Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Mij voorkeur gaat uit naar:
Vermeer 29 65,91%
Mondriaan 15 34,09%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2009, 23:48   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Maar de hoeveelheid tijd en moeite zegt toch helemaal niets over het resultaat?
Niet noodzakelijk, maar de kans is wel bijzonder groot. Het kan natuurlijk ook een hele kunst zijn om iets moeilijks op heel korte tijd uit te voeren. Maar rechte lijnen trekken en vierkantjes kleuren, sorry, dat kan iedereen.

Citaat:
waarom zou een vingerverftekening van een kind geen kunst kunnen zijn?
Voor een kleuter is zo'n tekening wellicht moeilijker dan voor een volwassen vent. Dat zou ik dan nog eerder kunst noemen dan een veredelde kotsplas.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 23:59   #22
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Maar rechte lijnen trekken en vierkantjes kleuren, sorry, dat kan iedereen.
Ik ga aan jou dezelfde vraag stellen die ik altijd voorleg aan mensen met deze houding.

Als het dan toch zo eenvoudig en banaal is, waarom ben je dan nog niet zelf aan het schilderen geslagen?

Je zou met een paar minuutjes kliederwerk een multimiljonair kunnen zijn.
Oud 19 juli 2009, 00:05   #23
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga aan jou dezelfde vraag stellen die ik altijd voorleg aan mensen met deze houding.

Als het dan toch zo eenvoudig en banaal is, waarom ben je dan nog niet zelf aan het schilderen geslagen?

inderdaad... schilderen is heel gemakelijk na een paar schilderijtjes en dan begint de miserie pas.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 09:20   #24
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die schilderijtjes maken is idd banaal en kliederwerk. En dan moet je connecties opbouwen, media-aandacht zoeken (waar ik een hekel aan heb), tentoonstellinkjes organiseren, en vooral veel bij je schilderijen staan en geweldig uit je nek zitten kletsen:

"With regard to the issue of content, the disjunctive perturbation of the spatial relationships brings within the realm of discourse the distinctive formal juxtapositions. " (met dank aan http://www.pixmaven.com/phrase_generator.html)

Neen dank u.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 19 juli 2009, 09:35   #25
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Heel simpel: welk schilderij spreekt je het meest aan, en waarom ?

Het eerste is van Johannes Vermeer, een kunstenaar uit Delft uit de 17de eeuw, en wordt in de volksmond "Het meisje met de parel" genoemd.

Het tweede werk is van Piet Mondriaan, ca. twee eeuwen na Vermeer geboren, en noemt - dacht ik - "Composition London 1940".

Twee wereldberoemde Nederlandse schilders. Wie prefereer je ?
De eerste is een schilder, de tweede eerder een verver.....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 09:37   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Die schilderijtjes maken is idd banaal en kliederwerk. En dan moet je connecties opbouwen, media-aandacht zoeken (waar ik een hekel aan heb), tentoonstellinkjes organiseren, en vooral veel bij je schilderijen staan en geweldig uit je nek zitten kletsen:

"With regard to the issue of content, the disjunctive perturbation of the spatial relationships brings within the realm of discourse the distinctive formal juxtapositions. " (met dank aan http://www.pixmaven.com/phrase_generator.html)

Neen dank u.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 12:27   #27
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
I agree/disagree with some of the things that have just been said, but the subaqueous qualities of the figurative-narrative line-space matrix threatens to penetrate the larger carcass.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 12:43   #28
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
I agree/disagree with some of the things that have just been said, but the subaqueous qualities of the figurative-narrative line-space matrix threatens to penetrate the larger carcass.
STFU

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 12:51   #29
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
STFU
Er bestaat ook zoiets voor Chomsky: de Chomskybot!

Citaat:
It may be, then, that any associated supporting element is not quite equivalent to the ultimate standard that determines the accuracy of any proposed grammar. For one thing, most of the methodological work in modern linguistics is not to be considered in determining problems of phonemic and morphological analysis. With this clarification, a subset of English sentences interesting on quite independent grounds delimits nondistinctness in the sense of distinctive feature theory. From C1, it follows that this analysis of a formative as a pair of sets of features suffices to account for an important distinction in language use. Notice, incidentally, that the theory of syntactic features developed earlier can be defined in such a way as to impose a parasitic gap construction.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 12:59   #30
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

[quote=Distel;4236904]Die schilderijtjes maken is idd banaal en kliederwerk. En dan moet je connecties opbouwen, media-aandacht zoeken (waar ik een hekel aan heb), tentoonstellinkjes organiseren, en vooral veel bij je schilderijen staan en geweldig uit je nek zitten kletsen:

Ja... dat weet ik niet zo, je zou verbaast kunnen staan hoe moeilijk dat is schilderen.
Je moet je aan zoveel dingen te gelijk houden.
Het is zo als een boek schrijven, alleen het is beeldend.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 13:28   #31
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

sorry hoor, maar die hollandse prutsers kunnen in de verste verte niet tippen aan onze wereldbekende vlaamse meesters, met Rubens en van Eyck op kop.

een subliem meesterwerk is 'de arnolfini bruiloft' van de in limburg geboren grootmeester Jan Van Eyck (1390 - 1441).

warme, heldere kleuren, fotorealistische contrasten en een bijzonder oog voor detail maken zijn werken tot een van de meeste waardevolle bijdragen aan de vlaamse cultuur.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 19 juli 2009 om 13:29.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 13:28   #32
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Dag Mitgard!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 13:42   #33
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dag Mitgard!
dag van Maerlant!
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 13:43   #34
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

100% gelijk over Van Eyck, trouwens.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 13:45   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
Ja... dat weet ik niet zo, je zou verbaast kunnen staan hoe moeilijk dat is schilderen.
Je moet je aan zoveel dingen te gelijk houden.
Het is zo als een boek schrijven, alleen het is beeldend.
Inderdaad, binnen de lijntjes van 1 cm dik blijven is niet simpel.
Oud 19 juli 2009, 14:56   #36
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Heel simpel: welk schilderij spreekt je het meest aan, en waarom ?

Het eerste is van Johannes Vermeer, een kunstenaar uit Delft uit de 17de eeuw, en wordt in de volksmond "Het meisje met de parel" genoemd.

Het tweede werk is van Piet Mondriaan, ca. twee eeuwen na Vermeer geboren, en noemt - dacht ik - "Composition London 1940".

Twee wereldberoemde Nederlandse schilders. Wie prefereer je ?
De schilderkunst van Vermeer verhoudt zich tot de maaksels van Mondriaan als een rolls-royce tot een trabant, een vergelijking is dus niet mogelijk.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 21:52   #37
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De schilderkunst van Vermeer verhoudt zich tot de maaksels van Mondriaan als een rolls-royce tot een trabant, een vergelijking is dus niet mogelijk.
Wie vraagt er om te vergelijken ? Ik vraag enkel wat je het meest aanspreekt.

Tussen de regels door heb ik de indruk dat je Vermeer prefereert. Die scoort hier allesbehalve slecht trouwens, dus voorlopig zal ik het houden op een overwinning van Vermeer.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 14:35   #38
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Naam: De Nachtwacht.jpg
Bekeken: 1063
Grootte: 44,8 KB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
sorry hoor, maar die hollandse prutsers kunnen in de verste verte niet tippen aan onze wereldbekende vlaamse meesters, met Rubens en van Eyck op kop.

een subliem meesterwerk is 'de arnolfini bruiloft' van de in limburg geboren grootmeester Jan Van Eyck (1390 - 1441).

warme, heldere kleuren, fotorealistische contrasten en een bijzonder oog voor detail maken zijn werken tot een van de meeste waardevolle bijdragen aan de vlaamse cultuur.
Hierbij een paar voorbeelden die je visie op de "Nederlandse prutsers" perfect illustreren. Alijd interessant een echte kenner bij de hand te hebben.

[ATTACH][ATTACH]Naam: Gezicht op Delft.jpg
Bekeken: 646
Grootte: 43,9 KB[/ATTACH][/ATTACH]
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  De-aardappeleters.jpg‎
Bekeken: 114
Grootte:  111,3 KB
ID: 52727  

robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 14:36   #39
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Vermeer, ik vind dat een prachtig schilderij trouwens het meisje met de parel...
Oud 20 juli 2009, 14:53   #40
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Vermeer natuurlijk! Over vijftig jaar praat niemand nog over Mondriaan. Over Mozart zal men ook blijven praten als icoon, over bijvoorbeeld de Rolling Stones als onderdeel van een tijdslijst.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be