![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn in VL wellicht 20% kiezers die stemmen voor kiekens zonder kop. Wat LDD wint, zal VB verliezen. En VB heeft met Dewinter, Annemans, Vanhecke,... toch enkele mensen die de indruk geven dat ze verstandig zijn. Met Ulla Werbrouck kan JMDD zelfs die indruk niet wekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Van de peiling die CD&V een pak slagen voorspelt
Citaat:
Citaat:
Yves had ze tegen (eigen schuld) Jean-Luc heeft ze mee Citaat:
![]() Citaat:
Ongeveer de helft van zijn kiezers zou opnieuw op hem stemmen... De publieke opinie is nog steeds belgicistisch. Jammer, maar zo is het wel. Heb je andere cijfers? Citaat:
Stemt voor 85% niet op het VB. Citaat:
Mensen hebben zo graag zekerheid en een vertrouwd gezicht. Puur biologische reactie; niks vreemds aan hoor. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bizar, ik geef het toe. Maar blijkbaar wel de werkelijkheid. Citaat:
Die 800.000 mensen hebben echt niet gestemd op Leterme opdat hij zo Vlaams is. En ze zullen ook niet stemmen op Dehaene omdat hij zo "belgisch" is. Bij 780.000 van die 800.000 gaat het enkel om wat er netto in de portefeuille binnekomt. En als dat dan Vlaams of Belgisch geld is, daar ligt er geen enen van wakker. ALs Vlaanderen morgen onafhankelijk wordt zal de reactie van die 800.000 zijn "wordt ik daar beter van?" En als Belgie nog 3000 jaar blijft bestaan zal hun reactie zijn: 'wordt ik daar beter van?" Zo zijn de mensen nu eenmaal...en geef ze eens ongelijk. "Niet-geldelijke Principes" zijn erg mooi maar irrelevant voor 95% van "de mensen" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel Leterme stemmers hebben ze dan gesproken? 10, 100, 100.000? 800.000? Ben je nu aan het zwanzen ofwat Maes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ik dacht zaterdagochtend dat niemand nog zou stemmen op de Yves na zijn vertoning. Wie schets mijn verbazing dat de helft van de +/-40 mensen die ze interviewden toch nog een stem zouden uitbrengen op Yves... tja; ik kan je maar meegeven wat er stond e Citaat:
Laatst gewijzigd door Maes_P : 22 december 2008 om 11:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
interviewden ??? dus zo zonder anonimiteit ? voor hoeveel van die mensen was dat het veilige antwoord ? ![]() ps een steekproef van 40 mensen, MaesP, nu hebt ge toch wel den hoofdvogel afgeschoten hé ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 22 december 2008 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mannekes; trekt der uwen plan mee: ik ga hier niet de legitimeit van een artikeltje in hln beginnen bewijzen hoor... Voor mijn part geloven jullie dat die 20 die toch nog Leterme gingen stemmen familie was van den Yves... Als jullie willen geloven dat er nu 75% van de mensen op Gerolf en zijn troepen gaan stemmen: be my guest... Ik kan maar zeggen dat in de werkelijkheid geen mens van deze toestand wakker ligt. Van hun spaarboek en hun werk, datte... Maar "Vlaams" contra "Belgisch": het zal de meesten een zorg zijn. Ik zou het ook liever anders zien...maar ik hou mijn wensen tenminste niet voor werkelijkheid. PS; bedankt voor de hoofdvogel: kzal hem bij de rest leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zo zijn ze dan van het juk van het VB af want dat is wat ze willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Ik strijd dat niet af Maes, ik geef u gelijk. Alleen, waar wij dan van mening verschillen is op wie men gaat stemmen. Ik zeg dat hoe slechter het wordt hoe meer men VB gaat stemmen. En dat het slechter wordt is iets dat iedereen nu wel weet zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door HAMC : 22 december 2008 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Liever Dehaene dan Iefthechief |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() Zoals Leterme niet zonder een oplossing (splitsing) voor BHV in de regering zou stappen. Wat ik maar wil zeggen: eerst zien en dan geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gesteld dat JLDH terugkomt.
Het is allemaal wel wat anders geworden. Zijn regeer stijl (ik heb het schijt aan het parlement) zal niet meer aanvaard worden, de kijkers zitten als het ware in het parlement tegenwoordig. De val van de regering werd live uitgezonden. Hij mag werken met zijn eigen institutionele rommel: 7 deelparlementen, 60 ministers, senaat,alarmbellen, belangenconflicten... Als hij dan nog afkomt met bijzonder tijdelijke belastingen, eco-taksen, conjuncturel crisisbelasting, hogere BTW, hogere RSZ,.......zal hij ook snel afgevoerd worden. Zijn partij heeft trouwens geen al te goede naam meer. gaat hij de staatshervorming in de ijskast steken alhoewel deze partij al 5 jaar lang hierover een strijdpunt maakt, de 5 resoluties,... Als JLDH aan de macht komt, mogen de middenklasse, kleinverdieners hun borst alvast nat maken. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 22 december 2008 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Dehaene heeft nu al genoeg laten zien dat ook hij er niks van bakt. Ik geloof dat die vent absoluut koudbloedig is, gezien zijn harteloze beslissingen soms tov de Vlamingen. En zeggen dat ie nog zoveel aanzien oogst onder de mensen...
Over my dead body dat den buizenlegger of verafstoot eraan komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zonder het geval LDD geef ik u gelijk. Probleem is dat het protestvijfertje dat tussen de 20 en 25% van de kiezers bevat nu bevist wordt door een platbodem die reeds 30 jaar bezig is (en die nog nooit met een vette vis terug gekomen is) en door een fonkelnieuwe walvisvaarder met ultrascherpe harpoenen. Die 25% zal moeten worden verdeeld tussen de oude platbodem en de moderne harpoenboot en diegenen die moeten beslissen ruiken bloed. Ra ra ra... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Nee, wedden doe ik niet, ik weet ook wel dat het de Walen zullen zijn die Belgie laten barsten, als het geld op is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vele keizers stuur je niet meer met een kluitje in het riet. CVP dacht nog even , die staatshervorming, dat vergeten de mensen wel... De drie klassieke "democratische" partijen hebben nog steeds niet door dat een stem resultaatsverbintenissen inhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |