingendienst van Pakistan, de ISI, al verschillende keren in opspraak is gekomen wanneer het ging over terrorisme en met name de financiering ervan. Maar ja, ik weet nu ook niet in detail hoe de onderlinge politieke verhoudingen in Pakistan liggen, maar dat er iets verkeerd gaat, dat is denk ik wel duidelijk...
![]() |
#375 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pakistan is inderdaad een land waar er (af en toe) nog terroristische aanslagen plaatsvinden. Maar om nu te zeggen dat de ISI die steunt.. dat gaat er wel een beetje over. En om welke reden zou die dat dan doen? |
|
![]() |
![]() |
#376 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
(Het beruchtste verhaal is trouwens dat van een van de chefs van de ISI die enkele dagen voor 9/11 geld doorstuurde naar Mohammed Atta...)
![]() |
#378 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#379 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#380 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Christen doet iets slecht is een crimineel, Moslim doet iets slecht en heel de Islam is evil. ...