![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nu de bedienden een nog betere regeling uit de brand gesleept hebben, hoor ik hier niemand. Blijkt ineens uit welke hoek jullie komen. Nog van die mannen die zich beter voelen dan de arbeiders, blijkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zinloze opmerking, mijn standpunten gelden zowel voor bedienden als arbeiders. Het is en blijft een schande voor alle niet-werknemers van Opel & VW.
![]() |
#363 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
|
![]() Citaat:
Indien jij niet inziet dat deze bedragen én voorwaarden op lange termijn dodelijk zijn voor een economie én samenleving, dan is dat maar jou probleem. PS: Indien ik met deze voorwaarden zou geconfronteerd worden zou ik er inderdaad op ingaan, maar dat wil niet zeggen dat ik het in het globaal een goede oplossing vind.
![]() |
![]() |
#366 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() wij zouden naar het schijnt villas krijgen ?AWEL GEEF MIJ DIE VILLA ,ik geef ze mijne premie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik lees het nog , bart sommers ,mensen van 50j zijn in de kracht van hun leven !!!awel als je 25j of 30 j in shiften hebt gestaan, is er niet veel kracht meer over of moet ik ze eens op een rijtje zetten van de mensen op opel die op die leeftijd al onder de grond steken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() weet wel dat vadertjes staat ,met deze afvloei regeling zomaar eventjes 51.750.000 euro rijker word he das dan gerekend op de 750 man die gaat vertrekken
![]() Laatst gewijzigd door tatooke : 10 juli 2007 om 06:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Spijtig genoeg is niet alleen Somers wereldvreemd:
Prof Blanpain in de standaard zegt dezelfde onzin: Frank Vandenbroucke en Peter Van Velthoven (respectievelijk Vlaamse en federale minister van Werk, red.) zouden het been stijf moeten houden en die getroffen werknemers zes maanden ernstig begeleiden en ze jobs aanbieden. Dit zijn allemaal hooggekwalificeerde mensen, die zullen onmiddellijk werk vinden. Nu lijkt het meer op een pak-de-poenshow. We zitten hier in dit land met tienduizenden Polen, terecht hoor, want de werknemers vinden niemand om die jobs te doen, maar dat is toch een krankzinnige situatie? Nochtans kan de overheid de inkomsten uit arbeid zeer goed gebruiken om de vergrijzing te betalen. Vlaanderen heeft nu een tewerkstellingsgraad van 65procent, Wallonië maar 55 procent en Brussel zelfs nog minder. Vergelijk dat eens met Denemarken: 73procent. Of Nederland: 72procent. Met wat er hier nu gebeurt, wordt het systeem gewoon leeggezogen. Europa eist dat wij naar een tewerkstellingsgraad van zeventig procent gaan. Ik vind dat niet meer dan normaal. Volgens de bonden is iemand die heel zijn leven in een autofabriek heeft gewerkt uitgeblust. De sociale zekerheid, die de bonden zo dierbaar is, kan enkel betaald worden als er genoeg geld is. En dat blijft alleen zo als we allemaal langer gaan werken. Je kunt het toch niet ernstig menen dat iemand op zijn vijftigste al totaal niets meer kan betekenen op de arbeidsmarkt? Dat vind ik echt een zeer fundamenteel probleem. Ik ben zelf 74, ik werk nog fulltime. Ik studeer volop, ik geef lezingen, ik schrijf artikels. Mijn vader was een arbeider die tot zijn vijfenzestigste gewerkt heeft. Hij heeft daarna nog 25 jaar geleefd, hij heeft dus nog meer dan genoeg pensioen kunnen trekken. Het zal trouwens ook niet bij Opel en VW blijven. De auto-industrie kampt met gigantische overcapaciteit en de Chinezen staan te dringen om onze markt te betreden. Heel je leven bij een werkgever aan de slag blijven, dat kan niet meer. De vergoedingen voor de mensen die bij de toeleveranciers werkten, zijn meestal ook heel wat minder gul dan bij de autofabrikanten zelf, zoals VW al bewees. Klopt, en als je werkt in een kmo met vijf man en je wordt ontslagen, kraait er helemaal geen haan meer naar. Dat is een grove ongelijkheid. Het kan toch niet dat je, omdat je toevallig in een autofabriek werkt, zoveel beter behandeld wordt. Dat zijn trouwens al ondernemingen waar zeer stevige lonen worden betaald en waar werkweken van vijfendertig uur gelden. Wat moet er dan gebeuren? Waarom doen we niet zoals in Zweden? Daar bestaan er herstructureringsfondsen die iedereen een afscheidsvergoeding uitbetalen, maar dan wel voor iedereen hetzelfde, ongeacht welk beroep hij gedaan heeft. Geef toe, er is toch iets serieus mis als sommigen met miljoenen gaan lopen, terwijl anderen helemaal niets krijgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoeveel armer worden ze door alle bruggepensioneerden, die ze enerzijds gedeeltelijk zullen moeten gaan betalen, en waar ze anderzijds de belastingen/rsz van zullen missen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() heb het nog al eens gezegd ,doe nu niet of iedereen 75 of 80 jaar word he,ik weet dat het de bedoeling is van lang te werken, maar ik wil nog graag een paar jaar genieten van men pensioen ,spijtig genoeg hoor je maar al te vaak dat mensen na 1 of 2 jaar op pensioen het loodje leggen. en ik denk, als je niet aan den band staat , en in shiften draait zoals de nacht , dat je gewoon geen benul hebt van hoe dat aan je gezondheid kan knagen .en ik kan het de mensen niet kwalijk nemen dat ze de premie aanpakken ,want zij die hem aan nemen kunnen de toenemende druk niet meer aan of zijn fabrieks moe ,ik denk zelfs dat de meeste gaan zeggen op opel dat ze de premie mogen steken waar de zon niet schijnt.dus de mensen die op brug pensioen vertrekken en die er een loopbaan van 31j bandwerk hebben opzitten applaus van mij.ik wil jullie anders hier eens uitnodigen ,om één maand op opel te komen werken . we zullen u nog de beste job geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() dat het alleen van de werkende mens moet komen dat weten we al lang ,maar als een of andere manager moet vertrekken met nen toren hogen bonus van 200.000 euro en niet in een tewerkstellingscel terecht komt vind jij dat dan normaal? forster bonus van 2.8 mil euro das normaal? dat zijn managers die ze inhuren om te herstructureren .zo'n gasten kosten ons werkplaatsen en verdienen daar nog aan ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() de grootst hoop van 50ger zijn al van hun 15 jaar aan het werk als deze zoals jullie zeggen door gaan tot ze op pensioen kunnen gaan op hun 65 hebben ze 50 jaar gewerkt,hebben deze dan nog niet genoeg afgedragen aan rsz enz enz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar men moet niet doen of de staat aan heel de operatie verdient. Het tegendeel is waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
|
![]() Citaat:
Zoiet noemt men dan een gezond rendabel bedrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
|
![]() Citaat:
Wie zoiets onzin noemt weet niet wat hij vertelt. Laatst gewijzigd door luc broes : 10 juli 2007 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() gezond bedrijf met ziek volk ja ,stress en dan nog maar te zwijgen over het laatste insident aan de lijn meisje 35j hart stilstand 51j lag met zijn hoofd op tafel in de refter dood enz enz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
|
![]() |
![]() |
![]() |