Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2009, 15:20   #21
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Jij noemt zaken van eerste noodzaak futiel, omdat je ze nooit gemist hebt, en je kleerkast vol degelijk goed hangt, je schoenen aan je voeten hebt waarin je je op je gemak voelt, en er zelden zeep , of toiletpapier ontbreekt...
Maar al die kleine dingen worden veel belangrijker als je ze plotseling moet ontberen. Je voelt je vernederd, en zulke gevoelens maken andere negatieve emotie's wakker : haat , nijd, gewelddadige neigingen enz.
Dat ze hun kleren dan wassen met water als lang genoeg schrobt krijg je alles d'er wel uit. Daarna kunnen ze hun kleren laten drogen in de zon, dan zijn ze wel een paar uur naakt, maar goed de cipiers raken door het aanzicht in shock en moeten allemaal ziek naar huis, en het probleem is opgelost de minister mag zelf voor cipier gaan spelen. Wat ik wil zeggen is dat je op den duur moet samenwerken blijkbaar om iets af te dwingen.
Oud 23 juni 2009, 15:27   #22
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij noemt zaken van eerste noodzaak futiel, omdat je ze nooit gemist hebt, en je kleerkast vol degelijk goed hangt, je schoenen aan je voeten hebt waarin je je op je gemak voelt, en er zelden zeep , of toiletpapier ontbreekt...
Maar al die kleine dingen worden veel belangrijker als je ze plotseling moet ontberen. Je voelt je vernederd, en zulke gevoelens maken andere negatieve emotie's wakker : haat , nijd, gewelddadige neigingen enz.
Mis poes !

Ik heb een periode gekend waar ik de grote en de kleine dingen moest ontberen. Zonder een kleerkast vol , slechts met afgelopen schoenen en 5 frank op zak. Zonder de zekerheid van onderdak en verwarming. Op zijn Vlaams "met zijn gat vol schulden". Ik had nochtans niets mispeuterd, maar het was wel mijn eigen domme fout.

Deze toestand heeft mij niet gebracht tot haat, broodnijd of geweldadig gedrag. Ik ben harder gaan werken en het gaat mij nu goed. Wat ik kwijt ben na deze ervaring is begrip voor de calimeros en de slachtofferkultuur.
Oud 23 juni 2009, 15:35   #23
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Voldoen Belgische gevangenissen eigenlijk wel aan internationale normen?
Raadpleeg hierover Amnesty International

Bij mijn weten bestaat er niet zoiets als "internationale normenvoor gevangenissen".

Waar men wel eens mee zou mogen beginnen is het opsluiten van geestelijk gehandicapte minderjarigen in "volwassenengevangenissen"radikaal af te schaffen...

Maar er is hoop : nu de Nederlandse politie de Belgische komt helpen bij landbouwersbetogingen en reeds aangeboden heeft om ons "uit de nood te helpen" mbt gevangenissen - zie ik steeds meer samenwerkingsperspectieven tussen "Noord" en "Zuid" - per slot van rekening liggen onze ziekenhuizen ook al redelijk vol met Noordnederlandse wachtlijstpatiënten...

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 23 juni 2009 om 15:36.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 15:37   #24
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Mis poes !

Ik heb een periode gekend waar ik de grote en de kleine dingen moest ontberen. Zonder een kleerkast vol , slechts met afgelopen schoenen en 5 frank op zak. Zonder de zekerheid van onderdak en verwarming. Op zijn Vlaams "met zijn gat vol schulden". Ik had nochtans niets mispeuterd, maar het was wel mijn eigen domme fout.

Deze toestand heeft mij niet gebracht tot haat, broodnijd of geweldadig gedrag. Ik ben harder gaan werken en het gaat mij nu goed. Wat ik kwijt ben na deze ervaring is begrip voor de calimeros en de slachtofferkultuur.
Spijtig : er zijn wel degelijk mensen die op ons medelijden /begrip en liefdadigheid mogen rekenen.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 23 juni 2009, 15:44   #25
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Fieseler;4191043]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Nieuw Vlaamse Alliantie -> Programma -> wie wat waarom -> manifest -> punt 10

Als men weet dat zulk een hof vol politiek benoemde rechters zit dan moet ik daar geen tekeningetje bij maken hoop ik.

