Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 18:58   #361
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nochtans was het Dewael himself die zich verweerde door te stellen dat de regering tegenwoordig voorwaarden stelt om de nationaliteit te verwerven. Een daarvan was taalkennis.

Over wat jij raaskalt ging het evenmin. Zelfs Mie Vogels besefte jaren geleden al dat met die gezinshereniging iets grondig fout loopt. Het zijn de allochtonen zélf die hun ouders en grootouders naar hier halen om ze na een tijdje in onze instellingen of een sociale woning te dumpen.
D�*�*r ging het over. Over gezinshereniging waardoor ook ouders en grootouders naar hier worden gehaald.
Over allochtonen die hun partner verkiezen in het buitenland te blijven halen, ook al bestaat er hier een uitgebreide huwelijksmarkt voor het eigen volk eerst. Het ging over de cultuurverschillen tussen allochtonen die hier opgroeiden en die een partner halen in het land van oorsprong. Over de scheidingen die daaruit voortvloeien en het feit dat er dan opnieuw een partner uit het land van herkomst wordt gehaald, wat tot nieuwe gezinsherenigingen leidt.
Inderdaad, het gaat hier enkel over een legale platvloerse manier om inwoners van economische achterstallige gebieden een betere toekomst te geven zonder dat ze hier moeten voor werken. Niet meer of minder.
En daarvoor gaan jij en ik werken om uiteindelijk 15 % over te houden voor onszelf!

Nie me ma.... en als vroeg of laat iedere "hardwerkende onnozele Vlaming" foert zegt, DAN gaan we pas een probleem hebben....
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 19:00   #362
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was ook de reactie van politicoloog Devos.

Desalniettemin moest er hier toch weer ene over de racisten van het VB beginnen.
Het 70-puntenplan hadden we al gehad.
Knuppel, ik vind het walgelijk dat je mijn standpunt verandert. Echt, dat is gewoon onbeleefd en idioot.

Ik heb op géén enkel moment gezegd dat het vb uit racisten bestaat. Ik heb uitgelegd dat in de ogen van vele mensen dat zo is. Dat is iets totaal anders.

Echt, hoe laag kun je zinken.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 19:02   #363
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke
[\quote]
U doet arabieren af als middeleeuwse boeren, maar vergeet dat zij tot voor 200 jaar een van de grootste en meest beschaafde rijken waren op heel de wereld. Zonder hun invloed: geen wiskunde, zonder hun filosofische inzichten: geen verlichting. Het westen was een boerengat voor de aanraking met de islamitische cultuur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U bewijst in ieder geval dat u uit uw nek kletst.
Kletst die man uit zijn nek?

Prof Urbain Vermeulen is in Vlaanderen en zelfs in Europa een autoriteit ivm Islam. Hij spreekt en schrijft vloeiend Arabisch.

Hij schreef oa een lezenswaardig boekje 'Islam en Christendom'
daar lees ik op blz32:
'...omdat de Europeanen door de kruistochten in contact kwamen met de meer hoogstaande islamitische beschaving...'
'... De westerse cultuur stond lang in de schaduw van de hoger ontwikkelde islamitische beschaving maar vanaf de 13de eeuw begon de westerse christenheid een relatief gelijkwaardige plaats in te nemen.
Pas met de Renaissance...speelden de Europese staten een leidende rol in de wereld.'
'...In de 19de eeuw...de moslimse intellectuelen beseften plots dat ze achteropgeraakt waren....uit die ontevredenheid ontstond het fundamentalisme...'

Voorwaar een interessant en (denk ik) objectief boek.

Laatst gewijzigd door luc broes : 24 mei 2007 om 19:03.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 19:03   #364
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Sommigen vinden dat niet zo geschikt:
Ik vind beide zaken dan ook een beetje ridicuul.
Alleen heeft Verhofstadt al de mogelijkheid gehad om beleid te voeren, en uit dat beleid blijkt dat hij zijn burgermanifesten (voor een groot deel) heeft genuanceerd.

Het Vb heeft echter het nadeel van de twijfel.
Oud 24 mei 2007, 19:07   #365
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Cordon sanitaire voor Haley, dan weten ze ook eens wat "democratie" is.
Als je het CS definieert als 'een bepaalde partij wordt systematisch uit de coalitie gehouden omdat de andere partijen problemen hebben - om welke reden dan ook - om daarmee samen te werken', dan oké. Ik kan niet inbeelden dat er geen enkele partij zou zijn die niet met me wil samenwerken, maar goed!

Zolang ik mijn recht maar behou om te zeggen wat ik wil. (Iets dat ook in gevaar is in dit land.°
Oud 24 mei 2007, 19:07   #366
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik vind beide zaken dan ook een beetje ridicuul.
Alleen heeft Verhofstadt al de mogelijkheid gehad om beleid te voeren, en uit dat beleid blijkt dat hij zijn burgermanifesten (voor een groot deel) heeft genuanceerd.
Jammer Adrian, maar dat is politiek correcte praat.
Verhofstadt verloochende zijn eigen programma. Dat is bedrog.
Dat is niet 'zijn standpunten nuanceren'
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 19:14   #367
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Als ik de reacties hier lees op het debat met Morel, dan krijg ik de indruk dat het over een heel ander debat gaat dat ik niet heb gezien. Het mens is voluit op haar bek gegaan, en heeft zelfs geen munt weten te slaan uit de nogal onnozele bijdrage van de allochtoon de service aan tafel. Ze heeft haar partij in elk geval geen dienst bewezen met zo'n lachwekkende vertoning.
Oud 24 mei 2007, 19:18   #368
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Jammer Adrian, maar dat is politiek correcte praat.
Verhofstadt verloochende zijn eigen programma. Dat is bedrog.
Dat is niet 'zijn standpunten nuanceren'
Je kan dat idd bedrog noemen. (Het jammere is dat er in België geen recallprocedure is, noch referenda. )

Maar, dat is het punt niet.

Zie, ik zal voor jou het nog eens zeggen.

Het is voor mij duidelijk dat 'langs linkse' kant (en dan bedoel ik redelijk wat mensen die voor groen!, sp.a, cd&v en vld stemmen) het VB veel geloofwaardigheid als 'normale' rechtse partij heeft verloren door o.a. het 70-punten plan. (Ik haal dat nu aan, maar bepaalde uitspraken doen er ook niet goed aan.) Ze zijn nu genuanceerder in hun uitspraken en programma maar velen zijn het oude programma (het oude imago, dat deels nog door de media in stand wordt gehouden) niet vergeten.

Daarom is het voor het vb moeilijk om zichzelf te profileren als gematigdere partij (dan vroeger).

De vld (met name verhofstadt) heeft dat probleem ook. Hij belooft een vrij rechts beleid (zie de manifesten) maar heeft dat heel wat moeten nuanceren. (Ik noem het nuanceren, want dat MOET gewoon in België. Vergeet nit dat de vld maar zo'n 18% van het kiespubliek vertegenwoordigde. Denken dat ze dan alles fundamenteel kunnen veranderen is een beetje naïef.) Maar 'links' verwijt Verhofstadt nog steeds de manifesten. En dat is eigenlijk empiriisch te bewijzen dat het onterecht is.

Want wie gaat het beleid van paars nu rechts noemen?
Oud 24 mei 2007, 19:26   #369
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als je het CS definieert als 'een bepaalde partij wordt systematisch uit de coalitie gehouden omdat de andere partijen problemen hebben - om welke reden dan ook - om daarmee samen te werken', dan oké. Ik kan niet inbeelden dat er geen enkele partij zou zijn die niet met me wil samenwerken, maar goed!

Zolang ik mijn recht maar behou om te zeggen wat ik wil. (Iets dat ook in gevaar is in dit land.°
Ik heb respect en bewondering voor je gematigde rectie.
"Cordon sanitaire" is inderdaad geen kwestie van persoonlijke meningsverschillen....
Maar een instrument om aan de macht te blijven.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 19:31   #370
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht

Prof Urbain Vermeulen is in Vlaanderen en zelfs in Europa een autoriteit ivm Islam. Hij spreekt en schrijft vloeiend Arabisch.

Hij schreef oa een lezenswaardig boekje 'Islam en Christendom'
daar lees ik op blz32:
'...omdat de Europeanen door de kruistochten in contact kwamen met de meer hoogstaande islamitische beschaving...'
'... De westerse cultuur stond lang in de schaduw van de hoger ontwikkelde islamitische beschaving maar vanaf de 13de eeuw begon de westerse christenheid een relatief gelijkwaardige plaats in te nemen.
Pas met de Renaissance...speelden de Europese staten een leidende rol in de wereld.'
'...In de 19de eeuw...de moslimse intellectuelen beseften plots dat ze achteropgeraakt waren....uit die ontevredenheid ontstond het fundamentalisme...'

Voorwaar een interessant en (denk ik) objectief boek.
Urbain Vermeulen heeft nooit zitten beweren dat dit aan islam te danken is veeleer ondanks de islam. Moet je hier eens lezen.

De fatwa tegen Urbain Vermeulen
De Islam voor Ongelovigen

De wereld kan islam missen als kiespijn !!

Laatst gewijzigd door smiley : 24 mei 2007 om 19:33.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 19:31   #371
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Ik heb respect en bewondering voor je gematigde rectie.
"Cordon sanitaire" is inderdaad geen kwestie van persoonlijke meningsverschillen....
Maar een instrument om aan de macht te blijven.
Ik wil echt wel eens uitgelegd zien wat in vele mensen hun hoofden het cs is.

Want zover ik weet is dat _nooit_ een afdwingbaar iets geweest, maar eerder een soort van 'gentlemensagreement' (alhoewel het natuurlijk niet echt gentlemen is).
Het enige cs dat er is, is dat alle andere partijen (tot nu toe) _niet_ met het vb wensten samen te werken. Omdat ze niet willen. Niet omdat ze niet mogen.

En ik vind dat niet onbegrijpelijk. Het vb staat inhoudelijk (vinden ze zelf ook) relatief verder van de 'andere' partijen dan de andere partijen van elkaar. Dus is het ergens logisch dat de andere partijen daar niet mee willen samen werken.

En dan is het nog heel die vete tussen vb 'en de rest'. Hoeveel dat daar over en weer wordt gescholden. Vooral de vld is kop van jut voor het vb. :/
Oud 24 mei 2007, 19:41   #372
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Als ik de reacties hier lees op het debat met Morel, dan krijg ik de indruk dat het over een heel ander debat gaat dat ik niet heb gezien. Het mens is voluit op haar bek gegaan, en heeft zelfs geen munt weten te slaan uit de nogal onnozele bijdrage van de allochtoon de service aan tafel. Ze heeft haar partij in elk geval geen dienst bewezen met zo'n lachwekkende vertoning.
Dat dacht ik nu ook net... Het VB k�*n zich enkel profileren op het vreemdelingenstandpunt, want d�*t is net hetgene hèn onderscheid van de traditionele partijen.

En wat Morel hier heeft vertoonde verschilde bijna geen milimeter van wat de traditionele partijen daarover de zeggen hebben.

Uiteraard weet ik wel dat Dewinter en zijn kliek wel andere racistischere standpunten hebben dan Morel (die een verruimer is) maar op zo'n debat moet je toch strategisch gezien een hard-liner zetten.

Volgens mij heb je met zo'n debat een hoop anti-systeem-stemmers verloren.

Enfin - dit bevestigd alleen mijn oordeel dat ik al enkele weken heb: Die campagnedirecteur die is overgestapt naar LDD was een zeer serieuze aderlating. De huidige campagne trekt op niet veel - of het effect zal hebben is natuurlijk een andere zaak; VB-kiezers zijn over het algemeen vrij trouw.
Oud 24 mei 2007, 19:56   #373
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat deed je niet. De vraag was of een Vlaming die niet meer naar Vlaamse muziek luistert, geen Vlaamse keuken meer eet en geen Vlaamse meer TV kijkt, plots geen Vlaming meer zou zijn. Maw of die zaken essentieel zijn om Vlaming genoemd te kunnen worden.
Er werd mij gevraagd te definieren wat Vlaamse cultuur was en daar heb ik antwoord op gegeven.
Maar dram gerust nog wat door, hoor Edina.

Citaat:
Welke cultuur is dat dan? Want vlaams kunnen ze best leren hoor. En het maakt blijkbaar niet uit welke religie je hebt, want vlaams zijn heeft daar niets mee te zien, zoals je zelf zegt. Definieer nu alleen nog 'cultuur'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Cultuur is de wijze waarop een volk leeft, eet drinkt, werkt, zijn vrije tijd gebruikt enz....
Katholiek zijn hoort daar voor een aantal Vlamingen ook nog bij.

Bestaat de cultuur van de moslims soms enkel uit de islam zoals je hierboven schreef?

Citaat:
Dus wat u wil zeggen is dat we eigenlijk niet vrij zijn te doen en laten wat we willen. Stel dat ik plotseling naar Arabische muziek begin te luisteren, alleen nog Arabische keuken eet en alleen nog naar Arabische tv kijk, dan ben ik geen vlaming meer?
Ik ben volgens u pas vlaming als ik katholiek ben (wat overigens totaal geen kenmerk is van vlaming), mijn stella drink elke avond en stoemp met koteletten eet?
Citaat:
Je vroeg me te definiëren wat ik als Vlaamse cultuur zie.

Jij bent vrij om naar 'plotseling' naar Arabische muziek te luisteren, alleen nog Arabische keuken eten en Arabische tv kijken. Jij gaat dat toch niet als Vlaamse cultuur definiëren?
Oud 24 mei 2007, 20:06   #374
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was ook de reactie van politicoloog Devos.

Desalniettemin moest er hier toch weer ene over de racisten van het VB beginnen.
Het 70-puntenplan hadden we al gehad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian Healey
Knuppel, ik vind het walgelijk dat je mijn standpunt verandert. Echt, dat is gewoon onbeleefd en idioot.

Ik heb op géén enkel moment gezegd dat het vb uit racisten bestaat. Ik heb uitgelegd dat in de ogen van vele mensen dat zo is. Dat is iets totaal anders.

Echt, hoe laag kun je zinken.
Die ene die over de racisten van het VB begon was Thin White Duke.

Het 70 puntenplan kregen we van jou.
Oud 24 mei 2007, 20:07   #375
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die ene die over de racisten van het VB begon was Thin White Duke.

Het 70 puntenplan kregen we van jou.
Ik vind dat je nogal heel dubieus stelt dat ik 'racisten' en '70 punten plan' linkt (zonder namen te noemen). Maar goed.
Oud 24 mei 2007, 20:07   #376
E
Schepen

Standaard

@ luc broes

Het is helaas een wijdverbreid misverstand dat Urbain Vermeulen vloeiend arabisch schrijft en spreekt. Dat is aantoonbaar niet het geval. Hij heeft een beperkte kennis van het klassieke arabisch, maar van de hedendaagse discussies in Caïro en Damascus weet hij simpelweg niets. Dat kan ook niet: hij beheerst geen enkel modern arabisch dialect. De man is wijd en zijd gekend als provocateur, niet als ernstig wetenschapper. Eigen onderzoek heeft de man nauwelijks verricht en in Leuven heerst grote opluchting dat hij inmiddels op pensioen is vertrokken.

Hij is een islamgeleerde van de zéér oude stempel (de stempel van 'ik weer beter dan elke islamiet wat de islam inhoudt') Het is fijn voor islamofoben dat hij aan jullie primaire afkeer een 'wetenschappelijk' tintje verleent, maar als je eerlijk bent zal je zelf ook wel moeten toegeven dat er iets niet klopt. Vinden jullie het niet verdacht dat de zogenaamde grote arabist Vermeulen over de complexe verhoudingen in het Midden-Oosten en over de complexe interpretaties van de islam precies hetzelfde zegt als jullie, die toch maar gewoon je primaire racistische oprispingen uiten? Als wetenschap samenvalt metcafépraat (datis wat ook steeds opnieuw de kritiek was op de colleges van Urbain), dan stinkt er iets
E is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 20:16   #377
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Morel had, zoals te verwachten was, haar handen al goed vol met aanvallen af te slaan.

Concrete voorstellen die ook nog een redelijke kans hebben om het te halen komen meestal zelfs niet vanuit het parlement maar vanuit de regering.
Voor wie wil weten hoe oppositie gevoerd wordt kan ik Pieter De Crem aanraden.

Verder kan je niet ontkennen dat het in dit land héél ver moest komen alvorens er niet alleen oplossingen voor de migratie- en vreemdelingenproblemen op tafel kwamen vanuit de voorbije regeringen, maar ook dat er bijzonder veel aarde aan de dijk diende te worden gezet voor er ook effectief iets mee gebeurde.
Behalve dan voor de snelbelgwet en het vreemdelingenstemrecht ....
Het zal u niet verbazen dat ik uw positieve appreciatie van het oppositiewerk van Pieter De Crem deel.

Dat men in dit land veel te lang gezwegen heeft over tal van samenlevingsproblemen zal ik niet ontkennen. Dat is immers een feit.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 20:17   #378
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian Healey
Ik wil echt wel eens uitgelegd zien wat in vele mensen hun hoofden het cs is.

Want zover ik weet is dat _nooit_ een afdwingbaar iets geweest, maar eerder een soort van 'gentlemensagreement' (alhoewel het natuurlijk niet echt gentlemen is).
Het enige cs dat er is, is dat alle andere partijen (tot nu toe) _niet_ met het vb wensten samen te werken. Omdat ze niet willen. Niet omdat ze niet mogen.
Het was een POLITIEKE AFSPRAAK tussen alle 'democratische' partijen om niet met het Vlaams Blok samen te werken. Een VERPLICHTING die ze elkaar hebben OPGELEGD en waaraan geen enkel partij zich vandaag nog DURFT te onttrekken. Ook niet tegenover het Vlaams Belang dat zijn 70-puntenplan verving door eentje waar niets meer op aan te merken valt want dan HING die partij.
Het is dus allang niet meer van niet WILLEN samenwerken met het VB maar van niet meer KUNNEN.
Het demoniseren heeft telang geduurd en de eerste partij die het CS doorbreekt verliest niet alleen zijn gezicht maar gaat mee achter het cordon!
Oud 24 mei 2007, 20:18   #379
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was een POLITIEKE AFSPRAAK tussen alle 'democratische' partijen om niet met het Vlaams Blok samen te werken. Een VERPLICHTING die ze elkaar hebben OPGELEGD en waaraan geen enkel partij zich vandaag nog DURFT te onttrekken. Ook niet tegenover het Vlaams Belang dat zijn 70-puntenplan verving door eentje waar niets meer op aan te merken valt want dan HING die partij.
Het is dus allang niet meer van niet WILLEN samenwerken met het VB maar van niet meer KUNNEN.
Het demoniseren heeft telang geduurd en de eerste partij die het CS doorbreekt verliest niet alleen zijn gezicht maar gaat mee achter het cordon!
Een verplichting die _niet_ afdwingbaar is, is géén verplichting. Dat is een vrije keuze. Of ben ik te liberaal?
Oud 24 mei 2007, 20:18   #380
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Met uitzondering van de voorgestelde maatregelen die misbruiken moeten aanpakken, zijn dit stuk voor stuk discriminerende maatregelen die tegen de rechten van de mens indruisen.
Dat is complete nonsens. Geen enkel mensenrecht wordt door deze voorstellen geschonden. Vrije migratie naar een land waarvan men het staatsburgerschap niet geniet is GEEN mensenrecht.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be