![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Of dacht je misschien dat alle Iraniërs ervan overtuigd zijn dat je homo's moet opknopen? Dacht je dat alle Saoedische mannen achter het rijverbod voor vrouwen staan? Dacht je écht dat niemand zich daar vragen stelt? Denk je écht dat wij, vrije Westerlingen, een superieure, overontwikkelde neiging tot kritisch denken (of wat daarvoor moet doorgaan) aan de dag kunnen leggen? Citaat:
Citaat:
Op dit moment staat het gearrangeerde huwelijk zwaar in vraag bij vele jonge moslims. Toch is het gearrangeerde huwelijk géén uitvinding van de islam, maar dateert het van véél vroeger. In zekere zin is een huwelijk uit liefde zelfs een relatief recent verschijnsel, ook in onze westerse beschaving. Het is dus maar zeer de vraag hoelang het gearrangeerde huwelijk nog kan blijven overleven. En in tegenstelling tot bepaalde (import)imams die het verlies van het gearrangeerde huwelijk als een bedreiging voor de islam zien, koppelen heel wat moslimjongeren huwelijksarrangement en islam volledig los van elkaar, mét het argument zoals hierboven: gearrangeerde huwelijken zijn zo oud als de straat, de islam daarentegen is "amper" 14 eeuwen oud. En - belangrijker - lang niet alle imams spreken die jeugd tegen hoor. Als die jongeren al het gearrangeerde huwelijk in vraag gaan stellen, en willen gaan voor een huwelijk uit liefde - zoals dat hier de laatste paar honderd jaar min of meer de norm geworden is - dan zie ik ze zich van kindhuwelijken zo mogelijk nog meer distantiëren. Citaat:
Om één of andere reden doet het me denken aan het conflict tussen prins Maurits en Johan van Oldenbarnevelt, waar eerstgenoemde, contrareformist, een christelijke leer voorstond die alle aspecten van de samenleving regelde - een beetje zoals het islamisme dat vandaag wil - terwijl laatstgenoemde, reformist, het geloof (doch niet het geloofsleven) strikt tot de individuele levenssfeer wilde beperkt zien. We weten hoe het met van Oldenbarnevelt afgelopen is, en vandaag nog steeds beklaagt Nederland zich die onverzettelijke bijbelvreterij van de contrareformisten. Maar - en dit is belangrijker - het protestantisme, en vooral het contrareformisme, kreeg in Vlaanderen nooit voet aan de grond, ook niet nadat Duck Dalf (zoals Alva in Nederland genoemd werd) zijn biezen moest nemen en het argument van de "straffe des doods" niet meer bestond. Om nu naar onze Senegaleesjes terug te keren: spijts dat zij voor meer dan 90% moslim zijn (of zich althans zo laten kennen) doet dit niet de minste afbreek aan de gewetensvrijheid, noch die van de moslims zelf, noch die van de niet-moslims. En als daar al kindjes gehuwd worden - quod non, want het betreft een matriarchale samenleving waarin een huwelijk nauwelijks inhoud heeft - dan zou op zijn minst de vraag moeten gesteld worden of het wel de islam is die zulks daar ingevoerd heeft. Zelf twijfel ik daaraan, en wel omdat de islam weliswaar wel het huwelijk als core business hanteert - een goede moslim wordt geacht te huwen en kinderen te verwekken - maar niet noodzakelijkerwijze het kinderhuwelijk. En de vraag of de islam kinderhuwelijken mogelijk maakt? Bepaalde interpretaties van de Bijbel hebben wel Apartheid mogelijk gemaakt. Dus moeten we het christendom ook maar gaan afzweren? (Ik neem aan dat jij daar niet rouwig om zal zijn.) Citaat:
Bovendien: als je mensen op straffe des doods gaat bekeren, dan graaf je het graf van je eigen geloof. Gedwongen bekeerlingen zijn immers maar heel lauwe bekeerlingen, die meestal een heel eigen invulling geven aan het hun opgedrongen geloof. Misschien dat de Saoedi's wel twee keer gaan nadenken vooraleer ze massaal haat-imams naar West-Afrika gaan sturen. Die lui mogen dan fundamentalisten zijn, maar ze zijn geen dommeriken! I.p.v. de Senegalezen weer op het "rechte (=wahabistische) spoor" te krijgen, zouden ze wel eens om een ongemeen harde weerstand kunnen stuiten. Ik weet niet of niet-moslims in West-Afrika méér belasting moeten betalen. Nog nooit heb ik zoiets vernomen, maar goed... ik weet het niet en speel het dus niet als bijkomend argument uit. Citaat:
Citaat:
Op zijn minst een teken dat deze moslims erg kritisch met de Koran en de ahadith omgaan, zonder evenwel hun identiteit als moslim te (willen) verliezen. Ik merk veel overeenkomsten met hedendaagse christenen die de Bijbel kritisch lezen, geconfronteerd als zij zijn met de vele kritieken vanwege niet-gelovigen die stilaan de proporties van modeverschijnselen beginnen aan te nemen. Als die Mechelse moslims met de Koran diezelfde uitdaging aandurven die ikzelf met de Bijbel ben aangegaan, dan verdienen zij niet minder dan mijn diepste respect! O ja, de jongeman waarvan sprake is intussen gehuwd en werkt als imam in één van de moskeeën. Citaat:
Citaat:
Een moslimkoppel vertelde me dat zij dit eerder speels opvatten. Wanneer de man niet in the mood is, dan geeft hij zijn gade een speelse klap op haar achterwerk en dan weet zij genoeg... Dan is het tijd om eens lekker te koken en hem eens goed te verwennen... En geloof het of niet, maar die mensen zijn er heilig van overtuigd dat Allah dat zó heeft bedoeld, zó en niét anders. Citaat:
|
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er in Saoudi een neefje en nichtje van 10 en 11 huwen omdat in de koran staat dat zoiets is toegestaan, wat wil je dan verder nog interpreteren????? Als er staat: "hak ze de handen af" en ze hakken de handen af, waarom wil jij dan blijven mekkeren over "interpreteren"????? Zorg dan verdorie dat ze jou geloven als je hen wijsmaakt dat "hak ze de handen af" in feite moet geinterpreteerd worden als zijnde: "doe een wolkje melk in je koffie" voor mijn part hoor. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb het niet over wat mensen denken of zouden willen denken, maar over wat islam via zijn boekje en de handelingen van hun profeet voorschrijft. Ik denk dat er velen zijn die het afhakken van handjes niet leuk vinden, toch staat dat in de koran en ahadth als remedie vermeld. (nogmaals: voor mijn part "interpreteer" je het als zijnde: doe een wolkje melk in je koffie) Citaat:
Citaat:
Hoezo pre-islamitisch? Dat men ook in niet-moslimomgevingen aan pedofilie deed zal je me nooit horen tegenspreken. Ook in onze maatschappij lopen de pedofielen rond die zitten te wachten tot op het moment dat ze zulke wanpraktijken openlijk kunnen beleven. Enkel Mohammed heeft het echter in zijn eigen heilig boekje gezet. Zelfs als de vader van het kindje tegenpruttelde kwam Allah hem ter hulp die had verteld dat het écht wel mocht hoor. Citaat:
Citaat:
Waar wil je nu weer steeds naartoe? Dat het niet in de koran staat dat je kinderen die nog niet menstrueren kan verstoten? Het spijt me dat staat er wel in. Citaat:
Het gaat hier niet over senegalezen, noch over de manier waarop katholieken in senegal leven, noch over de manier waarom inuit hun kinderen opvoeden. Ik vergelijk enkel met wat in de koran staat, die volgens overtuigde moslims toch het woord van hun eigenste Allah is (indien ze vinden dat dit niet zo is, mij niet gelaten). Volgens diezelfde islam (en de daaruitvolgende sharia wetgeving) is het weldegelijk zo dat op afvalligheid de doodstraf staat. Dat krijg je nu met uw "interpretatiegemekker": voor mijn part huwen de senegalese vrouwen allemaal met vijftig mannen tegelijk en noemen ze dat islam. Alleen staat dat niet in de koran! Capito? Zo'n beetje als je evolutietheorie-interpretatie uit dat andere woestijnrommannetje, ook wel eens bijbel genoemd. Dat staat er niet in. PUNT. In de bijbel worden verhaaltjes verteld over eeuwenoude patriarchen en adam en eva en zes dagen waarin alles gefikst wordt. PUNT. Interpreteer voor mijn part alop, alleen staat er evenmin in dat je appeltjes in je appeltaart moet leggen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wel, weet je wat een heleboel slimme mensen nog hebben ontdekt? dat de meeste moslims geen KNIJT geven om wat ze denken voelen etc... enkel het uiterlijke vertoon en de uiterlijke sektarische rituelen tellen omdat die belangrijk zijn in hun tribale maatschappij. Of dacht je dat die saoudische sjeiks als ze buiten het zicht van hun medebroeders zijn, nog steeds geen druppel aanraken zeker? Misschien dat MIJN horizon toch iets verder reikt dan de jouwe ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien meen jij wèl geil te staan op kindjes van zes als ze het maar willen toestaan? Citaat:
Ik bekritiseer de inhoud van koran en ahadith. Tot spijt van velen, ook jij precies die er maar van willen maken dat ik moslims bekritiseer. In fact my dear, I don't care an damn wat uw marokkaanse mechelaars ervan maken, net zomin als het me interesseerty wat jij van die bijbelse woestijnroman wil maken om toch maar de sprookjes in overeenstemming te krijgen met de hedendaagse wetenschap en realiteit. Vrouw holle bestond ook niet. Maar met een beetje moeite kan ik het wel zo "interpreteren" dat het nog net aannemelijk lijkt ook. Citaat:
Citaat:
Volgens jou blijkt dat dus exact hetzelfde te zijn. Citaat:
Sorry gekke vlaming, maar nu snap ik je nicknaam een pak beter. van zulke uitleg word ik nu wel even kotsmisselijk hoor en anders wordt het tijd dat je je gaat laten nakijken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Sja,..Zo zijn er pubers in moslimlanden die eens de leuter van een andere willen zien.De dag erop begelen ze aan een SPEELSE koord.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Excuus voor quote op men eigen reply Laatst gewijzigd door Gargamel : 22 maart 2008 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is maar hoe je het "interpreteert" zou die gekke vlaming zeggen zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||||||||||||||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook onze seculiere wetgeving op zich schrijft niets voor en heeft niets voor te schrijven. Het zijn immers mensen die ervoor moeten zorgen dat die wetten worden nageleefd. Een verkeersbord dat een snelheidsbeperking voorschrijft verliest óók zijn effect als op de naleving ervan geen enkele controle heerst. Zelfs dáár is nog interpretatie mogelijk. Naar verluidt word je in Zweden al op de bon geslingerd wanneer je 71 km/u rijdt, als de snelheid tot 70 km/u beperkt is. In België is men doorgaans wat "flexibeler", en de ene politierechter vonnist al wat zwaarder dan de andere. Als een relatief eenvoudige aangelegenheid zoals een snelheidsbeperking al voor zoveel interpretatie vatbaar is, hoezeer te meer dan de Koran (of de Bijbel) in zijn geheel? Daarom dat je er beter aan zou doen om je eerst eens af te vragen hoe moslims de Koran in de praktijk brengen, tenzij... je bang bent je simplistische betoogje daarmee aan diggelen te schieten. Citaat:
Nu weet ik wel dat sommige arabisten bij hoog en bij laag blijven volhouden dat het woord Gods elke contextoverweging overstijgt, maar jij laat het ten eerste uitschijnen dat alle arabisten die mening toegedaan zijn - quod non - en ten tweede: zelfs al zouden die arabisten gelijk hebben, dan nóg moet de tekst geïnterpreteerd worden (zelfs een letterlijke interpretatie blijft een interpretatie) en dié interpretatie ontsnapt in géén geval aan welke contextoverweging dan ook. Elke moslim die de Koran leest en overdenkt doet dat vanuit zijn eigen, persoonlijke achtergrond - zelfs als hij dat niet wil. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
... waarbij de dieperliggende boodschap onaangetast blijft. Vraag mij nu niet wat die dieperliggende boodschap van de Koran inhoudt, dat moet je moslims vragen. Ik kan je wel inlichten aangaande de dieperliggende bijbelse boodschap, maar je hebt al eerder te kennen gegeven daarin niet geïnteresseerd te zijn. Dus ga ik je dat besparen. Citaat:
Citaat:
Als dát jouw definitie van "overtuigde moslim" is, dan vraag ik me af of jij een gelijkaardige meter hanteert naar christenen. Dan kan je niet om de vraag heen wie van beide nu een "overtuigd christen" is: de getuige van Jehova die je morgenvroeg op Pasen komt lastigvallen, of de katholiek die zich ElFlamencoLoco noemt? Was Luther een "overtuigd christen", of was Jean Calvin nog "overtuigder"? Citaat:
Citaat:
Dáárover gaat de discussie eigenlijk. Dat kindhuwelijk is maar een aanleiding om tot deze dieperliggende analyse te kunnen komen. Ik zou haast gaan denken dat je gewoon verveeld zit met die analyse en eigenlijk hoor ik je zeggen: "Zout nu maar op, ik heb er geen zin meer in." Desgevallend kan je dat gewoon zeggen hoor... Citaat:
't Is toch niet omdat holebi's mogen trouwen dat jij en ik par force morgen met iemand van ons eigen geslacht tussen de lakens moeten duiken? Citaat:
Hiermee is je argument als zouden alle moslims vandaag de islam op straffe des doods verwerpen voldoende ontkracht. Als een half continent - in illo casu West-Afrika - zich dit kan veroorloven, dan zal het allemaal nog wel redelijk meevallen zeker. Tenzij je volhardt en per sé Saoedi-Arabië als dé islamitische norm bij uitstek blijven beschouwen. Citaat:
Opnieuw dringt zich hier de vraag op: zijn die West-Afrikanen dan volgens jou "minder overtuigde" moslims dan de Saoedi's? Citaat:
Daarom nog maar eens: de islam is datgene wat mensen ervan maken, niet wat de Koran voorschrijft. Die heeft niks voor te schrijven. En al jouw arabisten die het tegendeel bepleiten overtuigen lang niet alle moslims, integendeel. Net als ikzelf, niet-moslim, zijn er vele moslims die jouw arabisten verwijten dat zij de islam regelrecht verkrachten. Citaat:
Hoeveel ken je er persoonlijk? En zo je er persoonlijk kent, dan hoorde ik graag eens op welke manier jij daarmee in contact gekomen bent. Wat Mechelen betreft: ik deed meer dan 20 jaar terug mijn burgerdienst aan het aartsbisdom, dienst Caritas. De adventsactie Welzijnszorg, die werkt rond de zgn. Vierde Wereld (de kansarmen van bij ons) steunde o.a. het Marokkaanse jeugdhuis Rzoezi en als medewerker van Caritas kwam ik dus nogal uitgebreid in contact met dat jeugdhuis. Die contacten ben ik blijven onderhouden: al die jongeren van toen zijn vandaag huisvaders en -moeders en zij vormen de levende hamer waarmee jouw simplistische plaatje van "de islam is niets dan slecht" aan diggelen wordt geslagen. Het Mechelen van 20 jaar terug voelde wel degelijk de hete adem van bepaalde extreemrechtste politieke strekkingen. Ik ben niet echt fan van Bart de Somer, maar ook hij wist daar toch het tij te keren, mét de steun van vele organisaties én van de katholieke Kerk - o.a. door de Vlaamse Mechelaars een spiegel voor te houden. Nog steeds ben ik een klein beetje fier dat ik daaraan heb mogen meewerken, en dat de zowat 2500 Mechelse Marokkanen vandaag toch al stukken beter geïntegreerd zijn. Hoor jij in Mechelen nog van veel problemen? Net zomin als in Diest bvb. op amper 10 km hiervandaan, waar toch een redelijke Turkse populatie thuis is. Nu jij, met je "brede horizon"! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar als jij dat allemaal aan je wil voorbijgaan, ik hou je niet tegen. Zélf heb ik teveel respect voor onze voorouders, voor de geschiedenis van de mensheid die zij mee hebben helpen schrijven, zodat ik dit onschatbare erfgoed niet zomaar door de vleesmolen haal. Citaat:
Citaat:
Dat recht van de sterkste is zelfs universeel, dat kan je onmogelijk loochenen. Toch wordt het lang niet altijd toegepast - gelukkig maar. Is het voor jou dan zo ondenkbaar dat moslims lang niet altijd om het even welk voorschrift van de Koran toepassen zonder enige zin tot (zelf)kritiek? Dat komt ervan als je je kennis van de islamwereld beperkt tot het internet hé. Citaat:
Algemeen besluit Ons meningsverschil is terug te voeren tot mijn stelling dat de islam slechts datgene is wat mensen ervan maken, niet wat in de Koran staat, zoals jij denkt. Bovendien wordt die Koran door lieden als jij maar al te vaak gebruikt als spreekwoordelijke stok om de hond te slaan, terwijl je letterlijke interpretatie - wat je overigens gemeen hebt met fundamentalistische moslims: de jager is hier in hetzelfde bedje ziek als het opgejaagde wild - voor vele moslims gewoon... onherkenbaar is. Overigens vind ik die ronduit ellendige en hatelijke opmerking van je inzake pedofiele verlangens op zijn minst een klein excuus waard. Dat hoef je niet in het openbaar te doen, een kort pb'tje volstaat. |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het is altijd hetzelfde liedje. Men neme één aberratie en men veralgemeend meteen naar één land, één volk of één godsdienst. Bijvoorbeeld:
1. Dutroux was een kinderverkrachter. 2. Dutroux was een Belg Dus: 3. Alle Belgen zijn kinderverkrachters! Hallo Vercetti? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die met droge ogen wil beweren dat de koran niks met islam te maken heeft mag dat voor mijn part gerust denken, maar dan ben ik uitgepraat. Citaat:
Dit draadje ging over een huwelijk tussen twee kinderen, waar ik bij opmerkte dat huwelijken met een kind volgens de koran is toegestaan. Verder volgt mijn islamitische buurman het stripverhaal "Het zoevende zwaard" en noemt hij dit ook islam. Als mijn boom over zijn haag groeit mag hij volgens zijn interpretatie mijn huis in brand steken. Ik heb hem gezegd dat ik katteliek ben volgens het boekje "de kirrende koran" en dat ik volgens mijn godsdienst zijn vrouw de nek over moet draaien als hij mijn kot in de fik steekt. Zo kun je natuurlijk aan de gang blijven. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 maart 2008 om 17:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn hele betoog ging over niks anders dan dat pedofilie volgens de koran dus geaccepteerd is. Als voorbeeld gaf ik zelfs aan dat men niet homofiel wordt omdat homofilie in de maatschappij is geaccepteerd. Ook daar had je blijkbaar niet begrepen waar ik het over had, vermits je het broodnodig vond om me even te gaan uitleggen dat je geen homofiel WORDT maar dat je het bént, vermits het een geaardheid is. Dank je, alsof ik dat niet wist. Dat was nl. net mijn punt. Dat jij dat ellenlange pagina's over senegalezen en mechelse marokkanen over wil volspuien, mij niet gelaten. Maar doe nu niet alsof JIJ hiermee het warm water hebt uitgevonden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 maart 2008 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Aangezien de ene moslim wel Mohammeds huwelijk met een 9-jarige door dik en dun blijft verdedigen, doch andere moslims daar wel degelijk vragen bij hebben, vraag ik je nu nog eens hoe het precies zit met de autoriteit van de Koran. Volgens mij schat je die véél te sterk in. Citaat:
Citaat:
M.a.w: nergens ben ik ervan uitgegaan dat jij niet weet wat homoseksualiteit inhoudt. Wel begin ik me steeds méér en méér af te vragen in hoeverre je ooit hebt leren begrijpend lezen. Stond dat in jouw jeugdjaren niet in de eindtermen lager onderwijs? Of ben je zo oud dat je nooit je lager onderwijs hebt afgemaakt? Citaat:
Misschien toch maar een blog openen? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez hop hop! Ga uw Mechelse Marokkanen en uw Senegalezen eens optrommelen om aan die gast eens uit te gaan leggen dat hij het allemaal verkeerd "interpreteert" en de "context" niet goed begrepen heeft:
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
de mensen gaan zo een degoe van u krijgen dat ze totaal niet meer gaan lezen welke onzin je hier op dit forum plaatst. Ik merk dat nu al aan de weinige reacties die je hier nog los krijgt op dit forum ![]() De enige reacties waar je nog begrip van krijgt zijn van die clojo's met max twee hersencellen in hun hoofd haha aub doe verder... hahaha doet dat pijn met zo een hoop frustratie rondlopen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Ik heb niet de gewoonte te reageren op onbecommentarieerd knip-&plakwerk. Platte papegaaierij beantwoord ik niet.
Bovendien heb ik geen enkele blijk van excuses mogen vernemen aangaande een bijzonder hatelijke suggestieve opmerking in mijn richting. Conclusie: het enige waarvoor Circe zich interesseert is het zaaien van haat. Niks meer, niks minder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die zich apologetisch opstellen tegenover de handelingen van Mohammed en de desbetreffende bepalingen in zijn boekje, laten me nu eenmaal veronderstellen dat ze het ook wel zien zitten om met kinderen van negen te copuleren. Het is ofwel het een of het ander. Net zomin als men - uw eigen woorden - homofiel WORDT, wordt men pedofiel omdat het gedoogd wordt. Men IS het of men IS het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Niet wat de islam betreft. De koran is het eeuwige en onveranderlijke woord van allah. Daar valt niet aan te tornen, en zeker niets aan te interpreteren. Een moslim kan hooguit zijn ogen sluiten voor bepaalde verzen en veinzen dat hij ze niet kent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals, alle moslims zien de koran als het eeuwige en onveranderlijke woord van allah. Daar valt niet aan te tornen, en zeker niets aan te interpreteren. Een moslim kan hooguit zijn ogen sluiten voor bepaalde verzen en veinzen dat hij ze niet kent. Dat is dus ook de reden waarom in Europa de islam niet kan evolueren tot een Europese, moderne islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Compleet naast de kwestie. Ik maak alleen de redenering belachelijk die een verstokte racist als jij steeds opnieuw gebruikt.
|
![]() |
![]() |