![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja,in het organiseren van bilaterale defensieverdragjes tegen imaginaire vijanden met veronachtzaming van collaterale diplomatieke schade is Washington een meester gebleken...(wow..heb IK dat geschreven ![]() Het wordt weer mooi,tussen Havana en Moskou ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 29 augustus 2008 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() helemaal niet
![]() We gaan een nieuwe ronde massieve verspilling van belastinggelden tegemoet als dit een echte koude oorlog wordt.... Overigens,Moskou mag zichzelf momenteel de borst wel natmaken,maar op middellange termijn (zeg 5 jaar) is gans dat gedoe ronduit catastrofaal.Vooral dat grapje met het uitdelen van Russische identieteitskaarten aan etnische Russen en meelopers in buurstaten,en de "belofte" dat Russen overal verdedigd zullen worden,zal serieus "backfire" geven.Het Russische leger is niet,en zal nooit in staat zijn om,bijvoorbeeld,Oekraine en/of Polen zo verpletterd en relatief bloedeloos aan te pakken,zelfs zonder steun van de NATO.En zelfs de aarzelende EU en NATO zullen een aktie tegen de Baltische staten gewoon NIET pikken..... Bovendien is er momenteel spake van massale kapitaalsvlucht en het vetrek van hordes buitenlandse zakenlui en technici uit Rusland...hoeveel joint-ventures er momenteel al in de soep gedraaid zijn in Rusland is moeilijk te becijferen,maar hiermee slaat "het Westen" eigenlijk nu al hard terug! Dat is de "trigger-situatie" die ontstaan is door een idioot in Tbilisi... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 29 augustus 2008 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Partijlid
|
![]() Ik heb al een artikel in de Estse pers gelezen over het feit dat de Finse deskundige een boek geschreven heeft over Estland, daarin beschrijft hij dat Estland over 10 jaar niet meer zal bestaan. Op een meeting heeft hij aan een of andere Nato-generaal gevraagd:"Als Rusland Estland binnenvalt, zal Nato ingrijpen?" Daarop antwoordde hij: "Of course not".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk ook niet dat de NATO zal ingrijpen wanneer Rusland Estland binnenvalt. Het probleem is ten eerste dat men bang is van Rusland. Het heeft nog steeds een gigantische infrastructuur die afstamt van de koude oorlog.
Een ander probleem is volgens mij dat de russen van de armere klasse (=de grote meerderheid) de regering graag zien. Ze hebben tenminste nu iedere dag enkel sneetjes brood, en dat is iets waar de huidige regering Poetin een grote rol in gespeeld heeft. Dat wil dus zeggen dat men relatief gemakkelijk een sterk eenheidsleger kan creëren. De bevolking is dom (ongeschoold) en krijgen iedere dag een beetje eten. Ik vrees echt dat Rusland een sterk leger kan ontwikkelen op korte tijd, al zullen ze het moeten hebben van guerilla technieken,maar Rusland ligt daar niet bepaald wakker van denk ik.
![]() |
#27 |
Partijlid
|
![]() Ik denk ook niet dat Poetin zo stom is om met een zwak legertje af te komen. Als Russen nu harde taal gebruiken, dan kan best zijn dat ze geen zorgen maken over hun leger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor zover we kunnen inschatten was het vooral het Russische luchtoverwicht dat de georgiers lamlegde..... En laat nu net "luchtoverwicht" het enige zijn waarvan de NATO-leden kunnen zeggen;"wij hebben het"..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar tot een rechtstreekse confrontatie tussen Rusland en Navo, zoals ik al duizend keren zei, zal nooit komen. Navo is bang om Rusland aan te vallen zoals het deed met Irak bv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Lucht wel, ja...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kijk even naar België. Sinds meerdere jaren en onder invloed van onze VLD, SP.A partijen heeft men op onverantwoorde wijze Belgische nationaliteiten uitgedeeld aan al wie minstens 2 jaar aanwezig is in dit land. Tot nu toe heeft daar geen enkele mogendheid tegen geprotesteerd? Integendeel.. diegene die kritisch waren werden als racisten gebrandmerkt. Enne... het gaat hier over honderduizenden nieuwe Belgen. Nu zou ik graag eens willen weten waarom Rusland niet mag doen .. wat in België al jaren uitgevoerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() ...enne wat is uw mening Chipie? Of weet ge niet - zoals gewoonlijk - wat ge daarop kunt zeggen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ooit verkracht door een Rus ofzo?
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Neeje...
Ik ken wel een paar Russen... Toffe kerels... Zijn trouwens het Rusland van Poetin 'ontvlucht'... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 31 augustus 2008 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling