![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, ik probeer te communiceren, en een duidelijk, verzorgd taalgebruik is een instrument dat mij daarbij helpt. U vindt dat blijkbaar niet nodig en dat mag van mij hoor, maar u moet er dan niet raar van opkijken als u met zo'n houding niet altijd en niet overal door iedereen serieus genomen wordt. Of dat uw schrijfsels zonder meer door iedereen begrepen worden. Bij mijn weten is Nederlands nog altijd één van de officiële talen in België en vooralsnog niet de straattaal uit Borgerhout, maar ik kan me vergissen natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Een punt die je in de toekomst in acht zal nemen !
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn Nederlands is beter dan van veel autochtonen. Niet iedereen heeft een talenknobbel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u dat inderdaad bedoelt, dan luidt mijn antwoord: neen, maar het maakt de communicatie en wederzijdse uitwisseling van ideeën op een forum toch wel een stuk gemakkelijker, vindt u ook niet? Citaat:
Dat is geheel wederzijds, maar was hier verder niet de vraag geloof ik. 'Zal nemen' is gebiedende wijs... wat bedoelt u daarmee? Hoe moet ik me dat precies voorstellen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit geheel terzijde... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, u heeft volkomen gelijk. Ik snap zelf niet eens waarom ik gebiedende wijs schreef in plaats van aantonende wijs. Zal wel een kortsluitinkje zijn geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U schreef: Mijn vraag luidt nog steeds: wat bedoelt u daarmee? Hoe moet ik me dat precies voorstellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En niet: Citaat:
Groot verschil tussen zullen en moeten !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 7 december 2008 om 22:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat bedoelt u met, en ik citeer: "Een punt die je in de toekomst in acht zal nemen !" en hoe moet ik dat precies opvatten? Citaat:
Dus wat is het nu? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan Sus; ik denk dat Linnie zoals zoveel jongeren wel Nederlands leerde op school, maar thuis niet en ook niet onder vrienden? Klopt dit Linnie? Een Turkse vriend van mij deed unief en maakt ook dit soort fouten, daarom denk ik dat dit mogelijk bij Linnie ook zo is.
Dat nadeel loop je maar heel moeilijk in, en meestal lukt het aardig om te begrijpen wat Linnie bedoelt. Ik heb liever dat moslims mee praten dan wegblijven omdat hun taal niet echt volledig is wat het kan zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb ook liever dat moslims meepraten dan wegblijven, al was het maar om te weten wat er in hun omgaat, maar het zou wel bevorderlijk voor de communicatie en wederzijdse uitwisseling van ideeën zijn als men toch wat nauwkeuriger uit kon leggen waar men het over heeft. Een poging doen om een zo correct als mogelijk Nederlands te schrijven helpt ook daarbij. En dat geldt overigens ook voor autochtonen hoor, maar Lincoln reageert gelijk met insinuaties over discriminatie o.i.d. aan mijn adres, zie bericht #15 in deze draad, komt daarna alleen nog op agressieve wijze uit de hoek met "I don't care hoe jij tov mij denkt, dat is één !" gevolgd door "Een punt die je in de toekomst in acht zal nemen !", en verder in elk bericht van hem een uitroepteken na elke zin. En dat alles terwijl ik hem op beschaafde wijze een vraag stelde, en die vraag ook nog uitgediept en verduidelijkt heb. Kortom, er wordt door hem hier gereageerd op een wel heel erg archetypische manier, waarmee hij zelf dus meteen een aantal vooroordelen over moslims/Marokkanen meer dan bevestigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
En als ik al uw post herlees op andere draden begrijp ik meteen waar je naartoe wilt, dus verder uitleg over dit futiliteit (zullen ,moeten) is volkomen onnuttig ! En tenslotte begreep je heel goed wat ik had gezegd, te herleiden vanuit je laatste citaat !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 7 december 2008 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar je hebt wel gelijk dat ik thuis geen nederelands praat (buiten het nederlandse les geven aan mijn thuisgenoten ) !
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 7 december 2008 om 23:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Wat is wat ik zoek?
Citaat:
Want waar ik heen wilde, heb ik toch echt in mijn eerste vraag aan u gezegd. Dat u agressief uit de hoek kwam, bedoelt u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben immers niet gekomen met een verkapte halve bedreiging als "I don't care hoe jij tov mij denkt, dat is één ! Een punt die je in de toekomst in acht zal nemen !", of wel soms? Dat soort agressief haantjesgedrag werkt misschien wel bij anderen, maar niet bij mij. Een detail, jazeker, maar u bent zelf over 'zullen' en 'moeten' begonnen, en u heeft zelf gezegd dat u liever 'zullen' gebruikt dan 'moeten'. Ik vroeg u om het één en ander te verduidelijken, was zelfs zo vriendelijk om het allemaal weer te geven, en toen was het opeens niet meer goed. Maar goed, ik hou erover op omdat ik echt geen zin heb om nog tijd te investeren in een discussie met iemand die nauwelijks normaal op een beschaafde vraag kan reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Qua afkomst aan moederszijde, mijn nickname geeft al een goede indicatie. Koppel dat vervolgens aan mijn eerste/vorige nickname en je weet ook meteen in welke periode mijn ouders elkaar hebben ontmoet. Nog een kleine tip, ik heb een licht mediterraan uiterlijk. ![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 december 2008 om 06:58. |
|
![]() |
![]() |