![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En daarvoor gaan jij en ik werken om uiteindelijk 15 % over te houden voor onszelf! Nie me ma.... en als vroeg of laat iedere "hardwerkende onnozele Vlaming" foert zegt, DAN gaan we pas een probleem hebben.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb op géén enkel moment gezegd dat het vb uit racisten bestaat. Ik heb uitgelegd dat in de ogen van vele mensen dat zo is. Dat is iets totaal anders. Echt, hoe laag kun je zinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke ![]() [\quote] U doet arabieren af als middeleeuwse boeren, maar vergeet dat zij tot voor 200 jaar een van de grootste en meest beschaafde rijken waren op heel de wereld. Zonder hun invloed: geen wiskunde, zonder hun filosofische inzichten: geen verlichting. Het westen was een boerengat voor de aanraking met de islamitische cultuur. Kletst die man uit zijn nek? Prof Urbain Vermeulen is in Vlaanderen en zelfs in Europa een autoriteit ivm Islam. Hij spreekt en schrijft vloeiend Arabisch. Hij schreef oa een lezenswaardig boekje 'Islam en Christendom' daar lees ik op blz32: '...omdat de Europeanen door de kruistochten in contact kwamen met de meer hoogstaande islamitische beschaving...' '... De westerse cultuur stond lang in de schaduw van de hoger ontwikkelde islamitische beschaving maar vanaf de 13de eeuw begon de westerse christenheid een relatief gelijkwaardige plaats in te nemen. Pas met de Renaissance...speelden de Europese staten een leidende rol in de wereld.' '...In de 19de eeuw...de moslimse intellectuelen beseften plots dat ze achteropgeraakt waren....uit die ontevredenheid ontstond het fundamentalisme...' Voorwaar een interessant en (denk ik) objectief boek. Laatst gewijzigd door luc broes : 24 mei 2007 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind beide zaken dan ook een beetje ridicuul.
Alleen heeft Verhofstadt al de mogelijkheid gehad om beleid te voeren, en uit dat beleid blijkt dat hij zijn burgermanifesten (voor een groot deel) heeft genuanceerd. Het Vb heeft echter het nadeel van de twijfel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang ik mijn recht maar behou om te zeggen wat ik wil. (Iets dat ook in gevaar is in dit land.° |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
|
![]() Citaat:
Verhofstadt verloochende zijn eigen programma. Dat is bedrog. Dat is niet 'zijn standpunten nuanceren' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als ik de reacties hier lees op het debat met Morel, dan krijg ik de indruk dat het over een heel ander debat gaat dat ik niet heb gezien. Het mens is voluit op haar bek gegaan, en heeft zelfs geen munt weten te slaan uit de nogal onnozele bijdrage van de allochtoon de service aan tafel. Ze heeft haar partij in elk geval geen dienst bewezen met zo'n lachwekkende vertoning.
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar, dat is het punt niet. ![]() Zie, ik zal voor jou het nog eens zeggen. Het is voor mij duidelijk dat 'langs linkse' kant (en dan bedoel ik redelijk wat mensen die voor groen!, sp.a, cd&v en vld stemmen) het VB veel geloofwaardigheid als 'normale' rechtse partij heeft verloren door o.a. het 70-punten plan. (Ik haal dat nu aan, maar bepaalde uitspraken doen er ook niet goed aan.) Ze zijn nu genuanceerder in hun uitspraken en programma maar velen zijn het oude programma (het oude imago, dat deels nog door de media in stand wordt gehouden) niet vergeten. Daarom is het voor het vb moeilijk om zichzelf te profileren als gematigdere partij (dan vroeger). De vld (met name verhofstadt) heeft dat probleem ook. Hij belooft een vrij rechts beleid (zie de manifesten) maar heeft dat heel wat moeten nuanceren. (Ik noem het nuanceren, want dat MOET gewoon in België. Vergeet nit dat de vld maar zo'n 18% van het kiespubliek vertegenwoordigde. Denken dat ze dan alles fundamenteel kunnen veranderen is een beetje naïef.) Maar 'links' verwijt Verhofstadt nog steeds de manifesten. En dat is eigenlijk empiriisch te bewijzen dat het onterecht is. Want wie gaat het beleid van paars nu rechts noemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
"Cordon sanitaire" is inderdaad geen kwestie van persoonlijke meningsverschillen.... Maar een instrument om aan de macht te blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
|
![]() Citaat:
De fatwa tegen Urbain Vermeulen De Islam voor Ongelovigen De wereld kan islam missen als kiespijn !!
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 24 mei 2007 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Want zover ik weet is dat _nooit_ een afdwingbaar iets geweest, maar eerder een soort van 'gentlemensagreement' (alhoewel het natuurlijk niet echt gentlemen is). Het enige cs dat er is, is dat alle andere partijen (tot nu toe) _niet_ met het vb wensten samen te werken. Omdat ze niet willen. Niet omdat ze niet mogen. En ik vind dat niet onbegrijpelijk. Het vb staat inhoudelijk (vinden ze zelf ook) relatief verder van de 'andere' partijen dan de andere partijen van elkaar. Dus is het ergens logisch dat de andere partijen daar niet mee willen samen werken. En dan is het nog heel die vete tussen vb 'en de rest'. Hoeveel dat daar over en weer wordt gescholden. Vooral de vld is kop van jut voor het vb. :/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wat Morel hier heeft vertoonde verschilde bijna geen milimeter van wat de traditionele partijen daarover de zeggen hebben. Uiteraard weet ik wel dat Dewinter en zijn kliek wel andere racistischere standpunten hebben dan Morel (die een verruimer is) maar op zo'n debat moet je toch strategisch gezien een hard-liner zetten. Volgens mij heb je met zo'n debat een hoop anti-systeem-stemmers verloren. Enfin - dit bevestigd alleen mijn oordeel dat ik al enkele weken heb: Die campagnedirecteur die is overgestapt naar LDD was een zeer serieuze aderlating. De huidige campagne trekt op niet veel - of het effect zal hebben is natuurlijk een andere zaak; VB-kiezers zijn over het algemeen vrij trouw.
![]() |
![]() |
#373 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dram gerust nog wat door, hoor Edina. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#374 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het 70 puntenplan kregen we van jou.
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Schepen
|
![]() @ luc broes
Het is helaas een wijdverbreid misverstand dat Urbain Vermeulen vloeiend arabisch schrijft en spreekt. Dat is aantoonbaar niet het geval. Hij heeft een beperkte kennis van het klassieke arabisch, maar van de hedendaagse discussies in Caïro en Damascus weet hij simpelweg niets. Dat kan ook niet: hij beheerst geen enkel modern arabisch dialect. De man is wijd en zijd gekend als provocateur, niet als ernstig wetenschapper. Eigen onderzoek heeft de man nauwelijks verricht en in Leuven heerst grote opluchting dat hij inmiddels op pensioen is vertrokken. Hij is een islamgeleerde van de zéér oude stempel (de stempel van 'ik weer beter dan elke islamiet wat de islam inhoudt') Het is fijn voor islamofoben dat hij aan jullie primaire afkeer een 'wetenschappelijk' tintje verleent, maar als je eerlijk bent zal je zelf ook wel moeten toegeven dat er iets niet klopt. Vinden jullie het niet verdacht dat de zogenaamde grote arabist Vermeulen over de complexe verhoudingen in het Midden-Oosten en over de complexe interpretaties van de islam precies hetzelfde zegt als jullie, die toch maar gewoon je primaire racistische oprispingen uiten? Als wetenschap samenvalt metcafépraat (datis wat ook steeds opnieuw de kritiek was op de colleges van Urbain), dan stinkt er iets |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
|
![]() Citaat:
Dat men in dit land veel te lang gezwegen heeft over tal van samenlevingsproblemen zal ik niet ontkennen. Dat is immers een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus allang niet meer van niet WILLEN samenwerken met het VB maar van niet meer KUNNEN. Het demoniseren heeft telang geduurd en de eerste partij die het CS doorbreekt verliest niet alleen zijn gezicht maar gaat mee achter het cordon!
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
|
![]() Dat is complete nonsens. Geen enkel mensenrecht wordt door deze voorstellen geschonden. Vrije migratie naar een land waarvan men het staatsburgerschap niet geniet is GEEN mensenrecht.
|
![]() |
![]() |