Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2008, 12:35   #1
Pierette
Banneling

Standaard Logevent De Gucht : "Vlaanderen zal Brussel niet hebben"

Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht zegt dat de kans op een onafhankelijk Vlaanderen en Wallonië een fata morgana is. "Een ander idioot idee is dat Vlaanderen Brussel zou kunnen behouden in geval van een splitsing van het land: dat is niet aan ons om te beslissen maar aan de Brusselaars. Dat zal zelfs meteen de eerste prijs zijn die Vlaanderen betaalt voor haar onafhankelijkheid", aldus De Gucht.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...t-hebben.dhtml

kunnen wij wel zonder BRUSSEL, VOLLEDIG GISOLEERD en met alle schulden en aansluiten bij die pompoen van Beatrix en andere kaaskoppen zie ik ook zo niet zitten...
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 12:38   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Niet meer dan de mening van een belgicist
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 12:41   #3
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik zie niet in waarom niet, het is niet alsof Brussel plotseling 300km naar het zuiden gaat verhuizen. Ik zou Brussel ook wel eens willen bezigzien wanneer het Wallonië moet ondersteunen. Een tijdje zodner Vlaanderen zou wel eens in ons voordeel kunnen werken.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 12:52   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom niet, het is niet alsof Brussel plotseling 300km naar het zuiden gaat verhuizen. Ik zou Brussel ook wel eens willen bezigzien wanneer het Wallonië moet ondersteunen. Een tijdje zodner Vlaanderen zou wel eens in ons voordeel kunnen werken.
Brussel Wallonie ondersteunen?

Wallonie Brussel ondersteunen zeker? Wat schiet er nog over in Brussel als de Vlaamse ministeries weggetrokken zijn?
Europa en werkloze allochtonen?

Ze zullen zich hunne corridor nog beklagen! Zeker als wij - in navolging van Marokko - er een grote muur rondgebouwd hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 september 2008 om 12:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 12:59   #5
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Hmm, ik denk dat Brussel toch rijker zou zijn dan Wallonië, toch nog voor even, het is en zal waarschijnlijk de hoofdstad van de EU blijven.
Oud 21 september 2008, 13:05   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hmm, ik denk dat Brussel toch rijker zou zijn dan Wallonië, toch nog voor even, het is en zal waarschijnlijk de hoofdstad van de EU blijven.
Dat is enkel als al de ministeries in Brussel zouden gehuisvest blijven.
Waarom zou een onafhankelijk Vlaanderen zijn ministeries in Brussel moeten vestigen?

Zie ook: DE KOST VAN NIET-BELGIE

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 september 2008, 13:08   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik begin flink de pest te hebben aan Brussel. Wat voor een blazéstadje is dat toch.

Steden die wél uit zichzelf belang hebben, zoals Antwerpen, worden compleet genegeerd.

Laatst gewijzigd door lombas : 21 september 2008 om 13:08.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 13:11   #8
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat is enkel als al de ministeries in Brussel zouden gehuisvest blijven.
Waarom zou een onafhankelijk Vlaanderen zijn ministeries in Brussel moeten vestigen?

Zie ook: DE KOST VAN NIET-BELGIE
Oh vlaanderen kan het best zo snel mogelijk zijn diensten herloceren, ik had het vooral over de (hoofd)zetels van firmas en van Europese organisaties.
Oud 21 september 2008, 13:51   #9
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik begin flink de pest te hebben aan Brussel. Wat voor een blazéstadje is dat toch.

Steden die wél uit zichzelf belang hebben, zoals Antwerpen, worden compleet genegeerd.
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat Antwerpen geen eigen regering heeft…
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 14:16   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat Antwerpen geen eigen regering heeft…
Een onmiddellijk herstel van het tweeburgemeesterschap met een gedecentraliseerd populair assemblée zou een goed begin zijn.

Maar nee, de structuur die door de Fransen opgedrongen werd en later vanuit Brussel gecoördineerd werd ondersteund, is veel beter natuurlijk.
Oud 21 september 2008, 14:23   #11
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

De Belgofonen hebben toch altijd de mond vol over openheid...awel: als ze niet bij Vlaanderen willen verliezen ze dan die zogezegde openheid?
Mag ik dan Brussel niet meer in?
Gaan zij een muur bouwen?

Het enige probleem is dat Brussel bij onafhankelijkehdi zonder Vlaanderen totaal in elkaar stuikt en bij Europa moet gaan bedelen om zijn ongelooflijk hoog aantal werklozen/ongeschoolden te betalen...daar gaan dan onmiddellijk Parijse toestanden ontstaan die ze helemaal niet aankunnen en Vlaanderen zal dan achteroverleunend toekijken wegens buitenland.....

Daarna (als ze heel heel braaf zijn) zullen wij eens gaan klappen over de voorwaarden van één of andere finaciële steun....
Oud 21 september 2008, 14:27   #12
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Pleit je nu voor een Antwerps gewest? Waarom is er dat nog niet overigens?
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 14:30   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Pleit je nu voor een Antwerps gewest? Waarom is er dat nog niet overigens?
Ik ben voorstander van een gedecentraliseerde Antwerpse stadsautoriteit, ja.
Oud 21 september 2008, 15:47   #14
fransV
Gouverneur

Standaard wijzer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Niet meer dan de mening van een belgicist
ge zijt nog wijzer dan ik dacht....
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 16:49   #15
Pierette
Banneling

Standaard

Hebben al die ouwe gekke knarren als DeGucht, Tobback, Van Rompuy, Martens,... nog een toekomst bij de invoering van onze republiek en wat met de zoontjes en dochtertjes... die mensen moeten toch niet goed slapen,wetende wat er allemaal op het spel staat.
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 17:01   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Hebben al die ouwe gekke knarren als DeGucht, Tobback, Van Rompuy, Martens,... nog een toekomst bij de invoering van onze republiek en wat met de zoontjes en dochtertjes... die mensen moeten toch niet goed slapen,wetende wat er allemaal op het spel staat.
Wel, ik zie een kopel Van Laekens in uw onderschrift en ik denk dat de Van Laekens voldoende plaats hebben in hun stulpjes (weze het in Brussel, in Vlaanderen(??? nee hé?) in Wallonie (bien sur) of in Italie (Sicilie alvast) om al die families te kunnen opvangen, grootouders, ouders, kinderen en kleinkinderen. Een deel is hen trouwens al voorgegaan naar Toscane....

Kunnen ze allen tezamen gezellig een commune vormen en die dan als voorbeeld voor den samenlevingck jaarlijks laten bezichtigen of zo?

Oud 21 september 2008, 19:22   #17
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht zegt dat de kans op een onafhankelijk Vlaanderen en Wallonië een fata morgana is. "Een ander idioot idee is dat Vlaanderen Brussel zou kunnen behouden in geval van een splitsing van het land: dat is niet aan ons om te beslissen maar aan de Brusselaars. Dat zal zelfs meteen de eerste prijs zijn die Vlaanderen betaalt voor haar onafhankelijkheid", aldus De Gucht.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...t-hebben.dhtml

kunnen wij wel zonder BRUSSEL, VOLLEDIG GISOLEERD en met alle schulden en aansluiten bij die pompoen van Beatrix en andere kaaskoppen zie ik ook zo niet zitten...
De Gucht, nog ne grotere klotevent dan Somers.

En wat Brussel betreft. Ik hoop dat Vlaandere het dumpt. Dan maken we Antwerpen onze hoofdstad
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 19:39   #18
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat zal zelfs meteen de eerste prijs zijn die Vlaanderen betaalt voor haar onafhankelijkheid", aldus De Gucht.

Prijs?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 19:41   #19
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ironisch genoeg is het feit dat België verder in twee scheurt en de afhankelijkheid van Brussel van de rest van Vlaanderen duidelijker wordt, net de directe aanleiding voor De Gucht's uitspraken.
Mocht er niets aan de hand zijn met Belgenland, dan zou hij zich niet de moeite getroost hebben een interview te geven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 20:46   #20
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Mocht er niets aan de hand zijn met Belgenland, dan zou hij zich niet de moeite getroost hebben een interview te geven.
En al helemaal te gek dat Deborsu in De Standaard deze week verwoord wat een (heel) belangrijke partijvoorzitter hem diets maakt: dat Brussel namelijk in Vlaamse handen zou vallen in het post-België tijdperkt als BHV gesplists raakt.

Franstalige toppolitic zijn bang Brussel aan Vlaanderen te verliezen, maar onze eigen politic durven niet eens denken aan een plan om Brussel voor ons te winnen...

Nu ja, naar de woorden van Siegfried Bracke gelooft geen enkele Vlaamse toppoliticus in België, alleen durft geen enkele er van dat publiekelijk zeggen.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be