In het vet de gevolgen van juridische aanfluitingen zoals oa het VB vonnis.
Er bestaat geen "objectief" recht, maar daaruit afleiden dat alle rechtspraak "aanfluyitend" en "kjaakslagenuitdelend" is, is een kapitale brug te ver. Na de nachtmarrie van WO II heeft de nieuwe DDuitsle Bondsrepubliek dan ook uitdrukkelijk in haar grondwet geschreven dat er geen anti-democratische politieke partijen mogen bestaan. Van die wet werd herhaaldelijk gebruik gemaakt om partijen zoals de DKP, DFU, NPD e.d. te verbieden...

In andere landen is een dergelijk verbod niet nodig omdat een 2 partijensysteem er zeer stevig in de instellingen verankerd is en de burgers er blijkbaar volwassen genoeg zijn om anti-democratische avonturen te vermijden.. zolang dergelijk anti-democratische oprispingen beperkt blijven
qua electoraal succes zou ik me geen zorgen maken : het is een uitlaatklep.

Het blijft echter een gevaar : zelfs in europa gebeuren er nog racistisch geïnspireerde moorden, aangevuurd door continue haatcampagnes...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 23 juni 2009, 17:00   #26
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mis poes !

2

Cyrano = Fieseldinges?

met dat verschil dat het niet mijn eigen domme fout was...maar alla...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 juni 2009 om 17:03.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 22:37   #27
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mis poes !

Je was tenminste nog vrij...Om harder te gaan werken, en geld te verdienen. Gevangenen kunnen dat niet. Die zitten vast.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 12:02   #28
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Geachte dames en heren: indien u onderbroeken op overschot hebt, weet u waar men ze heen kan sturen.
Oud 27 juni 2009, 12:50   #29
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Raadpleeg hierover Amnesty International

Bij mijn weten bestaat er niet zoiets als "internationale normenvoor gevangenissen".

Waar men wel eens mee zou mogen beginnen is het opsluiten van geestelijk gehandicapte minderjarigen in "volwassenengevangenissen"radikaal af te schaffen...

Maar er is hoop : nu de Nederlandse politie de Belgische komt helpen bij landbouwersbetogingen en reeds aangeboden heeft om ons "uit de nood te helpen" mbt gevangenissen - zie ik steeds meer samenwerkingsperspectieven tussen "Noord" en "Zuid" - per slot van rekening liggen onze ziekenhuizen ook al redelijk vol met Noordnederlandse wachtlijstpatiënten...
Guantanamo better than Belgian prisons-OSCE expert

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 27 juni 2009 om 12:51.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 12:59   #30
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

hetgeen ik niet begrijp is dat dit in kortgeding gebeurt.

Ik heb in recht geleerd dat kortgedingzaken alleen in dringende gevallen zijn, waarbij uitstel de zaak onherstelbaar zou kunnen hypothekeren (bvb rechtszaak omtrent een schip dat in de haven ligt, en weer zou kunnen afvaren, zodat het niet meer te recupereren valt. Of bvb een TV-uitzending op dezelfde dag verbieden)

maar is zo'n onderbroekenzaak zo hoogdringend en onherstelbaar bij uitstel?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 27 juni 2009 om 12:59.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 13:24   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er bestaan inderdaad geen normen voor gevangenissen enkel rechten op verdediging en een menswaardige behandeling.
Dit wil echter niet zeggen dat gevangenissen gratise luxe hotels moeten zijn.

Het is dus bij wet helemaal niet verboden om gevangenen met 10 op een kamer van 5 op 5 te slapen te leggen en hen slechts 3 maaltijden per dag te serveren.
Daarnaast is het ook niet verboden om gevangenen in een rok te steken met hun blote kont.

Maar de vraag is ; welke rechten hebben de slachtoffers van al deze gevangenen?
Nul, nul.

Een kostwinner van een gezin die vermoord of verwond word door deze gevangenen betekend enkel pech en ellende voor dit gezin, zonder enige verdere rechten.
Want die gangster moet niet opdraaien voor het verlies van inkomen en de kosten die hij/zij heeft veroorzaakt. Die mag gratis naar een luxe hotel op de kosten van de belastingbetaler en heeft zelfs meer rechten dan een belastingbetaler.

Vele gevangenen hebben trouwens meer geld en eigendommen dan de gemiddelde belg.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 13:27   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je was tenminste nog vrij...Om harder te gaan werken, en geld te verdienen. Gevangenen kunnen dat niet. Die zitten vast.
Gevangenen kunnen weldegelijk ook gaan werken en geld verdienen. En hun verdiensten zijn belastingsvrij, waardoor zij netto vaak meer verdienen dan de gemiddelde Belg, maar geen enkel onkosten hebben en daardoor dus nog eens extra inkomsten kunnen genereren uit hun spaargeld en hun beleggingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 15:07   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Naar het studiebureau die moet uitzoeken hoe ze dat gaan oplossen.
Moesten ze nu eens gewoon een paar duizend onderbroeken kopen, zou dat niet helpen?
Oud 27 juni 2009, 15:09   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Gevangenen kunnen weldegelijk ook gaan werken en geld verdienen. En hun verdiensten zijn belastingsvrij, waardoor zij netto vaak meer verdienen dan de gemiddelde Belg, maar geen enkel onkosten hebben en daardoor dus nog eens extra inkomsten kunnen genereren uit hun spaargeld en hun beleggingen.
In de gevangenis heb zo maar geen kleerkast waar je dagelijks uw pak kunt kiezen hoor.
Als je change hebt kun je na de douche een onderbroek extra smokkelen tegen dat je nog eens kunt douchen.
Soms zijn ze daar makkelijk in, soms doen ze moeilijk.
Oud 27 juni 2009, 16:06   #35
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Ik wist niet dat het dragen van een onderbroek een mensenrecht was. 60 jaar geleden droeg niemand een onderbroek. Het bestond niet eens.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 16:57   #36
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

trouwens, als ik dat allemaal zo lees vind ik nog altijd dat mijn vader het harder had tijdens zijn legerdienst in de jaren '60
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 17:03   #37
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je geld hebt om een rechtzaak aan te spannen over futiliteiten dan kan je ook je eigen onderbroeken kopen zoals u en ik.
Je zit niet alleen volledig naast de kwestie en je bent dan nog eens 100% verkeerd ook nog.

Kijk, het gaat niet over geld, de gevangenen vragen geen geld. Ze vragen basishygiene.

De gevangenen zouden maar wat graag hun eigen ondergoed kopen, maar dat is hen verboden. Burgerondergoed op de cel = ontsnappingspoging.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 17:04   #38
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hahahahahahahahahahahahahah.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 17:40   #39
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
En hun verdiensten zijn belastingsvrij, waardoor zij netto vaak meer verdienen dan de gemiddelde Belg,

Citaat:
maar geen enkel onkosten hebben en daardoor dus nog eens extra inkomsten kunnen genereren uit hun spaargeld en hun beleggingen.
Ja hoor...ook als je in coma ligt bijvoorbeeld of onder een brug gaat slapen...
Oud 27 juni 2009, 18:26   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Geachte dames en heren: indien u onderbroeken op overschot hebt, weet u waar men ze heen kan sturen.
ha voil�*

men kan gewoon een nationale actie ondernemen en alle mensen vragen om hun onderbroeken op overschot naar een bepaald punt te brengen (liefst proper). Dan worden ze gewassen en dan worden ze uitgedeeld aan Laurette Onkielink en de gevangenissen.

Als het kan voor moeders voor moeders kan het ook voor "onze" gevangenen nietwaar?

en verder: twee of drie onderbroeken? eentje aandoen, eentje uitwassen, eentje te drogen hangen. et voil�*.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be