![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
De meeste Christenen moet je inderdaad een flinke schop geven voordat ze zich beledigd voelen. De Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Neen, maar dat was bij manier van spreken. Maar vrijzinnige tenoren van de politiek kunnen ook druk uitoefenen om het werk te laten staan. Wat meestal ook gebeurt.
Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welneen. U schijnt de betekenis van dat laatste woord niet te doorgronden. De paus bezit immers geen rechtskracht of macht over dat museum. Op geen enkele wijze is er dus sprake van machtsingrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Er is een groot verschil tussen:
Een brief schrijven en je afschuw uitdrukken. en Een brief schrijven onder de hoofding van de machtigste alleenheersende katholieke blanke MAN en eisen dat het verwijdert wordt. Is hij niet onfeilbaar ?
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zeg je nu ernstig dat zulks geen extremisme is ?
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Sorry, voor semantische spelletjes zal je een ander speelkameraadje moeten zoeken. Ik stel voor dat je eens bij Paulus gaat aankloppen. Die is daar ook nogal bedreven in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad. Machtsmisbruik dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er ook van zij, waar staat dat hij "eist". En heeft u de tekst van die brief volledig kunnen inkijken, waardoor u er zo gemakkelijk een oordeel over kunt vellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U geeft dus toe dat er geen sprake is van "machtsmisbruik". Hoogstens van invloed. Dat is evenwel geen "machtsmisbruik". Ook anderen mogen hun invloed aanwenden om dat museumstuk te laten hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen gaat u niet in op de inhoud van het hele bericht, maar daarenboven schijnt u hoegenaamd niet te weten wat het dogma van de pauselijke onfeilbaarheid nu eigenlijk inhoudt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sommige zijn al gekwetst als je verkeerd naar ze kijkt. Je hebt me gekwetst is één van de meestgebruikte gereedschappen van manipulators om hun zin door te drijven. Regelmatig gekwetst worden, hoort nu eenmaal bij het leven. Als die narren daar niet tegen kunnen, dan leren ze het maar.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() De directie van het museum heeft democratisch gestemd voor/tegen het behoud van het kunstwerk. De uitkomst is trouwens dat het blijft. Het feit dat er gestemd is over het al dan niet verwijderen wijst direct en onmiskenbaar naar een vraag om het te verwijderen. Een vraag van de paus uit hoofde van zijn functie is een EIS. En dus machtsmisbruik. Daarboven heeft hij het veroordeeld als blasfemie.
En daarnaast nog. Ik vind het persoonlijk een lelijk beeldje. Maar dat is kunst. De een vind het mooi de ander niet. Mooi is niet het zwaarste criterium voor kunst. Daarnaast vond ik het persoonlijk ook nog eens een onbenullig beeld (voor dat de paus er zich mee bemoeide). Het is een tactische fout van de paus om het op te blazen to de proporties die het nu heeft. Juist door de pauselijke veroordeling tot blasfemie behoort het nu tot ons historisch kunstpatrimonium. Een grote tactische fout. Ook. In het licht van het protest tegen de cartoons is het een zeer slecht voorbeeld. Want hierbij zegt hij: Wij zijn net zo onverdraagzaam. Ook. Met het gebruiken van het gewicht van zijn functie in zoiets onbenulligs holt hij zijn functie uit. Hij behoort onfeilbaar te zijn om het geloof daarin levend te houden. Ook. Het veroordelen van het beeld to blasfemie heeft niet enkel invloed op het beeld. Maar ook op iedereen die meewerkt aan het tentoonstellen. Op iedereen die er naar kijkt. Allen delen in de veroordeling. Vraag het maar aan de paus. Italië heeft nog steeds wetten tegen godslastering. Ik vermoed dus dat dit nog verder zal gaan.
![]() |
#37 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarschijnlijk ga je mij nu weer afdoen als een 'hersenspinsel'. En dan zeg ik: Och.
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tut tut, gelovigen mogen wel niet-gelovigen beledigen onder het mom van vrijheid van religie ( zie oa uitspraken over homo's ). Dat die narren maar eerst de heilige handleiding aanpassen op beledigende en kwetsende teksten en een einde maken aan het beledigende en opdringerige preekgedrag. En ophouden onder het mom van geloof van alles uit te vreten en goed te praten. Dan valt er misschien amper kritiek meer te leveren.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herinner U het bijbels citaat " wie zonder zonde is ,werpe de eerste steen"..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Een paus is enkel onfeilbaar in geloofszaken en ex cathedra (en pas sinds 1870 of zo, herinner ik me)
Laatst gewijzigd door filosoof : 30 augustus 2008 om 00:11. |
![]() |
![]() |