Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 18:52   #361
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

En het gaat niet over één zwaluw, hoor.

Ik ga al een tijdlang bij mijn vrouwelijke huisarts van Marokkaanse afkomst, en ik heb (behalve over haar kennis van het Nederlands, hé, hé) nog geen klachten! En dat is er ene van een generatie of twee eerder.

Er zijn ex-studentes van mij op weg om advocate of journaliste te worden, er zijn er die een eigen winkel beginnen, er zijn er die lerares of onderwijzeres willen worden, er gaat er eentje in de V.S. film studeren, ...
Het rare aan dit stuk van je tekst is dat jij dat deze prestaties van de Nieuwe Belgen buitengewoon vindt. Wat is dat eigenlijk voor mededeling?
Jouw reactie deed me onmiddellijk denken aan de reactie van onze staatspers nav de moord op Guido Demoor.

Wanneer wij uitdrukking geven aan onze verrassing over het constructieve gedrag van de allochtone gemeenschap, dan geven we uitdrukking aan onze diepgewortelde overtuiging dat het in wezen nooit meer goed komt.

Kunnen we nu eens naar een toestand waar het normaal is dat allochtonen hun kinderen opvoeden en waar het normaal is dat deze kinderen afstuderen net zoals autochtone kinderen?

Citaat:
De recente doodslag (dd 30/06/06 : de officiële omschrijving luidt : "opzettelijke slagen en verwondingen die ongewild de dood tot gevolg hadden", en sinds is gebleken dat het slachtoffer overleed tgv stress/hersenvliesbloeding wordt onderzocht of deze aanklacht overeind kan blijven; het doet niets af aan het disproportionele karakter van het geweld !) van een busreiziger door zes allochtone jongeren in Antwerpen, leidt tot opmerkelijke reacties. Zo maakt de pers graag melding van het feit dat de daders gevat zijn 'mede dankzij tips uit de migrantengemeenschap zelf'... Wat is dit eigenlijk voor een mededeling ?

Blijkbaar verrast het ons dat migranten burgerzin aan de dag leggen; blijkbaar verwachten we zoiets helemaal niet van hen; en blijkbaar aanvaarden we aldus dat deze mensen tot een aparte groep behoren, die functioneert volgens eigen regels - die we niet kennen, en niet mogen aantasten. Zonder deze impliciete denkpatronen, was de uitdrukking van onze verrassing over collaborerende migranten geheel overbodig : we zijn blij met deze stichtende bijdrage, omdat ze de verbazende uitzondering is op overtuigingen van het tegendeel, die wij intussen aanvaarden als werkelijkheid.

O triestig België. Onze mond heeft het nog wel over integratie en basiswaarden, maar onze geest heeft alle hoop al laten varen, zo blijkt. We verwachten niets meer. We zijn enkel nog in staat om onze mond te laten openvallen van verbazing over zovéél geweld, zovéél banaliteit, en een weinig verontwaardiging... Kunnen we aub terug naar een toestand waarin het NORMAAL is dat getuigen de politie tippen; waarin het NORMAAL is dat geweldplegers uit de gemeenschap worden verwijderd; NORMAAL is dat ouders hun kinderen opvoeden (en bijgevolg disciplineren); en NORMAAL is dat de ingezetenen van een land hun samenleving als een collectieve verantwoordelijkheid beschouwen ?

Wanneer wij uitdrukking geven aan onze verrassing over het constructieve gedrag van de allochtone gemeenschap, dan geven we uitdrukking aan onze diepgewortelde overtuiging dat het in wezen nooit meer goed komt. Dat de gemeenschap reageert tegen het brute geweld dat haar terroriseert zou een EVIDENTIE moeten zijn, en niet de exclusieve taak van autochtonen; geen �* la carte privilege van de allochtene gemeenschap, en zeker geen surprise !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 18:59   #362
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Goed voor u dat u in toch niet zo gemakkelijke omstandigheden zo'n belangrijke taak op je genomen hebt. Een stuk idealisme zal je zeker niet vreemd.

Hoe interessant en bemoedigend individuele success stories ook mogen zijn, ik ben enkel geïnteresseerd in globale statistieken.

In het VK heeft men bij de census van 2001 metingen gedaan naar verschillende maatschappelijke aspecten op basis van godsdienst. Daaruit blijkt onder meer het immense verschil in status van de moslims en de hindoes, ook al hebben zij voor het overige dezelfde achtergrond.

Zijn er u cijfers bekend voor België?
De fameuze statistieken waar je naar verwijst bewijzen op zich geen enkel punt Basy Lys. Op dit punt maak jij telkens weer dezelfde denkfout. "De algemene ontwikkelingsgraad in vele mediterrane moslimlanden is inferieur aan het gemiddelde DUS de islam werkt beknottend op de ontwikkeling van mensen." : dat soort scheve redeneringen. Om een statistiek correct te interpreteren moet je rekening houden met alle (of in elk geval met zoveel mogelijk) factoren, en niet met één enkele, in casu religie. Zolang jij je ooglappen niet afneemt en alle mogelijke gegevens blijft vastpinnen op de Koran is je argumentatie geen steek waard en is elke verdere discussie onmogelijk. Voor jou liggen de conclusies toch al lang vast.
Oud 28 augustus 2007, 19:03   #363
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
De fameuze statistieken waar je naar verwijst bewijzen op zich geen enkel punt Basy Lys. Op dit punt maak jij telkens weer dezelfde denkfout. "De algemene ontwikkelingsgraad in vele mediterrane moslimlanden is inferieur aan het gemiddelde DUS de islam werkt beknottend op de ontwikkeling van mensen." : dat soort scheve redeneringen. Om een statistiek correct te interpreteren moet je rekening houden met alle (of in elk geval met zoveel mogelijk) factoren, en niet met één enkele, in casu religie. Zolang jij je ooglappen niet afneemt en alle mogelijke gegevens blijft vastpinnen op de Koran is je argumentatie geen steek waard en is elke verdere discussie onmogelijk. Voor jou liggen de conclusies toch al lang vast.
Zijn er dan andere factoren dan de islam is moslimlanden.
Ben je vergeten dat in moslimlanden de islam werkelijk elk aspect van het persoonlijk, maatschappelijk, politiek en cultureel leven bepaalt?
Oud 28 augustus 2007, 19:15   #364
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Goed voor u dat u in toch niet zo gemakkelijke omstandigheden zo'n belangrijke taak op je genomen hebt.

2) Een stuk idealisme zal je zeker niet vreemd zijn.

3) Hoe interessant en bemoedigend individuele success stories ook mogen zijn, ik ben enkel geïnteresseerd in globale statistieken.

4) In het VK heeft men bij de census van 2001 metingen gedaan naar verschillende maatschappelijke aspecten op basis van godsdienst. Daaruit blijkt onder meer het immense verschil in status van de moslims en de hindoes, ook al hebben zij voor het overige dezelfde achtergrond.

5) Zijn er u cijfers bekend voor België?
1) 't Is de job van m'n leven,
mijn collega's, het onderhoudspersoneel en de directie zien mij graag en vinden dat ik m'n werk uitstekend doe,
mijn leerlingen vinden dat ik 'un monstre' ben, dat ik 'déchire' en 'tue' (ondanks mijn record in de categorie 'herexamens' !),
mijn inspectrice laat mij met rust (ik denk dat ze een beetje geïntimideerd is, ha ha),
de ouders van mijn leerlingen komen graag met mij praten en luisteren ook goed en delen de mening van de vorige,

kortom, ik ben met m'n gat in de boter gevallen,

en het grappigste van al is dat ik noch een licentiaatsdiploma van een of andere Filologie heb, noch een Getuigschrift van Pedagogische Bekwaamheid

2) Don Quixote achterna !!!

D.Q. : 'Ziet gij dan niet den vijand in de verte ? Hoort gij dan niet het trompetgeschal ?'

S.P. : 'Ik zie en hoor niks dan een windmolen en het geblaat van een kudde schapen.'

3) Tja, ik interesseer me vooral voor mensen zoals te gij en ekik.

Ik ben niet goed in cijfers, ik heb er eigenlijk zelfs een vrij grondige hekel aan (in het algemeen, hé). Ik gruw van numerologie, de sudoku-rage gaat aan mij met een sneltreinvaart voorbij terwijl ik langs de kant sta te grazen, ik heb altijd problemen met rekeningen en zo, de lotto interesseert me geen fluit, ...

Telefoonnummers kan ik nog net onthouden (toch die van mijn ouders, familieleden en enkele vrienden).

Dat zegt genoeg, niet?

En die van die statisticus aan de oever van een rivier en zo hoef ik u vast ook niet te vertellen, hé? Zo'n baard !

4) Kan ik die via Internet consulteren ? Welk adres ?

5) zie 3)

djimi
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 19:31   #365
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

1) Het rare aan dit stuk van je tekst is dat jij dat deze prestaties van de Nieuwe Belgen buitengewoon vindt. Wat is dat eigenlijk voor mededeling?
Jouw reactie deed me onmiddellijk denken aan de reactie van onze staatspers nav de moord op Guido Demoor.

Wanneer wij uitdrukking geven aan onze verrassing over het constructieve gedrag van de allochtone gemeenschap, dan geven we uitdrukking aan onze diepgewortelde overtuiging dat het in wezen nooit meer goed komt.

2) Kunnen we nu eens naar een toestand waar het normaal is dat allochtonen hun kinderen opvoeden en waar het normaal is dat deze kinderen afstuderen net zoals autochtone kinderen?
1) Het rare is dat jij niet schijnt te begrijipen dat ik die voorbeelden aanhaalde om in de discussie een minimum aan nuancering te kunnen aanbrengen. Dan probéért een mens al eens een autochtone constructieve bijdrage te leveren, en dan is het wéér niet goed.

Ik deed dat omdat ik ervan overtuigd ben dat we op de goede weg zullen geraken, willens nillens (daar zal 'Climate Change' en 'Global Economy' wel voor zorgen).

2) En om d�*t te bereiken wilt u niet dat ze een school kunnen organiseren waar meisjes met een hoofddoek wèl probleemloos worden ingeschreven ?

Overigens, door wie wordt het 'autochtoon crapuul' grootgebracht ?
Oud 28 augustus 2007, 19:39   #366
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Zijn er dan andere factoren dan de islam in moslimlanden.

2) Ben je vergeten dat in moslimlanden de islam werkelijk elk aspect van het persoonlijk, maatschappelijk, politiek en cultureel leven bepaalt?
1) Yep !

2) Je vergeet 'Mother Earth', 'Climate Change', 'Israël', 'YouTube', en last but not least 'Global Economy'.

Tegenwoordig mag je ook 'War On Terror' aan dat lijstje toevoegen.

En als ze moeten pissen of kakken, kunnen ze dat ook niet eeuwig ophouden. Zelfs Allah kan ze daarbij niet helpen.
Oud 28 augustus 2007, 19:42   #367
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
En als ze moeten pissen of kakken, kunnen ze dat ook niet eeuwig ophouden. Zelfs Allah kan ze daarbij niet helpen.
oppassen wat ge zegt, djimi. oppassen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 19:43   #368
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) 't Is de job van m'n leven,
[snip]
en het grappigste van al is dat ik noch een licentiaatsdiploma van een of andere Filologie heb, noch een Getuigschrift van Pedagogische Bekwaamheid
Ik heb er geen flauw benul van welke qualificaties (sp?) men moet hebben om talen te onderwijzen.

[snip]

Citaat:
3) Tja, ik interesseer me vooral voor mensen zoals te gij en ekik.
[snip]
En die van die statisticus aan de oever van een rivier en zo hoef ik u vast ook niet te vertellen, hé? Zo'n baard !
Enkel mensen die niet met statistiek vertrouwd zijn verzuipen in een plas met een gemiddelde diepte van 10 cm.

Maar: meten is weten.

Citaat:
4) Kan ik die via Internet consulteren ? Welk adres ?
http://www.statistics.gov.uk
Oud 28 augustus 2007, 19:45   #369
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Yep !

2) Je vergeet 'Mother Earth', 'Climate Change', 'Israël', 'YouTube', en last but not least 'Global Economy'.

Tegenwoordig mag je ook 'War On Terror' aan dat lijstje toevoegen.
En die elementen beletten studievlijt, degelijke academische prestaties, R&D ? Dat zouden net motivatiefactoren moeten zijn !

Citaat:
Zouden ze die zwakheid van Allah onder ogen durven zien?
Oud 28 augustus 2007, 19:47   #370
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groet Bekijk bericht
Wat is de garantie dat jij met je vrienden over extremisme praat wanneer je samen komt om te discussieren?

Deze school bereidt de kinderen alleen voor voor de midden jury examens.
Ja?
Hoeveel vakken krijgen ze?
Het stond gisteren in de gazet. Het zijn er niet veel.
Veel godsdienst en geschiedenis en aardrijkskunde (islam en grenzen van de islam) en wat wiskunde en latijn.
Wat gaan ze daar mee doen?
Geen zak!
Oud 28 augustus 2007, 19:52   #371
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
1) Het rare is dat jij niet schijnt te begrijipen dat ik die voorbeelden aanhaalde om in de discussie een minimum aan nuancering te kunnen aanbrengen. Dan probéért een mens al eens een autochtone constructieve bijdrage te leveren, en dan is het wéér niet goed.
Elke kleine overwinning maakt mij gelukkig.

Citaat:
Ik deed dat omdat ik ervan overtuigd ben dat we op de goede weg zullen geraken, willens nillens (daar zal 'Climate Change' en 'Global Economy' wel voor zorgen).
Het hangt ervan af wat men als de "goede weg" beschouwt. "Sharia" betekent weg (naar de drinkputten), maar laat me eraan twijfelen of dat inderdaad de goede weg is.

Alle gebeurtenissen in de wereld wijzen wel in de richting van een verheviging van de mohammedaanse strijd. Jihad is het Arabische woord. Wat me eraan doet denken dat ik verder moet lezen in Gilles KEPEL, Oorlog in het hart van de islam.

Citaat:
2) En om d�*t te bereiken wilt u niet dat ze een school kunnen organiseren waar meisjes met een hoofddoek wèl probleemloos worden ingeschreven ?
...
Ik vind het bedroevend dat men telkens weer tracht van het probleem te reduceren tot de "hoofddoek". Het gaat om veel meer dan dat symbool.
Oud 28 augustus 2007, 19:52   #372
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
En die elementen beletten studievlijt, degelijke academische prestaties, R&D ? Dat zouden net motivatiefactoren moeten zijn !

Zouden ze die zwakheid van Allah onder ogen durven zien?
Hoe ? en ik die dacht dat u in geen enkele god geloofd ? Als er toch een zwakheid bestaat die toegeschreven wordt aan een god hoe verklaar je dan "uw" ontkenning aan degene die u zwakheid toeschrijft ?

Ik denk dat het "uw" zwakheid is die in "uw" logica bestaat !

(a*B)=zwakheid

Als 1=zwakheid

Wat is dan (a*B) ?

Waar haal je dan deze "1" vandaan als er oorspronkelijk geen getal is in (a*B) ?

Zou 1(a*B)=zwakheid dan kunnen we zeggen dat 1=zwakheid maar dan gaat de wereld ineen storten omdat (a*B) en negatieve materie wordt !!!

Dit bestaat in de logica en de getallenkunde laat staan in de wereld van de realiteit !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 28 augustus 2007 om 19:53.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 19:57   #373
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Ik heb er geen flauw benul van welke qualificaties (sp?) men moet hebben om talen te onderwijzen.

[snip]

2) Enkel mensen die niet met statistiek vertrouwd zijn verzuipen in een plas met een gemiddelde diepte van 10 cm.

3) Maar: meten is weten.

4) http://www.statistics.gov.uk
1) Ik eigenlijk ook niet, maar er bestaat bij bepaalde collega's toch een soort laatdunkendheid tegenover 'articles-vingts' zoals ik en sommige andere van mijn collega's die zonder wettelijk erkende diploma's toch het beroep van leraar mogen uitoefenen omdat er - toch zeker binnen de Franse Gemeenschap en zeker als het om leraars Nederlands gaat - zo'n schromelijk gebrek is aan gekwalificeerde kandidaten.

Ik had het geluk Nederlands, Frans, Engels en Duits voldoende te beheersen om een goede indruk te maken op de ambtenaar van het Ministerie van Onderwijs van de Franse Gemeenschap, zodat ik eerst twee weken iemand in Schaarbeek mocht vervangen en onmiddellijk daarop aan de slag kon voor de rest van het schooljaar in Jette. En sedertdien willen die daar me niet meer weg !!

2) Vandaar dat ik plassen mijd ! Ik vroeg het me al af

3) Meten is een eerste, en belangrijke, stap, en dient dan ook accuraat en uitgebreid te gebeuren,

en weten is daarom nog niet kennen, en kennen is daarom nog niet begrijpen.

4) Dank je voor de link ! 't Is nogal véél materiaal, maar ik zal er me wel eens aan zetten, ooit. Als ik het voor de lessen Engels zou kunnen gebruiken, zal ik dat zeker proberen.
Oud 28 augustus 2007, 20:02   #374
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
... 3) Meten is een eerste, en belangrijke, stap, en dient dan ook accuraat en uitgebreid te gebeuren,

en weten is daarom nog niet kennen, en kennen is daarom nog niet begrijpen.
...
Tiens, tiens. En dat voor iemand die zegt dat hij niets met statistiek vandoen wil hebben ...
Oud 28 augustus 2007, 20:07   #375
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Hoe ? en ik die dacht dat u in geen enkele god geloofd ? Als er toch een zwakheid bestaat die toegeschreven wordt aan een god hoe verklaar je dan "uw" ontkenning aan degene die u zwakheid toeschrijft ?

(a*B)=zwakheid

Als 1=zwakheid

Wat is dan (a*B) ?

Waar haal je dan deze "1" vandaan als er oorspronkelijk geen getal is in (a*B) ?

Zou 1(a*B)=zwakheid dan kunnen we zeggen dat 1=zwakheid maar dan gaat de wereld ineen storten omdat (a*B) en negatieve materie wordt !!!

Dit bestaat in de logica en de getallenkunde laat staan in de wereld van de realiteit !

Zeg dat nu eens in het Nederlands Lincoln.
Oud 28 augustus 2007, 20:08   #376
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht

(a*B)=zwakheid

Als 1=zwakheid

Wat is dan (a*B) ?

Zeg ventje, ga nog eens wat in uwe koran lezen in plaats van dit forum nog meer te komen verpesten met nutteloze praat.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 20:09   #377
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja?
Hoeveel vakken krijgen ze?
Het stond gisteren in de gazet. Het zijn er niet veel.
Veel godsdienst en geschiedenis en aardrijkskunde (islam en grenzen van de islam) en wat wiskunde en latijn.
Wat gaan ze daar mee doen?
Geen zak!
Tiens, de gazet die ik las, had het nochtans over een VOLLEDIG lessenpakket dat aan het STUDIEPLAN beantwoordde, met DAARBOVENOP nog lessen over Islam en Islamcultuur.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de ouders die voor die school helpen betalen zovéél geld gaan spenderen aan minderwaardige rommel.

Het ging er hem volgens de zegsman van de school voornamelijk om :

- meisjes die een hoofddoek dragen gemakkelijker ingeschreven te krijgen, en

- te kunnen garanderen dat het eten op school 'halal' gaat zijn.

Die man wilde zelfs lessen Nederlands op zijn school.

Ik vind het spijtig dat zoveel scholen zo moeilijk doen over die hoofddoeken.

In mijn eerste school zaten er zo'n paar meisjes. Maar die zaten tenminste te samen met en te midden van vele andere meisjes èn jongens die géén hoofddoek droegen.
En dat leek voor die jonge gasten geen probleem te zijn. Waarom voor ons dan wèl, eigenlijk ?
Oud 28 augustus 2007, 20:10   #378
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Zeg ventje, ga nog eens wat in uwe koran lezen in plaats van dit forum nog meer te komen verpesten met nutteloze praat.
Lincoln is hier net zo welkom met 'nutteloze praat' als u en ik, 'Herr Oberst'.
Oud 28 augustus 2007, 20:11   #379
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg dat nu eens in het Nederlands Lincoln.
Dat zou natuurlijk wèl handig zijn.
Oud 28 augustus 2007, 20:12   #380
Banneling

Standaard

Citaat:

Die man wilde zelfs lessen Nederlands op zijn school.

Nee maar, waar haalt hij het? Waarvoor zou dat nu nodig kunnen zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be