![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaming die nu nog steeds gelooft in een "onderhandelde" oplossing is misdadig naief of gewoon een communautaire negationist. Zolang la Belgique in zijn huidige vorm blijft bestaan zullen de Franstaligen geen ernstige staatshervorming willen. Zij moeten voor het blok gezet worden.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kleine Kroo heeft daar een tijdje terug al eens laten horen dat hij wil dat bhv niet langer uitgesteld wordt, maar nu aangepakt. Want anders zitten we alweer met aartsmoeilijke regeringsonderhandelingen ...
Eens zien of dat jong ventje al geleerd heeft te luisteren naar oude krokodillen. Ik heb geen glazen bol, en doorgaans ben ik niet gediend met zo van die voorspellingen die enkel gebazeerd zijn op de eigen politieke overtuiging. Maar toch mijn voorspellingen: Het kan alleen maar dat Dehaene afkomt met een kompromis-voorstel. En ieder kompromis is onaanvaardbaar voor Vlaanderen. (tenzij de enige prijs, die Vlaanderen zou moeten inwilligen, het betalen van geld zou zijn; maar dat is niet realistisch: de frankofonen zijn gewoon om veel meer te krijgen; ze zijn gewoon om altijd "gelijk" te krijgen). De vraag is dan niet met wat Dehaene afkomt; de vraag is of Leterme en de partijvoorzitters dit aanvaarden; en of vervolgens het parlement dit zou slikken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en het Vlaamse electoraat is niet geïnteresseerd genoeg. wat kan het hun schelen dat hun kinderen en kleinkinderen zullen verarmen en verplicht zullen worden om Frans te spreken??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het isnietomdat een groepmensen hoopt opradicalisering, en onderling praatjes voert als " en nu zijn ze te ver gegaan" dat het ook waar is. De radicalen voelen de radicalisering van zichzelf. Niet van de gewone burger die ondertussen over BHV zelfs niet meer wil nadenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() niks van ... daarna kiest de Vlaamse stommekloot voor de CD&V van Kris Peeters ... hij zal immers vanuit de Vlaamse regering af en toe zijn Vlaamse tanden tonen (maar uiteraard niet bijten) ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daarna weer snel naar huis, want het is cyclocross en 'Mijn Restaurant' op TV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 26 januari 2010 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Spijtig genoeg - en dat is nu eenmaal het onvermijdelijke noodlot van Vlaanderen - is dat nog mogelijk ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zal mij ook niets verbazen. "Zolang de leeuw kan klauwen ..." Tja, op papier staat het aardig. Nu de weerbarstige praktijk nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Vlaamse electoraat is sowieso niet in politiek geinteresseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Meestal begin ik om een uur of negen, na de choco pops. Als ik niet moet gaan werken tenminst, anders begin ik vroeger natuurlijk.
![]()
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Wacht maar tot de Vlamingen met deze teleurstelling geconfronteerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Non!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nu is de vraag natuurlijk wie dit uitgelekt heeft en met welke reden.
aan de reacties te zien van de Franstaligen op la Libre en Le Soir kan het wel zijn omdat de Franstaligen vinden dat de toegevingen van de Vlamingen niet ver genoeg gaan. Brussel moet en zal uitbreiden, dat is wel duidelijk.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die zullen Engels spreken. Doen mijn kinderen nu op hun werk al voor 50%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |