![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
onze gemeentes ( dorpskernen) en steden schijnen gewoon te vol te worden om alles nog te verwezenlijken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maak van die grond - wat ruwe landbouwgond - een florerend tuintje. Waarom zou iemand anders daar dan langs mogen komen om die groenten te plukken zonder daar mij iets voor te geven?
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja maar uw redenering gaat niet op ze. Als ik er nu nóg iets beter van maak dan uw "florerend tuintje". Mag ik het dan wel afpakken of wat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij denkt dat jij iets beter ermee kan maken, kan je het altijd proberen over te komen van me.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat komt over als zo'n Ségolène-Royalachtige poging om conservatieve ouders naar de linkerzijde te winnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien het rechtmatig van iemand anders is, dan kan jij het alleen maar overkopen of overkrijgen. Over'stelen', daar ben ik inderdaad tegen.
Citaat:
Als iets niet gebruikt wordt, kan dat rechtmatig geclaimed worden door iemand als zijn (of haar) eigendom, als hij dat incorporeert in een praxeologisch plan, door middel van zijn arbeid. (Dit is de rechtsfilosofische theorie, waar je theoretische argumenten tegen moet inbrengen.) In de praktijk kunnen daar problemen op duiken van praktische aard, he. Misschien werd dat grondgebied al gebruikt? Dat is inderdaad een goeie vraag, wat wel eens zou kunnen opduiken. Een juridisch apparaat moet dan oordelen over wie er het eerst was, wie er echt recht op heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Het eerst komt, eerst maalt principe. U richt uw maatschappij dus in volgens louter geluk. Diegene die eerst bij een stuk grond komt krijgt hem. Wie later langs komt heeft pech. Verdedigt u hier zelfs het recht van de eerst geborene?
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[quot€]Wie later langs komt heeft pech. Verdedigt u hier zelfs het recht van de eerst geborene?[/quote] Wie later komt heeft zijn eigen arbeidskracht om in de wereld zijn plannen te verwezenlijken, he.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Dus u baseert uw samenleving op louter geluk? Wie eerst kan en mag zich grond toe-eigenen, wie later komt heeft pech. In welke mate wordt er trouwens met kraakpanden iets gedaan, buiten dat men ze laat verkommeren?
![]() |
#32 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur