![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Op de vooravond van de regionale verkiezingen, terwijl helaas talrijke peilingen opnieuw een vooruitgang van allerlei extremistische partijen aan beide zijden van de taalgrens doen vrezen, zullen de jongeren van B Plus verkeersborden schoonmaken
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neem liever een voorbeeld aan deze uiterst positieve actie, die van burgerzin getuigt!
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brave jongens dus. Dat is heel wat anders dan autootjes uitdelen om de mensen tegen mekaar op te hitsen. 8)
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik wist niet dat schoonmaken van verkeersborden nu ook al imperialistisch was. Ze vuilmaken is voor de Vlaams-nationalisten blijkbaar geen probleem. Laat de Belg maar betalen !
|
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Het was dan ook een quote van Superstaaf.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even correct en hopelijk duidelijk stellen:
Tweetalige borden besmeuren om enkel de eigen voorkeurstaal over te houden, klasseer ik als taalimperialisme. Het is tevens een vorm van vandalisme, schenden van goederen van de gemeenschap. De smurrie opkuisen zodat de borden voor iedereen in België begrijpbaar zijn getuigt van burgerzin, goede wil, en verdraagzaamheid. Dus om het in nog simpeler slogantaal uit te drukken (soms echt nodig hier): Awoert TAK ![]() Bravo B+ ![]()
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() En daar verschil ik dus duidelijk van mening.
Dus, de pot op met B+, leve TAK en mijn donatie voor extra spuitbussen hebben ze al ontvangen. Neen aan de verfransing van Vlaanderen, neen aan het franstalig taalimperialisme... ![]() Ik zal het eens opnemen voor een bende franstalige snobs zeker... ![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een uiting van de wil tot vreedzame coëxistentie en verdraagzaamheid voor andermans taal en cultuur. De andere taal uitwissen (endlösen?) is een uiting van fanatisme vanwege een heethoofdige minderheid. Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Uw vreedzame coëxistentie is iets dat niet bestaat voor de franstaligen, alle taalhoffelijkheidsakkoorden ten spijt. Als de franstaligen in Brussel en in de randgemeenten zich weigeren te houden aan deze vreedzame coëxistentie, dan moeten ze niet zagen dat er vreedzaam protest is vanwege de al veel te tolerante Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|||
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er in die gemeentes stilaan een franstalige meerderheid woont, dan kan je hen dat streven niet kwalijk nemen. Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mooi mooi ... Cultuurarme Vlaanderen was het zeker? Och ja, hoe minder Nederlands in België, hoe rijker de Belgische cultuur!
|||
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet mijn schuld wanneer vele Vlaamse Brusselaars verkiezen om ver van onze hoofdstad te gaan wonen, zodat de franstaligen er in de meerderheid raken. Je kan moeilijk vanuit je villatje in Londerzeel, Meise, Aalst, Mechelen, etc. gaan verlangen dat anderstaligen in Brussel in 't Nederlands bestuurd worden...... Citaat:
Nostalgisch blijven hangen aan voorbije tijden is niet het recept voor een aangepast en adequaat bestuur in het heden.
![]() |
![]() |
#20 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Het bestuur moet dus in de taal van de bevolking,of alleen van de meerderheid van de bevolking? 3. Culturen verschijnen en verdwijnen. Inderdaad. U huldigt hier het principe van de concurrerende culturen, waarbij de sterkste overwint. Al goed en wel. We heben gezien hoe dat in Frankrijk heeft geleid tot de cultuurgenocide van bv. de Bretoense en Provencaalse cultuur. Moet men een culturele (taal)politiek hebben? Als ik zie hoe de Zwitsers in Sicilië "eigen schooltjes" hebben, maar toch perfect zijn geïntegreerd in de gemeenschap. Ze zijn natuurlijk een heel kleine minderheid. En Sicilië is Vlaanderen niet, waar het overgrote deel grenst aan de franstalige culturen uit Frankrijk en Wallonië. ongelijk concurrentie. Het is een wonder dat er hier nog Nederlands gesproken wordt, na alles wat er hier gepasseerd en opgelegd geweest is. Ik leef in het heden, geen nood. En ik heb geen schrik om morgen niet meer te verstaan wat ze in de gemeenteraad van Aalter zo allemaal zeggen. Ik spreek 6 Europese talen op vloeiende wijze, dus ik kan wel enkele cultuurschokken weerstaan. Maar ik stel me toch de vraag in hoeverre het Nederlands en deze cultuur nog toekomst heeft, en of een klein duwtje in de rug, dan zo een verkeerde zaak is. Ongelijke concurrentie mag men wat bijschaven.
|||
![]() |