Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2008, 21:08   #21
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
wat een dom begin

1) 'geloven' als werkwoord heeft meerdere verklaringen he... er is meer dan de religieuze kant van het werkwoord..

2) ik ben zelf een atheïst. U roept hier op om te discussieren zonder beledigingen en dergelijke ("respect" en dergelijke), maar 'lachen' met iemand die niet tot de door-u-goedgekeurde-geloofsovertuigingen behoort, valt daar blijkbaar niet onder... Spijtig... u heeft deze discussie vernietigd nog voor ze van start kon gaan...
2nd.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 22:28   #22
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ja, dat zouden atheïsten nooit doen hè, zich bezondigen aan het de overtuiging van de eigen superioriteit?
Een naïve opmerking.

De oorsprong van superioriteitsgevoelens, dat zou wel een interessante topic zijn.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 22:33   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk dat dit soort bijgeloof alleen maar kan dienen om gearrangeerde huwelijken te rechtvaardigen. Je vader zou ook een substituut kunnen zijn voor God in archaische patriarchale samenlevingen nietwaar?
Als de partner door God voorbeschikt zou zijn is er geen reden voor 'vader' om zich daar mee te bemoeien...in theorie althans.
Oud 26 augustus 2008, 22:39   #24
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waarom zou iemand nog proberen om een dame het hof te maken? God heeft immers al iemand voor jou uitgezocht. Daarnaast schept dit een gevaarlijk precedent. Partnergeweld e.d. zouden aldus ondergeschikt worden aan de voorbestemdheid.

Bovendien stellen we vast dat in veel gevallen een verkeerde partnerkeuze wordt gemaakt of zijn er mensen die nooit een partner hebben gehad. Ik denk dat dit soort bijgeloof alleen maar kan dienen om gearrangeerde huwelijken te rechtvaardigen. Je vader zou ook een substituut kunnen zijn voor God in archaische patriarchale samenlevingen nietwaar?
Als God één persoon voor een ander heeft voorbestemd, dan is de kans dat je die ene weet te vinden tussen de 6,6 miljard anderen vrij klein. Daar is je vader als substituut voor God niet genoeg voor. Daar heb je werkelijk goddelijke interventie voor nodig.

In andere topics is al naar voren gekomend at de goddelijke interventies de laatste paar duizend jaar op een relatief laag pitje staan. Misschien dat ie in het koppelen van Jacobs met hun ware Jacoba's de schade een beetje probeert in te halen.
Oud 26 augustus 2008, 22:40   #25
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat zouden atheïsten nooit doen hè, zich bezondigen aan het de overtuiging van de eigen superioriteit?
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Ware ik geen voorstander van de vrije meningsuiting (wat jij zeker niet bent) en moderator, ik had je al ettelijke keren verwijderd:

Citaat:
De extreem-linkse en atheïstische werkelozen en doppers hebben weer een kluif gekregen van hun zetbazen: stoute VB'er die brieven onder een andere naam schrijft! Schande! De sensatiezuchtige persoontjes hun geluk kan weer niet op, zie eens hoe ze hier hun triompf uitkraaien? Zelden zoveel blijdschap om een op voorhand dood aangekondigde mus gezien.

Blijkbaar moet de linkse systeempers nu echt héél laag gaan om nog munitie te vinden in hun smerige oorlog tegen het VB.

Citaat:
Alle echte atheïsten kiezen natuurlijk deze vlag:

http://www.fightdemback.org/files/im...ils_1_heil.jpg

Citaat:
U bent dan ook een atheïst en in die zin allicht het slechtste geplaatst om zulk oordeel te vellen over andere mensen. Vreemd dat U de uitspraak over "opruimen" van Uw neo-nazi medestander totaal negeert? Allicht iets te genânt voor atheïsten dat hun ideologie gebaseerd op totale discriminatie van de andere zo expliciet naar voren werd gebracht.
De lijst is zo goed als oneindig. Ben jij eigelijk de VB-propagandist die 30 aliassen aanneemt om wat haat te zaaien (zie humo deze week)?

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 26 augustus 2008 om 22:47.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 23:09   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
In andere topics is al naar voren gekomend at de goddelijke interventies de laatste paar duizend jaar op een relatief laag pitje staan.
Dat is maar hoe je het bekijkt. Sommige religieuze groepen nemen bijna continu het woord 'mirakel' in de mond. Als ze ergens een gebouw neerplanten is dat een mirakel, als er volk komt ook. Tja.
Oud 27 augustus 2008, 11:03   #27
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij legitiem commentaar als beledigingen beschouwt ga je het nog zwaar krijgen.
Van mijn part mag men vloeken,beledigen enz....
Ik vind alleen dat het alles verpest.
Kijk eens hoeveel topics op politics.be off-topic werden door elkaar af te maken.

Citaat:
2) ik ben zelf een atheïst. U roept hier op om te discussieren zonder beledigingen en dergelijke ("respect" en dergelijke), maar 'lachen' met iemand die niet tot de door-u-goedgekeurde-geloofsovertuigingen behoort, valt daar blijkbaar niet onder... Spijtig... u heeft deze discussie vernietigd nog voor ze van start kon gaan...
Geen probleem mee dat je Atheist bent,hier en daar begrijp ik ook dat er atheisten bestaan.Ik lach met niemand dus zeg wat je denkt over mijn vraag.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 11:38   #28
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Van mijn part mag men vloeken,beledigen enz....
Ik vind alleen dat het alles verpest.
Kijk eens hoeveel topics op politics.be off-topic werden door elkaar af te maken.

Geen probleem mee dat je Atheist bent,hier en daar begrijp ik ook dat er atheisten bestaan.Ik lach met niemand dus zeg wat je denkt over mijn vraag.
Ik geniet graag van mensen, daarbij hoort het lachen om verkrampte reacties als aan onwrikbare standpunten geschud worden. Als het mijn onwrikbare standpunten zijn, lach ik wel wat minder hard. Dat ik (met anderen) aanwezig blijf op het forum, is een teken dat ik accepteer dat aan mijn standpunten geschud worden.

Maar genoeg over off-topic.

Fiere Jood, wat is jouw idee over de ware Jacoba? Is er één ware Jacoba, zijn er meerdere, of is elke Jacoba met een gat erin de ware?
Oud 27 augustus 2008, 11:41   #29
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Interessant thema.

Ik ben niet katholiek, maar vroeger geloofde ik wel heel erg in de ware Jacob die kwam aandraven op zijn witte paard (bij wijze van spreken) en waarmee je vanaf dandan nog heel lang en gelukkig leefde. Uiteraard verliep met die ene alles perfect en vlekkeloos.

Ondertussen geloof ik dat niet meer. Omdat ik ouder ben geworden en besef dat er geen enkele rationele grond voor kan zijn, en ook obv persoonlijke ervaringen.

Ik denk nu gewoon dat er wel meer mensen zijn waarmee het goed kan klikken en waarmee je een min of meer stabiele en langdurige relatie kan opbouwen, alleen zijn er verschillen in 'matching'. Met persoon x verloopt alles al wat vlotter dan met persoon y. Alleen komt het erop aan om niet de verkeerde keuzes te maken, en dat vind ik wel moelijk. Ik hoor nog steeds vaak en geloofde vroeger bv ook dat "je het wel voelde als je je ware tegenkwam". Maar als er geen ware is, voel je dat niet en wordt de zaak al een stuk complexer.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 12:04   #30
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Goede vraag.
Ondanks dat ik een gelovige Jood ben probeer ik altijd alles te relativeren en zien hoe het anders zou zijn indien ik niet gelovig was,hoe zou ik alles bekijken!
Als ik mijn geloof eventjes op zij legt zie ik het natuurlijk anders en geloof ik (bijna)niet in een ware Jacoba en zeker niet in eeuwige liefde.
Met eeuwige liefde bedoel ik je partner(ondanks de ups and downs) altijd graag zien precies zoals je van haar gek was toen je op haar voor het eerst verliefd werd.Ik geef toe dat zelfs als ik ongelovig was toch een vermoeden zou hebben dat de ware Jacob(a) bestaat.
Het is simpel,soms gaat alles goed met iemand(de perfecte koppel of de perfecte dates) en zij/hij beslist om de partner zonder enkel(of door een debiele reden) te dumpen.Langs de andere kant een "relatie"waar alles mank loopt en door "wie weet" welke redens toch met elkaar samenkomen en van elkaar niet kunnen loslaten.Of als beste voorbeeld iemand die nooit een partner vind en op ene dag zijn partner vind op een plaats waar hij/zij nooit had moeten zijn.(Allee ik heb in mijn leven veel gezien)
Maar volgens de Thora werkt het anders maar zal later als ik tijd heb verder schrijven.
Oud 27 augustus 2008, 12:41   #31
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Omdat ik ouder ben geworden.
Leve de midlife!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 14:51   #32
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Goede vraag.
Ondanks dat ik een gelovige Jood ben probeer ik altijd alles te relativeren en zien hoe het anders zou zijn indien ik niet gelovig was, hoe zou ik alles bekijken!
Als ik mijn geloof eventjes op zij legt zie ik het natuurlijk anders en geloof ik (bijna)niet in een ware Jacoba en zeker niet in eeuwige liefde.
En als je jouw geloof eventjes vasthoudt, geloof je dan wel in de ware Jacoba? Of in de eeuwige liefde?
Ik geloof niet in eeuwige liefde. Of eigenlijk; ik geloof niet dat de liefde tussen twee mensen onveranderlijk is. Mensen en omstandigheden veranderen en daardoor verandert ook de band die je samen hebt. Voor- en tegenspoed en zo. Ik geloof wel dat twee mensen kunnen afspreken in voor- en tegenspoed te zullen vechten voor de band die zij samen hebben. Dit heeft niets met 'de ware' te maken, maar met een eerlijk contract aangaan en een inzet om de band te willen herstellen als deze beschadigd is.

Citaat:
Met eeuwige liefde bedoel ik je partner (ondanks de ups and downs) altijd graag zien precies zoals je van haar gek was toen je op haar voor het eerst verliefd werd.
Dat is toch een onmogelijke opgave? Hoe kan je van haar verwachten dat zij de vetzak met zwembandjes en huidproblemen precies ziet als die sportieve tiener waar ze verliefd op werd? Als je met die gedachte een band met iemand aangaat, is deze gedoemd kapot te gaan of te verstarren in een doorlopend staakt-het-vuren. Partners moeten reëel zijn dat zij beiden zullen veranderen, zich zullen ontwikkelen, zullen groeien. Dat leidt tot een verdieping van de relatie, tot nieuwe vreugden en blijdschap, en ook tot frustraties, problemen, verleidingen en momenten om er de brui aan te geven.

Citaat:
Ik geef toe dat zelfs als ik ongelovig was toch een vermoeden zou hebben dat de ware Jacob(a) bestaat.
Eén ware uit de totale wereldbevolking of vele waren? Bestaat ook de ware werkgever? De ware vakantiebestemming en het ware vervoermiddel?

Citaat:
Het is simpel, soms gaat alles goed met iemand (de perfecte koppel of de perfecte dates) en zij/hij beslist om de partner zonder enkel (of door een debiele reden) te dumpen. Langs de andere kant een "relatie" waar alles mank loopt en door "wie weet" welke redens toch met elkaar samenkomen en van elkaar niet kunnen loslaten. Of als beste voorbeeld iemand die nooit een partner vind en op ene dag zijn partner vind op een plaats waar hij/zij nooit had moeten zijn. (Allee ik heb in mijn leven veel gezien)
Je noemt drie voorbeelden: de ogenschijnlijk goede relatie die onverwacht beëindigd wordt, de ogenschijnlijk gebrekkige relatie die toch stand blijkt te houden, en de alleenstaanden die elkaar onverwacht tegenkomen.

Waaruit blijkt, bij de eerste twee voorbeelden, of partners wel of niet bij elkaar passen volgens jou? Wanneer is een koppel perfect? Het koppel uit het eerste voorbeeld blijkt toch niet zo perfect. Een (of beide) van de partners kon in de relatie toch niet vinden wat hij of zij nodig had en ervaart de binding enkel nog als belemmering. het verbreken van de relatie wordt als enige oplossing gezien. Het koppel uit het tweede voorbeeld ervaren de band niet als belemmering of bedreiging. Misschien zijn de signalen dat het mank zou lopen, juist wel de redenen om bij elkaar te blijven.
Dat derde voorbeeld zegt iets over hoe mensen elkaar kunnen ontmoeten, maar zegt niet of de relatie stand zal houden. De relatie lijkt aangegaan om aan een directe en basale behoefte te voldoen (eenzaamheid, angst, ...). De relatie zal zijn nut verliezen als in deze behoefte is voorzien. Andere redenen om bij elkaar te blijven moeten gevonden worden. Logische kenmerken van een beginnende relatie.
Maar het zegt me niet zo veel over ware Jacobs en ware Jacoba's. Ken je een voorbeeld van een bekend koppel die elkaars ware jacob en Jacoba zijn? Hoe kunnen we de ware herkennen of moeten we daarvoor op de openbaring van een god vertrouwen?

Citaat:
Maar volgens de Thora werkt het anders maar zal later als ik tijd heb verder schrijven.
Ik ben benieuwd hoe het volgens de Thora werkt volgens jou. Zou je er de tijd voor willen nemen om een reactie te schrijven?
Oud 3 september 2008, 17:12   #33
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

hele goeie vraag van deze topic.

Anders dan de meesten geloof ik wel degelijk in de ware Jacob(a). Niet zozeer door toedoen van een Almachtige Moeial. Ik geloof in de ware Jacob(a) over de levens heen, dwz dat je in elk nieuw leven dezelfde partner van je vorig leven zal treffen (als je je ogen openhoudt, tenminste). Allez ja, tis te zeggen, sinds ik met mijn partner samen ben, ervaar ik een (subjectieve?) band van verbondenheid en vertrouwdheid, een soort van herkenning vanaf ongeveer het eerste moment.

Ik heb dat trouwens niet alleen met Jacob(a), maar ook met andere vrienden en vriendinnen. Het zijn de mensen met je weinig woorden nodig hebt.

Ik denk dat ik dit allemaal denk omdat veel ontmoetingen te toevallig lijken om echt toeval te zijn.
Oud 4 september 2008, 19:54   #34
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is maar hoe je het bekijkt. Sommige religieuze groepen nemen bijna continu het woord 'mirakel' in de mond. Als ze ergens een gebouw neerplanten is dat een mirakel, als er volk komt ook.
Ja, want een van de pijlers van Darwinisme is dat de mens naar een soort "religie vrije" stadium evolueert waarin bovennatuurlijke verklaringen vervangen worden door abstracte pseudowetenschappelijke begrippen.

Ergens een kerk neerplanten = "negatieve" evolutie = mirakel

Laatst gewijzigd door Bertie : 4 september 2008 om 19:55.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 20:08   #35
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Ja, want een van de pijlers van Darwinisme is dat de mens naar een soort "religie vrije" stadium evolueert waarin bovennatuurlijke verklaringen vervangen worden door abstracte pseudowetenschappelijke begrippen.

Ergens een kerk neerplanten = "negatieve" evolutie = mirakel
Nergens in de evolutieleer wordt gesteld wat jij hier beweert. Dat de mens naar een soort religievrij stadium evolueert is, als het al waar zou zijn, helemaal niet het onderzoeksterrein van de evolutieleer in engere zin, of van welke biologische discipline in bredere zin dan ook.

Hoe kan biologie (waaronder de evolutieleer ressorteert) nu fenomenen onderzoeken die in het geheel niks met biologie vandoen hebben? Dat de mens naar een religievrij stadium evolueert heeft dan ook noch met biologie, noch met evolutieleer vandoen. Deze vraag zou eerder beantwoord worden vanuit de humane wetenschappen, zoals de psychologie of de sociologie.

Voor zover ik weet pretendeert geen serieuze wetenschapper dat de evolutieleer ook maar één letter te vertellen heeft over psychologische, laat staan sociologische aangelegenheden. Religie is bij uitstek het voorwerp van humane wetenschappen, niet van biologie en bijgevolg evenmin van de evolutieleer.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 20:32   #36
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Nergens in de evolutieleer wordt gesteld wat jij hier beweert.
Nergens in de bijbel wordt gesteld wat atheisten beweren (over Christendom).

Two can play that game
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 20:46   #37
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Nogal wat consequenties aan geloven (of zo je wil 'aannemen') dat jacob(a)'s voor mekaar bestemd zijn. (bij god, of iets anders doet er niet toe)

b.v.

't Zou aanzetten zijn tot stalking. t Zou stalking goedpraten. Immers, wanneer iemand 't éénmaal in z'n hoofd geplant heeft dat die ene de echte jacob(a) is. Al moet de ander daar niks van weten. Stalking is zeer nabij.

Een zieke geest zou het kunnen zien als een vrijgeleide tot verkrachting van die ene .... (of zelfs als men het heel heel echt geloofd .. uhhh )

Een relatie is iets waar je elke dag aan moet werken. Waarom moe worden wanneer 't toch voorbestemd was.

