![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Benoemingsprocedure voorzitter Europese Commissie? | |||
De huidige benoemingsprocedure is adequaat |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
Algemene rechtstreekse verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
Getrapte verkiezingen middels kiesmannen zoals in de VSA (zie toelichting) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
Een systeem als van de Bundesversammlung in Duitsland (zie toelichting) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 14,29% |
We hebben eigenlijk een monarch nodig |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Weg met de Europese Commissie (en de EU); ik gedraag me als een struisvogel (kop in het zand) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
Anders |
![]() ![]() ![]() |
7 | 33,33% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik prefereer een stemming in het Europees parlement, maar wel eentje waarbij de kandidaten openbaar bekend zijn en de uitslagen ook, geen achterkamertjesgefoefel zoals dat van Balkenende.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 18 november 2009 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Gelet op de opties, stemde ik voor "de huidige procedure is adequaat". Maar wel met één grote proviso: verlaat de huidige voorwaarde voor unanimiteit en ga over naar gekwalificeerde meerderheid. Op deze manier worden veto's van één land niet langer mogelijk.
|
![]() |
![]() |