![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In bepaalde gevallen is allimentatie immers overbodig. Ik ben voor gelijke rechten, niet voor bestraffing van scheiding. Zowel niet voor vrouwen, als niet voor mannen. Citaat:
Citaat:
Ook overleg is wenselijk, maar dan dienen eerst de huidge man vrouw verhoudingen sterk bekritiseerd te worden. iets waar u duidelijk niet aan wenst mee te doen. Citaat:
U ziet dat ik geen cirkelredering maak. Citaat:
indien u alleen voor het huishouden wil instaan en ook nog wil werken, indien u enkel vrouwenjobs wil krijgen aangeboden, indien u minder betaald wilt worden, indien u besneden wilt worden, verkracht, misbruikt, verhandeld, en in elk geloof als minderwaardig geacht, indien u wanneer u met meerdere partners vrijt een slet genoemd wilt worden, indien u na de scheiding vooral voor de kinderen MOET zorgen, indien u geen priester mag worden, indien dat u blijkbaar niet als politicus even serieus wordt genomen ipv uw manelijke collega's, indien u wilt dat indien als er meer vrouwen een bepaald beroep beoefenen, dat u dan minder betaald wordt, dan gun ik het u allen van harte...
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Men maakt de fout om mannen en vrouwen als elkaars gelijke te beschouwen. Dit denken is gewoon waanzinnig. Men moet vanuit gelijke plichten en rechten denken, niet vanuit het biologische. Anders had de natuur geen verschil gemaakt.
Vrouwen zijn goed in bepaalde zaken en mannen weer in andere zaken. Als een vrouw te geëmanicipeerd wordt dan kan de man evengoed homo worden en vica versa. Bovendien is de wet voor iedereen gelijk. indien er iets niet klopt dan moet men de wet niet verschuiven zodat er ongelijkheid ontstaat maar moet de wet duidelijker nageleefd worden en desnoods moet men er sancties aan knopen. Maar speciale wetten maken is verkeerd. Zo creëert men frustratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat is er biologisch bepaald aan gelijk loon voor gelijk werk? Wat is er biologisch bepaald aan wie de afwasautomaat moet inladen? Wat is er biologisch bepaald dat vrouwen rokken mogen dragen en mannen niet? Wat is er biologisch bepaald aan hoofddoeken? Wat is er biologhsch bepaald aan armoede? Waarom zou een vrouw die gelijk is aan de man, met zich meebrengen dat mannen homo worden? Ik heb nog nooit iemand homo weten worden, omwille van vrouwenemancipatie, maar indien u homo bent geworden omwille vaneen paar vrouwen die gelijke rechten kregen, dicht het dan aub toe op dit forum, lijkt me erg interessant. Ik had het ook niet over wetten maken, ik had het dat vrouwen recht hebben op bepaalde zaken, en het veranderen van een economisch systeem dat baat heeft bij discriminatie.
![]() |
![]() |
#24 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Vorenus : 12 februari 2008 om 19:50. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Ik ben voor een zo groot mogelijke gelijkwaardigheid van man en vrouw, maar dan wel op �*lle vlakken. Vrouwen moeten evenveel verdienen als mannen, maar mannen moeten evenveel rechten krijgen op de kinderen bij een scheiding. Momenteel wordt de vrouw altijd voorgetrokken in zulke zaken. (Ik verdien liever wat minder terwijl ik het hoederecht op de kinderen krijg, dan veel te verdienen zonder mijn kinderen te mogen zien.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burgemeester
|
![]() Lijkt me dat je uiteindelijk beter af bent zonder kinderen. Als vrouwen ze zo graag willen hebben laat ze.
Wat dit onderwerp betreft, de ervaring leert dat het het beste is gewoon heel braaf 'ja' te knikken. Vrouwendag is een dag voor vrouwen om even te kunnen klagen over hoe oneerlijk het allemaal wel niet is, de feministen kunnen weer even op TV en de dag erna gaat alles weer verder zoals het was. Laatst gewijzigd door Nussbaum : 12 februari 2008 om 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Suggestie voor actie op internationale vrouwendag: met rode rozen opdagen voor Saoedische ambassade.
Het meest vrouwonvriendelijke land in de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Fout, voor een zelfde job worden vrouwen nog steeds minder betaald. 2. Zoals eerder aangehaald zijn de rechten voor mannen en vrouwen nog steeds niet gelijk. Zeker niet op internationale schaal. 3. Ze hebben rechten op dezelfde rechten als de man, wel mooi, u hebt ontdekt dat er dus vrouwenrechten zijn, want vandaag de dag hebben vrouwen nog steeds niet diezelfde rechten.
![]() |
![]() |
#30 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Helemaal mee eens, uiteraard dienen mannen op dat vlak ook evenveel rechten te kennen. Men mag echter niet blind zijn, dat het merendeel van de vrouwen na een scheiding nu nog steeds in armoede beland, zaken zoals allimentatie enz. zijn gegroeid als bescherming voor deze armoede. Het recht om de kinderen te zien moet uiteraard evenredig verdeeld worden.
![]() |
![]() |
#31 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zal dat inderdaad blijven gebeuren.
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 13 februari 2008 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() vandaar juist...
![]() |
#33 |
Partijlid
|
![]() Vrouwen hebben dezelfde rechten als mannen maar in sommige landen krijgen ze deze rechten niet. Dit is meestal (altijd) in Islamitische landen (Saudi Arabie ...). We trekken vrouwen niet voor als we vechten voor hun rechten. Man en vrouw zijn gelijk en moeten ook zo behandeld worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daimanta, met een redenering dat het NORMAAL is dat het ene geslacht meer huishoudelijke taken doet dan de andere en zeuren over alimentatie ( alsof een scheiding je ontdoet van je plichten als ouder?) laat u even zien hoe nodig een vrouwendag nog is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk trouwens dat allimentatie dient voor de kinderen, dus indien beide ouders evenveel verdienen en ze de kinderen even lang bijhouden zou er al geen probleem meer mogen zijn. Er zijn natuurlijk ook gevallen waar allimentatie wèl terecht is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 15 februari 2008 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met mannen die dit in hun plaats willen doen heeft de geschiedenis slechte ervaringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En welk geslacht het meeste huishoudelijke taken doet kan mij in ieder geval niet schelen, dat moet een koppel zelf maar beslissen. (Ik zou denken degene die het meeste verdient per uur werkt meer en de andere zorgt meer voor het huishouden.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |