![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ze horen dan "met zo'n mensen spreek ik niet meer", "Reynders is weer naar de voetbal", "een meisje die met Boonen optrekt,enz..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle excuses zijn volgens straatrue goed om toch maar geen inspanning te moeten doen. Alsof de franstaligen geen fouten maken. Ik haal ze zo uit de franstalige kranten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De FRbelgen hebben overal hun taal kunnen blijven spreken; maar de VL is FR gaan spreken en is steenrijk geworden. Wie is de slimste? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Minister-President
|
![]() De VL vinden het absoluut geen probleem dat ze spreekfouten maken tegen het NL.
Laatst gewijzigd door straatrue : 6 december 2007 om 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() straatrue wordt alzeker niet genomineerd Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 december 2007 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar wachten ze op om zich te herpakken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland ondertitelt men ook, maar in Portugal dubt men. Die redenering gaat dus niet helemaal op. Nederlanders en Vlamingen zijn gewoon meer voor de kwaliteit, en als je de monden niet synchroon ziet lopen, dan doet dat afbraak aan de beleving van de films en series. Tenminste, zo ervaar ik dat en zo ervaren mensen in mijn omgeving dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
TV is 50 jaar geleden begonnen, dus wie aan de wieg stond is +/- dood; maar ondertitelen was wegens goedkoop; nu zouden we niet meer wennen aan dubben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is het gebruik van de term "sale flamand" in strijd met de antiracisme wetgeving. Zeker als ze als ze zo frequent gebruikt wordt, dat men van een "modescheldwoord" kan spreken.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf keren meegemaakt dat enkele franstaligen, die samen aan het lunchen waren met een grote groep VL verontwaardigd de tafel verlieten omdat die VL Nederlands onder VL aan het spreken waren. Ze vonden het ongehoord dat VL Nederlands bleven spreken en vonden dat asociaal naar de FR toe.... In mijn huidige firma is er een kleine minderheid FR. Met uitzondering van 1, doen ze nooit of te nimmer een inspanningen om een woordje NL te spreken. Ze eisen dat iedereen hen in het FR aanspreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat dat onder andere komt omdat wij klanken ruwer uitspreken en langzamer spreken (zoals de Duitsers). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over het Portugees: Brazilië is en blijft wel een ontwikkelingsland, hè? ![]() Overigens kan ik me er best boos om maken dat een zender als EuroNews nog steeds niet in het Nederlands te ontvangen is. Wat moet dat toch onze Europagevoelens aanzwengelen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door straatrue : 6 december 2007 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Banneling
|
![]() de zaak met humor benaderen -en niet te vergeten (!) de 12 miljard laten stromen.
anders gedaan met de humor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |