Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 april 2004, 10:59   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
1. Waarom dan vragen aan immigranten om Nederlands te leren? Dus als de meerderheid in Borgerhout of Schaarbeek Marokaans praat, dan moet het bestuur ook in het Marokaans? We gaan de Franstaligen toch niet meer rechten geven als andere inwijkelingen? En kan er eigelijk nog sprake zijn van verplichte lessen Nederlands of Frans ter integratie? Is integreren niet zowiezo een beetje cultuurimperialisme? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het eerder de Franstaligen in de rand zijn die vasthouden aan hun taal en weigeren te integreren, en daarvoor de hulp van hun grote broer Bruxelles hebben ingeroepen om hen in bescherming te nemen. Gelukkig voor ons grenst ons land niet aan Turkije of Marokko, of ben ik verkeerd?
Twee- of meertaligheid sluit wat mij betreft geen combinaties uit zoals Arabisch-Nederlands, Arabisch-Frans, en ...... Frans-Nederlands

Citaat:
2. Het bestuur moet dus in de taal van de bevolking,of alleen van de meerderheid van de bevolking?
Meertaligheid, daar draait het om.
Verdraagzaamheid, en zin voor de realiteit, en de wil om de burger comfort te bezorgen in zijn contacten met de overheid, i.p.v. blind taalimperialisme.

Citaat:
3. Culturen verschijnen en verdwijnen. Inderdaad. U huldigt hier het principe van de concurrerende culturen, waarbij de sterkste overwint. Al goed en wel. We heben gezien hoe dat in Frankrijk heeft geleid tot de cultuurgenocide van bv. de Bretoense en Provencaalse cultuur. Moet men een culturele (taal)politiek hebben? Als ik zie hoe de Zwitsers in Sicilië "eigen schooltjes" hebben, maar toch perfect zijn geïntegreerd in de gemeenschap. Ze zijn natuurlijk een heel kleine minderheid. En Sicilië is Vlaanderen niet, waar het overgrote deel grenst aan de franstalige culturen uit Frankrijk en Wallonië. ongelijk concurrentie. Het is een wonder dat er hier nog Nederlands gesproken wordt, na alles wat er hier gepasseerd en opgelegd geweest is.
Voil�*!
En dan klagen over een schoongemaakt bordje ten gerieve van onze franstalige landgenoten.

Citaat:
Ik leef in het heden, geen nood. En ik heb geen schrik om morgen niet meer te verstaan wat ze in de gemeenteraad van Aalter zo allemaal zeggen. Ik spreek 6 Europese talen op vloeiende wijze, dus ik kan wel enkele cultuurschokken weerstaan. Maar ik stel me toch de vraag in hoeverre het Nederlands en deze cultuur nog toekomst heeft, en of een klein duwtje in de rug, dan zo een verkeerde zaak is. Ongelijke concurrentie mag men wat bijschaven.
Als die cultuur je dan zo nauw aan het hart ligt, probeer ze dan te bewaren, doch zonder aggressie tegenover anderen.
Lukt dat niet, jammer, maar de Nederlandse cultuur zal niet de enige, eerste, noch laatste zijn, die enkel nog voortleeft in voetnoten van oude geschiedenisboekjes.........
Oud 9 april 2004, 11:09   #22
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

1. Mijn motto is: een cultuur moet maar sterk genoeg zijn. En een cultuur is zo sterk als haar dynamiek van de cultuurdragers. Dus de sterkte van de Vlaamse cultuur ligt in de dynamiek die de Vlamingen aan deze cultuur geven.

2. Iets anders is de migratie- en integratieproblematiek: de immigranten die hier komen en weigeren de taal van de bevolking te spreken, zoals de franstaligen in de rand en de eurocraten, hebben goed gebruik gemaakt van het Belgische staatshervorming om hun taalfaciliteiten te betonneren.
Daar zijn de Franstaligen pas bezig met taalagressie en taalpolitiek. Wij, de Vlamingen, hebben hen de kans gegeven, en zij maken er echter misbruik van om de vlaamse culturele organisaties en de vlamingen te dwarsbomen. Meertalig zijn die franstaligen in de rand ook niet ...

3. Meertaligheid is een must, maar als ik zie hoe het met de talenkennis in europa is gesteld word ik triestig. Buiten een tweede taal Engels, kennen er slechts weinig nog een andere taal. Dus meertaligheid moet reeds van jongs af aan ingebakken zitten, in de opvoeding. Maar dit is niet het geval, of slechts bij een clubje eurocraten.

4. Het bestuur in meerdere talen is dus ook een illusie, want de talenkennis is beperkt. Dus ik pleit voor 1 bestuurstaal, en meerdere cultuurtalen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 9 april 2004, 12:01   #23
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

En Superstaaf's hartewens is in de praktijk totaal niet realiseerbaar, en nog minder gewenst bij een volk.

Mij best, het is zijn (rare) mening en die mag hij gerust hebben, hoe ridicuul die ook is.

En ik mag de mijne dus ook hebben, en vreedzaam protest, al is het dan vandalisme, kan voor mijn part best door de beugel. Een tweetalig bordje overspuiten is vreedzaam protest, het is geen geweld tegenover personen.

Nog iets over die mooie meertaligheid, ik spreek geen Nederlands in Wallonië, geen Frans in Nederland, geen Engels in Frankrijk, geen Spaans in Italië,... dat is een vorm van respect voor de andere cultuur.

Iemand die in Vlaanderen komt wonen en zich weigert aan te passen, is ofwel iemand met weinig intellectuele capaciteiten, ofwel is het een onbeschofterik.
Sale-Flamin is offline  
Oud 9 april 2004, 12:02   #24
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargantua
En Superstaaf's hartewens is in de praktijk totaal niet realiseerbaar, en nog minder gewenst bij een volk.
Waar haal je dat van?
Oud 9 april 2004, 12:10   #25
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

De Aarde is nog steeds een wereld van verscheidene volkeren, culturen en talen, geen rare dikke internationale eenheidsworst.
Sale-Flamin is offline  
Oud 9 april 2004, 12:15   #26
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

De aarde is een eenheid van continenten en staten. Uw mening verklaart waarom de Flaminganten zich zo onwennig voelen binnen de Europese Unie.
Oud 9 april 2004, 12:21   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij best, het is zijn (rare) mening en die mag hij gerust hebben, hoe ridicuul die ook is.

En ik mag de mijne dus ook hebben, en vreedzaam protest, al is het dan vandalisme, kan voor mijn part best door de beugel. Een tweetalig bordje overspuiten is vreedzaam protest, het is geen geweld tegenover personen.
Merçi voor je respecteren van de vrije meningsuiting.

Ook jij mag rustig je gang gaan, doch op één absoluut foute 'stelling' van jou, wil ik toch nogmaals de aandacht vestigen:

Borden overspuiten is geen geweld tegenover personen, tot daar volg ik, doch het blijft geweld tegenover de gemeenschap en haar eigendommen: een vorm van hooliganisme dus.
Oud 9 april 2004, 12:24   #28
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Neen, het is geen hooliganisme, tot vandalisme wil ik nog wel volgen, maar hooliganisme is iets totaal anders.
Sale-Flamin is offline  
Oud 9 april 2004, 12:33   #29
giserke
Banneling

Standaard

Ondertussen….. de wind waait
giserke is offline  
Oud 9 april 2004, 12:37   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, het is geen hooliganisme, tot vandalisme wil ik nog wel volgen, maar hooliganisme is iets totaal anders.
Okay.
Enkel vandalisme.
Dat volstaat ruimschoots.
Bij deze noteer ik dat bepaalde voorvechters van een zelfstandig eentalig Vlaanderen vandalisme goedkeuren.

Geef mij dan maar liever ons Vrolijk België waar er tegenover dergelijke barbaarse en verfoeilijke handelingen nog wetten bestaan om de eigendommen van particulieren en de gemeenschap te vrijwaren.
Oud 9 april 2004, 12:40   #31
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Okay.
Enkel vandalisme.
Bij deze noteer ik dat bepaalde voorvechters van een zelfstandig eentalig Vlaanderen vandalisme goedkeuren.

Geef mij dan maar liever ons Vrolijk België waar er tegenover dergelijke barbaarse en verfoeilijke handelingen nog wetten bestaan om de eigendommen van particulieren en de gemeenschap te vrijwaren.
gemeenschapsgoederen beschermen?? zoals Leroi bazar gemeenschapsgoederen voor eigen zak heeft verkocht in argentui
giserke is offline  
Oud 9 april 2004, 12:44   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
gemeenschapsgoederen beschermen?? zoals Leroi bazar gemeenschapsgoederen voor eigen zak heeft verkocht in argentui
Misschien waren ze onherkenbaarverminkt door flamingantische spuitbusvandalen?
Oud 9 april 2004, 13:03   #33
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Ik vind die spuitbustechniek nochtans een goede manier om de Franstaligen het Nederlands aan te leren.
Op dezelfde manier leren ze op de lagere school liedjes aan: de juf schrijft alles op het bord en geleidelijk veegt ze het weg, tot het liedje helemaal gekend is.
TAK en co vormen dus een niet onbelangrijke schakel in het integratieproces van de Franstaligen in de Rand.

(hetzelfde principe ligt aan de oorsprong van de uitdovende taalfaciliteiten)
Oud 9 april 2004, 14:42   #34
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Okay.
Enkel vandalisme.

Proficiat Superstaaf, als je denkt even gescoord te hebben. Echter, we leven in een wereld (dus niet enkel in het 'vrolijke' belgië) waar graffiti al zo oud is als de mensheid zelve.

Het gaat zelfs zo ver dat graffiti zelfs wordt aanvaardt als pure kunst.

Indien u "voorvechters van een zelfstandig eentalig Vlaanderen" (u heeft het wellicht over mij maar die woorden zijn duidelijk de mijne niet ) wil bestempelen met vandalisme, wees dan zo eerlijk te vermelden dat dit doodnormaal is voor menselijke wezens vermits dit een praktijk is die door de gehele mensheid gebezigd wordt. 8)

Of heeft u een probleem met de hele mensheid.
Sale-Flamin is offline  
Oud 9 april 2004, 15:07   #35
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Proficiat Superstaaf, als je denkt even gescoord te hebben.
Geen proficiat waard. 't Was maar tegen een flamingant.

Citaat:
Echter, we leven in een wereld (dus niet enkel in het 'vrolijke' belgië) waar graffiti al zo oud is als de mensheid zelve.

Het gaat zelfs zo ver dat graffiti zelfs wordt aanvaardt als pure kunst.
Uw esthetisch gevoel dient dringend aangescherpt:
Zoek de kunst:

OF

Citaat:
Indien u "voorvechters van een zelfstandig eentalig Vlaanderen" (u heeft het wellicht over mij maar die woorden zijn duidelijk de mijne niet ) wil bestempelen met vandalisme, wees dan zo eerlijk te vermelden dat dit doodnormaal is voor menselijke wezens vermits dit een praktijk is die door de gehele mensheid gebezigd wordt. 8)
Misdaden, schurftzakkerijen, vandalisme, geweld, kan je niet goedpraten door ze een kleedje aan te meten van traditie of historische geplogenheid waardoor ze op één of andere manier een vorm van legitimiteit zouden verwerven..........

Citaat:
Of heeft u een probleem met de hele mensheid.
Neen hoor.
Enkel met separatisten, secessionisten, en vandalen.
Gelukkig slechts een kleine minderheid, ook in België.
Oud 9 april 2004, 15:42   #36
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Allee, geen proficiat dan, omdat je zo onsportief bent.

Blijkbaar zie je door het bos de bomen niet meer, als je het aanbrengen van graffiti niet kunt scheiden van vandalisme, geweldpleging, misdaden en "schurftzakkerijen".

Citaat:
Misdaden, schurftzakkerijen, vandalisme, geweld, kan je niet goedpraten door ze een kleedje aan te meten van traditie of historische geplogenheid waardoor ze op één of andere manier een vorm van legitimiteit zouden verwerven..........
Vertel dat maar eens aan de bestuurders van uw vrolijk belgië, en vooral het koninklijk hof. Ik zou mij niet kunnen voorstellen dat de nazaten van Adolf Hitler aan de top van een land zouden staan. Nochtans staan de nazaten van een massamoordenaar als Leopold II vrolijk aan de top van dit land, en elk jaar dreunen ze met kerstmis een hypocriet boodschapje af voor verdraagzaamheid en tegen racisme.

Dat ze het zeggen tegen de familie van alle Congolezen die ze uitgebuit, vermoord verminkt en verkracht hebben. Ô dierbaar belgië, gedrenkt in bloed, racisme en haat...

Wees maar fier op uw door en door verrotte tricolore, ik vind een tweetalig bordje overspuiten een veel zinniger iets. Het is misschien niet zo kunstig, maar er shuilt een boodschap achter, en het is vreedzaam. Bovendien, als lid van de gemeenschap heb ik er ook voor betaald.
Sale-Flamin is offline  
Oud 9 april 2004, 15:53   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar zie je door het bos de bomen niet meer, als je het aanbrengen van graffiti niet kunt scheiden van vandalisme, geweldpleging, misdaden en "schurftzakkerijen".
Ik geef toe dat er gradaties zijn, doch een fout blijft een fout.
Spuit je grafitti op privé-muren.
Dan hoor je mij niet meer zeuren.
Probeer het vernielen van overheidsborden echter niet goed te praten als kunst..........

Citaat:
Vertel dat maar eens aan de bestuurders van uw vrolijk belgië, en vooral het koninklijk hof.
Evenmin als je vernielingen kan goedpraten door ze wederechtelijk kunst te heten, wis je je eigen schanddaden uit door er vergrijpen van anderen tegenover te stellen........

Citaat:
ik vind een tweetalig bordje overspuiten een veel zinniger iets. Het is misschien niet zo kunstig,
Eindelijk, 't begint te dagen.
Mijn aanschouwelijke estheticales wierp haar vruchten af.

Citaat:
maar er shuilt een boodschap achter,
Een boodschap van intolerantie en taalimperialisme.
Beter wissen dus, zoals de B+-jongens het presteerden.

Citaat:
Bovendien, als lid van de gemeenschap heb ik er ook voor betaald.
Dat geeft je nog niet het recht die zaken te vernielen.
Restauratie kost mij als lid van de gemeenschap eveneens nutteloos geld.
Gelukkig deze keer niet met dank aan B+
Oud 9 april 2004, 16:12   #38
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik geef toe dat er gradaties zijn, doch een fout blijft een fout.
Spuit je grafitti op privé-muren.
Dan hoor je mij niet meer zeuren.
Probeer het vernielen van overheidsborden echter niet goed te praten als kunst..........
Van welke privé-muur kwam dat kunstwerkje hierboven dan?
En nu zijn het weer overheidsborden in plaats van eigendom van de gemeenschap.
Dat zou een origineel idee zijn, wil je protesteren, doe het dan op je eigen muur.

Citaat:
Vertel dat maar eens aan de bestuurders van uw vrolijk belgië, en vooral het koninklijk hof.

Evenmin als je vernielingen kan goedpraten door ze wederechtelijk kunst te heten, wis je je eigen schanddaden uit door er vergrijpen van anderen tegenover te stellen........
Vergeet uw beruchte gradaties niet he, straks denkt men nog dat massamoord, uitbuiting, verkrachting en verminking even erg is als een naambordje onderspuiten.

Citaat:
Een boodschap van intolerantie en taalimperialisme.
Beter wissen dus, zoals de B+-jongens het presteerden.
Neen, een boodschap van protest tegen franstalig taalimperialisme, beter de faciliteiten afschaffen want ze werken toch averechts, en zoals in de rest van Vlaanderen ééntalige bordjes zetten.

Citaat:
Dat geeft je nog niet het recht die zaken te vernielen.
Restauratie kost mij als lid van de gemeenschap eveneens nutteloos geld.
Gelukkig deze keer niet met dank aan B+
Ze moeten nog beginnen he, de kuisploeg van B+, en het blijft vreedzaam protest, het is zelfs geen vernieling want er wordt niets vernield. Als een trein vol graffiti staat, is heel die trein dan vernield?

Dapper hoor, fulmineren tegen flaminganten die een bordje overspuiten, wat een shurftzakken. Maar een land waarvan de nazaten van een massamoordenaar het symbool zijn, dat mag men wel trots op zijn.

Wel, geef mij dan maar vreedzaam protest, das 10 miljoen keer properder dan uw trotse vaderland.

Dat durft dan spreken over schanddaden, ga dat maar eens in de Congo verkopen.

Maar ja, voor die mannen telde "Voor blanke wrede bloeddorstige vorst, voor slavernij en voor onrecht", lijkt een beetje op uw onderschrift, of niet soms?
Sale-Flamin is offline  
Oud 9 april 2004, 16:21   #39
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Wanneer is onze Vorst bloeddorstig geweest?
Oud 9 april 2004, 16:27   #40
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Toen hij zo verzot was op Congolees Rubber.

Trouwens, wanneer komt zijn nazaat Le Rwa Albèèr eens opbiechten hoeveel van dat bloedgeld op zijn bankrekening staat? En is hij van zin dat ooit nog aan die nazaten terug te geven?
Sale-Flamin is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be