Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2008, 20:56   #21
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Verschillende van mijn vrienden (en ik ook) zijn bijzonder geïnteresseerd in W.O. II en dus ook het Nazisme en de SS, en NEEN, wij zijn geen neo-nazi's en NEEN, de meesten van ons stemmen NIET voor het Vlaams Belang.

Verstrepen probeert op een zeer goedkope manier publiciteit te halen. Een triestig ventje is het.
Lijst Dedecker lijkt wel een duikboot te zijn van de VLD. In beiden lopen er verderfelijke liberale creaturen rond.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 oktober 2008 om 20:57.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 20:57   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Geen antwoord op de vraag dus!

Denk jij in Duitsland in een officieel museum een boek te kunnen kopen dat positief zou schrijven over de SS?
Positief schrijven over de SS? Moet dat dan, zogenaamd "positief" schrijven (liegen dus!!) over een bende racistische lustmoordenaars?

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 oktober 2008 om 20:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 21:01   #23
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Lijst Dedecker lijkt wel een duikboot te zijn van de VLD. In beiden lopen er verderfelijke liberale creaturen rond.
Ja, maar ik vermoed zeer sterk dat de VRT en consoorten met opzet JMDD en zijn volk extra veel in the picture plaatsen, aangezien zij in hem een middel zien om het VL. Belang te torpederen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 21:29   #24
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Positief schrijven over de SS? Moet dat dan, zogenaamd "positief" schrijven (liegen dus!!) over een bende racistische lustmoordenaars?
Dat moet helemaal niet. Maar je reactie toont wel aan dat de boeken hoogstwaarschijnlijk negatief tov de SS staan (neen, ik beweer niet dat dit onterecht is) en dat die VB'ers dus geen bende racisten zijn die er de lokale nazipropaganda-boekje komen plunderen.

Zo verwonderlijk is het trouwens niet dat een museum zo nu en dan eens een bepaald artikel uitverkoopt.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 22:54   #25
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dat noem ik nog eens wat. Het wordt tijd dat we deze dimensies terug in ere herstellen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 06:20   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Sta me toe daaraan te twijfelen, gezien de historische achtergrond van het Vlaams Belang en hun nostalgische belangstelling voor het Derde Rijk.
???

Wat is dan wel "de historische achtergrond van het Vlaams Belang"? En de alweer merkwaardige en, mij als VB'er onbekende, "nostalgische belangstelling voor het Derde Rijk"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 10:42   #27
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Los van het feit in welke richting ze zijn georienteerd:
Denk je dat er nog uberhaupt boeken bestaan die "positief schrijven" over de SS?

Stel persoon A: positief over SS
Stel persoon B: negatief over SS

beiden zijn geinteresseerd in de SS

geef eens 3 titels die je aan A zou aanraden en 3 titels die jaan B zou aanraden.
Ik vermoed dat er inderdaad boeken zullen bestaan die positief over de SS schrijven. Zelf heb ik er geen en voel me ook niet geroepen om er boeken over te kopen.

Maar daar gaat het niet over ...

Volgens de redenering van Verstrepen, die u als waarheid neemt, zou ik ook een 'fan' van de SS zijn want in de lessen geschiedenis kreeg ik ook les over de SS en ook dat was niet positief over de SS hoor!
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 10:44   #28
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het boek zal zeker niet op de kaft vermelden dat de SS wordt afgebroken. Een beetje serieus blijven.
Gelet op de wetgeving in Duitsland weet iedereen dat men in een officieel museum zeker geen boek zal kunnen kopen waarin de SS positief wordt benaderd! Volgens u zijn die kopers toch zo'n aanhangers van de SS ... zouden ze dan niet op de hoogte zijn van deze wetgeving?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 18:27   #29
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben het daar al eens over gehad. U hebt natuurlijk een punt in deze dat de geschiedenis in zekere mate geschreven wordt door de overwinnaars. En ik heb met dit standpunt geen probleem omdat het voor een stuk de waarheid is. Feit blijft nochtans (en daar hebt u moeite mee...) dat het nog altijd de nazi's zijn geweest die België, Vlaanderen, Limburg binnengevallen zijn. En dat er (vele) Vlaams-nationalisten zijn geweest die hulp- en spandiensten hebben geleverd aan de nazistische invallers. En die daar nog altijd fier over zijn. Dat zijn de feiten. Punt uit.
Mag ik u even verbeteren, ik heb het niet moeilijk met toe te geven dat Duitsland belgië is binnengevallen. Waarom zou ik, dat is een feit. eén van de redenen daarvoor, daar hebben we het nogal over gehad en doet hier nu weinig of niets terzaken.

Dat Vlaams Nationalisten hand en spandiensten hebben geleverd aan Duitsland, dit zou men toch enigzins moeten kunnen begrijpen. Aan wie zouden Vlamingen anders hand en spandiensten moeten leveren, aan belgië een land waar men hen beschouwde als tweederangsburgers.

Dat deze personen daar nog altijd fier op zouden zijn, (voor zover er nog van overblijven) kan ik alleen maar toejuichen. Waarom, omdat dit personen zijn die een ideaal hadden en dit trouw zijn gebleven welk leed en pijn hun dit ook heeft bezorgd.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 3 oktober 2008 om 18:29.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 18:34   #30
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
dom dom en zeg gerust dommer dan dom.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be