Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 15 oktober 2007, 23:08   #361
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Een goede reis, overigens.

Dank u. Ik ga onder meer eens in het Holocaust Memorial Museum binnenspringen.
Trajanu$ is offline  
Oud 15 oktober 2007, 23:14   #362
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Al eens bij stilgestaan hoe de rest van de europese bevolking zal denken over die eurocratenstad? Het Europees verhaaltje zou wel eens snel kunnen instorten. Samen met België.

Zoals ik al zei belet niks dat men belastingen heft. Ik blijf erbij dat Brussel runnen niet zoveel hoeft te kosten. Misschien zelfs kan opbrengen? Het zou interessant zijn mocht men daar eens een studie over maken. Denk eens aan al die vet betaalde managers, advocaten, eurocraten die daar wonen. Smijt daar nog een ferme grondbelasting tegenaan dat de werkloze migrantjes buitenkuist en de fundamenten voor een nieuwe zakenstad zijn gelegd. Nu enkel nog wat meer instellingen en bedrijven lokken (geen vennootschapsbelasting bij voorbeeld) en ge hebt een economische boom waarbij Amsterdam, Frankfurt en London even zullen slikken.

Allez, zo een vaart zal het wel niet lopen: ik bedoel maar dat het volgens mij perfect werkbaar is.

Laatst gewijzigd door Trajanu$ : 15 oktober 2007 om 23:14.
Trajanu$ is offline  
Oud 16 oktober 2007, 00:33   #363
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
Dank u. Ik ga onder meer eens in het Holocaust Memorial Museum binnenspringen.
Toch niet in dat uniform, hoop ik.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 oktober 2007, 00:38   #364
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Toch niet in dat uniform, hoop ik.

LOL

Ik zal wel casual gaan
Trajanu$ is offline  
Oud 16 oktober 2007, 06:39   #365
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Er IS geen Vlaamse meerderheid voor die splitsing op deze manier op dit moment. Zuiver en alleen voor die splitsing is die er wel, maar als de consequentie daarvan is dat de huidige federale regeringsvorming ineenstuikt is dat voor zowel OpenVLD als voor CD&V niet meer aanvaardbaar.
Maw, dat willen 'wegen' op de cd&v moeten we nemen - interpreteren - met een dikke korrel zout (of een lepeltje suiker) , ongetwijfeld uit pudeur voor federale logica.
Oud 16 oktober 2007, 06:44   #366
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Blijkbaar verwachten jullie, uit eerdere ervaringen met CVP en VU (en PVV), dat het wel kan, dat dit wél kan gebeuren.
Het is eerder omgekeerd: in de 35 jaar dat ik de Belgische politiek actief volg, is het nog nooit anders geweest. In 2007 is even de illusie ontstaan dat het voor het eerst in de geschiedenis anders kon. Die periode van uitzonderlijke hoop was hier life mee te maken op het forum.

Citaat:
Maar als dat wérkelijk zo is dan is het nog droeviger gesteld met de Vlaamse politieke integriteit dan ik dacht.
Het gaat in wezen om een koloniale situatie, waarbij de hele Vlaamse bovenlaag (geen elite, wel een sub-elite) in dienst staat van de Belgisch-Franstalige elite.

Dit fenomeen verschaft ook inzicht in de redenen voor het ontstaan van een bepaald soort Vlaams extremisme. Ik heb altijd opvallende parallelen gezien tussen de Rwandese verhoudingen (overigens ook een ex-kolonie van België) en de Belgische verhoudingen.

Citaat:
Misschien moet ik je dan uiteindelijk wel gelijk geven als je zegt dat je een onafhankelijk Vlaanderen het eigen bestuur niet toevertrouwt.
Welkom in Vlaanderen...

Er zijn wel meerdere mensen die dit zo zien. Montalcino is er één van.

In elk geval valt op dat nogal wat mensen die zich verzetten tegen een Vlaamse staat, wel zouden kunnen instemmen met een Nederlandse confederatie.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 oktober 2007 om 06:49.
Kortaf is offline  
Oud 16 oktober 2007, 06:57   #367
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
De journalist van VRT Nieuws heeft blijkbaar een ander gesprek gezien...
Hij heeft natuurlijk een referentiekader van enkele decennia.
Kortaf is offline  
Oud 16 oktober 2007, 07:00   #368
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat kunnen jullie ten eerste niet weten, en konden jullie het ten tweede wel weten, dan zou de NVA zo niet handelen.
Toch wel. De VU heeft heel welbewust verschillende zelfmoordpogingen gedaan (Egmont, paars I, Lambermont...), en heeft volgehouden tot het lukte.

Wie meer dan drie decennia oud is, weet hoe dit werkt én hoe het afloopt.
Kortaf is offline  
Oud 16 oktober 2007, 07:04   #369
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Als ik, een franstalige die 10 jaar geleden nog 100% voor België gewonnen was, mij zo kan ergeren aan die onozelaars, hoe moeten die 800.000 sukkelaars zich nu voelen denk je?
Ik volg de boel al 35 jaar, vaak op actieve wijze. Mijn conclusie is: Vlaanderen kan het niet, en vermits we het ons, zoals jij zo treffend uitdrukt, niet kunnen permitteren om nog lang te wachten, kies ik voor een regelrechte aansluiting bij Nederland. Een echt land, met een echte elite, die ons als het er op aankomt met open armen gaan ontvangen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 oktober 2007 om 07:04.
Kortaf is offline  
Oud 16 oktober 2007, 07:06   #370
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
inderdaad ja, daarom snap ik niet waarom er nu zo hysterisch gedaan wordt.
Ervaring, Pelgrim, ervaring. Ik weet dat het paternalistisch klinkt, maar blijkbaar ben jij te jong om te weten hoe dit gaat aflopen.
Kortaf is offline  
Oud 16 oktober 2007, 07:08   #371
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Nochtans... Wie het een ander verwijt in "de federale logica" te redeneren en hem op basis daarvan als leugenachtig te kwalificeren, moet consequent zijn en dan ook maar volledig de revolutionaire toer opgaan.
Niet onnozel doen, mijn beste. Gewoon de democratische toer volstaat. De splitsing zondermeer stemmen in het parlement. Dat zou de verhoudingen in dit land voorgoed veranderen.

Maar jullie kunnen het niet. En zijn daar helaas nog fier op ook.
Kortaf is offline  
Oud 16 oktober 2007, 07:10   #372
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
democratie. al van gehoord?
Zoals in: de Vlaamse meerderheid gebruiken om BHV te splitsen?

Werkt niet in België, blijkbaar.
Kortaf is offline  
Oud 16 oktober 2007, 09:27   #373
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik volg de boel al 35 jaar, vaak op actieve wijze. Mijn conclusie is: Vlaanderen kan het niet, en vermits we het ons, zoals jij zo treffend uitdrukt, niet kunnen permitteren om nog lang te wachten, kies ik voor een regelrechte aansluiting bij Nederland. Een echt land, met een echte elite, die ons als het er op aankomt met open armen gaan ontvangen.
Ik hoef geen elite, feitelijk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 16 oktober 2007, 09:27   #374
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moeten ze dat niet zélf willen?
Enfin, ja, ik vind dat vrij relevant. Jij niet?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 16 oktober 2007, 09:50   #375
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Er is op dit moment wel degelijk reden tot 'hysterie'. Ten eerste is hij wél bereid een prijs te betalen, maar geeft hij dat gewoon een andere naam ("suiker"), ten tweede, en dat wordt vaak vergeten, heeft hij rechtuit gezegd dat hij voorstander is van de vertraging van de procedure in de parlementscommissie. Ten eerste is dat natuurlijk ronduit ondemocratisch, ten tweede is dat allesbehalve 'onverwijld', en ten derde: waarom is die vertraging nodig, als de splitsing toch sowieso "zonder prijs" gaat uitgevoerd worden? De Franstaligen gaan toch "geen tegemoetkoming" krijgen, waarom dan niet meteen de korte pijn?
Ondanks alles vind ik dat BDW het spel intellectueel eerlijk speelt.
Hij heeft op voorhand gezegd dat hij België stilaan wil laten verdampen binnen het constitutioneel kader. Dat kader zegt hem nu dat BHV splitsen zonder een snoep(je) niet kan. Dat zou betekenen dat het land minimum 6 maanden stuurloos is. De beloften kunnen niet waargemaakt worden binnen een belgisch kader omdat men in coalitie moet regeren.Het is aan NVa-leden binnenkort en u en anderen bij een volgende verkiezing af te wegen of het voldoende was of niet.
Wat is het probleem van paars.
Men heeft niets gerealiseerd van voor wat men staat.
De open VLD heeft geen zak gedaan aan het verminderen van de belastingen, heeft de begroting verknoeid,....en dat voor een anti-belastingspartij, die de staat wil "ontvetten".
De SPa moet inkasseren dat ondanks de hoogste belastingsdruk de sociale zekerheids-graad zakt (o.a. de wettelijke pensioenen), bovendien wordt dan nog eens gevraagd om langer te werken daar waar vroeger nog wat troost was van vroeger te stoppen.
Om nog maar te zwijgen van het non-vreemdelingenbeleid, wallo/Brux toestanden, financiën, defensie,justitie,....
De eindbalans van paars is 0/20 en daar is ook zo op afgerekend.
Dus ieder maakt voor zich de eindbalans wat betreft BDW.
Toch wil ik wel kwijt dat België als staatsbestel langs de afgrond is gegaan en dat slechts ultra-conservatieve krachten binnen CD&V de boel een beetje gered hebben, echter, er komt nog 2009,....dus het gaat de goede richting uit.En in heel dit gegeven heeft BDW zeker verdiensten.
Binnen 4 jaar is het misschien game over voor België.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 16 oktober 2007 om 09:55.
boerenverstand is offline  
Oud 16 oktober 2007, 09:54   #376
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Ondanks alles vind ik dat BDW het spel intellectueel eerlijk speelt.
Hij heeft op voorhand gezegd dat hij België stilaan wil laten verdampen binnen het constitutioneel kader. Dat kader zegt hem nu dat BHV splitsen zonder een snoep(je) niet kan. Dat zou betekenen dat het land minimum 6 maanden stuurloos is. De beloften kunnen niet waargemaakt worden binnen een belgisch kader omdat men in coalitie moet regeren.Het is aan NVa-leden binnenkort en u en anderen bij een volgende verkiezing af te wegen of het voldoende was of niet.
Wat is het probleem van paars.
Men heeft niets gerealiseerd van voor wat men staat.
De open VLD heeft geen zak gedaan aan het verminderen van de belastingen, heeft de begroting verknoeid,....en dat voor een anti-belastingspartij, die de staat wil "ontvetten".
De SPa moet inkassren dat ondanks de hoogste belastingsdruk de sociale zekerheids-graad zakt (o.a. de wettelijke pensioenen), bovendien wordt dan nog eens gevraagd om langer te werken daar waar vroeger nog wat troost was van vroeger te stoppen.
Om nog maar te zwijgen van het non-vreemdelingenbeleid, wallo/Brux toestanden, financiën, defensie,justitie,....
De eindbalans van paars is 0/20 en daar is ook zo op afgerekend.
Dus ieder maakt voor zich de eindbalans wat betreft BDW.
Toch wil ik wel kwijt dat België als staatsbestel langs de afgrond is gegaan en dat slechts ultra-conservatieve krachten binnen CD&V de boel een beetje gered hebben, echter, er komt nog 2009,....dus het gaat de goede richting uit.
snoepje ?!

van Filip van Laenen in TBJ : http://www.brusselsjournal.com/node/2573

ik post het als draad, vind de tekst te leuk om hier zo ergens als zevenendriehonderdste bericht te dumpen
Anna List is offline  
Oud 16 oktober 2007, 09:56   #377
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
snoepje ?!

van Filip van Laenen in TBJ : http://www.brusselsjournal.com/node/2573

ik post het als draad, vind de tekst te leuk om hier zo ergens als zevenendriehonderdste bericht te dumpen
als dat snoepje te groot is zal BDW daar op worden afgerekend
boerenverstand is offline  
Oud 16 oktober 2007, 09:58   #378
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
als dat snoepje te groot is zal BDW daar op worden afgerekend
op dat moment zal Vlaanderen de prijs reeds betaald hebben natuurlijk, en je kan een euro nog steeds slechts 1 keer uitgeven maw die toegeving wordt daarmee niet ongedaan gemaakt.

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 oktober 2007 om 09:59.
Anna List is offline  
Oud 16 oktober 2007, 10:09   #379
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei belet niks dat men belastingen heft. Ik blijf erbij dat Brussel runnen niet zoveel hoeft te kosten. Misschien zelfs kan opbrengen? Het zou interessant zijn mocht men daar eens een studie over maken. Denk eens aan al die vet betaalde managers, advocaten, eurocraten die daar wonen. Smijt daar nog een ferme grondbelasting tegenaan dat de werkloze migrantjes buitenkuist en de fundamenten voor een nieuwe zakenstad zijn gelegd. Nu enkel nog wat meer instellingen en bedrijven lokken (geen vennootschapsbelasting bij voorbeeld) en ge hebt een economische boom waarbij Amsterdam, Frankfurt en London even zullen slikken.

Allez, zo een vaart zal het wel niet lopen: ik bedoel maar dat het volgens mij perfect werkbaar is.
zo een vaart zal het inderdaad niet lopen wat als je een ferme grondbelasting invoert zal je niet enkele honderden werkloze migrantjes buitenpesten, maar enkele honderdenduizenden minder gegoeden kwaad maken. En gezien het volk dat daar loopt denk ik eerder aan rellen in de Europawijk dan een brave uittocht.
Pelgrim is offline  
Oud 16 oktober 2007, 13:43   #380
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:

in belgië? meerderheid walen wil niet splitsen.

ik ben het wel eens dat bhv moet gesplitst worden. ik zou het gewoon in het parlement splitsen. alle vlaamse partijen tesamen. de walen zullen niet anders kunnen dan aan de alarmbel trekken en na enkele maanden terug onderhandelen en de crisis begraven en met een nieuwe lei beginnen.
Trajanu$ is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be