![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kweenie. Vraag het eens aan de religie-freaks op dit forum. Die zijn beter geplaatst dan ik om je vraag te beantwoorden.
![]() |
#362 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Primo: gelovigen uit vroeger eeuwen die anders- of niet-gelovigen aanvielen hadden tenminste nog het excuus dat zij, net als iedereen, verstoken bleven van elke ontwikkeling tot gezond criticisme. In deze tijden geldt dat excuus niet meer. Vrijheid van mening is daardoor inderdaad een recht geworden, en gelukkig maar. Maar aan elk recht is een verantwoordelijkheid verbonden. Of ben je het daarmee niet eens, misschien? Secundo: dat gelovigen zeggen wat wel en niet mag geldt in de eerste plaats voor de eigen gelovige groep, zeker wat hedendaagse christenen betreft. Ik blijf me afvragen waarom bvb. niet-katholieken zich zo storen aan bepaalde pauselijke standpunten, terwijl ze zich, door hun niet-katholiek-zijn, niettemin ongebonden weten aan die standpunten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En neen, deze vraag is wel degelijk bloedserieus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() En wie zegt er dat ik gelovig ben, liefje? Als je geen religieuze overtuiging aanhangt, voel je ook niet de behoefte die van anderen af te breken. Dat doe jij hier blijkbaar maar al te graag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 29 november 2007 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 november 2007 om 21:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 november 2007 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Banneling
|
![]() U heeft slechts deels gelijk, mijn beste system. Uiteraard kende (of kent) het Christendom zijn eigen 'fundamentalisten'. Maar dat is niet anders bij een andere religie. Bekijk de vrijzinnigheid (die blijft immers het beste voorbeeld). Zelden zulk een groepje extremisten bij elkaar gezien!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En mag ik daar een voorbeeld van? Laatst gewijzigd door system : 29 november 2007 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik wil het ook niet. Mijn tijd is daarvoor te kostbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Banneling
|
![]() U spreekt van groepjes. Neen, ik vind van niet. Als men een gelovige een dommerik noemt dan vind ik dit ongepast indien het betekent: iemand zonder veel intelligentie. Maar het kan ook wat anders betekenen. Als ik (sommige) atheïsten 'domme godsloochenaars' noem, dan heeft dit niet(s) te maken met hun IQ. Dat heeft te maken met het feit dat zij een stelling vooropstellen (god bestaat niet) die zij niet kunnen hard maken. Hetzelfde geldt natuurlijk voor gelovigen. Zij poneren een stelling (God bestaat) die zij evenmin kunnen hard maken. Daarover gaat het meestal. U tilt daar allemaal veel te zwaar aan. U moet alles zien in een context.
Laatst gewijzigd door system : 29 november 2007 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Echt een beetje afgezaagd, dat argument. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Qua zelotenpraktijk kan dat anders óók tellen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 november 2007 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Maar misschien oogst u nu in de samenleving wat onverdraagzame dogmatische voorgangers van uw geloof hebben gezaaid gedurende eeuwen en eeuwen... U hebt gewoon wat pech. Maar troost u. Ik voorzie een nieuwe kerk, een gezondere kerk. En ik meen dit ernstig. En ik behoor helemaal niet tot uw kerk. Integendeel mag ik wel zeggen.) Laatst gewijzigd door system : 29 november 2007 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen die ideologische tegenstanders respect betuigen, kunnen op het mijne rekenen. Sujets zoals de starter van dit onderwerp, echter, verdienen slechts mijn minachting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |