![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dan zegt hij als Vlaanderen onafhankelijk is verliest Vlaanderen Brussel. Dus het kan niet en het kan wel... Ik denk trouwens dat we er dichtbij zijn als De Gught zich gedraagt als een klein verwend kind. Het lijkt Straatrue wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer het heel duidelijk is zou VL dat wel durven proberen te eisen; als de grens ietwat flou is, gaat dat minder goed. Wanneer de mening van de Brusselaars zal gevraagd worden, is het echter zeker dat ze niet voor aanhechting bij Vlaanderen zullen kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van een klein muizeke en een fleske cognac Een klein en een gentil muizeke da speeldige in ne salle a manger En het pruufdige van de macaroni en van de restant van ne roti En van de wei van nen ette kees et a la fin van ’n a bakke kust Moa doaraf kreeg da muizeke ne vriedige dust Moa ’t zag doa e fleske stoan mee spinnewebbe op en veul stof En da muizeke vond da fleske tof Moa seulement ten had giene tire bouchon veu da fleske te debouchonnere Moa da muizeke paktige zijnen elan en ’t begost da fleske te chargere En da muizeke sprong en het sprong en het sprong da fleske omver et parterre Het fleske was stuk moa wat er in stak was fijne cognac ieste kaliter Nen ielen halve liter En da muizeke lanceidigen hem in deine plas En het lektige en het lektige ge kunt nie geluuve hoe goe dat da was En het lektige nog et encore et toujours To dat op ’t leste gien fles nie mier zag stoan en giene plafond en giene vloer Want da muizeke was in iene kier scheel krommineel zat Moa dans un dernier effort stond da muizeke op zijn achterste puute En ’t sloeg op zijn borst lak as ne gruute En het riep lak as Tarzan in de cinema geried tot de strijd Woa is deine smerige koater da ‘k hem zijne nek afbijt. Nu moeie niet peize da ‘k ulder da poezieke sta te deklamere Seulement om ulder t’ amuzere Neie neie! Ik hem ulder wille demonstrere Dat as der sommigste zijn die ulder mee convikse ’n stuk in ulder kraag drinken Da nie en is seulement en allien om te kunne drinken Moa om ne keer goe zat en gielegans doeffes te kunne zijn Want dan vergete z’ ulder miserie en vergete z’ ulder pijn En na zijne vijfde of zijne tiende geuze Dat hangt af van ulder constitutie Voelt de kleinste pachacroute zich lak as ne reus Nen bulteneir verget z’n mismokthed en zennen bult Ne poeffer z’n miserie en z’n schuld Nen arme vagebond vuult zich lak as ne miljonnair En hij peist dat hij in ’n zilveren bedde mee zijen loakens sloapt In plosj van op zijne paljas parterre Ne lafoed wèd nen heros, ne loeirik nen rappen, En ne pei me ‘n stem veu haat mè te kappen Die paast dat em zingt lak as ne nachtegoel Ne zatte schacht wordt kapitein En ne zatte kapitein wordt generoal En ik het ketje zelve Ik produceer dan poeziekes en detail et en gros En ik vuul me nog veul straffer as menier Vondel of as Victor Hugo Vrienden, as ge van ze leive ne zatlap ziet, Respecteit ‘em en beziet ‘em mee tact Want ge kunt nooit nie wete veur wie dat ‘em z’en eige pakt. Et surtout mensen die naar mij luistert bekloagt hem nie Want ’t is misschien den ieste kier in deine sukkeleir ze leven Dat ‘m nie af en ziet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op het ogenblik dat de Vlamingen de ogen openen en met een kleine vrees voor de toekomst, maar zonder bang voor grove leugens, nadenken heeft dit soort België z'n tijd gehad. Het zal het soort zoals u afhangen of dit België anders kan worden of het sterven zal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() u bedoelt allochtoon right?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 21 september 2008 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() als meer dan 80% francofoon is
maar lang geen 80% is belg |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Dat zijn zo van die feiten waar De Gught op voortgaat. Laat me toch niet lachen, als morgen Belgie barst draait superopportunist De Gught zo zijn kazak. En dan roept hij luid dat hij altijd al heeft gezegt dat Belgie geen meerwaarde heeft voor Vlaanderen. Kortom, èèn van de meest walgelijke mensen uit de Belgische politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Dat heb ik de anderen toch nog niet horen zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [QUOTE=Burry;3703410]Op het ogenblik dat de Vlamingen de ogen openen en met een kleine vrees voor de toekomst, maar zonder bang voor grove leugens, nadenken heeft dit soort België z'n tijd gehad. Het zal het soort zoals u afhangen of dit België anders kan worden of het sterven zal.[/quote]
Belgie ligt in de afdeling Palliatieve zorg. Het zal eindigen met een euthanasie, een crematie en asverstrooiing op de Noordzee. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() +/- 55 % is vreemdeling in Brussel, blijven er 15 % Vlaamse en dus 30 % Franstalige Brusselaars... logisch ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Berlare is een rustig dorp ergens tussen de driehoek Aalst-Dendermonde-Lokeren... blijf daar !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() De man heeft een punt. Ik denk nu ook niet dat Brussel zich zal laten vervoegen bij Vlaanderen. Als het van hun afhangt, gaan ze gegarandeerd bij Wallonië. Wallonië heeft het spel daarvoor wel tactisch genoeg gespeeld en Brussel tegen Vlaanderen in het harnas gejaagd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de doorsnee Waal moet niet veel weten van de in zijn ogen omhoog gevallen Brusselaar. De Waalse PS-stemmende arbeider voelt zich weinig tot niets verbonden met de Brusselse MR-FDF-stemmende petit-bourgeois. Bovendien is Wallonië financiëel totaal niet in staat de immense kosten van Brussel op zich te nemen. Dan hebben we het nog niet over het organisatorische gehad, waarbij Brussel een enclave wordt, afgesneden van de ring en van haar luchthaven. Het Wallo-Brux-scenario is volstrekt ongeloofwaardig. Het enige wat Brussel met Wallonië bindt, is de dominante taal. En daarmee is de band tussen Brussel en Wallonië even nauw, als tussen Wallonië en Congo. Maar Wallo-Brux dient niet als een toekomstig staatsmodel, maar als een afschrikking naar de Vlamingen. Het hoeft niet realistisch te zijn, zolang de Vlamingen het maar geloven en er schrik van krijgen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien wel voor een Vlaams-Brusselse confederatie? Vlabru of Bruvla?
|
![]() |
![]() |