Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 3 augustus 2007, 12:47   #361
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
daarom dat er in elke bedouinentent een lavaboke met stromend water staat zeker?
het is daarom dat meer dan de helft van de vlamingen dat lavaboke met stromend water voorbijlopen...
en met urine/stront op hun handen hun werkzaamheden verder zetten... (wat die ook mogen zijn... )
vorig jaar heeft testaankoop de cremeriekes gecontroleerd ... en bij 90% vonden ze bacteries terug afkomstig van hun handen niet te wassen na toiletgebruik....

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline  
Oud 3 augustus 2007, 13:02   #362
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
vorig jaar heeft testaankoop de cremeriekes gecontroleerd ... en bij 90% vonden ze bacteries terug afkomstig van hun handen niet te wassen na toiletgebruik....
dat is natuurlijk wel wat anders dan de spermasporen in de looksaus van de pitazaken natuurlijk!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 3 augustus 2007, 13:11   #363
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe uw reet eruitziet weet ik natuurlijk niet.

MIJN sluitspier kan in elk geval netjes gereinigd worden met toiletpapier, in noodgevallen met vochtige doekjes (had net mijn post aangepast).

Een dagelijkse rituele douche behoort tot mijn geloofsovertuiging, in tegenstelling tot andere geloven die een reiniging tot en met de elleboog voldoende vinden! (niet te vergeten ook met vochtige handen over het haar te gaan... even ter info van degenen die een probleem hadden met haarwassen.. volgens de islamitische hygiene - die men toch zo hoogstaand vindt is het beroeren met vochtige handen van het haar voldoende hoor . Ze moeten zich trouwens ook enkel wassen NA de sexuele daad, NIET ERVOOR : die vrouwen zijn toch al onrein, dus waarom die moeite doen).

De woestijnhygiene lijkt me daarentegen iets minder voorzien van WATER. Drie KEITJES zei uw profeet, mogen er ook meer zijn, in elk geval een oneven aantal.... misschien daarom dat voor sommigen toiletpapier niet meer voldoende is?
Jouw aantijgingen van een gebrek aan hygiëne bij moslims zijn zowat het laagste dat ik tot nu toe van je gelezen heb. Het is het soort van praat dat men in de lagere school op de speelplaats kan aantreffen, maar dan wel alleen bij de eerste twee leerjaren. Vanaf 8 jaar ontgroeit men dat meestal.

Heel deze discussie is trouwens lachwekkend, omdat rituele reinheid en persoonlijke hygiëne twee totaal verschillende dingen zijn.
Oud 3 augustus 2007, 13:16   #364
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel deze discussie is trouwens lachwekkend, omdat rituele reinheid en persoonlijke hygiëne twee totaal verschillende dingen zijn.
misschien kan je een poging doen om dit aan het verstand van Hoogmoed te brengen? Mijns inziens is hij degene die het even door elkaar klutst hoor.

en nu ga ik douchen!! na eerst driemaal de trap op en neer te lopen, tweemaal te stofzuigen, een glas water in één geut heb binnengekieperd en dan nadien het glas viermaal heb rondgedraaid alvorens het in de afwasmachine te stoppen.
Anders telt mijn douche niet zie je!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 augustus 2007 om 13:17.
circe is offline  
Oud 3 augustus 2007, 13:22   #365
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
misschien kan je een poging doen om dit aan het verstand van Hoogmoed te brengen? Mijns inziens is hij degene die het even door elkaar klutst hoor.

en nu ga ik douchen!! na eerst driemaal de trap op en neer te lopen, tweemaal te stofzuigen, een glas water in één geut heb binnengekieperd en dan nadien het glas viermaal heb rondgedraaid alvorens het in de afwasmachine te stoppen.
Anders telt mijn douche niet zie je!
Wat voor zin heeft het om rituelen belachelijk te maken door ze zoals jij doet als karikatuur voor te stellen? Een ritueel is nu eenmaal altijd irrationeel. Wat kan jou het eigenlijk schelen of moslims belang hechten aan rituele reinheid? Of ga je ook zo onnozel doen over een priester die een rond stukje droog brood omhoog steekt en zegt dat dat het lichaam van Jezus is?

Laatst gewijzigd door Doki : 3 augustus 2007 om 13:24.
Doki is offline  
Oud 3 augustus 2007, 14:35   #366
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Wat voor zin heeft het om rituelen belachelijk te maken door ze zoals jij doet als karikatuur voor te stellen? Een ritueel is nu eenmaal altijd irrationeel. Wat kan jou het eigenlijk schelen of moslims belang hechten aan rituele reinheid? Of ga je ook zo onnozel doen over een priester die een rond stukje droog brood omhoog steekt en zegt dat dat het lichaam van Jezus is?
Het probleem is precies dat die rituele reinheid wordt voorgesteld als hygiëne, wat het duidelijk niet is. In vele gevallen is het tegendeel waar. Het ritueel wassen van handen en voeten, neus en oren, geeft doorgaans een vals gevoel van "proper" zijn.
Oud 3 augustus 2007, 15:11   #367
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als u hier iets post, kunt u van om het even wie een opmerking verwachting.

Als dat u niet zint, kunt u altijd bij de moderatoren gaan klagen.
U bent het die opmerkingen begint te maken...*knip* of de engelbewaarder?
jurgen79 is offline  
Oud 3 augustus 2007, 15:47   #368
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Het probleem is precies dat die rituele reinheid wordt voorgesteld als hygiëne, wat het duidelijk niet is. In vele gevallen is het tegendeel waar. Het ritueel wassen van handen en voeten, neus en oren, geeft doorgaans een vals gevoel van "proper" zijn.
De rituele wassing of woedhoe alleen is niet voldoende om te mogen bidden. Iemand die 'rein' is, is ook hygiënisch 'proper'.
Laya is offline  
Oud 3 augustus 2007, 16:53   #369
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
De rituele wassing of woedhoe alleen is niet voldoende om te mogen bidden. Iemand die 'rein' is, is ook hygiënisch 'proper'.
Zou je het mij kwalijk nemen als ik mijn antwoord zou beperken tot te verklaren dat je "nonsens" aan het praten bent?

Het is niet omdat men een half litertje water over zich laat lopen, of met een nat hand over zijn lichaam en hoofd strijkt, dat men "proper" zou zijn.

Zowel de woedoe als de goesl kunnen met zand worden uitgevoerd.

Dat heeft absoluut niets met hygiene of "properheid" te maken.
Oud 3 augustus 2007, 17:02   #370
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

woedoe widoe wadoe bimsalabing

Bende maffen!
jurgen79 is offline  
Oud 3 augustus 2007, 17:11   #371
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geestelijk zuiver.

Bolsjewiek is offline  
Oud 3 augustus 2007, 18:54   #372
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Zou je het mij kwalijk nemen als ik mijn antwoord zou beperken tot te verklaren dat je "nonsens" aan het praten bent?

Het is niet omdat men een half litertje water over zich laat lopen, of met een nat hand over zijn lichaam en hoofd strijkt, dat men "proper" zou zijn.

Zowel de woedoe als de goesl kunnen met zand worden uitgevoerd.

Dat heeft absoluut niets met hygiene of "properheid" te maken.
Ik 'beleef' het alle dagen zelf Basy, rituele wassing alleen is niet voldoende voor een moslim om te mogen bidden en dat is geen onzin.
Laya is offline  
Oud 3 augustus 2007, 21:13   #373
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ik 'beleef' het alle dagen zelf Basy, rituele wassing alleen is niet voldoende voor een moslim om te mogen bidden en dat is geen onzin.
Neen, Laya. Wat jij beleeft is een man die niet alleen een brave is maar ook nog een propere.

Ik wil niet uitsluiten dat er propere moslims zijn, die hygiene ernstig nemen, maar dat is niet wegens de voorschriften van de leer. Die voorschriften kan men volgen met twee handvol water of twee handvol zand. En met drie keitjes in de zak voor als men zijn behoefte gedaan heeft. Ik heb me dikwijls afgevraagd of dat altijd verse steentjes moesten zijn, maar dat heb ik nooit durven vragen.

Ik hoop dat je deze realiteit niet als negatief zal zien, want dan zie je de mohammedaanse leer als negatief.
Oud 3 augustus 2007, 21:15   #374
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Geestelijk zuiver.
't Is maar wat je als geestelijk "zuiver" wil zien. Denken aan wie ik straks ga beroven, afpersen, terroriseren, verkrachten, ... als het maar in naam van de Profit gedaan wordt?
Oud 3 augustus 2007, 21:28   #375
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

enkel wie zich niet laat leiden kan geestelijk zuiver zijn. elke gelovige is geestelijk vervuild door zijn/haar geloof, het verbied hen hun geest ten volle tot ontplooing te brengen.
the_dude is offline  
Oud 3 augustus 2007, 21:53   #376
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
enkel wie zich niet laat leiden kan geestelijk zuiver zijn. elke gelovige is geestelijk vervuild door zijn/haar geloof, het verbied hen hun geest ten volle tot ontplooing te brengen.
Daarom dat ik tegen godsdienstige hiërarchie ben, en dat is net het goede aan de Islam, daar is er geen hiërarchie zoals bij de katholieken.

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 3 augustus 2007 om 21:53.
Bolsjewiek is offline  
Oud 4 augustus 2007, 06:53   #377
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, Laya. Wat jij beleeft is een man die niet alleen een brave is maar ook nog een propere.

Ik wil niet uitsluiten dat er propere moslims zijn, die hygiene ernstig nemen, maar dat is niet wegens de voorschriften van de leer. Die voorschriften kan men volgen met twee handvol water of twee handvol zand. En met drie keitjes in de zak voor als men zijn behoefte gedaan heeft. Ik heb me dikwijls afgevraagd of dat altijd verse steentjes moesten zijn, maar dat heb ik nooit durven vragen.

Ik hoop dat je deze realiteit niet als negatief zal zien, want dan zie je de mohammedaanse leer als negatief.
Dat is wél volgens de voorschriften, als ik me niet vergis was het Hoogmoed die hier een paar dagen geleden meer details gaf, een practiserend moslim heeft met heel wat rekening te houden bij een toiletbezoek, ik ga hier niet in detail treden omdat ik er toch maar ridicule reacties ga op krijgen.
Ik zie de islam nog steeds negatiever dan mijn eigen religie, anders was ik al bekeerd. Hebben gisteravond trouwens een heel interessante discussie gehad nav de 'preek' in de moskee gisteren. Heb er uit besloten dat mijn land een achterlijke regering heeft.... maar dat is een ander onderwerp en dus off-topic.
Laya is offline  
Oud 4 augustus 2007, 07:16   #378
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is wél volgens de voorschriften, als ik me niet vergis was het Hoogmoed die hier een paar dagen geleden meer details gaf, een practiserend moslim heeft met heel wat rekening te houden bij een toiletbezoek, ik ga hier niet in detail treden omdat ik er toch maar ridicule reacties ga op krijgen.
Ik doe mijn uiterste best om enkel feiten aan te dragen. Als je die feiten ridicuul vindt heeft dat niets te maken met mij, maar enkel met de mohammedaanse reglementen. U kan de preciese voorschriften vinden op het WWW. Zeker op Wikipedia in het Engels (wudu, gusl). Alles wat ik hierboven zei klopt als een bus. Het is zelfs zo dat volgens een bepaalde leer men zijn "potske" niet moet afnemen als men zijn haar "wast".

Citaat:
Ik zie de islam nog steeds negatiever dan mijn eigen religie, anders was ik al bekeerd. Hebben gisteravond trouwens een heel interessante discussie gehad nav de 'preek' in de moskee gisteren. Heb er uit besloten dat mijn land een achterlijke regering heeft.... maar dat is een ander onderwerp en dus off-topic.
Ik kijk alvast uit naar de nieuwe topic die je hierover zal opstarten.
Oud 4 augustus 2007, 07:25   #379
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ik doe mijn uiterste best om enkel feiten aan te dragen. Als je die feiten ridicuul vindt heeft dat niets te maken met mij, maar enkel met de mohammedaanse reglementen. U kan de preciese voorschriften vinden op het WWW. Zeker op Wikipedia in het Engels (wudu, gusl). Alles wat ik hierboven zei klopt als een bus. Het is zelfs zo dat volgens een bepaalde leer men zijn "potske" niet moet afnemen als men zijn haar "wast".
Ik kijk alvast uit naar de nieuwe topic die je hierover zal opstarten.
Ik kan jouw reacties vele dingen noemen maar niet ridicuul, anders zou ik niet meer reageren.
Anyway... het zit niet in mij om topics te starten, ik zal er wel over beginnen in een bestaande draad.
Laya is offline  
Oud 4 augustus 2007, 07:28   #380
Basy Lys
Minister

Standaard

Ik was gisteren nog eens in de omgeving van de Seefhoek. De Handelsstraat, Gasstraat, Korte Zavelstraat, Stuivenbergplein, Diepestraat, ...

Dat is een tijdbom voor de volksgezondheid.

Heeft Antwerpen geen politie genoeg om op te treden tegen al het vuil daar?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be