![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei belet niks dat men belastingen heft. Ik blijf erbij dat Brussel runnen niet zoveel hoeft te kosten. Misschien zelfs kan opbrengen? Het zou interessant zijn mocht men daar eens een studie over maken. Denk eens aan al die vet betaalde managers, advocaten, eurocraten die daar wonen. Smijt daar nog een ferme grondbelasting tegenaan dat de werkloze migrantjes buitenkuist en de fundamenten voor een nieuwe zakenstad zijn gelegd. Nu enkel nog wat meer instellingen en bedrijven lokken (geen vennootschapsbelasting bij voorbeeld) en ge hebt een economische boom waarbij Amsterdam, Frankfurt en London even zullen slikken. Allez, zo een vaart zal het wel niet lopen: ik bedoel maar dat het volgens mij perfect werkbaar is. Laatst gewijzigd door Trajanu$ : 15 oktober 2007 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
#363 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#366 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit fenomeen verschaft ook inzicht in de redenen voor het ontstaan van een bepaald soort Vlaams extremisme. Ik heb altijd opvallende parallelen gezien tussen de Rwandese verhoudingen (overigens ook een ex-kolonie van België) en de Belgische verhoudingen. Citaat:
![]() Er zijn wel meerdere mensen die dit zo zien. Montalcino is er één van. In elk geval valt op dat nogal wat mensen die zich verzetten tegen een Vlaamse staat, wel zouden kunnen instemmen met een Nederlandse confederatie. Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 oktober 2007 om 06:49. |
|||
![]() |
![]() |
#367 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij heeft natuurlijk een referentiekader van enkele decennia.
|
![]() |
![]() |
#368 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie meer dan drie decennia oud is, weet hoe dit werkt én hoe het afloopt. |
|
![]() |
![]() |
#369 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik volg de boel al 35 jaar, vaak op actieve wijze. Mijn conclusie is: Vlaanderen kan het niet, en vermits we het ons, zoals jij zo treffend uitdrukt, niet kunnen permitteren om nog lang te wachten, kies ik voor een regelrechte aansluiting bij Nederland. Een echt land, met een echte elite, die ons als het er op aankomt met open armen gaan ontvangen.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 oktober 2007 om 07:04. |
![]() |
![]() |
#370 |
Europees Commissaris
|
![]() Ervaring, Pelgrim, ervaring. Ik weet dat het paternalistisch klinkt, maar blijkbaar ben jij te jong om te weten hoe dit gaat aflopen.
|
![]() |
![]() |
#371 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar jullie kunnen het niet. En zijn daar helaas nog fier op ook. |
|
![]() |
![]() |
#372 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals in: de Vlaamse meerderheid gebruiken om BHV te splitsen?
Werkt niet in België, blijkbaar. |
![]() |
![]() |
#373 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#374 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, ja, ik vind dat vrij relevant. Jij niet?
![]() |
![]() |
#375 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij heeft op voorhand gezegd dat hij België stilaan wil laten verdampen binnen het constitutioneel kader. Dat kader zegt hem nu dat BHV splitsen zonder een snoep(je) niet kan. Dat zou betekenen dat het land minimum 6 maanden stuurloos is. De beloften kunnen niet waargemaakt worden binnen een belgisch kader omdat men in coalitie moet regeren.Het is aan NVa-leden binnenkort en u en anderen bij een volgende verkiezing af te wegen of het voldoende was of niet. Wat is het probleem van paars. Men heeft niets gerealiseerd van voor wat men staat. De open VLD heeft geen zak gedaan aan het verminderen van de belastingen, heeft de begroting verknoeid,....en dat voor een anti-belastingspartij, die de staat wil "ontvetten". De SPa moet inkasseren dat ondanks de hoogste belastingsdruk de sociale zekerheids-graad zakt (o.a. de wettelijke pensioenen), bovendien wordt dan nog eens gevraagd om langer te werken daar waar vroeger nog wat troost was van vroeger te stoppen. Om nog maar te zwijgen van het non-vreemdelingenbeleid, wallo/Brux toestanden, financiën, defensie,justitie,.... De eindbalans van paars is 0/20 en daar is ook zo op afgerekend. Dus ieder maakt voor zich de eindbalans wat betreft BDW. Toch wil ik wel kwijt dat België als staatsbestel langs de afgrond is gegaan en dat slechts ultra-conservatieve krachten binnen CD&V de boel een beetje gered hebben, echter, er komt nog 2009,....dus het gaat de goede richting uit.En in heel dit gegeven heeft BDW zeker verdiensten. Binnen 4 jaar is het misschien game over voor België. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 16 oktober 2007 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
#376 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
van Filip van Laenen in TBJ : http://www.brusselsjournal.com/node/2573 ik post het als draad, vind de tekst te leuk om hier zo ergens als zevenendriehonderdste bericht te dumpen |
|
![]() |
![]() |
#377 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#378 |
Banneling
|
![]() op dat moment zal Vlaanderen de prijs reeds betaald hebben natuurlijk, en je kan een euro nog steeds slechts 1 keer uitgeven maw die toegeving wordt daarmee niet ongedaan gemaakt.
Laatst gewijzigd door Anna List : 16 oktober 2007 om 09:59. |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#380 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in belgië? meerderheid walen wil niet splitsen. ik ben het wel eens dat bhv moet gesplitst worden. ik zou het gewoon in het parlement splitsen. alle vlaamse partijen tesamen. de walen zullen niet anders kunnen dan aan de alarmbel trekken en na enkele maanden terug onderhandelen en de crisis begraven en met een nieuwe lei beginnen. |
|
![]() |