![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verdraagzaamheid, en zin voor de realiteit, en de wil om de burger comfort te bezorgen in zijn contacten met de overheid, i.p.v. blind taalimperialisme. Citaat:
En dan klagen over een schoongemaakt bordje ten gerieve van onze franstalige landgenoten. ![]() Citaat:
Lukt dat niet, jammer, maar de Nederlandse cultuur zal niet de enige, eerste, noch laatste zijn, die enkel nog voortleeft in voetnoten van oude geschiedenisboekjes.........
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() 1. Mijn motto is: een cultuur moet maar sterk genoeg zijn. En een cultuur is zo sterk als haar dynamiek van de cultuurdragers. Dus de sterkte van de Vlaamse cultuur ligt in de dynamiek die de Vlamingen aan deze cultuur geven.
2. Iets anders is de migratie- en integratieproblematiek: de immigranten die hier komen en weigeren de taal van de bevolking te spreken, zoals de franstaligen in de rand en de eurocraten, hebben goed gebruik gemaakt van het Belgische staatshervorming om hun taalfaciliteiten te betonneren. Daar zijn de Franstaligen pas bezig met taalagressie en taalpolitiek. Wij, de Vlamingen, hebben hen de kans gegeven, en zij maken er echter misbruik van om de vlaamse culturele organisaties en de vlamingen te dwarsbomen. Meertalig zijn die franstaligen in de rand ook niet ... 3. Meertaligheid is een must, maar als ik zie hoe het met de talenkennis in europa is gesteld word ik triestig. Buiten een tweede taal Engels, kennen er slechts weinig nog een andere taal. Dus meertaligheid moet reeds van jongs af aan ingebakken zitten, in de opvoeding. Maar dit is niet het geval, of slechts bij een clubje eurocraten. 4. Het bestuur in meerdere talen is dus ook een illusie, want de talenkennis is beperkt. Dus ik pleit voor 1 bestuurstaal, en meerdere cultuurtalen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() En Superstaaf's hartewens is in de praktijk totaal niet realiseerbaar, en nog minder gewenst bij een volk.
Mij best, het is zijn (rare) mening en die mag hij gerust hebben, hoe ridicuul die ook is. En ik mag de mijne dus ook hebben, en vreedzaam protest, al is het dan vandalisme, kan voor mijn part best door de beugel. Een tweetalig bordje overspuiten is vreedzaam protest, het is geen geweld tegenover personen. Nog iets over die mooie meertaligheid, ik spreek geen Nederlands in Wallonië, geen Frans in Nederland, geen Engels in Frankrijk, geen Spaans in Italië,... dat is een vorm van respect voor de andere cultuur. Iemand die in Vlaanderen komt wonen en zich weigert aan te passen, is ofwel iemand met weinig intellectuele capaciteiten, ofwel is het een onbeschofterik. |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() De Aarde is nog steeds een wereld van verscheidene volkeren, culturen en talen, geen rare dikke internationale eenheidsworst.
|
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De aarde is een eenheid van continenten en staten. Uw mening verklaart waarom de Flaminganten zich zo onwennig voelen binnen de Europese Unie.
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook jij mag rustig je gang gaan, doch op één absoluut foute 'stelling' van jou, wil ik toch nogmaals de aandacht vestigen: Borden overspuiten is geen geweld tegenover personen, tot daar volg ik, doch het blijft geweld tegenover de gemeenschap en haar eigendommen: een vorm van hooliganisme dus.
![]() |
![]() |
#28 |
Burgemeester
|
![]() Neen, het is geen hooliganisme, tot vandalisme wil ik nog wel volgen, maar hooliganisme is iets totaal anders.
|
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ondertussen….. de wind waait
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel vandalisme. Dat volstaat ruimschoots. Bij deze noteer ik dat bepaalde voorvechters van een zelfstandig eentalig Vlaanderen vandalisme goedkeuren. Geef mij dan maar liever ons Vrolijk België waar er tegenover dergelijke barbaarse en verfoeilijke handelingen nog wetten bestaan om de eigendommen van particulieren en de gemeenschap te vrijwaren.
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vind die spuitbustechniek nochtans een goede manier om de Franstaligen het Nederlands aan te leren.
Op dezelfde manier leren ze op de lagere school liedjes aan: de juf schrijft alles op het bord en geleidelijk veegt ze het weg, tot het liedje helemaal gekend is. TAK en co vormen dus een niet onbelangrijke schakel in het integratieproces van de Franstaligen in de Rand. ![]() ![]() (hetzelfde principe ligt aan de oorsprong van de uitdovende taalfaciliteiten)
#34 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Proficiat Superstaaf, als je denkt even gescoord te hebben. Echter, we leven in een wereld (dus niet enkel in het 'vrolijke' belgië) waar graffiti al zo oud is als de mensheid zelve. Het gaat zelfs zo ver dat graffiti zelfs wordt aanvaardt als pure kunst. ![]() Indien u "voorvechters van een zelfstandig eentalig Vlaanderen" (u heeft het wellicht over mij maar die woorden zijn duidelijk de mijne niet ![]() ![]() Of heeft u een probleem met de hele mensheid. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#35 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoek de kunst: ![]() OF ![]() Citaat:
Citaat:
Enkel met separatisten, secessionisten, en vandalen. Gelukkig slechts een kleine minderheid, ook in België. ![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Burgemeester
|
![]() Allee, geen proficiat dan, omdat je zo onsportief bent.
![]() Blijkbaar zie je door het bos de bomen niet meer, als je het aanbrengen van graffiti niet kunt scheiden van vandalisme, geweldpleging, misdaden en "schurftzakkerijen". Citaat:
Dat ze het zeggen tegen de familie van alle Congolezen die ze uitgebuit, vermoord verminkt en verkracht hebben. Ô dierbaar belgië, gedrenkt in bloed, racisme en haat... ![]() Wees maar fier op uw door en door verrotte tricolore, ik vind een tweetalig bordje overspuiten een veel zinniger iets. Het is misschien niet zo kunstig, maar er shuilt een boodschap achter, en het is vreedzaam. Bovendien, als lid van de gemeenschap heb ik er ook voor betaald. |
|
![]() |
![]() |
#37 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spuit je grafitti op privé-muren. Dan hoor je mij niet meer zeuren. Probeer het vernielen van overheidsborden echter niet goed te praten als kunst.......... Citaat:
Citaat:
Mijn aanschouwelijke estheticales wierp haar vruchten af. Citaat:
Beter wissen dus, zoals de B+-jongens het presteerden. Citaat:
Restauratie kost mij als lid van de gemeenschap eveneens nutteloos geld. Gelukkig deze keer niet met dank aan B+
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() En nu zijn het weer overheidsborden in plaats van eigendom van de gemeenschap. Dat zou een origineel idee zijn, wil je protesteren, doe het dan op je eigen muur. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dapper hoor, fulmineren tegen flaminganten die een bordje overspuiten, wat een shurftzakken. Maar een land waarvan de nazaten van een massamoordenaar het symbool zijn, dat mag men wel trots op zijn. Wel, geef mij dan maar vreedzaam protest, das 10 miljoen keer properder dan uw trotse vaderland. Dat durft dan spreken over schanddaden, ga dat maar eens in de Congo verkopen. ![]() Maar ja, voor die mannen telde "Voor blanke wrede bloeddorstige vorst, voor slavernij en voor onrecht", lijkt een beetje op uw onderschrift, of niet soms? ![]() |
||||
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wanneer is onze Vorst bloeddorstig geweest?
#40 |
Burgemeester
|
![]() Toen hij zo verzot was op Congolees Rubber.
Trouwens, wanneer komt zijn nazaat Le Rwa Albèèr eens opbiechten hoeveel van dat bloedgeld op zijn bankrekening staat? En is hij van zin dat ooit nog aan die nazaten terug te geven? |
![]() |