Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2008, 06:26   #21
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Stephen Hawkin lijkt wel kunst.
http://youtube.com/watch?v=l48HTZUHfeQ
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 08:18   #22
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
En dat omdat het quasi-onmogelijk is deze punten of het tegendeel daarvan aan te tonen. Dat wel proberen is zoeken naar onaantoonbaarheden. ...Elke zoektocht naar het vinden van antwoorden op deze vragen is een verspilling van tijd en middelen.
Oei, wat zeg je nu? Elk feit dat voor ons nu niet aantoonbaar is, moet geen onderwerp meer uitmaken van verder onderzoek? Zet je elke vooruitgang in wetenschap, filosofie, psychologie dan niet stil, denk je?

Nu, ik ben geen groot aanhanger van andere-beschavingen theorieën. Op een of andere wijze denk ik meer dat onze ervaring/waarneming van de buitenwereld niet vertelt hoe ze werkelijk is (Hawkins ontkent deze mogelijkheid in zijn boek "Universum"), en dan is de vraag 'andere beschavingen' niet ter zake doende, lijkt me.
Maar ik zeg niet dat het niet kan. Misschien zitten er ergens al honderden jaren wezens weet ik veel welke voor hen voor de hand liggende maar voor ons onbekende signalen te genereren (wat ook niet aanvaardbaar is voor onze wetenschap), en vragen ze zich af waarom niemand erop reageert.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 08:52   #23
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Oei, wat zeg je nu? Elk feit dat voor ons nu niet aantoonbaar is, moet geen onderwerp meer uitmaken van verder onderzoek? Zet je elke vooruitgang in wetenschap, filosofie, psychologie dan niet stil, denk je?
Ik schreef dus ook;

Citaat:
Misschien leuk om gedachtenexperimenten mee op te zetten maar de wetenschappelijke waarde daarvan is onbestaande.
Trouwens; vooruitgang in de filosofie?

Citaat:
Nu, ik ben geen groot aanhanger van andere-beschavingen theorieën. Op een of andere wijze denk ik meer dat onze ervaring/waarneming van de buitenwereld niet vertelt hoe ze werkelijk is (Hawkins ontkent deze mogelijkheid in zijn boek "Universum"), en dan is de vraag 'andere beschavingen' niet ter zake doende, lijkt me.
Maar ik zeg niet dat het niet kan. Misschien zitten er ergens al honderden jaren wezens weet ik veel welke voor hen voor de hand liggende maar voor ons onbekende signalen te genereren (wat ook niet aanvaardbaar is voor onze wetenschap), en vragen ze zich af waarom niemand erop reageert.
Allemaal heel tof enzo maar de wetenschappelijke waarde daarvan ontgaat mij.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 12:37   #24
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Trouwens; vooruitgang in de filosofie?

Allemaal heel tof enzo maar de wetenschappelijke waarde daarvan ontgaat mij.
Mij niet. Zonder 'gedachte-experimenten' zou er zelfs wel eens geen wetenschap kunnen zijn.
En alles moet toch geen wetenschappelijke waarde hebben om waardevol te kunnen zijn? Onze wetenschappelijke werkwijze is slechts een redelijk aanvaarde procedure, geen aanduider van de menselijke ervaringen, en dat is toch de realiteit uiteindelijk.

Als je het liever zo hoort, neem dan evolutie in de filosofie i.p.v. vooruitgang.

Laatst gewijzigd door cor : 7 april 2008 om 12:45.
Oud 7 april 2008, 12:41   #25
Heftruck

Standaard

Citaat:
Alles moet toch geen wetenschappelijke waarde te hebben om waardevol te kunnen zijn?
Dat heeft daar niks mee te maken.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 12:46   #26
cor
Minister

Standaard

Hm, gekruiste postings.
Oud 7 april 2008, 16:09   #27
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Vraag: moet het intelligent leven zijn? Er zijn ook wetenschappers die beweren dat bacteriën van Mars komen. Bacteriën zijn tot zover ik weet nog steeds levende mechanismen en van radiogolven hebben ze volgens mij nog niet veel kaas gegeten.

Anderzijds: als er echt intelligent leven is ergens in het heelal, wie zegt er dan dat het dicht genoeg is, om ons al bereikt te hebben.
Of als het echt intelligent is, heeft het dan wel zin om zich hier te komen moeien. Blijkbaar zijn wij schepselen die ons graag met alles en iedereen willen inlaten, zelfs buiten onze planeet, met alle gevolgen vandien.
Denk je dat echt intelligent leven zich inlaat met het eventueel koloniseren van andere planeten, als het voor zijn eigen leefomgeving moet zorgen.

Daarnaast geloof ik niet meteen dat onze aarde iets bij te brengen heeft aan andere planeten en vice versa.

Het is wel zo dat het leven op Aarde vrij gecompliceerd in elkaar steekt. Zonder Jupiter in ons zonnestelses, die al wat gevaarlijk voor de Aarde is opslokt, zou het leven allang vernietigd zijn door een inslag.
Ook geloof ik niet dat er leven mogelijk is op planeten van een dubbelster, op planeten van een ster in de nabijheid van een bolvormige sterrenhoop, nova's, supernova's, zwarte gaten, etc.
Ook de kern van ons melkwegstelsen kunnen we uitsluiten.

Gaan concluderen dat er geen ander leven is, gewoon omdat we er nog geen contact mee gelegd hebben, vind ik een zwak argument.

Dan kan iemand evengoed zeggen: ik heb nog geen contact gehad met God, dus Hij bestaat niet.
Oud 7 april 2008, 16:47   #28
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

namaskar allemaal,

In naam van alle miljoenen Hindoe goden en godinnen open ik mijn betoog.

De blanke beschaving is de meest agressieve geweest en hierom zouden hoger ontwikkelde buitenaardse wezens het hele blanke ras uitroeien als zij hier op aarde zouden komen met hun superieure ruimteschepen.

De allerhoogste beschaving op aarde ooit ontwikkeld was the Vedical Dharm en die heeft haar oorsprong in een heel oude buitenaardse beschaving van bijna 150 miljoen jaar geleden.

Maar, besef eens het volgende. Onze huidige mensheid ontvangt alleen het verre verleden via licht en radiogolven uit de ruimte. Wij hier op aarde leven dus nog in het verre verleden ten opzichte van hoger ontwikkelde wezens uit de ruimte, die op biljoenen lichtjaren afstand van ons wonen.

OP de planeet Krishnaloka wonen Gopi's die beeldschoon zijn en een astraal onstoffelijk eeuwig lichaam hebben, dankzij hen hogere geavanceerde Hindoe technologie.

Alle buitenaardse beschavingen op verre planeten zijn Vedisch of helemaal Hindoeistisch en er wonen absoluut geen blanken en ongepigmenteerden op deze planeten.

Het Hindoeras is het allerhoogste ras op deze planeet, conform de bewijzen en verklaringen uit de hoogste en laagste VEdische teksten. Hierom zullen Hindoerassen de wereld moeten leiden in de toekomst.

Blanken krijgen hun karmische straf en kunnen het niet ontlopen via vergeving door Jezus, want Jezus was slechts een perverse homo met pedofiele neigingen en zwaar onderontwikkeld. Jezus heeft nooit bestaan en is de grootste leugen uit de blanke geschiedenis.

We the pure Hindus will rule the world.

Dewanand
Hindu fundamentalist

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 16:52   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

zijn we dan helem�*�*l alléén???

en wat als die andere levende dingens nu eens radiogolfkes hadden rondgestuurd toen wij nog in de savannah zaten? dan weet er dat toch ook geen kat?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 17:55   #30
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zijn we dan helem�*�*l alléén???
Misschien is het maar goed dat we "alleen" zijn. We kunnen het onderling nog niet eens vinden en teisteren deze aardkloot met alle manieren waarmee we mekaar toch maar enigszins de duvel kunnen aandoen...

... en dan zouden we hopen dat we met et's wél goede vriendjes kunnen zijn. Laat ons eerst zorgen dat we hier onderling onze zaakjes in orde hebben, vooraleer contact te leggen met et's en andere groengeelblauwgespikkelde creaturen. Ik lig van hen niet wakker.

Misschien houden ze ons al lang heimelijk in het oog, en hoeden ze zich er wel voor zich kenbaar te maken aan een levensvorm die ze niet alle vijf op een rijtje heeft.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 20:43   #31
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

ik ga een keer helemaal akkoord met EF. Aarde is waarschijnlijk een zeer goeie soap over levende wezens die een zeker zelfbewustzijn hebben ontwikkeld en maar niet van hun angst verlost raken om verantwoordelijkheid op te nemen voor hun eigen bestaan. We zijn het kijkcijferkanon op vrijdagavond.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 23:02   #32
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ik ga een keer helemaal akkoord met EF. Aarde is waarschijnlijk een zeer goeie soap over levende wezens die een zeker zelfbewustzijn hebben ontwikkeld en maar niet van hun angst verlost raken om verantwoordelijkheid op te nemen voor hun eigen bestaan. We zijn het kijkcijferkanon op vrijdagavond.
mooi gezegd
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 09:54   #33
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Blanken krijgen hun karmische straf en kunnen het niet ontlopen via vergeving door Jezus, want Jezus was slechts een perverse homo met pedofiele neigingen en zwaar onderontwikkeld. Jezus heeft nooit bestaan en is de grootste leugen uit de blanke geschiedenis.
Nou, jouw zogenaamde superieure hindu-technologie weerhoudt je er in ieder geval niet van jezelf flagrant tegen te spreken. Als Jezus nooit heeft bestaan dan kan hij ook geen "zwaar onderontwikkelde pedofiele perverse homo" zijn geweest.

Het is het één of het ander.

Kan jouw superieur brein dit elementair gegeven vatten?
Oud 8 april 2008, 09:57   #34
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Misschien houden ze ons al lang heimelijk in het oog, en hoeden ze zich er wel voor zich kenbaar te maken aan een levensvorm die ze niet alle vijf op een rijtje heeft.
2.

Inderdaad. De tijd dat we niet besteden aan het elkaar uitmoorden, besteden we wel aan de vernietiging van onze habitat. Een beetje intelligente levensvorm, die naam waardig, zou deze planeet onder quarantaine plaatsen én houden.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 april 2008 om 10:00.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 10:01   #35
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
2.

Inderdaad. De tijd dat we niet besteden aan het elkaar uitmoorden, besteden we wel aan de vernietiging van onze habitat. Een beetje intelligente levensvorm, die naam waardig, zou deze planeet onder quarantaine plaatsen én houden.
of komt orde op zaken zetten

of exterminate, zoals je doet met een goede insectenplaag
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 10:04   #36
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
of komt orde op zaken zetten

of exterminate, zoals je doet met een goede insectenplaag
Een kwaardaardig virus lijkt me een betere omschrijving...
Oud 8 april 2008, 10:14   #37
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Een kwaardaardig virus lijkt me een betere omschrijving...

met de besmettelijkheid van een rhino-virus en de doeltreffendheid van ebola.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 11:28   #38
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
namaskar allemaal,

In naam van alle miljoenen Hindoe goden en godinnen open ik mijn betoog.

De blanke beschaving is de meest agressieve geweest en hierom zouden hoger ontwikkelde buitenaardse wezens het hele blanke ras uitroeien als zij hier op aarde zouden komen met hun superieure ruimteschepen.

De allerhoogste beschaving op aarde ooit ontwikkeld was the Vedical Dharm en die heeft haar oorsprong in een heel oude buitenaardse beschaving van bijna 150 miljoen jaar geleden.

Maar, besef eens het volgende. Onze huidige mensheid ontvangt alleen het verre verleden via licht en radiogolven uit de ruimte. Wij hier op aarde leven dus nog in het verre verleden ten opzichte van hoger ontwikkelde wezens uit de ruimte, die op biljoenen lichtjaren afstand van ons wonen.

OP de planeet Krishnaloka wonen Gopi's die beeldschoon zijn en een astraal onstoffelijk eeuwig lichaam hebben, dankzij hen hogere geavanceerde Hindoe technologie.

Alle buitenaardse beschavingen op verre planeten zijn Vedisch of helemaal Hindoeistisch en er wonen absoluut geen blanken en ongepigmenteerden op deze planeten.

Het Hindoeras is het allerhoogste ras op deze planeet, conform de bewijzen en verklaringen uit de hoogste en laagste VEdische teksten. Hierom zullen Hindoerassen de wereld moeten leiden in de toekomst.

We the pure Hindus will rule the world.

Dewanand
Hindu fundamentalist
Geloof je dat nu echt zelf ?
Oud 10 april 2008, 11:32   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

haha! zijn er nu ook al hindoe-rassen? dat is dan naast het moslim-ras zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 14:58   #40
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
haha! zijn er nu ook al hindoe-rassen? dat is dan naast het moslim-ras zeker?
Allee vort, naar het toilet!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be