![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() 1. Statische maximum snelheid, ik vind dat men na 22 uur de snelheidslimiet moet optrekken
2. Taksering om nieuwe milieu normen af te dwingen, terwijl onze ministers allesbehalve het goede voorbeeld geven. 3. Teveel flitspalen 4. Teveel files, te weinig initiatieven om flexibele werkuren aan te bieden, thuiswerk etc.. 5. Te dure benzine, te weinig alternatieven |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, prutsmaatregelen treffen van snelheidsbeperkingen naar 90 Km per u in het belang van de uitstoot, daar houden ze zich mee bezig. Lulkoek natuurlijk want de grootste uitstoot die voortgebracht wordt door het vrachtvervoer blijft onaangeroerd. Met of zonder tijdelijke beperking van max. 90 rijden deze de zelfde snelheid. Laatst gewijzigd door Garry : 5 januari 2009 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oh als je frustraties wilt
1° niet iemand hinderen op een afrit, zodat hij aan volle snelheid botst op de duiker of een vrachtwagen 2° een overtreding invoeren voor autoongevallen type gebrek aan communicatie ? en was de communicatie duidelijk of op tijd ?? dus een boete voor gebrek aan communicatie op de openbare weg naar andere gebruikers 3° een procedure voor aangeven van roekeloos rijgedrag. gewoon een SMS naar een server van de nummerplaat. Als je dus regelmatig scoort en meer dan één persoon gehinderd hebt, mag je een onderzoekje verwachten. 4° een procedure voor aangeven van irritant politie gedrag. Dus je SMS't de nummer van de verbaliserende agent op het moment zelf naar die nummer. En je typeert het zoals: willekeurig verbalisering, of intimidatie of weigert mij te begrijpen etc 5° de invoeg-overtreding: niet invoegen voor een vrachtwagen en remmen toegooien. Feitelijk is die vrachtwagen in overtreding, terwijl jij als chauffeur zijn remweg verkort hebt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn verzuchtingen? Hoe komt het toch dat al die andere mensen de euvele moed hebben om ook de weg te gebruiken op een moment dat ik daar voorbij moet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Heeft niet direct te maken met het verkeer zelf, maar de meeste mensen op de baan zijn natuurlijk mensen die op weg zijn naar hun werk
En de meeste bedrijven(natuurlijk afhankelijk van sector tot sector) zorgen ervoor dat ze slecht/quasi niet met het openbaar vervoer bereikbaar bent(maar bieden dan maar een bedrijfswagen waar ik in mijn vrije tijd niks aan heb), waardoor ik nu tegen mijn zijn gebruik moet maken van mijn bedrijfsauto(die ik overigens helemaal niet wil).
![]() |
#26 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar een uitbanning van de verbrandingsmotor uit het stadsbeeld vind in een goed plan. 3° Veiligheid van auto, en veiligheid van verkeer, veiligheid van bezit, veiligheid van de burger door traceerbaarheid en communicatie tussen auto's in te voeren. Citaat:
Citaat:
Een ander idee op electronisch vlak is een systeem waarmee acceleratie beperkt word, een launch control eigenlijk. Dit bespaart brandstof, en maakt het voor ieder veiliger. Maar het moet wel een vrijwillig systeem zijn. Samen met de afstandsmeting tussen 2 voertuigen( en remlichtcommunicatie) zal dit 95% van de kop/staart aanrijdingen oplossen.
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() En er is geen enkele chauffeur waarbij jij je op basis van zijn/haar rijgedrag van opmerkt dat het niet onlogisch is dat er files ontstaan wanneer dit rijgedrag als normaal wordt beschouwd?
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag veronderstellen dat een economie tot evenwicht komt naar het punt waar je minimaal kosten hebt, dus je moet als overheid sleutelen aan de kosten om die keuze weg te beinvloeden. maar je kunt moeilijk een punt zoeken die ons macroeconomisch meer kost dan bvb transport met vrachtwagens, als dit laatste voor veel gevallen de goedkoopste oplossing is , maar prijs is niet alles ?? (denk vooral een de snelheid en flexibiliteit van een vrachtwagen, hij komt in elke straat een boot niet.. en hij rijd 3 keer sneller dan een boot) Voor bulkgoederen isprijs belangrijk, voor opgewaarde goederen is transport prijs niet belangrijk of verwaarloosbaar. je ziet aan de transportprijzen dat deze voornamelijk bepaald worden door energie... Dus hoe duurder de petroleum hoe meer de scheepvaart zal gebruikt worden als scheepvaart per ton minder kost om goederen te transporteren. Diverse bedrijven type landbouwgewassen maken daar ook vollenbak gebruik van. Maar volgens mij zit er gewoon niet veel rek op de transport. Het enige dat je nog zou kunnen doen is bvb zoals fabrieken zich localiseren aan kanalen, dan ook de distributie meer langs kanalen plaatsen... Dan rij je dus naar de haven van een stad om uw inkopen te doen ipv de ring van een stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben er vrij zeker van dat ik eerder omgekeerd is(anderen die opmerkingen hebben over mijn rijgedrag).
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vrachtwagen mag dan wel drie maal sneller zijn maar heeft op zijn minst driemaal minder vervoerscapaciteit zodat het voordeel van zijn snelheid hierdoor te verwaarlozen is. Alle grote handelspraktijken zijn reeds lang uit de steden geweerd dus hoeft daar ook geen vrachtwagen meer te komen, beter nog, hij zou er gewoon niet moeten MOGEN komen, met enkele uitzonderingen dan, denken we aan de vuilniskar en verhuiswagens. Leveringen van andere produkten kan volstrekt vanuit depos geleverd worden met lichte vracht. Laatst gewijzigd door Garry : 5 januari 2009 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Omwille van?
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() feitelijk probeert iedereen toch zoveel mogelijk zonder builen te rijden, dus dit egoistisch eigenbelang kun je als axioma aannemen. Daarvanuit probeert iedereen toch min of meer voorspelbaar te rijden en niet te botsen dus... Dus daar ben je zeker van, vind ik toch.
meestal ben ikzelf het grootste gevaar op de baan. En probeer ik als extremist te rijden tot de voorwielkes uitbreken in de acelleratie of in de bochtjes, eens de kilomtriekje ijken en kijken hoeveel procent afwijking er zit versus de opgestelde raders en nog van die zotte dingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals de betere wagens met abs en esp, met een op/af knop. Als die af staat en je hebt een ongeval is het aan je verzekering er iets mee te doen he.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bvb twee vrachtwagens die u sandwichen... bvb een botsing voorkomen, maar ondertussen vlamt er een in uw gat, en vlieg je vooruitgeduwd tegen uw voorligger... bvb uw collision detect remt uit vol vermogen, maar uw deceleratie is dankzij uw abs bvb trager dan van uw voorligger... in zo'n geval zwenk je naar de pechstrook /parking en laat je de auto daar uitbollen (heb ik al een drietal keer moeten doen..) ik denk niet dat die collision detect dat doet;.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() te goedkope benzine/diesel
te weining taksen op het gebruik van de wagen teveel volk die pertinent weigert openbaar vervoer te gebruiken (of combinatie auto-openbaar vervoer) |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het rijgedrag is de issue
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() awel maximum snelheid dat ne wagen kan verplicht beperken tot 150 km/h !!! , je mag toch maar 120m/h
duurdere naft / diesel openbaar vervoer moet goedkoper ( gratis )en beter mensen die dichtbij hun werk wonen ( huren / kopen ) financieel belonen als ze met fiets gaan werken !!!!!! betere fietspaden dit alles geeft minder wagens op de baan dus minder ongevallen !!!!