Het conformisme in : Wanneer je getrouwd ben en je ziet een iets beter (gras over de heuvel). Terugvallen op : Die waar ik mee getrouwd ben was mijn bestemming niet, maar die daar op de heuvel ziet er mijn jacob(a) uit.

Een geloof is geloven (godsdienst), en aannemen (atheïsme) houd in dat je kan veranderen. Dat betekent dat (wat je ook bent) je nooit zeker kan zijn. En twijfels in één relatie, terwijl het overaanbod je om de oren slaat, is absolute niet bevorderlijk.

Wie geloofd (aanneemt) in de jacob(a) zal altijd en eeuwig zijn/haar partner in vraag stellen. Is hij/zij de ware wel ? En zal daardoor de partner altijd vergelijken met de anderen. Altijd op zoek zijn. En eigenlijk nooit tevreden zijn.

Als je gelooft of aanneemt dat 't allemaal voorbestemd is, waarom dan nog iemand 't hof maken. Men kan net zo goed op 't lui gat blijven zitten en hopen dat 'het' ooit gebeurd.

Als je aanneemt of geloofd dat voorbestemming paren samenbrengt dan geloof je (of neem je aan) dat ook perfectie bestaat. Mijne Dame en heren perfectie bestaat niet. En die gedachte is een betere bescherming tegen grote teleurstellingen na dat je getrouwd bent. (voor wet of kerk of beiden, doet er niet toe)

Aan een relatie moet je ELKE dag werken. En dat toont dat er geen jacob(a) voor jou bestaat.
Oud 5 september 2008, 14:13   #38
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ten eerste wil ik 'Okke' en 'De laatste Belg' bedanken om iets neer te pennen.
Ik had beloofd om de 'ware Jacob(a)' volgens de Torah uit te leggen maar deed het niet omdat niemand niemand precies interesse had in deze topic.

Ik geniet echt om jullie mening te lezen en ga proberen iets terug te zeggen.
Met 'ware Jacob(a)' bedoel ik niet met iemand trouwen waar de relatie altijd perfect gaat zijn.Geen enkele relatie loopt perfect door omstandigheden(werk,kinderen,vrienden enz) en er moet zeker hard gewerkt worden om elkaar graag blijven zien.Zelfs een koppel die beide goed uitzien,rijk zijn,heerlijke seks enz gaan uiteindelijk met elkaar breken als ze niet hard werken.Met 'ware Jacob(a)' bedoel ik iemand vinden met wie je ondanks alle problemen en gebreken altijd samen wil blijven en van overtuigd bent dat je bij niemand anders gelukkiger zou worden.
Nu een man(soms vrouwen) gaat van natuur(behalve zijn eerste jaren van relatie) naar andere(mooiere) vrouwen kijken en van dromen.
Daarmee krijgt hij moeilijkheden en begint hij te twijfelen in zijn relatie.
Hij begint ongelukkig te worden en is minder aangetrokken aan zijn vrouw en ineens verwijnt al het goede van zijn partner.
Maar als hij van zijn lusten kalmeert ziet hij dat bij niemand anders gelukkiger zou zijn.Ik heb slechts 1 voorbeeld(lust) gebracht,er zijn nog veel meer.

De Torah geeft tips om eeuwig met elkaar te blijven,maar dat werkt slechts als je die volgt en niet met een partner getrouwd bent voor alleen haar/zijn geld bevoorbeeld.

Volgens mijn geloof is elke koppel 1deel voor ze geboren worden en worden gesplitst wanneer ze naar de wereld gestuurd worden.
Dus er bestaat volgens mijn geloof een 'ware Jacob(a)' .

Hoe je elkaar terug moet vinden,hoe je weet dat zij/hij de ware is zal ik een ander keer zeggen.Het is bijna Shabat.
Oud 5 september 2008, 14:19   #39
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Ik ken maar een minieme fractie van alle mensen die er te kennen vallen. Mezelf ervan overtuigen dat mijn partner diegene is van al die mensen waarmee ik het gelukkigst zal worden, lijkt me mezelf hardnekkig iets proberen wijsmaken.

Gewoon elkaar graag zien, is dat niet voldoende?
Moet een partner nu echt iemand zijn waarbij je de overtuiging hebt dat je bij niemand anders gelukkiger gaat worden?
Oud 5 september 2008, 14:52   #40
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon elkaar graag zien, is dat niet voldoende?
Moet een partner nu echt iemand zijn waarbij je de overtuiging hebt dat je bij niemand anders gelukkiger gaat worden?
nope : )

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be