![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Ahmes;3701062]De aarde is inderdaad plat en de zon ondergaat inderdaad in een modderpoel (Ajnin Hami'atin in het Arabisch en ik weet niet hoe ze dit vertaald hebben of wat ze met modderpoel bedoelen), maar niet volgens iemand die buiten de aarde zit maar volgens mij als mens op de aarde. Ik zie inderdaad de aarde plat en de zon ondergaat in een moedderpoel, dus er is hier sprake van relatieve uitspraken.
De zon ondergaat niet. De zon gaat onder.
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Ik denk niet dat de katholieken hier degenen zijn aan wie je je verwijt dient te maken. Me dunkt zijn vooral sommige streng evangelische protestanten degenen die jij hier (overigens niet ten onrechte) viseert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() [quote=Marie van de koster;3701198]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 september 2008 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
(En de aarde in vergelijking met bed of in vergelijking met trein of weet ik veel wat) Dat zijn volgens mij, als ik me niet vergis, jouw eigen fantasies die je aan de koran probeert te koppelen, en bovendien staan er verzen in de koran die relatief begrepen kunnen worden, soms wordt in de juist context naar de aarde in het geheel verwezen dus de planeet, en soms naar de aarde het grond, en soms naar de aarde de vloer enzovoorts .. Niet alleen de context, maar ook de taal zelf en ik als iemand die Arabisch beheerst weet ik dat de aarde in het Arabisch verschillende betekenissen kan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in de koran staat nochtans wel dat de aarde wordt uitgespreid als een deken, en dat de bergen dienen als pinnen om die vast te houden, net zoals tentpinnen.
D�*t is natuurlijk hét wetenschappelijke wonder dat de westerse wetenschappers nog niet hebben ontdekt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Q. 13:3 And He it is who hath outstretched the earth, and placed on it the firm mountains Madda Q. 15:19 And the earth have WE spread out Madadnaha Q. 20:53 [since he is the One] Who has laid out the earth as a carpet for you Mahdan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pas op dat je niet van de aarde valt
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat de islamieten de westerse wetenschappers nodig hebben om een aantal gewone natuurkundige verschijnselen die in de koran worden vermeld "wetenschappelijk" te kunnen bewijzen zegt toch voldoende.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Eigenlijk is deze hele thread een farçe die goed aantoont wat voor een rommelige en theologisch geflopte "godsdienst" de islam wel is.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor sommige dingen zullen ze zich natuurlijk in de nodige bochten wringen om de prietpraat die er in hun heilige gebruiksaanwijzing staat nog ergens onder te brengen, maar het ridicule blijft natuurlijk een feit. Ofwel is de koran het woord van Allah, ofwel is het niet zo. Men is ook niet een klein beetje zwanger, of je nu Allah heet of Mieke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Voor één keer ben ik het met je eens, en wel volmondig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Of gelooft u nog steeds in de zondvloed en de platte aarde?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de zondvloed natuurlijk wel. In de vruchtbare halve maan doordat de Middellandse Zee overliep en in de Zwarte Zee stortte en in Noord Amerika toen ook daar na de ijstijd de gletsjers smeltten en een ongelooflijke watersnood veroorzaakten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Met de deeltjesversneller zou het kunnen dat onze hele huidige visie op het ontstaan en bestaan van het heelal weer moet herzien worden. Sjiek toch, wetenschappen, die zichzelf durven verbeteren, tegenspreken, ... . Die durven een heel verhaal de vuilbak in kieperen om terug oppernieuw te beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatste ijstijd was 10 000 jaar geleden. Vroegste oude testament was ten hoogste 3300 jaar geleden. Eerste geschreven bronnen waren ongeveer 5000 jaar geleden en deze vermelden geen zondvloed. Plus het afsmelten gebeurde zeer geleidelijk.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 september 2008 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Staatssecretaris
|
![]() het afsmelten wel, maar het doorbreken van puinwallen heeft in het Amerikaanse continent voor wel enkele bijzonder grote smelflows gezorgd.
Dat gezegd zijnde geloof ik niet dat die "De zondvloed" vormden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
wringen en slueren en interpreteren tot de verzen, althans volgens jou, te verzoenen vallen met wat de wetenschap verklaart, dat doe je. ![]() |
|
![]() |
![]() |