![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal wel de bedoeling zijn iemand op z'n minst zwaar te kwetsen zeker ? Wat kan men anders verwachten van uitschot van in de Molenbeekse achterbuurten / sloppenwijken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En waarom mijn suggestie? Zoals ik vroeger al geschreven heb omdat er een straffeloosheid heerst als het op jongeren aankomt en ik dit als de enige manier zie om hen toch duidelijk te maken dat er gevolgen zijn. Lees De Standaard van vandaag en dan kun je lezen dat (niet VB) politici ook genoeg krijgen van de straffeloosheid in Anderlecht en omstreken. De 'jongeren' zijn ondertussen alweer vrijgelaten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Partijlid
|
![]() Parket geeft geen commentaar op vrijlating relschoppers Anderlecht
Het Brusselse parket wenst geen commentaar te geven over de vrijlating van drie Anderlechtse jongeren die opgepakt waren na relletjes met de politie. De drie hadden zich donderdagavond agressief gedragen tegenover agenten van de politiezone Brussel-Zuid (Anderlecht/Sint-Gillis-Vorst) en waren opgepakt. Gisteren werden ze evenwel weer op vrije voeten gesteld. De incidenten waarvoor het drietal werd opgepakt, vonden donderdagavond plaats in het centrum van Anderlecht. Daar werden twee politiewagens op de Bergensesteenweg beschoten met een luchtdrukgeweer. Toen de agenten uitstapten, werden ze omsingeld door een groepje jongeren dat hen aanviel en omver duwde. De politie slaagde erin twee van de aanvallers op te pakken. Een van hen had een bus pepperspray op zak en beiden stonden al bekend voor diefstallen en geweldpleging. Later op de avond kwamen vijf andere jongeren op het commissariaat de vrijlating van hun vrienden eisen. Ze gedroegen zich zeer arrogant en een van hen viel een agent aan. Ook hij werd opgepakt en de drie arrestanten werden overgedragen aan het Brusselse parket. Dat besliste hen in de loop van de dag vrij te laten, en dat tot grote ontevredenheid van de Anderlechtse burgemeester Gaëtan Van Goidsenhoven en de politievakbonden. Deze voormiddag wenste het parket niet te reageren op de heisa. (belga/adv) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Advocaten verdedigen toch ook moordenaars, verkrachters en dergelijke. Iedereen heeft recht op een verdedigiging
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() Ik hoop ook de slachtoffers.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() uiteraard, ik zei toch iedereen? Niet gelezen?
![]()
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Partijlid
|
![]() Ik zei het gewoon omdat het mijn mening is dat er door het gerecht meer aandacht wordt besteed aan de rechten van verdachten dan aan de rechten van slachtoffers.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() [pocomode]Die arme dutskes toch. Iedereen doet hier alsof het einde van de wereld is dat ze ocharme op die racistische flikken schoten met luchtgeweertjes! Die vuile, blauwe racisten moesten hen dan maar niet uitdagen. Die De Bie cops hebben dan nog echte vuurwapens bij. Die arme allochtoontjes hebben zich verdedigt.[/pocomode]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Gazaatje spelen.
Dit wordt gestaafd en gesubsidieerd door Marie-Dominique SIMONET. Zie ook hier wat op haar Palliefeest-website heeft gestaan, dé landkaart: http://forum.politics.be/showthread.php?t=104554 |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Sinds wanneer niet? De bakken zitten er vol van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Noem zo eens wat rechten op? We praten van verdachten die zijn opgepakt juist? Belgie is veroordeeld omdat ze weigert van de europese rechten aan de gevangenen te geven, welke rechten hebben die dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sinds die jonge gast als minderjarige in de normale gevangenis werd gestopt en daar overleed wegens gebrek aan medische bijstand hoop ik dat er toch een en ander op dat gebied veranderd is? Je zal maar die ouder zijn en de huidige berichtgeving over dat gewelddadig krapuul moeten lezen, terwijl jouw zoon stierf door gebrek aan medische hulp toen hij als minderjarige in een normale gevangenis werd gestopt omdat hij een wietplantje had gekweekt!!!!!!!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
En er is op dat gebied nog niets veranderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |